AndroidHealthClinic

Mijn visie over dit land en zijn economie

De mensen met een laag- en middeninkomen zijn altijd de klos. Ik betaal me ook achterlijk aan ziektekosten waarvoor, geen idee, maar mocht er ooit iets gebeuren ben ik blij dat ik verzekerd ben ;) .

En tja, 100 - 150 Euro per maand aan ziektekosten valt toch best mee, ken mensen die rond de 600 Euro per maand zitten "Duitsland" is wat dat betreft nog veel erger...

Maarja de Euro = Teuro, ik hoef geen Europese Unie, schaf het maar weer af, geen zin om die bananen republieken te financieren.

Maarre, welke aanpassingen zouden dan nodig zijn om onze maatschappij en dan voornamelijk de economie te verbeteren en ervoor te zorgen dat de 'minder bedeelden' meer deel uit maken van de groep die hiervan profiteert?

Mwa, als we minderbedeelden meer kansen en spullen moeten geven, dan moet dat ergens van betaald worden. Hogere belastingen dus maar? Wat dat is dan het rechtstreekse gevolg. Yzord wil dus de minder gefortuneerde medemens steunen door meer belasting te betalen! Nobel. :bow: Van mij mogen armen het nog veel slechter krijgen, zolang ik er maar op vooruit ga.

Fijn dat iemand met nogal wat economische onderlegging er net zo over denkt. Dacht even dat ik gek aan het worden was aangezien er zoveel mensen het met de topicstarter eens zijn. :D

Enough said..

Mensen kunnen zich hier zo druk maken. Zo druk zelfs dat ze argumenten gaan zoeken waarom het niet goed zou gaan met de economie :rolleyes:...

Snap het ook niet helemaal. Ik ga hier toch ook geen complete uiteenzetting geven over wat de beste techniek is om een 100 meter horde te lopen? Daar heb ik namelijk geen kaas van gegeten, net als de gemiddelde DBB-er dat niet heeft van economie.

Ik werk zelf in de pharmacie en ja, het is een 'vuile' markt.

We hebben de zekerheid dat onze business blijft bestaan en het werk ook, omdat ziekenhuizen, gevangenissen en apotheken ongeacht wat er gebeurd en de consumptie verplicht van de meest uiteenlopende medicijnen op voorraad moet hebben liggen.

De stroom van afname blijft bestaan omdat het niet een kwestie van vraag is uitsluitend. Maar uiteindelijk dragen we met z'n allen wel de kosten voor het hele circus. Bovendien zijn geneesmiddelen in sommige situaties onnodig te duur gewoon. En is consumptie of afname veelal totaal onnodig. Overigens speelt het 'hangen' op medicijnen ook een rol door de bevolking.

Maar gezondheidszorg is moelijk op waarde te schatten en wat ervoor betaald moet worden, uiteindelijk MOETEN vele voor anderen betalen.

Wat je zegt over contracten klopt ook, vaste zijn duur en riskant voor bedrijven omdat het voor hen een blok aan de been wordt bij een geschil.

Overigens geef ik je geen gelijk in je uitspraak dat dat slecht voor de economie is, want beweging en circulatie maakt een sterke economie, qua geld, bedrijving en wisseling op de arbeidsmarkt, dynamisch.

En qua koopkracht is het ook maar net wat we willen en ervoor over hebben. Als bijna heel Nederland, lekker uitgaat, relatief dure dingen koopt, inkomen snel uitgeeft en weer opbouwd betekend dat geld circulering. En dus een draaiende economie. Heeft alles te maken met vetrouwen en de eerste stap durven zetten door kapitaal krachtige bedrijven met investeringen, en uiteraard 15 miljoen particulieren die veel consumeren en dat ook durven.

Overigens is dat ook de reden waarom de Verenigde Staten de sterkste economie in de wereld is, die 300 miljoenen yanks proppen zich vol en geven geld uit todat het op is en zolang het er is.

Ze hebben alsware meer schijt en consumeren volop, de machine draait gewoon meer toeren, wat ook z'n keerzijde heeft omdat er zat aan lager wal raken. En uitspattingen zijn er ook, maar de sterke boomstam blijft overeind.

China kan dan wel in opkomst zijn, maar als de Chinese doorsnee burger en gezinnen maar blijven sparen, waar ze dol op zijn en geen massieve investeringen doen zoals in de VS met de beurzen en saamhorigheid. Wordt hun nationale kapitaal ook niet meer waard en is er geen explosieve groei behalve wat ze verdienen.

USA de sterkste economie? :roflol: Misschien een jaar of 7 geleden nog wel, inmiddels is de USA economie niet meer leading. Zie het verval van de dollar t.o.v. o.a. de Euro maar ook andere valuta. De economie van de USA is tanende en de vooruitzichten zijn niet best als je het vergelijkt met Europa of China.

• Topic Starter Topic Starter
De dollar is anders aardig aan het terug krabbelen

De dollar is anders aardig aan het terug krabbelen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Krabbel, krabbel, krabbel. Na zo'n terugval is een kleine correctie vrij normaal. De dollar is nu al meerdere malen teruggekomen tot een niveau rond de 1,20 t.o.v. de Euro maar voorlopig staan we nog boven de 1,30.

Burger is zelf mede verantwoordelijk hiervoor, nl: Je neemt zelf een absurde "top" hypotheek waardoor je geen speling meer hebt (ik ben hier lekker niet ingestonken whahahahaha!) en je draait zelf mee met dit systeem, lezen als: onderneemt geen actie, organiseert niet, staat iedere dag in de file en gaat wel of niet op 1 vd politieke partijen stemmen. want immers, ach we hebben het best goed.

Ik zou zeggen als het zo k*t is hier allemaal: pleur op of doe dr wat aan. zeikerds hjebben we al genoeg.

USA de sterkste economie? :roflol: Misschien een jaar of 7 geleden nog wel, inmiddels is de USA economie niet meer leading. Zie het verval van de dollar t.o.v. o.a. de Euro maar ook andere valuta. De economie van de USA is tanende en de vooruitzichten zijn niet best als je het vergelijkt met Europa of China.

Ik nam de USA als voorbeed om m'n uitleg te onderbouwen. ;) Niet om hun huidige positie weer te geven. Overigens denk ik Eric, dat ondanks de matige ontwikkeling deze eeuw t.o.v de voorafgaande 40 jaar, ze op economisch gebied nog steeds meer zeggenschap hebben dan Europa op het huidige moment.

Terug
Naar boven