AndroidHealthClinic

moeheid in spieren?

fbsiebe

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Sinds korte tijd heb ik last van soort moeheid in sommige plaatsen. Ik heb nu 2 weken rust genomen ivm vakantie, daarvoor heb ik een 1 a 2 maand 3x p.w fullbody getraint (met telkens 1 dag rust). Volgens mij heeft mijn lichaam meer rust nodig, want toen tijdens de training voelde ik vaak mijn armen.

Het is geen pijn, maar een irritant soort moeheid (moeilijk te omschrijven).
Heb het af en toe ook in de schouders en nu in rechter heup.

Is dit pure overbelasting misschien? Ik ga straks iig weer over op splitschema.

Ben benieuwd, bij voorbaat dank.

Bedoel je verzuring ofzo?
Hoe is je voeding eigenlijk?

meer slapen?
meer vitaminen?

• Topic Starter Topic Starter
Weet niet of het verzuring is...

Voedingsschema moet ik nog aan beginnen en binnenkort ontvang ik multivitaminen. Maar neem wel elke dag stuk fruit. Slaap krijg ik voldoende denk ik.

Het lichaam heeft minimaal een week nodig om volledig te herstellen alvorens te beginnen met een nieuwe trainingsfase. Een keer in het jaar een transitiefase (= pauze) van 4 weken wordt aangeraden. Dit is nodig om de afvoer te vergemakkelijken van afvalstoffen die zijn opgebouwd en om alle uitgeputte energievoorraden aan te vullen. Ik vind het zelf wel erg lang om 4 weken niet te trainen :eek:

Hoeveel jaar/maanden ben je al aan het trainen? Misschien heb je last van overtraining. De eerste paar jaar moet je je lichaam laten wennen en kan het snel overbelast worden. Eerst je pezen en gewrichten laten wennen, daarna kan je pas werken spierkracht. Tip: Het gaat er niet om hoeveel massa, maar om hoe je de oefening uitvoert.

Straks train ik bijna één jaar.

Ik vind 4 weken ook erg lang, maar in die tijd zou ik me wel mooi kunnen storten op een nieuw split en voeddingsschema! :)

idd een goed splitschema aanmeten, pak je voor iedere spiergroep ff wat meer rust. tevens belangrijk voor de afwisseling........

Dank voor de snelle reacties!

Zucht...nu zou ik maandag weer beginnen, kreeg ik het weekend meer last van mijn keelpijn. :mad:
Het is nu grotendeels over, nog klein beetje opgezette klieren. Ben wel wat meer moe dan anders en slaap overdag ff. Misschien komt dit door de verveling van het thuiszitten. Ik hoop iig niet dat er pfeiffer achter weg komt, want de symptonen komen wel aardig overeen.
Morgen maar weer aan het werk en als dat niet echt gaat, mijn bloed maar laten checken. :(
Ik wil trainen! :janken:

Zucht...nu zou ik maandag weer beginnen, kreeg ik het weekend meer last van mijn keelpijn. :mad:
Het is nu grotendeels over, nog klein beetje opgezette klieren. Ben wel wat meer moe dan anders en slaap overdag ff. Misschien komt dit door de verveling van het thuiszitten. Ik hoop iig niet dat er pfeiffer achter weg komt, want de symptonen komen wel aardig overeen.
Morgen maar weer aan het werk en als dat niet echt gaat, mijn bloed maar laten checken. :(
Ik wil trainen! :janken:

Vervelend voor je.

Mijn vrouw heeft net twee maanden pfeiffer achter de rug en is nu alweer de oude. Het kan dus weer snel over gaan.

In ieder geval sterkte ermee ;)

Thnx, we wachten wel af... Heb iig geen koorts gehad. Iemand nog ervaring met de symptomen in het begin van pfeiffer?

Laatst bewerkt:
Thnx, we wachten wel af... Heb iig geen koorts gehad. Iemand nog ervaring met de symptomen in het begin van pfeiffer?

Het begon met een ernstige keelontsteking en hoge koorts, niet te vergeten, erg moe. De keelontsteking ging niet weg met antibiotica, ook een symptoom van pfeiffer ???

4 dagen geleden te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb.

2 maanden geleden begonnen met:

- keelpijn
- heel erg hoesten
- enorme moeheid
- druk op voorhoofd en oren
- hartritmestoornis

Voor zo ver ik weet heb ik verder geen koorts gehad.

Na 3 weken vakantie nog steeds heeeeel erg moe + hoesten + hartritmestoornis. Antibiotica gekregen.....hielp uiteraard niet. Hoesten is nu wel minder en hartritmestoornis is nagenoeg weg maar heb nog de volgende symptomen;

- hoofdpijn en zwaar hoofd
- druk op oren
- opgezette klieren
- totaal nergens zin in hebben....alles is te veel
- slechter zien
- vermoeide prikkende ogen
- heel erg moe

Deze klachten kunnen per dag verschillen. Hangt er denk ik net vanaf hoeveel rust er genomen is.

Symptomen tijdens trainen:

- na 2 - 3 oefeningen buiten adem zijn
- gevoel van totale uitputting
- kan minder zwaar trainen
- halverwege er verschrikkelijk tegenop zien dat je de rest van de training nog moet doen.

Na trainen:

- compleet uitgeput
- beginnende hoofdpijn die in de loop van de dag verergerd
- niks anders meer kunnen doen

Op de sportschool hebben ze het advies gegeven om voorlopig niet meer te trainen. Dit omdat je dan alleen maar langer bezig bent met herstellen en omdat je lichaam de spieren om gaat zetten in vet omdat het de energie nodig heeft die het door het virus zo te kort komt. En volgens mij klopt dat wel want ondanks dieet + sporten werd ik alleen maar dikker.
Spieropbouw zal ook niet meer lukken. Ja....echt heel erg balen.:( Ga kijken of ik niet een 1 of ander onderhoudprogramma kan gaan doen want helemaal niet sporten zie ik niet zitten.

Ik zou zsm je bloed laten onderzoeken op Pfeiffer om het zeker te weten.

gr. M

Terug
Naar boven