Fitness Seller

(misschien) een sportschooltje beginnen, wat vragen

Bezoekers in dit topic

het enigste wat nog potentieel heeft op deze markt is een halal gym,puur en enkel alleen gericht op moslims,
vrouwen een eigen besloten ruimte of aparte uren,tijdens de ramadam nachttraining gevolgd door een gezamenlijk ontbijt enz
Klinkt eigenlijk nog wel als een goed businessplan. Vraag mij alleen af of dit wettelijk mag vanwege al die onnozele gender/gelijkheid rechten.
 
het enigste wat nog potentieel heeft op deze markt is een halal gym,puur en enkel alleen gericht op moslims,
vrouwen een eigen besloten ruimte of aparte uren,tijdens de ramadam nachttraining gevolgd door een gezamenlijk ontbijt enz
Er zijn met dit doel in steden her en der al "vrouwen sportscholen".

Daar kunnen zusters en andere vrouwen trainen vrij van de blik mannen zodat ze die niet in verleiding kunnen brengen.

Als je nu begint met een SJW-vrije gym stap je wel op tijd in een markt.
 
Klinkt eigenlijk nog wel als een goed businessplan. Vraag mij alleen af of dit wettelijk mag vanwege al die onnozele gender/gelijkheid rechten.
Vooral de vraag of transvrouwen het vrouwengedeelte inmogen.

Gelukkig verdwijnt de geslachtsaanduiding van de is kaarten.
 
Laatst bewerkt:
Een vrouwengedeelte vind ik echt bullshit. Vrouwen willen tegenwoordig toch allemaal geëmancipeerd zijn. Dan gedraag je er ook naar.
En zo niet, dan weer achter het aanrecht:p
In dit voorbeeld bedoelde ik een apart gebouw of volledig afgesloten ruimte, net als een moskee.

Laatst zag ik een sportschool adverteren met een women (womxn moet dat natuurlijk zijn) only weights area, dat ging niet over een plek voor obezen.

Het is wel vaak net als met toiletten, vrouwen mogen wel in het mannendeel of gemengde deel, maar nooit omgekeerd.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen Fitgirl fabriekjes, daar wordt de maatschappij uiteindelijk beter van.
 
Laatst bewerkt:
het enigste wat nog potentieel heeft op deze markt is een halal gym,puur en enkel alleen gericht op moslims,
vrouwen een eigen besloten ruimte of aparte uren,tijdens de ramadam nachttraining gevolgd door een gezamenlijk ontbijt enz

Daar is in Cuijk geen markt voor vrees ik :D
 
In dit voorbeeld bedoelde ik een apart gebouw of volledig afgesloten ruimte, net als een moskee.

Laatst zag ik een sportschool adverteren met een women (womxn moet dat natuurlijk zijn) only weights area, dat ging niet over een plek voor obezen.

Het is wel vaak net als met toiletten, vrouwen mogen wel in het mannendeel of gemengde deel, maar nooit omgekeerd.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen Fitgirl fabriekjes, daar wordt de maatschappij uiteindelijk beter van.

In Meppel hebben we ook een gym die toen met een "Female Fitness" ruimte kwam, aparte ruimte voor uitsluitend vrouwen. Volgens mij is dat inmiddels alweer weg :D.
 
Stephen Graham , dat ligt aan een aantal factoren. Huurkosten, aantal leden en uiteindelijke abbo prijs.
Een voorbeeld als ZZP (bv is wat ingewikkelder om uit te typen), 350 leden a 30,- is een omzet van 126k, btw eraf a 9% komt neer op 115,5k afgerond.
Stel de ruimte is 400m2 tegen een huur prijs van 70,- m2 per jaar dat komt neer op 28k
Onderhoud, electra, vervanging van etc. 15k
Das een bruto winst van 80,5k

Zelfstandige en MKB aftrek ca 15.5k (en heffingskortingen kan ook nog dacht ik)

Das 65k te belasten in schijf 1/2 en zorgkostenbijdrage, dan houdt je netto 35k over.

Maar goed, dat is een theoretisch voorbeeld als zzp, zonder een part-time personeelslid wat ik toch minstens nodig zal hebben.

Denk dat je meer dan 1 parttime personeelslid nodig gaat hebben trouwens. Als je sportschool ongeveer 100 uur per week open is... Daarnaast nog een shitload aan administratie die je zelf gaat doen (I guess), waar je ook gerust minimaal 2u per dag voor kunt rekenen :D.
 
Bijna elke ondernemer heeft er mee te maken gehad, een omgeving die zegt dat het niet zal lukken.
Ik zie zelf wel mogelijkheden in een soort private homegym concept, voor mensen die net als ik de overvolle basic fits verafschuwen, maar zelf geen homegym hebben wegens gebrek aan ruimte.
Trainen in een gym met max 5 anderen tegelijk. Geen ergernis, lekker trainen en alles een uur bezet kunnen houden.
 
Als je er maar genoeg tijd en energie in stopt kan het zeker lukken, maar TS brengt het alsof het makkelijk, snel en veel geld verdienen is.
 
En te groot denken. Personeel, zelf niks doen en rijk worden idee.
Zelf denk ik dat sfeer en beleving uniek moet zijn om te slagen. Basic fit nadoen is kansloos.
 
Een men only gym, krijg je dan gezeik van deugvolk?

Dat ook + je mist veel slapende leden, mensen die 1x per maand komen zijn geldmachines (gemiddelde huismoeder van middelbare leeftijd die een half uurtje op de loopband gaat)
 
Dat ook + je mist veel slapende leden, mensen die 1x per maand komen zijn geldmachines (gemiddelde huismoeder van middelbare leeftijd die een half uurtje op de loopband gaat)

Daar richt basic fit zich al op, ga je ze niet van plukken.
Gewoon vanuit passie starten kom je verder mee. De loopband zal bij mij niet aanwezig zijn.
 
Een men only gym, krijg je dan gezeik van deugvolk?

doet mij denken aan een gym in Rotterdam. 2 gescheiden ingangen en trainingsruimtes.
1 voor vrouwen en 1 voor mannen.
en zoals je al wel raad mochten vrouwen wel in het mannen gedeelte trainen maar niet andersom
 
We zijn weer even verder, en dank voor alle reacties!

Naar dieper onderzoek en stiekeme inkijkje bij andere sportscholen waardoor ik nu de verhoudingen weet tussen leden en leeftijd lijkt het niet realistisch om op termijn 350 leden te vergaren, dit zal toch stoppen rond de 200/250 leden.
Daarnaast dieper de kosten ingeduikt en daar komt inderdaad meer bij.

Die twee dingen bij elkaar zorgen ervoor dat bij huren het niet rendabel gaat worden op enkel fitness. Iets kopen is een optie, alleen denk ik niet dat ik dat financieel rond kan krijgen.

Nu ben ik aan het kijken hoe we meer mensen kunnen binnenkrijgen, dus indd womans only uren, HIIT's en vechtsporten (boksen, thaiboksen, teakwondo).
Bijkomend nadeel, heb je met name voor de vechtsporten weer meer ruimte nodig... en dat zorgt weer voor hogere kosten. En uiteraard is personeel dan een must, zzp'ers of op contract.

Al met al zijn we er nog niet uit!

Qua apparaten wil ik het zo hufterproof houden en dat scheelt onderhoud/vervanging, plate loaded dus de voorkeur. En de keuze valt door kosten ook automatisch uit op een wallrack ala rogue waarbij je meerdere squat stations kwijt kan e/d. Losse stations kosten gewoon aanzienlijk meer.

Ik ben er nog wel even mee bezig in ieder geval :D
 
Back
Naar boven