XXL Nutrition

MMA Fitness wie kan me helpen met me schema

chris026

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
hallo allemaal,

ik ben al bijna een jaar aan het trainen kwa fitness , ik heb al verschillende schema's geprobeerd, en suplementen zoals creatine , ei wit shakes , amino zuren.
ik merk aan me lichaam dat ik groei.

maar is dit wel goed voor mma ik heb heel lang gejudoed en nu doe ik mma , voor judo was die extra spier wel fijn omdat er veel kracht voor nodig is.

Maar is dit ook zo bij mma , ik heb navraag gedaan.. en ik kreeg terug dat ik beter met mijn eigen lichaams gewicht moet gaan trainen i.p.v. aan de gewichten te hangen.
Omdat ik dan te traag word.

Welke schema zou bij mij het beste passen zodat ik STERKER word en sneller explosiefer.
En zo ja in welke schema opbouw zou dit moeten bestaan , zou dat bijvoorbeeld eerst 7 weken puur kracht trainen , en daarna bijvoorbeeld kracht uithoudings vermogen??
en zo een trainings cycluss maken?

ik weet niet hoe ik dit vorm moet gaan geven.

zou ik ook tips over voeding van jullie kunnen krijgen en welke suplementen het beste zijn
En tips over hoe mijn trainings periodes eruit zouden moeten zien, zodat ik doel gerichter kan trainen
Mijn stats zijn 1.85 91kilo vet percentage ongeveer 20 procent,

mijn fitness en sport programma zijn het volgende.
Maandag Fitness & MMA
Dinsdag Fitness
Woensdag MMA Techniek en mma cardiovisculaire training
Donderdag Fitness
Vrijdag MMA
Zaterdag Fitness
Zondag RUST

je zou stronglifts 5x5 kunnen doen, dan train je explosief, en behoud je als het goed is je snelheid. Is vooral gericht op kracht en niet zozeer op massa.

Met mma kan je je afvragen wat voor type vechter je bent.

Met je judo achtergrond verwacht ik dat je eerder geneigd bent je tegenstander neer te halen en op de grond verder te gaan. Dan hoef je je niet zozeer te richten op snelheid.
Judo en bjj verder ontwikkelen is dan een logische volgende stap.
Pas als je ook staand het eea wil ontwikkelen, dan komt de snelheid kijken.
Kickboksen en bijbehorende oefeningen. Explosiviteit voor de trappen en slagen.

Denk dat spiermassa zowel voors als tegens hebt.

stevig trainingsschema heb je al, vooral kijken dat je rust en voeding goed is anders ga je je mss overtrainen.
voorts zou ik dan vooral op kracht trainen 5x5 en vooral de compound oefeningen. Nu je train je wel heel fitness gericht, als je wedstrijden wil doen dan zou ik meer mma pakken en minder fitness, en ervoor zorgen dat je bodyfat minder als 20% is.
qua supplementen heb je niet veel nodig hoor, misschien een energybooster voor een zware training, mss wat pure cacao innemen een half uur tot een uur voor je training, en na een training voldoende voeding binnen krijgen zodat je goed kan herstellen

combineer zelf ook fitness en mma.
zou explosieve full body training max 45 minuten.
lange snelle reps maken.
zou de fitness op maandag weg laten is teveel op 1 dag.
dus 3x fitness 3x mma zou beter zijn.

Ik zou allereerst een cursus Nederlands in je schema zetten, dat is wel behoorlijk nodig.
Verder kan een Wendler 5-3-1 of Stronglifts je wel helpen.

Dat je explosiviteit alleen nodig heb bij het staande gedeelte van MMA is bullshit, en wie dit zegt moet je ook niet serieus nemen.

Verder zou ik als ik jou was gaan kijken naar welk gewicht je wedstrijden wilt gaan doen (neem aan dat dit je doel is?) en eerst naar dat gewicht toewerken en op dat gewicht gaan trainen (zou voor -85 gaan als dat mogelijk is).
Door met gewichten te trainen wordt je niet traag, je traint immers op explosiviteit. (Usain Bolt squat meer dan 99% van DBB, en hij is redelijk explosief dacht ik)

Grappige post.
Niemand hoeft mij serieus te nemen. ;-)

Ik spreek alleen vanuit mijn ervaring. Begon met trainen toen ik een 15 jarige snotneus was op de havo.
Nu heb ik er ruim 26 jaar op zitten.
Ik weet dat ik (maar dat is persoonlijk) een stuk sneller was toen ik een mager jochie was van 80 kg.

Met bjj/grapling heb ik meer aan kracht dan aan snelheid gehad. Wederom persoonlijk. Neemt niet weg dat je wel snel moet zijn. Maar gaat om de prioriteit. Kracht vs snelheid.

Vanuit het staande gedeelte heb ik meer aan explosiveit gehad.
Snel en hard. Maar kan met mn gewicht te maken hebben.
Dat maakt je een ander type vechter.

Wel ga ik er vanuit dat je met meer massa trager wordt.

Tevens betwijfel ik of je van een cursus Nederlands sneller wordt.

Maar dan had hij wel op monsterboard, randstad oid gepost ipv het dbb

Of 5/3/1 mma template.

http://www.jimwendler.com/2012/02/531-and-mma/

Ik combineerde dit met BJJ en boksen. Ik vind het ideaal! Zelf doe ik nu reverse piramid training maar ga straks zeker weer naar 531.

Quote Jim Wendler:

The time spent in the weight room must be devoted to getting stronger, not running around doing circuits. You are in the weight room to get stronger, NOT to mimic another practice. Every time I see someone prescribing conditioning circuits for MMA strength training, I breathe a sigh of relief. As long as this person is deemed an expert, I will always have a job. Feel free to do your battling ropes and burpees AFTER you strength train.

Terug
Naar boven