XXL Nutrition

Contest Log MiTrenZ's Contests Log

Nee dit was een actie van de AH ;)

Dat denk ik ook niet inderdaad, maar ga er in me bulk mee testen allemaal ;)
Zou inderdaad vaker eten, komt de eiwitsynthese zeker ten goede gewoon 4-5 maaltijden per dag :)
Ga zelf IF ook alleen gebruiken in me cut, daar buiten niet denk ik!

Is die actie er nog? :o

Ik ben vanaf deze week begonnen met een cleanbulk van +- 3750 kcals met de ekv verhouding van 25/45/30. Even kijken hoe dat uitpakt over 2 weken.

Ik vond IF ook ideaal voor de cut, maar het niet volgen van IF in de bulk geeft je ook meer vrijheid wat betreft het eten buiten je feeding window, als je dan wat kcals te kort komt eet je 's avonds nog wat bij.

---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 16:53 ----------

Tevens is het ook wel aangenaam om niet met een ****ing volle buik rond te lopen. Da's met IF wel het geval, zeker in de bulk.

Ligt er ook aan hoeveel kcal je moet eten tijdens je bulk ;)

• Topic Starter Topic Starter
Tevens is het ook wel aangenaam om niet met een ****ing volle buik rond te lopen. Da's met IF wel het geval, zeker in de bulk.

Pfffff daar heb je zeker een punt!!
Gelukkig eet ik merendeel met me avondmaal en daarna ga ik slapen.
En slapen nadat je zoveel hebt gegeten is altijd zo lekker!! :D

Is die actie er nog? :o

Ik ben vanaf deze week begonnen met een cleanbulk van +- 3750 kcals met de ekv verhouding van 25/45/30. Even kijken hoe dat uitpakt over 2 weken.

Ik vond IF ook ideaal voor de cut, maar het niet volgen van IF in de bulk geeft je ook meer vrijheid wat betreft het eten buiten je feeding window, als je dan wat kcals te kort komt eet je 's avonds nog wat

Is deze week begonnen! ;)
Ik ga morgen even kijken alvast inslaan voor later!!

3750kcal dat is wel flink man!
Ik ga als ik ga bulken starten met 3250kcal :P
Vandaar dan langzaam aanpassingen maken. :)
Doe je nog zoveel naast krachttraining?
Kan niet wachten tot ik kan bulken...
Duurt helaas nog wel lang, eerst Flex Cup!! :D

Is deze week begonnen! ;)
Ik ga morgen even kijken alvast inslaan voor later!!

3750kcal dat is wel flink man!
Ik ga als ik ga bulken starten met 3250kcal :P
Vandaar dan langzaam aanpassingen maken. :)
Doe je nog zoveel naast krachttraining?
Kan niet wachten tot ik kan bulken...
Duurt helaas nog wel lang, eerst Flex Cup!! :D

Oeeee tres bien! Als ik er aan denk zal ik even langs de AH hoppen :)

Voor mij is 3750 kcal niet zo heel veel, ik heb in het verleden ook een periode gebulkt om mijn gewicht te verhogen uiteindelijk van 74 kilo naar 84 kilo gegaan, maar daar moest ik wel 4500 - 5000 kcals voor eten :D En dat is echt proppen, want ik probeerde het met allemaal gezond eten....

Ik heb naast een snel metabolisme ook een erg actief beroep, altijd in beweging...

Eg sick, na een jaar trainen ben je al bezig voor te bereiden voor de Flex Cup, dam genestics ;)

Wat vind je van mijn EKV verhouding? En wat weet jij van eiwitten in KH (zoals bv brood, rijst etc) kan het lichaam daar wat mee, dus moet je die ook meetellen bij je totaal aantal eiwitten?

Laatst bewerkt:
Oeeee tres bien! Als ik er aan denk zal ik even langs de AH hoppen :)

Voor mij is 3750 kcal niet zo heel veel, ik heb in het verleden ook een periode gebulkt om mijn gewicht te verhogen uiteindelijk van 74 kilo naar 84 kilo gegaan, maar daar moest ik wel 4500 - 5000 kcals voor eten :D En dat is echt proppen, want ik probeerde het met allemaal gezond eten....

Ik heb naast een snel metabolisme ook een erg actief beroep, altijd in beweging...

Eg sick, na een jaar trainen ben je al bezig voor te bereiden voor de Flex Cup, dam genestics ;)

Wat vind je van mijn EKV verhouding? En wat weet jij van eiwitten in KH (zoals bv brood, rijst etc) kan het lichaam daar wat mee, dus moet je die ook meetellen bij je totaal aantal eiwitten?

Oké, ja dan is het inderdaad een heel ander verhaal ;)
Ben zelf gewoon altijd bang voor massive fat gains gedurende je bulk periode hehe :P

Ja, is voor mij het laatste jaar dat ik met Junioren mee kan doen...
Daarnaast lijkt de ervaring van het cutten om zo laag in je vet percentage te geraken echt een uitdaging!
Zal hopelijk enigszins nog hoge ogen kunnen gooien als ik op podium sta, maar verwacht weinig bijzonders.
Doe het meer voor het gehele proces, waarbij ik hoop gedurende die periode me discipline te verbeteren!

Eiwitten uit carbs en groentes moet je net zo hard meetellen man!
Die hebben wellicht dan wel een incompleet aminozuren profiel, maar door granen, groentes, noten etc te combineren.
Worden die profielen weer met elkaar afgestemd en zodoende volledig.
Kortom gewoon meetellen dus, want je lichaam gebruikt ze net zo goed :thumbs:

Zo vandaag even een nieuwe manier van trainen getest...
Helaas schatte ik wel her en der me kracht verkeerd in :) hehehe

Barbell Bench Press Power, 4 setjes van 3-5 reps
20kg x15
30kg x12
40kg x10
50kg x8
60kg x5
70kg x3
80kg x1
85kg 3x5, 1x4

(low) Incline Dumbbell Bench Press Muscle building, 2-3 setjes van 6-12 reps
30kg x9
30kg x6, 24kg x4

Dips - Chest version Muscle building, 2-3 setjes van 6-12 reps
BW x6
BW x6

(low) Incline Dumbbell Fly's Burn, 2 setjes 30-40reps in totaal
14kg x30
12kg x40

Pinwheel Curl Power, 2 setjes van 3-5 reps
10kg x8
14kg x5
18kg x3
22kg 2x5

Standing Barbell Curl Muscle building, 2-3 setjes van 6-12 reps
29kg x11
29kg x8

Cable Preacher Curl Burn, 1 setjes 30-40reps in totaal
65kg x40

Doordat ik me incline eigenlijk te hoog inschatte was ik daarna gelijk leeg.
Moet zeggen dat de reps bij de bench press ook wel moeizaam gingen...
Nog 1 weekje cutten en dan zit het er op :D
Daarna heerlijk genieten van vakantie!!

Woog trouwens na de training 94.5kg... geen idee waar dat ineens vandaan komt :P

94.5kg!:eek:

Refeed gedaan of ineens veel zout?

Overigens een prima training! Met nieuwe methodes of repranges is het vaak een beetje zoeken naar het juiste gewicht..

Refeed gedaan of ineens veel zout?

Overigens een prima training! Met nieuwe methodes of repranges is het vaak een beetje zoeken naar het juiste gewicht..

Nah niet bijzonder veel gedaan kcal eigenlijk rond de 2000-2500 gehouden.
En qua definitie oogde ik gister echt goed droog voor mij doen :)
Kijken wat komende week qua verschil kan maken ;)
Ga nu me laatste weekje in namelijk!! :D

Echt droog wordt ik toch niet meer namelijk :P
Maar zoals ik al eerder zei heb wel echt een hele hoop geleerd!! ;)

Gaat nog steeds lekker Tim.
Je blijft ons verrassen met je resultaten.

Ben een tijdje niet online geweest (megadruk thuis/werk), maar nog wel kunnen trainen 3x per week (dicipline heb ik gelukkig altijd, moest wel alleen trainen de afgelopen 6 weken, m'n maat kon echt niet).
En ben nog steeds aan het cutten.

Heb het sinds 2 weken geleden ineens megazwaar, de accu wat letterlijk leeg.
Heb even een week je rust genomen vorige week, en nu weer een weekje getraind.

Ga nu licht weer m'n voeding ophogen, want ik merk dat dit beter bevalt en dat ik ook meer nodig heb.
En tevens is de verbranding ook weer beter. Ben zeker massa verloren, maar kracht op veel punten gelijk/ietjes hoger en op 2 fronten zelf flink sterker geworden. Zal nu circa 14% vet hebben. En weeg circa 87,1 kg nuchter 's ochtends.
Het leuke is wel dat ik steeds exact zoveel in vet/gewicht zak en toch ook hetzelfde verbruik blijft behouden 2736 kcal volgens de berekeningen.
Moet zeggen dan het cutten wel heel erg langzaam/moeizaam gaat bij mij, net zoals in vorige cut periodes.
Maar al met al in 2 jaar tijd toch een heel ander lichaam neergezet. Waar ik super trots op ben.
Van ruim 31% naar nu circa 14% en een gewicht van 110kg naar 87kg.
Enigste is dat de bij buik nog steeds/voornamelijk het vet zit. (had het liever elders, maar ja, dat kun je niet sturen).

Nog 2 tot 3 weken werken en dan vakantie (moet nog boeken). Nu nog steeds fullbody aan het doen.

Voor na de vakantie weer een nieuw schema maken, ......ben er nog niet uit wat.
Maar zowieso 3 keer in de week. 4x is bijna niet haalbaar voor mij i.v.m. werken en een gezin.
Tevens merk ik ook dat ik vele malen beter herstel op 3x in de week. En dit bevalt mij uitstekend.
Denk zowieso nog effe door te cutten naar de vakantie tot 10-12%. En dan te gaan cleanbulken.

Ga volgende week maar eens wat nieuwe korte broeken kopen, ze vallen mij letterlijk op de enkels.
Sinds ik Intermittent Fasting doe, is mijn taille flink smaller geworden is nu nog circa 90,5cm).

Wil jouw bij deze bedanken voor je log en tips die je aan mij hebt gegeven.:bow2:

Ik zal je zeker in de gaten houden, en als ik nog een keer een paar vragen heb, een beroep op jouw mogen doen.

Fijne vakantie!

Gr. Erik

Laatst bewerkt:
Gaat nog steeds lekker Tim.
Je blijft ons verrassen met je resultaten.

Ben een tijdje niet online geweest (megadruk thuis/werk), maar nog wel kunnen trainen 3x per week (dicipline heb ik gelukkig altijd, moest wel alleen trainen de afgelopen 6 weken, m'n maat kon echt niet).
En ben nog steeds aan het cutten.

Heb het sinds 2 weken geleden ineens megazwaar, de accu wat letterlijk leeg.
Heb even een week je rust genomen vorige week, en nu weer een weekje getraind.

Ga nu licht weer m'n voeding ophogen, want ik merk dat dit beter bevalt en dat ik ook meer nodig heb.
En tevens is de verbranding ook weer beter. Ben zeker massa verloren, maar kracht op veel punten gelijk/ietjes hoger en op 2 fronten zelf flink sterker geworden. Zal nu circa 14% vet hebben. En weeg circa 87,1 kg nuchter 's ochtends.
Het leuke is wel dat ik steeds exact zoveel in vet/gewicht zak en toch ook hetzelfde verbruik blijft behouden 2736 kcal volgens de berekeningen.
Moet zeggen dan het cutten wel heel erg langzaam/moeizaam gaat bij mij, net zoals in vorige cut periodes.
Maar al met al in 2 jaar tijd toch een heel ander lichaam neergezet. Waar ik super trots op ben.
Van ruim 31% naar nu circa 14% en een gewicht van 110kg naar 87kg.
Enigste is dat de bij buik nog steeds/voornamelijk het vet zit. (had het liever elders, maar ja, dat kun je niet sturen).

Nog 2 tot 3 weken werken en dan vakantie (moet nog boeken). Nu nog steeds fullbody aan het doen.

Voor na de vakantie weer een nieuw schema maken, ......ben er nog niet uit wat.
Maar zowieso 3 keer in de week. 4x is bijna niet haalbaar voor mij i.v.m. werken en een gezin.
Tevens merk ik ook dat ik vele malen beter herstel op 3x in de week. En dit bevalt mij uitstekend.
Denk zowieso nog effe door te cutten naar de vakantie tot 10-12%. En dan te gaan cleanbulken.

Ga volgende week maar eens wat nieuwe korte broeken kopen, ze vallen mij letterlijk op de enkels.
Sinds ik Intermittent Fasting doe, is mijn taille flink smaller geworden is nu nog circa 90,5cm).

Wil jouw bij deze bedanken voor je log en tips die je aan mij hebt gegeven.:bow2:

Ik zal je zeker in de gaten houden, en als ik nog een keer een paar vragen heb, een beroep op jouw mogen doen.

Fijne vakantie!

Gr. Erik

Hé Erik!

Echt goed om te horen dat het zo goed is verlopen allemaal ;)
Zo uit hoofd berekend zou dat inhouden dat je amper VVM hebt ingeleverd man!! :D
Dat is echt super goed in een cut, dus je kan/mag zeker trots zijn op jezelf!

Mensen helpen zit in me aard, dus ben blij om te horen dat je me tips goed hebt kunnen gebruiken!
Zal na de contest me gaan voorbereiden op de Flex Cup dit jaar, dus als je wil kun je me zeker gaan volgen ;)

Mooi dat de taille en alles ook al fink gedaald is ;)
Belangrijkste van alles is om te onthouden waarvoor je het doet en wat je ermee wilt bereiken :)
Zelf wil ik gewoon nu één keer in me leven tot het gaatje gaan 4-5% met de Flex Cup, maar daarna vind ik 10% prima.
Loop zelf liever rond met wat meer massa op me lijf dat dan ik ripped as **** ben hehe ;)
Belangrijkste is je doelen waarmaken en alles maar dan ook alles puur en alleen voor jezelf doen!!

Hoop dat je lekker van de vakantie zult gaan genieten, ga ik namelijk sowieso doen :)
Eerst 3 augustus nog naar Dance Valley met de vriendin en daarna heerlijk samen weg op vakantie :D

Nah niet bijzonder veel gedaan kcal eigenlijk rond de 2000-2500 gehouden.
En qua definitie oogde ik gister echt goed droog voor mij doen :)
Kijken wat komende week qua verschil kan maken ;)
Ga nu me laatste weekje in namelijk!! :D

Echt droog wordt ik toch niet meer namelijk :P
Maar zoals ik al eerder zei heb wel echt een hele hoop geleerd!! ;)
We moeten deze week geen wonderen verwachten inderdaad! Al enig idee waarmee je gaat laden qua koolhydraat bronnen?

Net man, terug even een paar pagina's gelezen die ik niet helemaal had gevolgd door drukte.
Ben best benieuwd hoe je gaat laden na langere tijd keto!

Oké, ja dan is het inderdaad een heel ander verhaal ;)
Ben zelf gewoon altijd bang voor massive fat gains gedurende je bulk periode hehe :P

Ja, is voor mij het laatste jaar dat ik met Junioren mee kan doen...
Daarnaast lijkt de ervaring van het cutten om zo laag in je vet percentage te geraken echt een uitdaging!
Zal hopelijk enigszins nog hoge ogen kunnen gooien als ik op podium sta, maar verwacht weinig bijzonders.
Doe het meer voor het gehele proces, waarbij ik hoop gedurende die periode me discipline te verbeteren!

Eiwitten uit carbs en groentes moet je net zo hard meetellen man!
Die hebben wellicht dan wel een incompleet aminozuren profiel, maar door granen, groentes, noten etc te combineren.
Worden die profielen weer met elkaar afgestemd en zodoende volledig.
Kortom gewoon meetellen dus, want je lichaam gebruikt ze net zo goed :thumbs:

Aja massive fat gains zullen wel meevallen als je gewicht en buikomtrek blijft bijhouden elke week.

Succes verder deze laatste week!! Ik ben benieuwd!:D

Zo vandaag was het tijd om de benen eens heerlijk te verkrachten voor einde contest! :D

Barbell squat Power, 4 setjes van 3-5 reps
20kg x15
40kg x12
60kg x10
80kg x8
100kg x5
120kg x3
130kg x1
140kg 4x5 :D Ow yeahhhhhh!!!!

Leg press wide stance Muscle building, 2-3 setjes van 6-12 reps
65kg x12
95kg x6
125kg 2x12

Leg press small stance Muscle building, 2-3 setjes van 6-12 reps
45kg x12
75kg x6
95kg 2x12

Leg extension Burn, 1 setjes 30-40reps in totaal
35kg x20
75kg x40

In zo min mogelijk setjes dan dus, deed nu 20 reps eerste setje, daarna telkens 5-10sec rust en 3-4 reps extra

Romanian deadlift Power, 2 setjes van 3-5 reps
20kg x12
40kg x10
60kg x8
80kg x5
100kg x3
110kg x1
120kg 2x5 :D dit ging lekker!!

realiseerde me nu pas dat het bij romanian deadlifts dus gaat om de neerwaartse beweging ipv omhoog gaande.

Seated leg curl Muscle building, 2-3 setjes van 6-12 reps
35kg x12
55kg x6
75kg x6, voelde meer als smijt werk dan goede uitvoering dus terug in gewicht gegaan
55kg 2x12

Was erg tevreden, want het was qua warmte niet uit te houden!!!
Zweette als een otter en ben blij dat ik thuis ben, vandaag nog medium carbs dan 3 low carb en dan laden! :)

We moeten deze week geen wonderen verwachten inderdaad! Al enig idee waarmee je gaat laden qua koolhydraat bronnen?

Nee inderdaad, wellicht visueel hier en daar maar dan is het meer illusie scheppen dan daadwerkelijke verschillen ;)
Ga me denk ik richten op rijst en havermout als bronnen!

Net man, terug even een paar pagina's gelezen die ik niet helemaal had gevolgd door drukte.
Ben best benieuwd hoe je gaat laden na langere tijd keto!

Zal niet heel veel bijzonders worden hoor ;)
Ben ook niet constant keto meer geweest, voelde niet lekker aan, dus 3 low 1 medium gehanteerd!
Sowieso is me fysiek absoluut niet contest waardig, maar maak toch maar het geheel af :)
Focus ligt eigenlijk al op december in me hoofd... tegengestelde belangen en alles, maar ja :P

Aja massive fat gains zullen wel meevallen als je gewicht en buikomtrek blijft bijhouden elke week.

Succes verder deze laatste week!! Ik ben benieuwd!:D

Thanks bro :D
Tja, ik kom nu eenmaal super easy vet aan hehehe ;)
Vandaar dat ik er best lichtelijk angstig voor ben, maar heb genoeg tijd dat allemaal uit te pluizen voor mezelf!

Laatst bewerkt:
Kerel, lekkere training ondanks dit weer! Ik heb zometeen ook legs, bring it on!

keurige training! heb nu al zin in die van mij ;d!

yesss lekkere leg rampage !! Succes met je laatste voorbereidingen voor die contest foto's.
En ja het was ****ing warm vandaag in onze gym he:P

Terug
Naar boven