AndroidHealthClinic

Mijn trainingsschema

barga

Cool Novice
Waardering
0
4 april bewerkt

De paasvakantie begint.
Nu wil ik er echt werk van maken :)
Ik doe maandag-woensdag-vrijdag m'n armen ; 2 setjes van 10kg ( gewichtjes ) en doe dit ochtend en avond.
Zondag-dinsdag-donderdag m'n buik ; 2 setjes van 50 crunch in ochtend en avond.
M'n benen worden al getraint omdat ik voetbal doe.
In 2 weken wil ik goede progressie zien.
Iemand vertelde mij een ei te eten ( doe ik ) en 7 vitaminepillen ..
wat bedoeld hij met vitamine pilen ? Kent er iemand een merk ?

Ik ben 14 jaar en weeg 65 kg .
Wil een breede kerel zijn tegen het einde van de vakantie ,
is dit schema dan goed of moet ik het nog verzwaren ??
ik heb een AB king Pro en gewichtjes thuis :D

Grtz

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ok :cool:
Maar heeft iemand tips ? ;)

Wat is je vraag eigenlijk?
Welk doel heb je voor ogen? Wat wil je bereiken? (op korte termijn / uiteindelijk)
Wat wil je er voor doen?

Give us some more info ;)

wel , ik wil goede armspieren , buik en rugspieren !
wat ik wil bereike : gewoon krachtiger zijn

ik begrijp echt geen hol van je beginpost, 60 x per arm 2 kilo voor een bredere borstkas?
welke oefening doe je? flyes? is 2kg per arm niet bar weinig?

Dan ga je toch iets zwaardere gewichten moeten aanschaffen, of een abo bij een gym overwegen...
Het is belangrijk dat je heel je lichaam traint, en je gewichten verhoogt.
Leeftijd heeft daar niets mee te zien, je kan bv. verhogen van 2 kg, naar 3, naar 4 enz...
Het is belangrijk dat je progressie boekt.

ah oké ,
het is wel nogal zwaar die 2kg..

je bent 13...sorry klinkt mischien niet lief...maar ga je druk maken over de haartjes op je derde been...
ga lekker door met bewegen...mischien eens naar de sportschool...en alles lekker ligt blijven doen...2kg is prima voor iemand van 13...
zorg dat je het leuk blijft vinden...das het belangrijkste...ik denk dat ze ZELF IN DE SPORTSCHOOL jou kunnen helpen met 'n lekker schema tje waar jij prima mee uit de voeten kan...
lekker weinig gewicht en veel herhalingen...komt het allemaal goed...iemand van 16 is i.m.o net wel/niet klaar voor KT...iemand van 13 moet gewoon lekker ligt beginnen...succes...als je door blijft gaan word je vanzelf 'n grote jongen...

ok,

je bent 13...sorry klinkt mischien niet lief...maar ga je druk maken over de haartjes op je derde been...
ga lekker door met bewegen...mischien eens naar de sportschool...en alles lekker ligt blijven doen...2kg is prima voor iemand van 13...
zorg dat je het leuk blijft vinden...das het belangrijkste...ik denk dat ze ZELF IN DE SPORTSCHOOL jou kunnen helpen met 'n lekker schema tje waar jij prima mee uit de voeten kan...
lekker weinig gewicht en veel herhalingen...komt het allemaal goed...iemand van 16 is i.m.o net wel/niet klaar voor KT...iemand van 13 moet gewoon lekker ligt beginnen...succes...als je door blijft gaan word je vanzelf 'n grote jongen...

& hier ben ik et dus totaal niet mee eens. 2 kg is niet prima voor hem, hij geeft aan dat hij het 60 x kan, dus moet hij met hogere gewichten gaan wat hij geen 60x kan. Ik ben 14, en ik ben zeker klaar voor KT, ik heb alles goed op een rijtje en een goed schema, goed voedings schema, genoeg rust & ik boek veel progressie. Als hij denkt dat hij er klaar voor is, laat het em proberen, als hij er niet klaar voor is merkt hij dat gauw genoeg.

ik ga nu de 3kg proberen ,
ik voel het de volgende dag wel aan of ik er klaar voor ben .
Niemand begrijpt de jonge mensen hier

& hier ben ik et dus totaal niet mee eens. 2 kg is niet prima voor hem, hij geeft aan dat hij het 60 x kan, dus moet hij met hogere gewichten gaan wat hij geen 60x kan. Ik ben 14, en ik ben zeker klaar voor KT, ik heb alles goed op een rijtje en een goed schema, goed voedings schema, genoeg rust & ik boek veel progressie. Als hij denkt dat hij er klaar voor is, laat het em proberen, als hij er niet klaar voor is merkt hij dat gauw genoeg.
kereltje toch...waar jij bent was ik 13jaar geleden...weet echt wel waar ik over praat hoor...
wat denk je dat er gebeurt als je te veel hooi op je vork neemt???
juist...dan krijg je blesures...maar nog erger...je groeit zo scheef als 'n hoepel...
je lichaam is nog aan het groeien...als je die nu te veel belast krijg je daar later last van...waarom denk je dat het zo belangrijk is dat kinderen onder de 16 geen arbeits intensief werk mogen doen...juist ja...vergroeingen...
dus voor je iemand aanraad zwaarder te gaan trainen zou ik eerst eens kijken hoe het met jou is als je 18 bent...
op dit moment heb je i.m.o geen enkel recht van spreken!!!
ik drukte op m'n 15e 80kg met bankdrukken...maar had ik het maar nooit gedaan!!!

hé melvin ,

Mag ik dan enkel met gewichtjes of helemaal niet ?

hé melvin ,

Mag ik dan enkel met gewichtjes of helemaal niet ?
gewoon lekker door gaan zoals je doet...train je thuis?
ik gok van wel...het is belangrijk dat je wel meteen alles traind...te veel borst en biceps kan schouder problemen veroorzaken!
lekker naar de sportschool...je 'n lekker ligt trainings schema aan laten meten..met appereten en losse gewicht en je niet gek laten maken door wat andere doen of zeggen van jou training...hou het ligt dan hou je het leuk...zeker met het oog op later!!!;)
het is niet zo dat je meteen je lichaam naar de knoppen help als je b.v. 5kg zou pakken...maar better safe than sorry!!!
jaartje of 2 zo trainen zijn je spieren gewend aan de belastingen , dan kun je ze prima zwaarder gaanbelasten...nu gewoon niet doen!
het is jou lichaam...daar krijg je er maar 1 van...

kereltje toch...waar jij bent was ik 13jaar geleden...weet echt wel waar ik over praat hoor...
wat denk je dat er gebeurt als je te veel hooi op je vork neemt???
juist...dan krijg je blesures...maar nog erger...je groeit zo scheef als 'n hoepel...
je lichaam is nog aan het groeien...als je die nu te veel belast krijg je daar later last van...waarom denk je dat het zo belangrijk is dat kinderen onder de 16 geen arbeits intensief werk mogen doen...juist ja...vergroeingen...
dus voor je iemand aanraad zwaarder te gaan trainen zou ik eerst eens kijken hoe het met jou is als je 18 bent...
op dit moment heb je i.m.o geen enkel recht van spreken!!!
ik drukte op m'n 15e 80kg met bankdrukken...maar had ik het maar nooit gedaan!!!

Waar is dit op gebasseerd? Bij GGD & Dokters & Medische Keuring voor tennisschool is gebleken dat ik het skelet van een 19 jarige heb, ik ben dus uitgegroeid. Ik begrijp dat als je te veel van het goede wilt er blessures volgen, maar dat is niet leeftijds gebonden imo. En ik raad hem aan om zwaarder te gaan trainen omdat hij zelf aangeeft dat hij een oefening (al is voor mij nog niet duidelijk welke oefening) 60x kan. jij maakt mij niet wijs dat jij BP of Squat met gewichten die jij 60x kan, juist je pakt een hoger gewicht dan.

oké , ik ga nu gewoon verder trainen met 2kg en 3kg.
Een jaartje lang en dan zie ik wel.
Ook buikspieroef. en lopen en zo train ik alles volgens mij !
Erg bedankt voor de info , dit wist ik allemaal niet

Waar is dit op gebasseerd? Bij GGD & Dokters & Medische Keuring voor tennisschool is gebleken dat ik het skelet van een 19 jarige heb, ik ben dus uitgegroeid. Ik begrijp dat als je te veel van het goede wilt er blessures volgen, maar dat is niet leeftijds gebonden imo. En ik raad hem aan om zwaarder te gaan trainen omdat hij zelf aangeeft dat hij een oefening (al is voor mij nog niet duidelijk welke oefening) 60x kan. jij maakt mij niet wijs dat jij BP of Squat met gewichten die jij 60x kan, juist je pakt een hoger gewicht dan.
wat loop je nou te bazellen...ik ben 27...zie je het verschil...
wat jij doet moet je zelf weten...maar raad andere niet aan het zelfde te doen...

oké , ik ga nu gewoon verder trainen met 2kg en 3kg.
Een jaartje lang en dan zie ik wel.
Ook buikspieroef. en lopen en zo train ik alles volgens mij !
Erg bedankt voor de info , dit wist ik allemaal niet
ga nou naar 'n sportschool met goeie begeleiding pik...ga je geen spijt van krijgen...van mij part 1 x in de week...leer je alle oefeningen goed uit te voeren!
rus trainen met dumbbells kan maar is niet zo makkelijk...
in de sportschool kun je gewoon lekker aan zo'n apperaat gaan trekken(met beleid natuurlijk)
lekker alles op ligste stand...mischien na paar maand 1 blokje verder...

succes!

Terug
Naar boven