XXL Nutrition

Mijn schema (als bijkomende training)

zeke1

Novice
Waardering
0
Hoelang je traint
ik ben al 4 jaar aan het kajakken
en ben in oktober 2006 aanvullend beginnen poweren

Wat je doel is
mijn doel, spieren extra trainen, dit om ze te kunnen gebruiken bij het kajakken

Waar je prioriteiten liggen
armen, schouders, rug, buik

Beschikbare apparatuur
ik ben thuis beginnen trainen, omdat de powerzaal waar ik ging is afgebrand (bbs aan de gentsesteenweg, in Mechelen België)
dus voor de moment moet ik alles doen met 2 losse gewichtjes, waar ik de kilo's zelf van kan instellen (voor de moment kan ik 2x 14 kilo maken)

Beschikbare tijd
ik train vier dagen voor kajak
de andere 3 vul ik op met poweren

Omdat ik voor kajak train is het ook enkel de bedoeling dat ik wat extra spiermassa aanmaak, die dan bij mij kajaktraining kan omgezte worden naar de juiste soort spiermassa, die voor te varen, en niet die voor te poweren

mijn training, ik doe alle dagen dat ik power, ongeveer hetzelfde, enkel het gewicht varieert
en naarmate ik moet pieken voor de kajak verlaag ik het gewicht, en maak ik mijn sets langer

volgende gewicht, herhaling, ... zal ik hanteren
aantal herhalingen x aantal keer per herhaling x gewicht per dumbbell (indien gebruikt)

begin mijn training met
sit-ups
2x100

Bench press (met dumbbell in elke hand ipv doorlopende staaf)
6x12x14
hier zou ik meer gewicht moeten kunnen nemen,maar moet nog schijven gaan bijkopen

Flys
4x8x10

Dumbbell curl
4x10x8

Hammer Curl
4x10x7

Front Raise
4x15x6

Dumbbell Press
4X12X8

Dumbbell Side Raise
4x8x6

One arm rowing
4x12x5

zo ik hoop dat jullie er nog iets van kunnen opmaken, eventueel aanpassen waar nodig

en mss nog enkele tips kunnen geven, of nog oefeningen die ik kan doen met dumbbells, en die de gevraagde spiren trainen
normaal zou ik nog willen dippen, maar vind hier in huis geen enkele plaats waar ik het zou kunnen doen
als je meer info wenst, vraag er maar achter

Om te kayaken heb je imo een goed stevige core nodig (middel: buik, rug, ..), die krijg je niet door sit ups te doen, ga deadliften! (Dan heb je wel wat meer gewicht nodig dan die dumbbells van je)

Verder zou ik oefeningen doen als: dips, chins, bench press, bent over row, dumbbell row, standing military press.

Deze zijn veel beter dan die curls, raises en flys in je schema.

2*14 kg is natuurlijk erg weinig, zeker voor oefeningen als rows en presses.

• Topic Starter Topic Starter
nu zit ik er nog niet aan
heb ook een maand stilgelegen voor ik met mijn eigen gerief ben begonne
de meeste oefeningen die ik nu doe zijn diegene die ze me in de bbs hebben voorgeschreven
de rows, moete wij met vrij weinig gewicht doen, omdat wij er dan onze kajkbeweging mooi kunnen inbrengen,
dips ben ik nog een plaatsje in huis aan het zoeken waar ik ze kan doen
en de rest daar moet ik eens naar zien, ken ze niet allemaal
bench press doe ik al, maar met losse gewichten, dat is ook de enig oef, waarbij de 2x14 kilo te kort schiet

Terug
Naar boven