AndroidHealthClinic

mission impossible (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vandaag dan weer eens echt deadliften, er is nu weer iets meer tijd dus ik probeer daar profijt van te hebben.

dl
30x10
30x10
60x10
90x10
110x5
130x4
145x2 easy met snelheid
155 fail overmoedig
150x1
140x2
120x3
100x5

sumo dl
60x10x3

dumbel seated curl
14x8
22x6
16x12

lat pul down
gewoon een paar setjes opgebouwd

low pulls
opgewerkt to 60 kg
 
vandaag squaten in arnhem, eens kijken of hier ook weer wat vooruitgang in zit

barx10
40x10
60x5
80x5
90x5
100x3 goeie diepte voor drie herhalingen
90x4
90x3
80x4
80x3
60x6


stiff leg deads
30x10x3

heack squat machine
30x10x3

beetje gebencht

was zeer tevreden al zeg ik het zelf
 
donderdag bp day, beetje late post

bp
wu
97,5x4 t&g was niet de bedoeling te touche and go maar liep zo
95x3 p
90x3p
90x3p
85x3p
80x6

standing military press
30x10
30x10
40x10
40x10
50x5
50x6

toen dacht ik even te deadliften
hahahahah hahahahaha was dus helemaal ruk

tricep press down
opgewerkt naar 6 herhalingen

en lat machine pull downs
ook weer opgewerkt
 
Ik zie niet echt een systeem in de keuze van de gewichten die je kiest tijdens je trainingen.
Zit je gewoon elke keer tegen je maximum aan te knallen? Als dat zo is, is dat geen goed idee. Dat kan je nooit lang volhouden.
 
Ik zie niet echt een systeem in de keuze van de gewichten die je kiest tijdens je trainingen.
Zit je gewoon elke keer tegen je maximum aan te knallen? Als dat zo is, is dat geen goed idee. Dat kan je nooit lang volhouden.

beste Rik,
eigenlijk zit alles er te weinig in. geen systeem, geen tijd, geen dieet.
als ik logisch nadenk weet ik dat ik makkelijk mijn doelen kan bereiken als ik gewoon een mooi lineair systeem gebruik met regelmatige deloads. maar om een of andere reden kom ik er niet goed aan toe. fit for free is ruk, maar ik kom er niet omheen omdat ik op verschillende plekken in het land sport.
de afgelopen weken hebben ook niet meegezeten met drukt in het prive circuit. ik ben al blij als aan sporten toekom. maar als het goed is is er nu een beetje rust.
misschien tijd voor een deload en een keertje rekenen waar ik uit moet komen.
 
Een beetje structuur, een plan, kan al heel wat helpen.
 
bp en een deload

bp (nieuwe techniek proberen, uitgebreid op youtube gekeken wat of nou de juiste techniek is.)
40x10
60x5
80x5
80x5
80x5
80x5
80x5
60x8
dus de techniek geprobeert van de ellebogen naar binnen, meer holling in de rug. merkte dat er meer van mijn schouders werd gevergd en dat ik me anders moet opwarmen.

standing military
40x5
40x5
40x5
40x8
40x7
strict gedaan en merkte dat mijn schouders flink verrot waren door de ander bp techniek

incline db press
22x10
26x8
32x5 (lag niet lekker in mijn hand)

tricep press down
opgewerkt naar het hele stackje

leg extentions (ja idd)
paar setjes

ab work
 
vandaag squat met een deload

40x10
70x5
90x5 (te zwaar maar goeie reps)
80x5
80x5
80x5
60x6
40x8 paused
ik moet echt conditie in die benen gaan vinden

stiff legged deadlift
60x8x5

leg press
40x8
80x8
120x8
140x8
160x8
160x5

glutes kickback machine
14x12x5

veel ab work
 
Waarom veel ab work?
En waarom doe je die sets na je top-sets er nog bij? Volgens mij zijn die voor kracht echt nergens voor nodig.
 
Waarom veel ab work?
En waarom doe je die sets na je top-sets er nog bij? Volgens mij zijn die voor kracht echt nergens voor nodig.

omdat het voor mij goed voelt om de spieren wat verder te raken,
en abwork omdat het me meer stabiliteit geeft.
 
Omdat het goed voelt wil niet zeggen dat het nuttig is. Je hebt nu al weinig tijd om te trainen. Ik zou in jouw geval uitzoeken hoe ik mijn beperkte tijd zo kon besteden dat ik er het maximale resultaat uit kan behalen. Maar dat ben ik. Ik puur daar plezier uit. Als je dat zelf te saai vindt heb ik daar uiteraard niks aan te zeggen.

Waarom dan zoveel ab work? Denk je dat het speciale spieren zijn die je helemaal anders moet trainen dan de rest van je lijf? ;)
Als je 3x5 als top-set voor je squats doet ...
Probeer eens 3x5 voor je abs. (1 oefening ;) ) Lekker zwaar belasten zodat ze heel sterk worden.
 
druk bezig geweest met het uitwerken van een nieuw schema dat wel werkbaar is met mijn drukke leven.
daarnaast moet ik af van de continu wisselingen in mijn training en me aan een plan houden.

dus dit gaat het worden
dag 1
squat 5x5 starten met 80kg 2.5 pw verhogen
leg press opwerken tot 140 kg 10kg pw verhogen
glutes kick back machine 5x12
stiff legged deadlift 5x8 60 kg

dag 2
bp 5x5 starten met 75 2.5 kg pw verhogen
incline dumbell press opwerken tot 36
military press 5x5 starten met 40 2.5 pw verhogen
tricep press down opwerken tot full stack
squats niet tot het maximale

dag 3
deadlift 5x5 starten met 100 5 kg pw verhogen
cable rows opwerken tot ??? nog even geen idee welk gewicht
seated dumbel curls opwerken tot 22
lying dumbel press opwerken tot??

ik doe dus een extra training per onderdeel erbij omdat ik het gevoel heb dat ik er profijt van heb om de onderdelen 2x per week te trainen
verder mijn dieet verschoven de proteïne kant op voor meer herstel en hopelijk wat meer afvallen.
ik ben deze week begonnen met mijn deload en met dit schema. als ik het goed bereken en elke 10 weken een deload doe kom ik uit richting de 40 kg winst op de onderdelen voor volgend jaar september. maar ik weet niet of dat al te optimistisch is maar dat zal de tijd leren.

doel is nog steeds hetzelfde en alles wat extra is is mooi meegenomen
verder veel kijken naar mijn techniek en youtube kijken aangezien er weinig expertise is bij fit for free op het gebied van powerliften.
 
zie bovenstaande
Omdat het goed voelt wil niet zeggen dat het nuttig is. Je hebt nu al weinig tijd om te trainen. Ik zou in jouw geval uitzoeken hoe ik mijn beperkte tijd zo kon besteden dat ik er het maximale resultaat uit kan behalen. Maar dat ben ik. Ik puur daar plezier uit. Als je dat zelf te saai vindt heb ik daar uiteraard niks aan te zeggen.

Waarom dan zoveel ab work? Denk je dat het speciale spieren zijn die je helemaal anders moet trainen dan de rest van je lijf? ;)
Als je 3x5 als top-set voor je squats doet ...
Probeer eens 3x5 voor je abs. (1 oefening ;) ) Lekker zwaar belasten zodat ze heel sterk worden.
 
In het begin kan dat heel goed werken, alles 2x per week trainen.
Na een tijdje ga je waarschijnlijk de DL en squat moeten verminderen qua frequentie (recuperatie bij die lifts gaat meer vragen) en BP kan je dan iets opdrijven.
Als intermediate train ik 3x per week BP, 1x DL en 2x squat. Ik heb ook afgewisseld tussen 2x squat en 1x DL de ene week en de andere 2x DL en 1x squat. Altijd 3x BP in de week.
Voorlopig is dat nog niet aan de orde denk ik.

Ik denk dat je nieuwe plan beter in elkaar zit dat wat je tot nu toe bezig was.

Youtube:
Silent Mike
Juggernaut training systems
Alan Thrall
Jordan Feigenbaum
Austin Baraki
 
In het begin kan dat heel goed werken, alles 2x per week trainen.
Na een tijdje ga je waarschijnlijk de DL en squat moeten verminderen qua frequentie (recuperatie bij die lifts gaat meer vragen) en BP kan je dan iets opdrijven.
Als intermediate train ik 3x per week BP, 1x DL en 2x squat. Ik heb ook afgewisseld tussen 2x squat en 1x DL de ene week en de andere 2x DL en 1x squat. Altijd 3x BP in de week.
Voorlopig is dat nog niet aan de orde denk ik.

Ik denk dat je nieuwe plan beter in elkaar zit dat wat je tot nu toe bezig was.

Youtube:
Silent Mike
Juggernaut training systems
Alan Thrall
Jordan Feigenbaum
Austin Baraki

top dank je voor de info, silent mike had ik al ontdekt. zat de filmpjes met ed coan te bekijken. mijn held van vroeger. kende ik van de hele oude muscle en fitness bladen.
nog een beetje experimenteren met de gewichten maar geloof dat mijn start gewichten goed zijn op dit moment.
 
vandaag dl day.

dl
60x10
60x10
80x5
100x5
100x5
100x5
100x5
100x8
er zit nog zat in de tank om door te groeien

cable rows
opgewerkt tot 68 voor 7

dumbell curls
14x10
18x10
22x7

lying dumbel press
22x10
26x10
30x10
34x4 (begon te swabberen niet genoeg onder controle)

lat machine pull down (gewoon omdat ik lekker ging)
opgewerkt tot 68 voor 7

ab work

ben er nog even niet uit of ik de curls er in wil houden de reden om het te doen is voor mijn stabilisatie en als tegenhanger van alle tricep kracht die ik genereer.
 
Als ik al iets voor de biceps doe dan doe ik chin-ups. Dan neem ik er in 1 keer ook weer wat rug bij.
 
squat day

na het opwarmen
sq
50x10 (godsamme wat voel ik stijf)
50x6 beter
82,5 x5
82,5x5
82,5 x5
82,5 x5
82,5 x 8

leg press
opwerken tot 8x150

glutes kick back
14x12x4

stiff leged deadlift
60x8x3
60x12 zit nog meer in

beetje cardio en naar huis
 
morgen is het weer bp dag,
nou doe ik iedere herhaling tegenwoordig paused maar is dit wel noodzakelijk?

iemand het antwoordt
 
bp day

30wu
60wu
77,5 x 5 paused
77,5 x 5 paused
77,5 x5 paused
77,5 x5 paused
77,5 x5 touch and go (hier had ik meer van verwacht)

incline dumbel press
20x10
24x10
28x10
32x8
36x4

standing military press
30wu
42,5 x5 x4
42,5x 9

tricep press down
opgewerkt tot stackje x3

legg press machine
paar setjes

leg extentions
paar setjes
 
Back
Naar boven