AndroidHealthClinic

Milky's New Beginning ...

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag thuis een beetje benen getraind:

Leg extension:
15 kg - 16 reps
25 kg - 16 reps
35 kg - 13 reps
45 kg - 8 reps

Squat:
60 kg - 10 reps
80 kg - 8 reps
100 kg - 8 reps
110 - 6 reps

Hack squats met barbell:

Zo dus:

BBHackSquat.gif

60 kg - 12 reps
80 kg - 10 reps
100 kg - 8 reps
100 kg - 8 reps

Vandaag thuis een beetje triceps en biceps gedaan:

Dumbbell One Arm Triceps Extension:
DBOneArmTricepsExtension.gif

10 kg - 16 reps per arm
12 kg - 12 reps per arm
14 kg - 12 reps per arm
16 kg - 10 reps per arm

(very) close grip bench press:
BBBenchPressCloseGrip.gif

60 kg - 12 reps
70 kg - 8 reps
75 kg - 8 reps
80 kg - 6 reps (laatste setje ging moeizaam, maar deze oefening ging toch al weer beter dan vorige keer dat ik hem deed)

Skull Crusher:
BBLyingTricepsExtensionSC8.gif

30kg - 16 reps
40 kg - 10 reps
45 kg - 8 reps
45 kg - 8 reps

Barbell Curl (EZ-bar):
BBCurl.gif

30 kg - 20 reps
40 kg - 15 reps
45 kg - 10 reps
50 kg - 6 reps

Dumbbell Hammer Curl (zittend en even extra aanspannen in top):
DBHammerCurl.gif

16 kg - 9 reps per arm
16 kg - 9 reps per arm
16 kg - 8 reps per arm

Dumbbell Curl (superset, met 16 kg begonnen, bij uitputting 2 kg lichter genomen en weer tot uitputting, enz... zo het dumbbellrek afgelopen tot ik bij 8 kg kwam)
DBCurl.gif

Heb er deze keer maar wat fotootjes van de oefeningen tussengezet om mn log een beetje op te fleuren :o :cool:

Vandaag borst:

Flyes:
14 kg - 18 reps (opwarmeen)
16 kg - 10 reps
20 kg - 10 reps
22 kg - 10 reps
26 kg - 10 reps

Incline Bench Press:
60 kg - 8 reps
70 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
90 kg - 8 reps (waarvan de laatste 2 met heel lichte hulp)

Incline Dumbbell Press:
26 kg - 8 reps
31 kg - 8 reps
31 kg - 10 reps
31 kg - 8 reps
31 kg - 8 reps
(dit zijn ongeveer de zwaarste dumbbells die ik op dit moment kan maken thuis, maar heb er denk ik een oplossing voor gevonden, die ga ik dit weekend even verder uitwerken)

Supersetje Incline Bench Press:
80 kg - 8 reps, direct gevolgd door 70 kg - 6 reps, direct gevolgd door 60 kg - 6 reps, direct gevolgd door 40 kg - 16 reps

Nog 2 lichte setjes deadlifts gedaan om af te sluiten (80 kg en 100 kg)

alweer enkele dagen niets gedaan, dus vandaag werd het weer eens tijd:

borst:

Bench Pess
60 kg - 12 reps
60 kg - 12 reps
80 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps

Incline Bench Press
60 kg - 12 reps
80 kg - 5 reps
60 kg - 12 reps
60 kg - 12 reps

Incline Bench Press met rugleuning bankje nog wat rechter omhoog
60 kg - 6 reps

Flyes
14 kg - 16 reps
18 kg - 12 reps
20 kg - 10 reps
22 kg - 10 reps

Dips
BW - 12 reps
BW + 20 kg - 6 reps
BW + 20 kg - 6 reps
BW - 12 reps

Training ging zeer moeizaam vandaag. Volgende keer beter :D

Volgens mij kan je stukken beter benchen als je zo kan dippen en flies doen. Sterke biceps en goeie squat. Bevalt die hack squat je een beetje?

Volgens mij kan je stukken beter benchen als je zo kan dippen en flies doen. Sterke biceps en goeie squat. Bevalt die hack squat je een beetje?

Ben inderdaag wel sterker geweest met benchen (ben nu namelijk ook een aantal kilootjes lichter dan enkele maanden geleden), maar mn bench zal stilaan wel weer beter worden ... (hoop ik :D).

Die hack squat bevalt me vrij goed! In het begin had ik problemen met de uitvoering, die barbell kwam altijd tegen mn kont aan bij het omhoogkomen, maar intussen heb ik hem goed onder de knie en vind ik het een erg leuke oefening...

Ja, die paar kilo's lichaamsgewicht kunnen bij mij ook het verschil maken bij benchen. Hack squat is niks voor mij denk ik, mijn gat steekt zo al achteruit vanwege mijn holle rug:D

edit: je BOR is ferm sterk, doe je hem zuiver of trek je je bovenlichaam ook beetje mee?

edit: je BOR is ferm sterk, doe je hem zuiver of trek je je bovenlichaam ook beetje mee?

Hij is niet meer 100 % strikt neen, als ik zwaar ga. Ik probeer het 'cheaten' natuurlijk wel zoveel mogelijk te beperken...

Vandaag benen getraind:

Leg Extension:
20 kg - 16 reps
30 kg - 12 reps
40 kg - 10 reps
50 kg - 6 reps

Squat:
60 kg - 16 reps
80 kg - 10 reps
100 kg - 8 reps
110 kg - 5 reps

Hack Squat met barbell:
60 kg - 10 reps
80 kg - 10 reps
100 kg - 8 reps
110 kg - 10 reps (met straps)

Supersetje op de Leg Extension, alle reeksen direct na elkaar:
40 kg - 8 reps
30 kg - 8 reps
20 kg - 8 reps
10 kg - 16 reps
heb geprobeerd extra aan te spannen op het hoogtepunt, maar dat lukte al snel niet meer :D

als laatste nog wat zittend kuitheffen gedaan met een barbell in mn powerrack en een zelfgemaakt 'kuitblok' enz. Eerst 60 kg, daarna 110 kg, maar oefening verliep niet echt soepel (moet, denk ik, nog een aanpassing gaan maken in mn rack) dus ben er voorlopig maar mee gestopt.

Nette beentraining, keep up the good work, ga je nooit naar 1 RM bij squatten?

mn benen en kont zijn weer serieus stijf van gisteren :)

vandaag zeer korte training:

schouders:

Dumbbell Side Raises met 1-2 seconds hold at top:
10 kg - 10 reps
10 kg - 10 reps
10 kg - 10 reps
10 kg - 10 reps

Dumbbell Shoulderpress:
20 kg - 12 reps
22 kg - 12 reps
26 kg - 8 reps
26 kg - 8 reps (wou er nog 2 extra uitpersen, maar had geen spotter en alleen had ik net de kracht niet meer. Dat vind ik nu weer een nadeel van het thuistrainen. Op de sportschool liep er altijd wel iemand rond die je even kwam helpen er nog een paar laatste reps uit te persen)

Shrugs met barbell:
60 kg - 15 reps
80 kg - 10 reps
80 kg - 10 reps
80 kg - 10 reps

Dat was het weer voor vandaag. Morgen of zaterdag waarschijnlijk rug...

Laatst bewerkt:
Nette beentraining, keep up the good work, ga je nooit naar 1 RM bij squatten?

Heb mn 1 RM nog nooit uitgetest bij het squatten en deadliften. (Denk trouwens niet dat het echt zware gewichten zullen zijn :o ) Bij bankdrukken trouwens ook nog maar 1 keer uitgetest, zo'n anderhalf jaartje geleden en dat weet ik al niet meer.

Op dit moment train ik trouwens een beetje op gevoel om er weer terug wat in te komen. Vroeger had ik meestal een vast schema wat aantal reps enz betreft. Bijvoorbeeld tijdje getraind met 3 X 10 reps per oefening, tijdje met 4 X 8 reps per oefening en een tijdje met "12, 10, 8 en 6" reps per oefening. Lager dan een 6 tal herhalingen heb ik eigenlijk nooit getraind. Misschien eens uittesten in de toekomst, als alles weer op wieltjes loopt...

Mooie trainingen log je Milky ... 1 RM's is ook niet echt interessant .. louter om eens te kijken waar je toe in staat bent ... dan kun je daar je nieuwe trainingsschema op samenstellen ..

Vandaag was Milky's rug aan de beurt:

chin-ups (BW):
10 reps
10 reps
10 reps
8 reps

eerste keer sinds lang dat ik deze oefening nog eens doe, toch weer zwaar, vroeger deed ik hem met extra gewicht, maar dat zal momenteel niet echt goed lukken, denk ik :D

Lat Pulldown tot op borst (smal handvat):
40 kg - 12 reps
60 kg - 10 reps
75 kg - 8 reps
90 kg - 6 reps

Deadlift:
60 kg - 8 reps
100 kg - 8 reps
120 kg - 4 reps (zweterige handjes, dus had totaal geen grip, ben dus maar overgegaan naar mn volgende oefening)

Rack pulls:
120 kg - 6 reps
140 kg - 6 reps
160 kg - 3 reps
160 kg - 6 reps (met straps)

Low Pully Cable Row:
50 kg - 10 reps
70 kg - 10 reps
80 kg - 8 reps
90 kg - 6 reps (met straps)

One Arm Dumbbell Rows:
32 kg - 10 reps
42 kg - 10 reps
52 kg - 8 reps (met straps) (rechts ging goed, links iets minder)

Tenslotte nog even wat spelen: 4 setjes bankdrukken met 60 kg (telkens 10 reps)

Nu na afloop toch een beetje een zeurderige pijn in mn rechterbiceps, waarschijnlijk ergens iets geforceerd. Maar zal wel weer vlug over zijn.

Tot later... :cool:

Mooie training Milky! had je een blessure aan je bicep ?

Wat is een rack pull precieS?

Mooie training Milky! had je een blessure aan je bicep ?

Er was op het einde van mn training toch iets niet helemaal juist met mn rechterbicep(je) :D Heb er gisteravond een drietal keer wat voltarenzalf opgesmeerd en deze morgen was het toch al heel wat beter. Waarschijnlijk ergens een verkeerde beweging gemaakt ofzoiets.

Wat is een rack pull precieS?
Is eigenlijk hetzelfde als een 'deadlift rack lockout' . Even twee foto's ter illustratie:

startpositie:
6fpykhz.jpg

Waarbij mijn startpositie iets lager was, stang van barbell kwam ongeveer op kniehoogte. Volgende training misschien proberen nog wat lager te beginnen en zo stilaan weer naar een volledige deadlift proberen toe te werken.

eindpositie:

542jyip.jpg

Sterke rug!
Neem je eigenlijk supp's?
En wat voor voedingsschema heb je?

thanks, vind het zelf eigenlijk niet extreem, maar ja :)

Vitaminen/mineralen,
bcaa voor mn training en whey, snelle carbs en glutamine na mn training,
glucosamine,
af en toe een weightgainer
en sinds gisteren terug begonnen met wat creatine.

En wat voor voedingsschema heb je?

:o Durf het bijna niet te zeggen, maar op dit moment heb ik er geen, wordt dringend tijd dat ik er weer eens eentje maak.... :p

edit: Heb doorheen de jaren eigenlijk meer getraind 'zonder' dan 'met' eetschema. Had waarschijnlijk meer kunnen behalen mét een constant schema, maar ja... Het enige dat ik weet is dat ik een zeer snelle stofwisseling heb, want heb eenmaal een cut gedaan en viel nog veel af met 4500 à 5000 schone calorieen!

Laatst bewerkt:
Ik ga ook eens een weightgainer nemen, na de zomer:p

Vandaag bijna niets getraind:

Eigenlijk niet veel zin vandaag, maar omdat ik onder de indruk was van sommige leden hun dips (zie het 'diprace' topic) ook eens vlug een paar setjes dips gedaan om te kijken wat ik op dit moment ongeveer kon:

BW - 16 reps
BW - 16 reps
BW + 20 kg - 8 reps
BW + 26 kg - 8 reps (tot hier ging het eigenlijk zeer makkelijk)
BW + 40 kg - 3 reps (was al een heel pak zwaarder, was al vermoeid met het gewicht vast te hangen :D )

Ga dips weer eens wat vaker oefenen...

en nog 1 setje bankdrukken, 60 kg - 10 reps gedaan.

Heb, zoals jullie wel gelezen hebben in het begin van mijn logje, de laatste 2,5 à 3 maanden dus niet meer zo veel getraind en ben in die tijd zo'n 6 à 7 kg kwijtgeraakt. (vetpercentage is wel ongeveer gelijk gebleven).

Daarom heb ik vandaag toch maar eens enkele fotootjes geschoten om te kijken hoe ik er op dit moment voor sta. Ik ga wel een beetje vals spelen en enkel benen en rug posten, omdat dit vroeger mn beste spiergroepen waren :D Wat vinden jullie er eigenlijk van?

Beentjes:

4mcatmv.jpg

Back Double Bitje:

67dn7vc.jpg

Back Lat Spreadje:

4lh6omc.jpg

Morgen normaal weer een trainingsverslag...

Terug
Naar boven