Fitness Seller

Peiling Moet ik doorcutten of gaan bulken?

Doorgaan met cutten of bulken?

  • Cutten

    Stemmen: 1 25,0%
  • Bulken

    Stemmen: 3 75,0%

  • Totaal stemmers
    4

Bezoekers in dit topic

KillTheNoise

Cool Novice
Lid geworden
20 mei 2016
Berichten
78
Waardering
13
Lengte
1m95
Massa
93kg
Hoi iedereen,

Stats:
190 cm
89 kg
BF %?

Ik ben na een lange cut periode (105 kg naar 90 kg), twee weken geleden begonnen met trainen en nogmaals 1 kilo afgevallen.
Ik train 5x per week (PHAT) en doe mijn rustdagen in het weekend (wijk dus een beetje van de rustdagen volgens het schema af)

Ik ben sinds ik weer de gym in ga verder gegaan met mijn cut, maar hoor vaak van andere dat ik beter kan gaan bulken omdat mijn lichaam daar nu wel klaar voor is.

Dus bij deze vraag ik graag advies : Cutten of Bulken? En op welke intensiteit cutten/bulken (hoeveel calo meer eten etc.)?

FOTO'S :

https://imgur.com/a/MqA7qVm

Deze foto's zijn 10 dagen geleden gemaakt (90 kg) in de avond, ik heb na een grote maaltijd nog wel een aardig buikje en nog wat manboobs. Wat gokken jullie dat mijn vetpercentage is?
 
Met een foto van alleen benen is dat moeilijk, maar als je nog een buikje hebt en manboobs zal dat rond de 17+% zijn. Je benen zien er gelijkaardig met de mijne uit rond die periode alleen had ik wat bredere kuiten :p . Ik zou eens door cutten tot 8/10% zodat als je bulkt je niet opnieuw zo hoog uitkomt maar dan rond waar je nu bent.
 
Met een foto van alleen benen is dat moeilijk, maar als je nog een buikje hebt en manboobs zal dat rond de 17+% zijn. Je benen zien er gelijkaardig met de mijne uit rond die periode alleen had ik wat bredere kuiten :p . Ik zou eens door cutten tot 8/10% zodat als je bulkt je niet opnieuw zo hoog uitkomt maar dan rond waar je nu bent.

Gaat veel van overschieten als hij tot 8% moet cutten. Gaat bijna anorexia zijn dan.
 
Gaat veel van overschieten als hij tot 8% moet cutten. Gaat bijna anorexia zijn dan.
Hij zal wel veel sneller progress zien als hij bulkt aangezien er minder vet voor zal zitten en zal langer kunnen bulken om dan op het zelfde % uit te komen. Hangt puur van z'n doelen af. Als hij gewoon mooi wil staan voor de zomer zou ik nu cutten dan bulken.
 
Back
Naar boven