Jij stamt misschien uit de tijd dat werkgevers scheutig waren met het verstrekken van vaste contracten. Het lijkt mij echter niet meer dan logisch dat een werknemer zich eerst moet bewijzen. Een jaarcontract is hiervoor een gezond middel, wat met afschepen dus niks te maken heeft.
Dus drie keer een jaarcontract is een gezond middel volgens jou? Denk dat je je wat meer in de werkelijke wereld moet begeven, want het is namelijk de realiteit
Ik herken dit beeld absoluut niet. Een werkgever is ook gebaat bij duurzaamheid in zijn organisatie. Dit kan het beste bereikt worden met vaste contracten.
Als de trend op de arbeidsmarkt zich voortzet, kan de werknemer steeds veeleisender worden en is het je eigen verantwoordelijkheid een vast contract te bedingen.
Zie bovenstaande reaktie
Ik heb in een bedrijf gewerkt waar mannen werkten in zeer lage productiefuncties met bijbehorend loon. Deze gereformeerde personen hebben meer kinderen dan jij vingers aan één hand en uit geloofsovertuiging is de vrouw thuis om voor de kinderen te zorgen.
In al die jaren heb ik nooit, maar dan ook nooit, iemand horen klagen over hun economische situatie. Kwestie van prioriteiten/levensstijl dus, niks slachtoffer. (zie verder posts van phreak en ericR)
Ja sorry, ik ga dan ook niet om met kerkgangers welke tevreden zijn met een askruis op hun smoelwerk en het ene stukje vlees op zondag. Ik begeef me wat meer tussen de normalere mensen.
Verklaar je nader...
Ziekenfonds duurder, huur duurder, gas water licht duurder, kleding duurder, boodschappen duurder, recreatie duurder etc. en tja, dan kan je dat op een gegeven ogenblik niet meer betalen van 1 loontje huh, du smoet de vrouw ook gaan werken om het allemaal nog rendabel te houden en niet zoa;s gereformeerde gasten te hoeven leven. Lijkt me toch wel aardig te snappen toch?
Als het aantal werkelozen afneemt, zit je toch aardig in de goede richting dunkt me. De herintredende vrouwen stonden voorheen niet als werkeloze geregistreerd, aangezien ze bewust de afweging hebben gemaakt om niet te werken.
Zo, en nu moeten ze niet bewust de keuze maken of ze willen overleven of niet?
Mooi wel. Zo las ik pas nog een bericht dat de lonen sterk stijgende zijn. Ook komen er meer vacatures beschikbaar, nee niet door jouw ideeën, maar door oa economische groei.
Je bent je toch ook bewust van het feit dat er in het verleden veel bedrijfjes over de kop zijn gegaan en mensen hun baan zijn verloren? Voor dat soort bedrijven is nu weer volop ruimte en dus werkgelegenheid.
Ja hendrik, ook zelf van bewust dat door de stijgende economie er ook bedrijven bijkomen
je denkt best krom haha..maar maakt niet uit..vermaak me wel
Benzine als vaste last? Het moet niet gekker worden.
Uiteraard stijgen de kosten van zaken als huur etc, door inflatie, stijgende loonkosten enz enz. Wat zou jij dan een gezonde verhouding vinden mbt loon en wat is de huidige verhouding? Volgens mij is de inflatie vrij laag en stijgen de lonen toch wel aardig.
Dus benzine is geen vaste last? De hele economie draait op het verkeer kerel. Maar goed, ik lul weer uit mijn nek natuurlijk haha
Spring van een brug of zorg zelf dat je succesvol wordt als je je zo geslachtofferd voelt, kansen genoeg in ONS GEWELDIGE NEDERLAND.
Tot zover wilde ik nog wel met je in discussie gaan, totdat ik "spring van een brug" las. Wat ben jij een triest mannetje.