MuscleMeat

Mijn trainingsschema

wat loop je nou te bazellen...ik ben 27...zie je het verschil...
wat jij doet moet je zelf weten...maar raad andere niet aan het zelfde te doen...

Hij geeft aan zijn begin post aan dat hij iets 60x kan. Dus ik raad hem aan iets zwaarder gewicht te pakken wat hij minder vaak kan, om progressie te boeken. Maar goed, wij worden het vast niet eens met elkaar, toch een prettige avond nog:)

Hij geeft aan zijn begin post aan dat hij iets 60x kan. Dus ik raad hem aan iets zwaarder gewicht te pakken wat hij minder vaak kan, om progressie te boeken. Maar goed, wij worden het vast niet eens met elkaar, toch een prettige avond nog:)
idd...heb al 10x uitgelegt dat het wel kan maar ik het hem niet aanraad om vergroeingen te voorkomen!
als ik iets vaker dan 10x kan ga ik er al meer op gooien...maar das het punt nou net niet!
jullie zijn nog zo jong....denk niet dat je het er voor over hebt nu mischien 2/3kg meer spier massa te hebben(bij jullie 'n groot verschil) om dat de rest van je leven scheve aanhechtingen hebben(zoals ik bij m'n borst heb)
heb heel veel moeite moeten doen dat toch 'n minimum te beperken...maar helemaal goed komt het nooit meer!
jij ook 'n fijne avond natuurlijk!

je bent 13...sorry klinkt mischien niet lief...maar ga je druk maken over de haartjes op je derde been...
ga lekker door met bewegen...mischien eens naar de sportschool...en alles lekker ligt blijven doen...2kg is prima voor iemand van 13...
zorg dat je het leuk blijft vinden...das het belangrijkste...ik denk dat ze ZELF IN DE SPORTSCHOOL jou kunnen helpen met 'n lekker schema tje waar jij prima mee uit de voeten kan...
lekker weinig gewicht en veel herhalingen...komt het allemaal goed...iemand van 16 is i.m.o net wel/niet klaar voor KT...iemand van 13 moet gewoon lekker ligt beginnen...succes...als je door blijft gaan word je vanzelf 'n grote jongen...

& hier ben ik et dus totaal niet mee eens. 2 kg is niet prima voor hem, hij geeft aan dat hij het 60 x kan, dus moet hij met hogere gewichten gaan wat hij geen 60x kan. Ik ben 14, en ik ben zeker klaar voor KT, ik heb alles goed op een rijtje en een goed schema, goed voedings schema, genoeg rust & ik boek veel progressie. Als hij denkt dat hij er klaar voor is, laat het em proberen, als hij er niet klaar voor is merkt hij dat gauw genoeg.

Ik ben het deels met beide eens.
Je bent nog jong inderdaad, dus je moet nog niet meteen 'extreem' zwaar beginnen trainen, zorg gewoon dat je alle oefeningen en alle spieren wat beter leert kennen en goed onder de knie krijgt, zorg dat je het leuk blijft vinden.

Maar idd, je geeft aan dat je het 60 keer kan, dan is het toch tijd om je gewichten te gaan verhogen. (daar zal je heus geen blessures ofzo van krijgen...)

• Topic Starter Topic Starter
oké bedankt voor de info ! :)

Hallo,

Ga gewoon de grotere spiergroepen trainen, (benen, Rug, Borst )
kan geen kwaad om het iets te verhogen, al vindt ik je wel jong voor krachttraining.....
Gewoon simpele oefeningen pakken, niet niet de specifieke...

Idd, op het moment dat je te hoog gaat trainen, groeien je spieren harder dan je lichaam, en gaat alles dus scheef groeien...

Dus, beide opties wat ze schreeuwen hier zijn oké... alleen vaak is het zo, dat als je 2 kg doet je naar 3 wil etc. etc...

Dus, beide opties wat ze schreeuwen hier zijn oké... alleen vaak is het zo, dat als je 2 kg doet je naar 3 wil etc. etc...

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb soms ook wel de drang om steeds hoger te gaan, maar men trainings maatje houd me dan goed tegen haha.

Terug
Naar boven