Fitness Seller

Mijn cutdieet

Lijkt me al een stuk beter Ruben. Vooral die krentenbollen er uit en havermout of brinta voor in de plaats.

Rob G zei:
Ik vind het persoonlijk ook best veel carbs. Zou idd je eiwit en vet wat verhogen en je kh's wat naar beneden. Is ook relaxer tegen de honger, eiwit vult beter. Ben nu zelf ook aan het cutten en dit is wat ik eet:

Verder tussen elke maaltijd ongeveer een halve liter water (dus ongeveer 4 liter per dag). Ook ongeveer 3 a 4 bakjes zwarte koffie per dag. En op maandagavond (na benentraining) en donderdagavond (na rugtraining) refeed.

ahh ziet er netjes uit rob ! veel eiwitten :) ik zou zelf die dextrose voor de training weglaten en liever een trage KH bron eten, vond ik zelf altijd wat prettiger om kh's te eten met een zo laag mogelijk GI omdat je toch al zo weinig kh's eet.

De meeste nuttige opmerkingen zijn al gegeven. Ik zal ter benadrukking nog de belangrijke feiten herhalen:

- kh's laag houden. ik hield het op en om de 100-150 gram (train/rust dagen) en 350-400 op refeed dagen (2x pw refeed). Ik zou als ik jou was niet hoger dan 250 gram gaan... of je moet wat cardio erbij doen.
- eiwitten hoog houden en het liefst halen uit 'goede' eiwitbronnen (goed als in: veel eiwitten en amper kh's). Melk kun je best bij je havermout nemen. Maar in de cut kun je dus het beste eieren/vlees en vis eten.
- VETTEN !! Ga es wat vette vis eten. je mag best wat verzadigd vet binnenkrijgen (geen trans) maar grotendeels onverzadigde vetten eten. het liefst dingen zoals: zalmolie/levertraan/noten en lijnzaadolie. Dat verspreiden over de dag.

En...érg belangrijk:
Hoe is je refeed Ruben?

RubenSossa zei:
Oké, mijn dieet voor vandaag:

10.00:

30 cl halfvolle melk
30 gr whey
1 krentenbol
30 gram kipfilet
krentebol weg ! havermout/brinta of bruin brood eten. neem een eetlepel lijnzaadolie.

13.00:
30 cl halfvolle melk
150 gr magere kwark
50 gram kipfilet
je kan beter wat vis of wat meer kip eten hier of een ei ipv 30 cl melk

voor het trainen (15.30):
20 cl halfvolle melk
15 gr whey
1 krentenbol
20 gr kipfilet
krentebol + melk weg! Vervangen door vis/meer kip en een low GI kh bron.

Na trainen (17.30):
30 cl halfvolle melk
20 gr whey
2 mueslirepen
mueslirepen? pak wat dextrose bij de whey.

18.30:
150 gram aardappelen
200 gram varkenshaas
250 gram sperziebonen
1 eetlepel olijfolie
je kan beter visolie pakken ipv olijfolie.. vanwege de EPA en DHA vetzuren (omega 3)

21.00:
25 cl halfvolle melk
vervangen door een blik tonijn!

23.00:
100 gr vruchtenkwark
200 gram magere kwark
15 gr whey
1 eetlepel lijnzaadolie
vruchtenkwark eruit.. net wat rob zegt: ff hardcore cutten is beter dan een half jaar sissy cutten. Verder geen whey voor het slapen, kies voor iets als vis of vlees

Totaal: 2700 Kc, 264 gram eiwit, 253 gram koolhydraten, 73 gram vet

In verband met inkopen moet ik ff alles opmaken. Volgende week wordt de halfvolle melk voor magere melk vervangen, gaat de vruchtenkwark er helemaal uit en worden de krentenbollen vervangen voor havermout. :D
Ik zal proberen om de koolhydraten onder de 200 gram per dag te krijgen en vet wordt iets verhoogd, tot 90 gram per dag ongeveer.

Wat zeggen jullie ervan?

Oke ik lees nu dat je al wat gaan vervangen. Goedzo :thumb:

Rob G zei:
Ik heb net ff het hele topic gelezen. Maaruh, 1,5 kg afvallen in 4 a 5 weken, bro, niet lullig bedoeld ofzo, maar dat is echt een verwaarloosbaar gewicht.

Imo is half werk bij cutten gewoon niet verstandig. Je kan een half jaar aankloten of gewoon ff 2 maanden hardcore cutten. Lees deze artikels eens, die zullen je goed helpen!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/nobody-wants-to-be-fat-5015/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-1-a-16423/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-2-a-18233/

Snap ook niet dat dit niet gewoon eens sticky's worden in het voedings gedeelte.

1,5 kg in 4 weken? lol.. je moet je richten op ong 0,5-1 kg per week. misschien zelfs 1,5 kg op het begin mits je vet % vrij hoog is.

• Topic Starter Topic Starter
Thx FrenkPie. heb ik wel wat aan, aan je verbeteringen! :D

Jup, ga me richten op 1 kg per week afvallen.

Heb vandaag nog eens m'n vetpercentage laten meten met een huidplooimeter en kwam op 15,5% uit. Wat denken jullie ervan, gezien m'n laatste foto?

Ben benieuwd wat die onderwaterweging heeft opgeleverd. Wanneer er ook rond de 15% uitkomt, dan weet ik tenminste dat de huidplooimeting vrij nauwkeurig is.

Komt iig behoorlijk dicht in de buurt denk ik.

Huidplooi meting kan een afwijking geven die kan oplopen tot wel 5% verschil!

Bij een huidplooimeter wordt vaak nog 3% bij opgeteld om tot een meer accurate BF te komen. Sommigen met namelijk met een huidplooimeter als voorbeeld 2% en tellen daar dan nog 3% bij waardoor hun echte BF in de buurt van de 5% komt.

Frenkpie zei:
ahh ziet er netjes uit rob ! veel eiwitten :) ik zou zelf die dextrose voor de training weglaten en liever een trage KH bron eten, vond ik zelf altijd wat prettiger om kh's te eten met een zo laag mogelijk GI omdat je toch al zo weinig kh's eet.

De meeste nuttige opmerkingen zijn al gegeven. Ik zal ter benadrukking nog de belangrijke feiten herhalen:

- kh's laag houden. ik hield het op en om de 100-150 gram (train/rust dagen) en 350-400 op refeed dagen (2x pw refeed). Ik zou als ik jou was niet hoger dan 250 gram gaan... of je moet wat cardio erbij doen.
- eiwitten hoog houden en het liefst halen uit 'goede' eiwitbronnen (goed als in: veel eiwitten en amper kh's). Melk kun je best bij je havermout nemen. Maar in de cut kun je dus het beste eieren/vlees en vis eten.
- VETTEN !! Ga es wat vette vis eten. je mag best wat verzadigd vet binnenkrijgen (geen trans) maar grotendeels onverzadigde vetten eten. het liefst dingen zoals: zalmolie/levertraan/noten en lijnzaadolie. Dat verspreiden over de dag.

En...érg belangrijk:
Hoe is je refeed Ruben?

100 gram is taai frenkpie, maar wel goed te doen.
verspreid je die over je zes maaltijden? vb een bakje rijst van 100 gram KH is wat lullig om te verspreiden.

Blackadder zei:
verspreid je die over je zes maaltijden? vb een bakje rijst van 100 gram KH is wat lullig om te verspreiden.

Ikke momenteel op 50-70 :-)

Zondag-Woensdag op <20 :-p (Carb loading)

haha zit momenteel ook heel laag, zit de hele tijd scheel te kijken en sterretjes voor de ogen. gelukkig dat er nog zoiets bestaat als carbcyclen.

Blackadder zei:

ah voor iemand van mijn LG ( en VVM) was dat genoeg.. misschien had ik iets meer kh's kunnen eten, maar het was niet moeilijk vol te houden.

Smoothmold zei:
Bij een huidplooimeter wordt vaak nog 3% bij opgeteld om tot een meer accurate BF te komen. Sommigen met namelijk met een huidplooimeter als voorbeeld 2% en tellen daar dan nog 3% bij waardoor hun echte BF in de buurt van de 5% komt.

Dat geloof ik graag. Maar wat ik niet geloof is dat ik een bf van 18-19% heb, dat gaat me echt te ver. Bovenste abs zijn bij mij al zichtbaar, en aders op traps, armen en bovenkant borst zijn bij aanspannen ook al zichtbaar. Denk niet dat je dat bij 18% bf hebt.

Die 3% optellen word alleen maar gebruikt wanneer je echt laag in het vet zit. Als je nauwelijks plooien meer vast kunt pakken.

Lijkt me ook niet Ruben. 15% zou aardig in de buurt komen, een gast met jou massa hoeft er dan echt niet mollig uit te zien ofzo. Als je gewoon dikke abs hebt zijn ze vaak nog te zien met een relatief hoog vet%.

Vanavond heb ik gelukkig weer refeed. Dus tot aan de avond zal ik het doen op 25gr kh's. Ik moet zeggen dat ik gisteravond toch wel een lekkere trek had naar een big american pizza. Toen die gedachte door mijn hoofd spookte was hij maar moeilijk weg te krijgen.

@sossa

Nee, ik denk dat jij inderdaad op 14 a 15% zit.

Rob G zei:
Lijkt me ook niet Ruben. 15% zou aardig in de buurt komen, een gast met jou massa hoeft er dan echt niet mollig uit te zien ofzo. Als je gewoon dikke abs hebt zijn ze vaak nog te zien met een relatief hoog vet%.

Vanavond heb ik gelukkig weer refeed. Dus tot aan de avond zal ik het doen op 25gr kh's. Ik moet zeggen dat ik gisteravond toch wel een lekkere trek had naar een big american pizza. Toen die gedachte door mijn hoofd spookte was hij maar moeilijk weg te krijgen.

hehe. Jezus, 25 gr koolhydraten overdag.. Enne, ben je nog gezwikt voor die overheerlijke pizza? :D

Smoothmold zei:
@sossa

Nee, ik denk dat jij inderdaad op 14 a 15% zit.

Oké, gelukkig maar! ;)

Oké, de resultaten van het eerdere onderzoek:

De onderwaterweging (afgelegd op 3 juni), gaf een bf van 16,9%.

De harde realiteit dus, omdat ik een bf van 14-15% had verwacht.

Het cutten is niet echt geweldig gegaan moet ik eerlijk zeggen, maar ben toch wel iets afgevallen. Ik denk dat ik nu op een bf van rond de 15% zit.

Vrijdagmorgen ga ik voor 11 dagen naar Portugal, dus ws zal ik nog wel een paar kilo zijn afgevallen wanneer ik terug kom.. :D

hoeveel weeg je nu dan? En ik heb de indruk dat de meesten van ons hier hun vetpercentage te laag inschatten (waaronder ik heb gedaan). Ik dacht namelijk dat ik rond de 14 a 15% zat bij aanvang cut maar daar ben ik later op teruggekomen. Ik dacht zo'n 12 weken nodig te hebben om shredded te komen staan. Nu ruim 22 weken verder nog lang niet shredded. Planning is ietsjes uitgelopen :D

Terug
Naar boven