Fitness Seller

Mijn cutdieet

• Topic Starter Topic Starter
Oké, heb vandaag aan een onderzoek deelgenomen, waarbij m'n maximale zuurstofopname, m'n dagmetabolisme en m'n vetpercentage wordt gemeten.

Vetpercentage wordt gemeten d.m.v. een onderwaterweging en uit een urineonderzoek na zwaar water de dag tevoren te hebben gedronken.

De resultaten weet ik pas over een paar weken.

Hey relaxed! Waar heb je dit laten doen? En speciaal voor de cut, of gewoon voor het leuke? Welk bedrijf voerde het onderzoek uit? Ik wil alles weten :D

Ik vind het persoonlijk ook best veel carbs. Zou idd je eiwit en vet wat verhogen en je kh's wat naar beneden. Is ook relaxer tegen de honger, eiwit vult beter. Ben nu zelf ook aan het cutten en dit is wat ik eet:

Kcal Eiwit KH Vet
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10:00 uur
250 ml magere melk 100 10 15 0
25 gr whey 133 22 4 1
50 gr brinta 165 6 33 1
Totaal 398 38 52 2
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12:30 uur
250 mg kwark 150 24 8 0
15 ml lijnzaadolie 135 0 0 15
Totaal 285 24 8 15
15:00 uur
130 gr tonijn 147 35 0 1
20 gr. walnoten 138 3 2 13
Totaal 285 38 2 14
17:30 uur
150 gr kip 167 32 0 6
100 gr aardappel 85 3 19 0
200 gr groente 40 4 6 0
Totaal 292 39 25 6
18:30 uur
25 gr whey 133 22 4 1
15 gr dextrose 55 0 14 0
Totaal 188 22 18 1
TRAINEN
19:30 uur
25 gr whey 133 22 4 1
15 gr dextrose 55 0 14 0
Totaal 188 22 18 1
20:30 uur
250 ml magere melk 100 10 15 0
25 gr whey 133 22 4 1
50 gr brinta 165 6 33 1
Totaal 398 38 52 2
23:00 uur
250 mg kwark 150 24 8 0
20 gr. Walnoten 138 3 2 13
Totaal` 288 27 9 13
01:30 uur
130 gr tonijn 147 35 0 1
15 ml lijnzaadolie 135 0 0 15
Totaal 282 35 0 16

TOTAAL GRAM 283 184 70
TOTAAL KCAL 2604 1132 736 630
PERCENTAGE 100% 45% 30% 25%

Verder tussen elke maaltijd ongeveer een halve liter water (dus ongeveer 4 liter per dag). Ook ongeveer 3 a 4 bakjes zwarte koffie per dag. En op maandagavond (na benentraining) en donderdagavond (na rugtraining) refeed.

Laatst bewerkt:
M@rsel zei:
Hey relaxed! Waar heb je dit laten doen? En speciaal voor de cut, of gewoon voor het leuke? Welk bedrijf voerde het onderzoek uit? Ik wil alles weten :D

Universiteit Maastricht afdeling Geneeskunde/Gezondheidswetenschappen. De metingen zijn bedoeld om de nauwkeurigheid van een apparaatje te meten, de Omnical IV, die de maximale zuurstofopname meet. Hierbij moet ter nauwkeurigheid ook het vetpercentage en het basismetabolisme worden gemeten.

Vetpercentage wordt d.m.v. urinemonsters plus drinken van zwaar water (meet vochtsamenstelling van je lichaam) en de onderwaterweging gemeten.

Basismetabolisme wordt d.m.v. 30 min. stil liggen op een bed met een kap over je hoofd gemeten, die de zuurstofopname in rust plus CO2 uitstoot meet.

Maximale zuurstofopname wordt mede gemeten d.m.v. zo lang mogelijk op een ergometer te fietsen met kapje dat zuurstofopname plus CO2 uistoot meet, waarbij om de 2,5 min. de weerstand met 50 Watt omhoog gaat. Ik hield het vol tot 350 Watt (15 min. totaal) en toen was ik brak en de beentjes verzuurd. Was boven gemiddeld zeiden ze.

Ter nauwkeurigheid van de test moet ik nog 2x terug komen. Helaas wordt maar eenmaal het vetpercentage gemeten en dat was vandaag. Resultaat weet ik niet, weet alleen dat ik ongveer 3,5 kg onder water woog, wat behoorlijk hoog was, zei de onderzoeker.
Hoe meer je onderwater weegt, hoe minder vet je hebt. :)

Ben benieuwd!

@Rob G: Thx voor het schema, ziet er goed uit!

RubenSossa zei:
Omdat er toch een aantal mensen hier zijn die behoorlijk wat verstand van voeding hebben, hoop ik wat suggesties en tips te kunnen krijgen over mn huidig cutdieet. Doel is 8% bf.

9.00-10.00:

-50 cl halfvolle melk
-30 gram whey
-100 gram havermout
-1 banaan

12.00-13.00:

-90 gram volkoren brood
-50 gram kalkoen/kipfilet
-30 cl halfvolle melk

na training:

-30 cl halfvolle melk
-1 banaan

avondeten:

-250 gram aardappelen/rijst/pasta
-200 gram mager vlees
-150 groenten

21.00:

-1 mueslireep
-40 cl halfvolle melk

23.00:

-150 gram vruchtenkwark
-200 gram magere kwark

totaal: 2800 Kc, waarvan zo'n 200 gram eiwitten, 350 gram Kh, 50-60 gram vetten

btw, de melk hou ik er graag in. Vind het lekker en die onzin van een dikke huid etc. interesseert me niet veel. Ik geloof gewoon in meer verbranden dan je binnen krijgt = afvallen.

Alle tips zijn welkom!

-halfvolle melk=vet magere melk= niet vet

- voor zo'n beest als jij is 200 gram eiwitten helemaal niet veel. Maar 50gr kipfilet voor het trainen en een 'lullige' 30cl hafvolle melk na de training? Lijkt mij niet gunstig om te bulken laat staan om te cutten. Dus--> meer eiwitten kerel!

- saavonds om 9 uur als je niet meer traint een meuslireep?? tja...

- 250 gr rijst/pasta/aardappel bij het avondeten vind ik behoorlijk veel..

Voor zover ik verstand van voeding heb komt het op het volgende neer:

vreemde koolhydraat-eiwit verhouding voor een cut ( veel koolhydraten, weinig eiwitten, en koolhydraten op vreemde momenten, meuslireep! )

waarom vette halfvolle melk?

waar zijn je gezonde vetten??

RvR zei:
je zou je misschien wat meer moeten verdiepen in het cutten dan en jezelf nu al beginnen af te vragen waarom elk dieet gebaseerd is op weinig carbs en veel eiwitten/vetten..

ik vraag me af hoe goed jij je verdiept hebt in het cutten, dat je denkt dat cutten alleen draait om meer kcal verbranden dan je binnenkrijgt..
het meer verbranden dan binnenkrijgen is slechts een klein aspect van het grote geheel... ikzelf denk dat je voeding het allerbelangrijkste is..

ik weet dat ik hiermee geen helder antwoord gegeven heb, maar ik heb mn cut redelijk goed voorbereid door me een lange tijd van te voren al flink te verdiepen in de stof.. om toch nog tot een antwoord te komen

hoog in eiwitten voor spierbehoud
low carbs omdat carbs vocht vasthouden en je lichaam niet teveel energie vanuit carbs moet hebben zodat ze op andere vormen overgaat (eiwit/vet)
vetten voor de aanmaak van bepaalde hormonen (zoals testosteron)

en niet te vergeten: refeeden (aantal keer is afhankelijk van je vetpercentage) om de aanmaak van leptine in stand te houden en het metabolisme op gang te houden

Hulde!@santino

200 gram eiwitten vind ik genoeg voor mij. Meer is in principe crap, tenzij om de reden dat extra eiwit een hogere verbranding betekent en om aan je Kc te komen. Niet als reden voor groei.

Halfvolle melk zie ik geen probleem in, tenzij je totaal vet te hoog wordt of je Kc.

Voor de rest is alles me al bekend, maar bedankt voor de toevoeging.

RubenSossa zei:
200 gram eiwitten vind ik genoeg voor mij. Meer is in principe crap, tenzij om de reden dat extra eiwit een hogere verbranding betekent en om aan je Kc te komen. Niet als reden voor groei.

Halfvolle melk zie ik geen probleem in, tenzij je totaal vet te hoog wordt of je Kc.

oke dan wens ik je verder veel succes

RubenSossa zei:
Universiteit Maastricht afdeling Geneeskunde/Gezondheidswetenschappen. De metingen zijn bedoeld om de nauwkeurigheid van een apparaatje te meten, de Omnical IV, die de maximale zuurstofopname meet. Hierbij moet ter nauwkeurigheid ook het vetpercentage en het basismetabolisme worden gemeten.

Vetpercentage wordt d.m.v. urinemonsters plus drinken van zwaar water (meet vochtsamenstelling van je lichaam) en de onderwaterweging gemeten.

Basismetabolisme wordt d.m.v. 30 min. stil liggen op een bed met een kap over je hoofd gemeten, die de zuurstofopname in rust plus CO2 uitstoot meet.

Maximale zuurstofopname wordt mede gemeten d.m.v. zo lang mogelijk op een ergometer te fietsen met kapje dat zuurstofopname plus CO2 uistoot meet, waarbij om de 2,5 min. de weerstand met 50 Watt omhoog gaat. Ik hield het vol tot 350 Watt (15 min. totaal) en toen was ik brak en de beentjes verzuurd. Was boven gemiddeld zeiden ze.

Ter nauwkeurigheid van de test moet ik nog 2x terug komen. Helaas wordt maar eenmaal het vetpercentage gemeten en dat was vandaag. Resultaat weet ik niet, weet alleen dat ik ongveer 3,5 kg onder water woog, wat behoorlijk hoog was, zei de onderzoeker.

Ben benieuwd!

Lachen bro! Zo'n meting zou ik ook wel eens af willen leggen.

Nog over je cut, ik zou proberen de carbs die je per dag eet zo veel mogelijk rondom je training te nemen. Dus wat carbs voor de training voor energie en na je training voor herstel. Verder is ochtendmaaltijd wat carbs ook wel flex.

Ik zelf doe het ook zo; smorgens kh's en voor en na de training kh's. Verder elke maaltijd eiwit + vet.

Wanneer heb je eigenlijk je refeeds?

RubenSossa zei:

ik zou Rvr's post toch nog even doornemen. Jij zit hoog in je verzadigde vetten en koolhydraten voor een cut, dat is gewoon niet goed... Dat moet laag zijn, en dat moet in principe gecompenseerd worden. Maar als jij er niet in gelooft doe je het gewoon niet;)

hoe gaat het dieet nu ? merk je al verschil. verlies je veel in centimeters.hoeveel cm of mm ben je al verloren aan je armen?

Ik heb net ff het hele topic gelezen. Maaruh, 1,5 kg afvallen in 4 a 5 weken, bro, niet lullig bedoeld ofzo, maar dat is echt een verwaarloosbaar gewicht.

Imo is half werk bij cutten gewoon niet verstandig. Je kan een half jaar aankloten of gewoon ff 2 maanden hardcore cutten. Lees deze artikels eens, die zullen je goed helpen!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/nobody-wants-to-be-fat-5015/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-1-a-16423/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-2-a-18233/

Snap ook niet dat dit niet gewoon eens sticky's worden in het voedings gedeelte.

stijn de vos zei:
hoe gaat het dieet nu ? merk je al verschil. verlies je veel in centimeters.hoeveel cm of mm ben je al verloren aan je armen?

redelijk oké. Ik weeg nu 94,5 kg op nuchtere maag. Zo'n 2 kg afgevallen en 2 cm van m'n taille kwijt.

mass_builder zei:
ik zou Rvr's post toch nog even doornemen. Jij zit hoog in je verzadigde vetten en koolhydraten voor een cut, dat is gewoon niet goed... Dat moet laag zijn, en dat moet in principe gecompenseerd worden. Maar als jij er niet in gelooft doe je het gewoon niet;)

Ik geloof het zeker allemaal, alleen was het me al bekend van de eerdere posts.

Rob G zei:
Ik heb net ff het hele topic gelezen. Maaruh, 1,5 kg afvallen in 4 a 5 weken, bro, niet lullig bedoeld ofzo, maar dat is echt een verwaarloosbaar gewicht.

Imo is half werk bij cutten gewoon niet verstandig. Je kan een half jaar aankloten of gewoon ff 2 maanden hardcore cutten. Lees deze artikels eens, die zullen je goed helpen!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/nobody-wants-to-be-fat-5015/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-1-a-16423/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-2-a-18233/

Snap ook niet dat dit niet gewoon eens sticky's worden in het voedings gedeelte.

Thx!

Oké, mijn dieet voor vandaag:

10.00:

30 cl halfvolle melk
30 gr whey
1 krentenbol
30 gram kipfilet

13.00:
30 cl halfvolle melk
150 gr magere kwark
50 gram kipfilet

voor het trainen (15.30):
20 cl halfvolle melk
15 gr whey
1 krentenbol
20 gr kipfilet

Na trainen (17.30):
30 cl halfvolle melk
20 gr whey
2 mueslirepen

18.30:
150 gram aardappelen
200 gram varkenshaas
250 gram sperziebonen
1 eetlepel olijfolie

21.00:
25 cl halfvolle melk

23.00:
100 gr vruchtenkwark
200 gram magere kwark
15 gr whey
1 eetlepel lijnzaadolie

Totaal: 2700 Kc, 264 gram eiwit, 253 gram koolhydraten, 73 gram vet

In verband met inkopen moet ik ff alles opmaken. Volgende week wordt de halfvolle melk voor magere melk vervangen, gaat de vruchtenkwark er helemaal uit en worden de krentenbollen vervangen voor havermout. :D
Ik zal proberen om de koolhydraten onder de 200 gram per dag te krijgen en vet wordt iets verhoogd, tot 90 gram per dag ongeveer.

Wat zeggen jullie ervan?

RubenSossa zei:

Ben benieuwd!

Gaaf!

RubenSossa zei:
Oké, mijn dieet voor vandaag:

10.00:

30 cl halfvolle melk
30 gr whey
1 krentenbol
30 gram kipfilet

13.00:
30 cl halfvolle melk
150 gr magere kwark
50 gram kipfilet

voor het trainen (15.30):
20 cl halfvolle melk
15 gr whey
1 krentenbol
20 gr kipfilet

Na trainen (17.30):
30 cl halfvolle melk
20 gr whey
2 mueslirepen

18.30:
150 gram aardappelen
200 gram varkenshaas
250 gram sperziebonen
1 eetlepel olijfolie

21.00:
25 cl halfvolle melk

23.00:
100 gr vruchtenkwark
200 gram magere kwark
15 gr whey
1 eetlepel lijnzaadolie

Totaal: 2700 Kc, 264 gram eiwit, 253 gram koolhydraten, 73 gram vet

In verband met inkopen moet ik ff alles opmaken. Volgende week wordt de halfvolle melk voor magere melk vervangen, gaat de vruchtenkwark er helemaal uit en worden de krentenbollen vervangen voor havermout. :D
Ik zal proberen om de koolhydraten onder de 200 gram per dag te krijgen en vet wordt iets verhoogd, tot 90 gram per dag ongeveer.

Wat zeggen jullie ervan?

Klinkt al veel beter :-)

en ga je er nog wat cafeine en/of ephedrine bij kletsen ruben?
ephedrine is in ezlk geval ene goede hongerstiller dus das mooi meegenomen (toch als je gewoon bent om zwaar te bulken).

Terug
Naar boven