XXL Nutrition

Mind-muscle connection achterhaalde bro science? (studie review door Menno Henselmans)

  • Topic starter Japio
  • Startdatum
  • Reacties 174
  • Weergaven 202K
  • Volgers 26

Bezoekers in dit topic

Het feit dat veel Oly weightlifters en strongman, die zich niet zo bekommeren om MMC, echt een indrukwekkende hoeveelheid spiermassa kunnen hebben, ondersteunt wel de theorie dat we ons vooral moeten focussen op een goede uitvoering en MMC niet moeten ophemelen als het geheime recept..
 
MMC is niets meer dan een term om uit te leggen dat je bewust de target muscle aan moet spannen, en is gewoon onderdeel van "de juiste techniek".

Je kunt bankdrukken maar dat je alleen je schouders of triceps voelt, je kunt rug oefeningen doen waar je alleen maar je onderarmen of rear delts voelt..
 
MMC is niets meer dan een term om uit te leggen dat je bewust de target muscle aan moet spannen, en is gewoon onderdeel van "de juiste techniek".

Je kunt bankdrukken maar dat je alleen je schouders of triceps voelt, je kunt rug oefeningen doen waar je alleen maar je onderarmen of rear delts voelt..

Dus MMC is gewoon een ander woord voor juiste vorm?

Ik kan mij overigens goed voorstellen dat je ook bij een perfecte vorm voornamelijk je schouders/triceps voelt, hoe hard jij je tietjes ook aanspant.
 
Dus MMC is gewoon een ander woord voor juiste vorm?
Ik vind het daar een onderdeel van. Dat je voelt wat je hoort te voelen bij de betreffende oefening.
 
Dus MMC is gewoon een ander woord voor juiste vorm?
Ik denk dat MMC meer iets psychologisch is. Waar concentreer je je op?
Bij een goede uitvoering bereik je dus, met of zonder MMC, maximale stimulus op de spieren.
En dus kun je, zoals Vieze jij als zei je beter concentreren op de uitvoering (van die 160kg squat) dan MMC.
 
MMC leent zich misschien ook beter voor bicep concentration curls dan voor zware compound movements. :D
 
Voer je een oefening goed uit dan zegt het wel of niet voelen van een spier echt helemaal niets. Zou zelfs durven zeggen dat continu bezig zijn met het "voelen" van de spier ten koste gaat van de prestaties en dus het resultaat. Als ik 300kg deadlift ben ik echt niet bezig of ik mijn glutes wel of niet voel. Ik weet ook wel dat ik ze gebruik zonder de "squeeeeeeze at the top".
 
Voer je een oefening goed uit dan zegt het wel of niet voelen van een spier echt helemaal niets. Zou zelfs durven zeggen dat continu bezig zijn met het "voelen" van de spier ten koste gaat van de prestaties en dus het resultaat. Als ik 300kg deadlift ben ik echt niet bezig of ik mijn glutes wel of niet voel. Ik weet ook wel dat ik ze gebruik zonder de "squeeeeeeze at the top".
En dat is dus wederom powerlifting vs bodybuilding.

Gewicht verplaatsen vs een doelspier uitputten
 
En dat is dus wederom powerlifting vs bodybuilding.

Gewicht verplaatsen vs een doelspier uitputten

Dus bodybuilding is eigenlijk zo zwaar mogelijk trainen met babygewichtjes?
 
MMC is niets meer dan een term om uit te leggen dat je bewust de target muscle aan moet spannen, en is gewoon onderdeel van "de juiste techniek".

Je kunt bankdrukken maar dat je alleen je schouders of triceps voelt, je kunt rug oefeningen doen waar je alleen maar je onderarmen of rear delts voelt..
Dit :exactly:
 
Voer je een oefening goed uit dan zegt het wel of niet voelen van een spier echt helemaal niets. Zou zelfs durven zeggen dat continu bezig zijn met het "voelen" van de spier ten koste gaat van de prestaties en dus het resultaat. Als ik 300kg deadlift ben ik echt niet bezig of ik mijn glutes wel of niet voel. Ik weet ook wel dat ik ze gebruik zonder de "squeeeeeeze at the top".
Ook weer waar..
 
Back
Naar boven