MuscleMeat

Military Press

IxXxI

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m92
Hoe kan het dat ik elke x bij MP erge pijn aan mijn onderrug krijg? Als ik al me kracht zet wordt mijn rug heel erg 'hol'

Zittend doen en je rug tegen de leuning aanduwen.

probeer het eens staand

Zittend doen en je rug tegen de leuning aanduwen.

Natuurlijk, een bolle onderrug maken, de ideale positie om iets boven je hoofd te verplaatsen :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 16:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

Hoe kan het dat ik elke x bij MP erge pijn aan mijn onderrug krijg? Als ik al me kracht zet wordt mijn rug heel erg 'hol'

Waarom wordt je rug hol? Gewoon minder gewicht nemen en er op letten dat dit hollen niet gebeurt, anders kan ne net zo goed incline presses gaan doen op en sTe bank.

Ik heb ook last van een holle rug, zeer vervelend.

Als je teveel een holle rug maakt moet je je rug sterker maken. Dat kan je doen door erop te oefenen dat je recht blijft, ook bij grotere gewichten.
Misschien ben je nog niet klaar voor dat gewicht? Ik merk dat ik alleen m'n rug hol als ik het niet red..

Als je teveel een holle rug maakt moet je je rug sterker maken. Dat kan je doen door erop te oefenen dat je recht blijft, ook bij grotere gewichten.
Misschien ben je nog niet klaar voor dat gewicht? Ik merk dat ik alleen m'n rug hol als ik het niet red..
Te holle rug zou eerder moeten betekenen dat je je core wat sterker moet maken. Ook goed je glutes aanspannen, geen idee waarom maar als ik dat doe gaat de pijn gelijk weg en sta je ook een stuk stabieler.

Holle rug maken doe je omdat je je (sterkere?) borstspieren erbij probeert aan te spreken, a la incline bench.

Je onderrug beter trainen?;)

je krijgt last van je onderug omdat je teveel achterover gaat leunen. ik heb hier ook last van soms, je moet erop letten dat je voor het set je begint goed je buikspieren aanspant en ook je glutes. (bovendien goed op adem letten voor extra stabiliteit in je core) dit zou het grotendeels op moeten lossen. Als het niet werkt meer core werk doen.

Ja hoor.. denk ff na gast.

hij heeft een holle rug, rug is dus al aangespannen. Buikspier (andere kant dus) is neit sterk genoeg om rug recht te houden.

Tjok heeft gelijk. Werk aan je gehele core.

Tot die tijd lekker wat lager in gewicht gaan

Zoals al gezegd, je glutes en buikspieren gebruiken.
Maar ook je hoofd naar voren brengen op het moment dat de bar ter hoogte van je voorhoofd komt.

Ik zou het iets later doen

ja, straks stoot je je hoofd nog :S

goed je buikspieren aanspannen, 1 voet voor 1 voet achter wil ook wel eens helpen.

Ik heb ook altijd last als ik militairy press doe!

daarom doe ik het maar gewoon zittend met dumbbells.. zelfde effect volgens mij?

Te holle rug zou eerder moeten betekenen dat je je core wat sterker moet maken. Ook goed je glutes aanspannen, geen idee waarom maar als ik dat doe gaat de pijn gelijk weg en sta je ook een stuk stabieler.

Holle rug maken doe je omdat je je (sterkere?) borstspieren erbij probeert aan te spreken, a la incline bench.

Dat zeg ik.
Ik betrek m'n borstspieren er niet bij, m'n rug wordt alleen hol als ik het niet red omdat m'n balans dan gelijk ook verstoord wordt.

Je kan ook een halterriem gaan dragen, als je hoog in gewicht zit. Als je nog laag zit en je core trekt het dan niet kan je eerst beter je core verstevigen.

Ik doe nu met MP de eerste workset zonder belt en de laatste 2 met belt.

Maar eerst je core verstevigen als het kan en dan pas een belt gebruiken.

Het kan ook een gevolg zijn van schouderinflexibiliteit. Dan ga je compenseren door je rug te hollen en er een halve incline bench van te maken.

Terug
Naar boven