XXL Nutrition

Contest Log (v) Miss Beachproof 2009 : DwarvenWarrior

Succes en plezier met de fietstocht! IK denk niet dat je me langs de kant zal zien staan, maar in gedacht juich ik je toe!

Het is idd net of je lijf die vette zooi niet meer wil, na een junkdag voel ik me ook nooit zo lekker.:(

Dat heb ik ook heel vaak, vooral bij zoete zooi, dan kan ik me de dag erna soms gewoon echt ronduit beroerd voelen.
Net goed, denk ik dan altijd, moet je maar niet van die crap eten.
Maar de week erop wil je dan toch gewoon weer snacken :roflol:

Fietsen :cool: Heb hier helaas alleen m'n bijna uit elkaar vallende krot, anders had ik 't zelfde gedaan :p

• Topic Starter Topic Starter
Was een heerlijke tocht, jammer dat we de laatste 20 minuten een stortbui over ons heen kregen - dermate onverwacht dat we niet eens snel genoeg waren voor de noodponcho's of de jassen. Dus doorgefietst. 10 minuten nadat we de tocht uit hadden gereden scheen de zon weer :mad:
Ach, ik heb iig geen zadelpijn!
Ben benieuwd of de foto die van me gemaakt is bij het einde nog ergens komt te staan... Was er eentje in de categorie: stralende lach, stortregen & duim omhoog!

Was een heerlijke tocht, jammer dat we de laatste 20 minuten een stortbui over ons heen kregen - dermate onverwacht dat we niet eens snel genoeg waren voor de noodponcho's of de jassen. Dus doorgefietst. 10 minuten nadat we de tocht uit hadden gereden scheen de zon weer :mad:
Ach, ik heb iig geen zadelpijn!
Ben benieuwd of de foto die van me gemaakt is bij het einde nog ergens komt te staan... Was er eentje in de categorie: stralende lach, stortregen & duim omhoog!

HEy, goed gefietst, lekker bezig! En eu... die foto ben ik wel benieuwd naar!

HEy, goed gefietst, lekker bezig! En eu... die foto ben ik wel benieuwd naar!
Ik ook, straks eens op de website kijken...

Vanochtend wezen trainen, met gemengde gevoelens over het resultaat...
Crunches 15-15-15 - Squat - -
Calf raise 5-5-5 blok 16 Bankdrukken 5-5-5 32,5 Dumbbell press 15-15-15 9 Deadlift 5-4-5 EZ+40 - 45 - 40 Chin Up 1-1 blok 4 Dips 10-10-10 BW+15
DB van 10 kg kon ik niet gebruiken voor presses: er is er eentje stuk... 12 kilo lukt me nog steeds niet...
Squats leek me verstandiger eerst techniek te doen, zonder gewicht, en inderdaad... volgens mij hebben m'n hips meer drive nodig:
http://www.youtube.com/watch?v=kawBY5p29fQ
(met gewicht kreeg ik spontaan m'n rug die ging protesteren)

Chins lukt me 1x best aardig met blok 4, maar deed deze aan het eind van m'n training: volgende keer eens mee beginnen, en kijken of ik wat meer kan... (minder hulpgewicht?)
En heel stom: deadliften met 40 kg aan de EZ bar lukt goed (is wel ***-zwaar, maar ok), bij 45 kg ga ik spontaan weer verkeerd tillen... Niet meer doen dus totdat 40 kg wat makkelijker gaat...

ook 1rm bij 45kg? Wat gebeurt er dan, trekt je rug bol ? begeven je hams het?verlies je grip?
En is je techniek wel goed met deadlift? hebben ze geen barbell van bijvoorbeeld de bench?

Actief weekend gehad zeg! :D

dwarvie is heerljik bezig :thumbup: (mooie zwarte jurk trouwens een paar pagina's terug :thumbup: )

ook 1rm bij 45kg? Wat gebeurt er dan, trekt je rug bol ? begeven je hams het?verlies je grip?
En is je techniek wel goed met deadlift? hebben ze geen barbell van bijvoorbeeld de bench?
Ik ga gelijk onbewust m'n rug bol trekken...
Ze hebben een bench-barbbell, die moet ik eerst volledig 'uitparkeren' voordat ik ermee kan deadliften, heel vaak is dat ding al bezet...
Terugleggen na DL is een nog grotere hel, aangezien het bankje in de weg zit ;)

Ik ben niet zo van de rustige weekenden trouwens ;)

deads met een ez lijkt me sowieso niets! dan staan je handen in een hoek. Zou niet weten wat dat precies voor nadelen heeft mbt techniek. Kijk anders is wat filmpjes van mark rippetoe over deadliften.
Maar ik zou gweoon schijt hebben aan die barbell...staat toch nergens dat je m daarvoor neit mag gebruiken, als je m maar terug legt.

deads met een ez lijkt me sowieso niets! dan staan je handen in een hoek. Zou niet weten wat dat precies voor nadelen heeft mbt techniek. Kijk anders is wat filmpjes van mark rippetoe over deadliften.
Maar ik zou gweoon schijt hebben aan die barbell...staat toch nergens dat je m daarvoor neit mag gebruiken, als je m maar terug legt.
Je hebt gelijk hoor... over het gebruik van die barbell... al lukt het me goed om m'n handen recht te houden (ik heb al een smalle grip - ben niet zo groot ;))
Enig idee trouwens wat zo'n EZ-bar weegt?

10-12,5 kg meestal.

maarja wat is een smalle grip ;) ik hanteer een schouderbrede grip.

paar vlugge tips als ik je schema zie, mss wist je dit al:

Chin Up (assisted machine)
beter doe je assisted zonder machine, maar met iemand achter je, is een totaal andere oefening en beter

vergeet bij de Hanging Leg-raise je bekken niet te kantelen naar voor (een bolletje maken)

doe je squat zwaar en je legpress op deze manier (maar niet iedereen houdt hiervan):
je zakt iets onder parallel, je houdt 3seconden vast (21,22,23)
hetzelfde doe je als je naar boven gaat maar 4secs, dus terwijl je omhoog gaat moet dit 4 seconden duren, dit is eerder een oefening voor preparatie op wedstrijden. Weinig nut voor massa
legcurl reageert goed op zwaar en negatief, dus traag naar beneden (net als bicep)

ik zie spijtig genoeg geen lunges staan?

paar vlugge tips als ik je schema zie, mss wist je dit al:

Chin Up (assisted machine)
beter doe je assisted zonder machine, maar met iemand achter je, is een totaal andere oefening en beter

vergeet bij de Hanging Leg-raise je bekken niet te kantelen naar voor (een bolletje maken)

doe je squat zwaar en je legpress op deze manier (maar niet iedereen houdt hiervan):
je zakt iets onder parallel, je houdt 3seconden vast (21,22,23)
hetzelfde doe je als je naar boven gaat maar 4secs, dus terwijl je omhoog gaat moet dit 4 seconden duren, dit is eerder een oefening voor preparatie op wedstrijden. Weinig nut voor massa
legcurl reageert goed op zwaar en negatief, dus traag naar beneden (net als bicep)

ik zie spijtig genoeg geen lunges staan?
Ik zoek nog een vrijwilliger die achter me wil staan met chinnen... :o (ik train alleen, o.a. door wisselende trainingsdagen en tijden)
Bij leg-raises kantel ik inderdaad m'n bekken, maakt het trouwens wel wat zwaarder... daarentegen heb ik mijn benen gebogen, en niet gestrekt...
Squat en legpress: als het niet voor massa is - wat doet het dan wel?
Legcurl doe ik zo zwaar als ik kan (gezien het aantal herhalingen), ik ga niet harder terug dan ik heen ga...
Lunges zitten er inderdaad niet in - welke dag adviseer je ze? (waar past het?)

Enne: kun je nog aangeven wat je bedoelde met die shakes 's ochtends?

Terug
Naar boven