AndroidHealthClinic

M'n weg naar Highland Gamer

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
BB-ALARM!!!!! WAARSCHUWING: JE BENT NOG MAAR EEN HEEL KLEIN STAPJE VERWIJDERT VAN OVERPLAATSING VAN JE LOG NAAR DE BB-SECTIE! :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Zegt de man die 140kg BW heeft.. :roflol:

voor een highlandgamer doe je wel heel weinig highland games he.

will je een all rounder worden die af en toe een highland game meepikt, of voluit voor de discipline gaan? bij het laatste zou je die frequentie wel mogen opdrijven denk ik en minder op die presses en squats richten.

will je een all rounder worden die af en toe een highland game meepikt, of voluit voor de discipline gaan? bij het laatste zou je die frequentie wel mogen opdrijven denk ik en minder op die presses en squats richten.
Zoals ik het nu zie, voluit. Maar ik wil ook wat meer gaan focussen op olympische lifts. Sterke rug en benen zijn ook heel belangrijk bij highland games.. Ik mis nog gewoon de basiskracht om de gewichten ver te kunnen gooien.

Maar, hoe weet jij eigenlijk hoeveel/hoe vaak ik wat moet doen?

Ik wist helemaal niet dat je zo'n (best wel) wijde rug had. :o

Korte HG-training (alleen hamer):
Eerste draai, zonder indraaien, niks, gelijk een nieuw PR gezet.:D
21.9 meter.. 't is niet veel meer dan m'n vorige PR. Slechts 40cm meer, maar toch! Ik had foute schoenen aan, had geen gaten gemaakt waar ik m'n voeten in kon afzetten en ik verdoete de afworp.. :rolleyes: Lette er wel heel erg op dat ik met m'n hielen van de grond kwam, rug precies goed schuin achterover en dat m'n knieen gebogen waren en de tegenovergestelde richting van de hamer maakte.

3-4 Normale worpen met de 16lbs hamer.
Daarna iets van 5-6 worpen met maar 1 draai en de focus op het ontspannen loslaten van de hamer. 't Is een stuk makkelijker om ontspannen te zijn als die niet met xx km/h om je heen draait.

Heb jammer genoeg geen filmpje waar die op stond i.v.m. geen camera bijdehand.

Een beetje, maar dan minder pro.

Vrijdag:

Snatches:
1x40
1x60
1x60
1x60
1x60
.. nog een stuk of 6 keer.

Power Cleans:
5x80
5x80
2x90
2x90
1x95

Pin squat boven parallel:
1x160
1x180
1x200
1x200
1x220
0x250 :(
1x230
Lekker om die 230kg de lucht in te voelen gaan.:D

MP lockouts:
Tot 80kg.

BP lockouts:
Tot 130kg.

Zaterdag:
HG-onderdelen in folsgare.

Steen:
Ik blok nog steeds niet met m'n linkervoet, ik kom niet genoeg van onder en ik zet de duw veel te vroeg in waardoor ik een heleboel snelheid verlies. Voeten naast elkaar komt nog steeds verder dan linkervoet voor.. en dat is slecht. Iets verder dan 9 meter met lichte steen.

Open steen:
Aanglijden - met linkervoet meer blokkeren, langer achteruit blijven kijken, linkerarm ontspannen houden i.p.v. omhoog gooien vlak voor het moment waar je je linkerarm het meest nodig hebt. Afstanden: 8-9 meter met aanglijden met de zware steen. Lichte steen verder, maar geen idee hoeveel verder.:p

Hamer:
Meer "dansen" met m'n bovenlichaam met de hamer en minder met m'n schouders/armen doen. Afstanden hebben we niet opgemeten maar het was bijna het dubbele van de 15m pion met de 5(of 6?)kg hamer. Vanaf nu alleen nog maar met de 16lbs hamer.

WFD:
Met de vrouwen WFD gaat het behoorlijk goed maar als ik de lichte WFD aan me voel trekken stop ik een beetje met versnellen. Geen idee waarom ik het doe maar ik moet er hard aan werken. Afstand niet gemeten. Met de lichte WFD(12.7kg) rond de 12m pion.

WFH:
Moet allemaal veel explosiever en meer vanuit m'n benen. Net geen 4m(3.80 wel gehaald..) gehaald met de 20kg en 4.00m<4.50m met de 15kg.

Nu net:
OHP:
20x28
8x68
8x68
8x68

Nette OHP.. als ie strict is.

daar ben ik het mee eens jesaja

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven