XXL Nutrition

Gestopt Miss Beachproof fitnesswomen log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
+1 mooi verwoord sue!
 
Allereerst succes en plezier met deze contest. Je avatar is idd. mooi en daarbij ook nog eens 14% vet, ik denk dat minimum 95% van de vrouwelijke bevolking wel met je wil ruilen :)

Ik laat mezelf ook nog te vaak leiden door het gewicht op de weegschaal, ook al is het vet% ok. Maar met wat ik nu zie zouden enkele kilo's vvm extra je zeker niet misstaan, maar ik weet uit ervaring dat het mentaal niet simpel is om te aanvaarden dat het ook positief kan zijn als de weegschaal omhoog gaat. Maar de spiegel zal je wel gelijkgeven :)
succes ermee!
 
Waar zijn de trainigen:)
 
Ten eerste, super dat je meedoet, en veel succes!!!
Nou ben ik zelf 1,75 en zou ik voor mezelf 56 echt te mager vinden. Vind je avatar mooi hoor, en wat je zelf zegt, spiermassa zou je goed staan hoor! En dan kom je misschien even in de knoop met je hoofd. Nou weeg ik zelf 63,5 - geloof bmi is dan 20,7... en ja voor de gemiddelde maatstaven is dat heel netjes. Als ik dan lees dat je erg bang bent om weer 10 kilo zwaarder te wegen, denk ik... hm... ik ben bijna 8 kilo zwaarder dan jij... maar goed, ik begrijp het wel... ik heb soms van die dagen dat ik me echt vettig voel, en ik moet gewoon niet klagen want ik ben gewoon mooi slank.
Misschein moet je het ook afzetten tegen wat je sterke kant is (cardio bv) en hoezeer je het in de tijd weer onder controlle kunt hebben. Spiermassa weegt ook nog iets meer, dus zou ik ook niet teveel de focus leggen op gewicht, maar ook regelmatig foto;s nemen, vet% bijhouden en omvangen meten. En het dus aandurven om je voeding toch aan te passen naar focus op spiermassa bij-eten... en ja, dan zal je vet% misschien iets omhoog gaan, maar als je straks weer gecontroleerd gaat cardio-en, en je voeding aanpassen... zul je zien dat je vet% omlaag gaat, maar dat je wel aan spiermassa gewonnen hebt. Sja, dan ben je misschein iets zwaarder, omdat je spiermassa hebt gewonnen... daarom kijk niet alleen naar die weegschaal!

Bedankt voor je bericht! Ik heb besloten dat ik elke zondag mijn meetmoment heb waarbij ik vet% percentage, omvang en aantal kilo's bij ga houden. Ik weet dat in een week niet opeens een grote verandering kan ontstaan, maar het is goede manier om over mijn eetprobleem te komen. Op die manier ga ik proberen om inderdaad focus van het gewicht af te halen. Ik vond je foto's trouwens ontzetten mooi! Het motiveert me, omdat je dezelfde lengte en 8 kilo zwaarder bent en ziet er ontzettend goed uit. Dus dat zwaarder niet gelijk aan dikker zijn is...

De foto's ga ik binnenkort maken. Degene die van mij foto's gaat maken, heeft het momenteel druk. Ik wil het gelijk goed aanpakken, dus vandaar dat ze er nog niet op staan.

Weer twee dagen heerlijk getraind. Ik krijg echt ontwenningsverschijnselen als ik een weekend niet kan trainen :D
Ik heb twee keer buiten getraind, morgen, donderdag en vrijdag ben ik in ieder geval in de sportschool te vinden.
Vandaag ga ik een voorbeeldtraining van mijn eigen bootcamp posten. Binnenkort zal ik een voedingsschemaen aantal krachttrainingsschema's posten, zodat jullie idee krijgen hoe ik train.

Katinka's diehard Bootcamp
In totaal ren ik 8 tot 10 km met 6 krachttrainingsmomenten. In het begin doe ik in intervaltraining en de laatste kilometers bestaan uit hetzelfde tempo joggen.
Een krachttrainingsmoment bestaat o.a. uit:

20xopdrukken
20xdippen
20xlunges
20xsquaten
20xbackextentions
3 verschillende setjes aan buikspieroefeningen

In totaal doe ik alles dus 6 keer waarbij de oefeningen verschillen, dus bijvoorbeeld in een hardloop sessie heb ik mezelf 120 keer opgedrukt. De ene keer handen dicht bij elkaar, de andere keer verder uit elkaar, enz.
 
Ik weet hoe heftig dat kan zijn, ik heb ook zoiets wel gedaan tijdens mijn wedstrijdvoorbereiding, dus knap hoor!
Alleen..echt massa zal je er niet echt mee aanzetten..je bent toch echt aan t verbranden zo..;)
Omdat t tempo ook flink hoog ligt en het aantal hh dat je maakt..

Maar vraagje, als je backextensions buiten doet, hoe doe je die dan of doe je die alleen binnen??
 
Heel indrukwekkend:):)
 
Ik weet hoe heftig dat kan zijn, ik heb ook zoiets wel gedaan tijdens mijn wedstrijdvoorbereiding, dus knap hoor!
Alleen..echt massa zal je er niet echt mee aanzetten..je bent toch echt aan t verbranden zo..;)
Omdat t tempo ook flink hoog ligt en het aantal hh dat je maakt..

Maar vraagje, als je backextensions buiten doet, hoe doe je die dan of doe je die alleen binnen??

Als het mogelijk is dan klem ik mezelf tussen 2 stangen (die zijn wel eens in speeltuin aanwezig). Begrijp je wat ik bedoel? En anders doe ik het op de grond, maar dat is eigenlijk niet intensief genoeg.

Even mijn frustratie kwijt, want mijn training ging k*t! :mad:
1) Ik ging onderlichaam trainen, maar deed voorzichtig aan vanwege mijn hamstring. Zat dus veel meer onder gewicht dan wat ik normaal doe met bepaalde oefeningen.
2) Ik ging nieuwe oefeningen uitproberen, dus dat is ook altijd even wennen.
3) Het was retedruk waardoor ik niet alles kon doen wat ik wilde!?! Ik ga normaal nooit na werktijd, maar kon even niet anders.
(Sorry, ik moet even afreageren :))

Ondanks mijn k*t training zal ik toch posten wat ik gedaan heb (opwarm setjes zet ik er niet bij):
Squat:
10x30
10x40
10x45
10x50

Leg Press:
12x60
12x80
12x100
12x120

Leg curl:
15x30
15x35
15x40
10x45

Abductor:
15x35
15x40
15x45
15x45

Hip trust (nieuwe oefening, ik vond lastig om onder knie te krijgen):
15x20
15x20
15x24
12x24

Sitting calf raises (nieuwe oefening):
12x30
12x40
12x45
12x50

Vooral van het squaten baal ik! Maar goed niet elke training kan altijd lekker gaan..

Als het goed is, ga ik morgen foto's maken als het weer mee zit. Iemand qua poses nog suggesties?

Ik zal morgen voedingsschema posten, dan kunnen jullie daar nog commentaar op geven.
 
Toch een hele mooie training.. Hip thrust is zo'n leuke en lekkere oefening :D
 
hip trust ken ik niet..maar ik vind er weinig mis met je training hoor;) maar miss voor je eigen gevoel hé
 
Vandaag rug en borstspieren getraind. Ik ben hardlopend naar de gym gegaan. De volgende oefeningen heb ik gedaan (de opwarmsetjes staan er niet bij):

Bankdrukken:
8x30
8x35
6x40
3x45

DB Benchpress:
10x12
10x16
8x18

Seated rows, damn ben even aantal kilo's kwijt. In ieder geval 4 setjes waarbij volgens mij het laatste setje 8x30

Lat Pulldowns:
10x26
10x33
8x40

Chest Press:
10x35
10x40
10x45

Ik heb donderdag laten maken, dus hopelijk zit er wat tussen. Ik vond het echt verschrikkelijk om te poseren :)

Zondag wegen, spannend!
 
Toch een hele mooie training.. Hip thrust is zo'n leuke en lekkere oefening :D

Wat is hiptrust als oefening ik weet wel wat het is bij gewichtheffen of lijkt het daarop.
 
Wat is hiptrust als oefening ik weet wel wat het is bij gewichtheffen of lijkt het daarop.

Dit is een manier op de hip thrust te doen:

http://www.youtube.com/watch?v=EM_OZjQQu20

Wil je vandaag weer beentraining gaan doen..ben je vergeten dat gym dicht is, omdat het een feestdag is...grrrr....Dan maar weer mijn eigen gemaakte boothcamp. Het wegen zal ik dus moeten uitstellen tot morgen....

Bij deze een voorbeeld van mijn voedingsschema:

8.00 brinta met whey

(9.00-10.30 trainen)

10.30 vitargo met amino's

11.00 wheyshake

13.30 3 sneetjes volkorenbrood met bijvoorbeeld kip

16.00 Magere yoghurt met stuk fruit

18.30 Kip met veel groente en rijst

21.00 magere kwark

De maaltijden moet nog wat groter worden, maar ik heb het eten gaat al stuk beter...
 
Ik dacht vandaag lekker even knallen..ze zullen vast open zijn..Om drie uur belde ik toch even voor de zekerheid, 'Ja, mevrouw we sluiten om 4'...:mad: Maar vandaag dus weer buiten getraind. Ik weet in ieder geval één ding zeker en dat is dat ze morgen gewoon open zijn!?!

Dus dan kan ik eindelijk mijn beentraining doen en mezelf wegen! :D

Nu nog even een pot magere kwark naar binnen werken....
 
Ik denk mij zullen ze niet meer hebben, dus stond gelijk voor de deur toen ze open gingen :D

Mijn beentraining van vandaag:
Squat:
10x30
10x35
10x40
8x45

Leg press:
10x85
10x90
10x100
10x120

Leg curl (+pyramide):
12x30
12x35
12x40 (10x35; 12x30)
12x40 (10x35; 12x30)

Toe press:
10x90
10x100
10x120

Leg extentions (+ 10 sec vasthouden):
12x30
12x35
10x40

En ja ja...het grote moment...de weegschaal. Ik liep er naar toe, deed langzaam mijn schoenen uit...instellen op mijn gegevens...Hij geeft aan dat ik er op mag staan...aantal seconden wachten....

58 kilo!?!

Ok, en nu natuurlijk vetpercentage meten, want de weegschaal vertrouw ik niet. En deze is..trommel geroffel...

14%!?!

Ik ben zeer tevreden :D
 
:thumbs: gaat lekker zeg !
 
Vetpercentage meten na het trainen? :scratch:
Verder wil je meer spiermassa op je benen / billen en train je die met 10 of 12 reps: daar zou ik lagere reps nemen.
En weegschaal uit het raam - richt je op de spiegel ;)


Succes meid!
 
Vetpercentage meten na het trainen? :scratch:
Verder wil je meer spiermassa op je benen / billen en train je die met 10 of 12 reps: daar zou ik lagere reps nemen.
En weegschaal uit het raam - richt je op de spiegel ;)


Succes meid!

Ik weet dat huid strakker gaat staan door vochtverlies en dat je huid strakker gaat staan vanwege 'de pomp', maar verschilt dat percentage veel? Ik zal ook even meten in rusttoestand, maar ik vind het sowieso lastig om mijn vetpercentage goed te meten. Die huidplooimeter die ik nu heb is ook niet alles.

Ok, lager in de reps dus 'will do'. Thanks voor advies.

Ik had vorige week foto's gemaakt, maar zijn eigenlijk qua poses niet echt geschikt. Het was een beetje een try out voor de foto's die ik wil inleveren voor de wedstrijd. Ik was heel zenuwachtig, dus zitten niet echt goede foto's bij. Dus bij deze de beste twee. Ik span niet mijn spieren aan en mijn lichaam is niet heel duidelijk te zien. Jullie kunnen op deze manier wel globaal idee krijgen van hoe mijn lichaam nu is. Het is in ieder geval duidelijk dat ik onervaren ben in foto's maken :D

Zijkant.jpg


Achterkant.jpg
 
ik had t je ook al eerder gezegd dat je beter lager in reps kon gaan maar oké.;) verder heb je een mooi lijntje..wat spiermassa erop komt je zeker ten goede:)maar dan moet er wel genoeg gegeten worden hé;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven