XXL Nutrition

Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?

Peiling Peiling Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?

• Ja, als onafhankelijk(e) land (staat) in Europa

Stemmen: 40 44,9%
  • Ja, en samenvoegen bij Nederland

Stemmen: 28 31,5%
  • Nee

Stemmen: 16 18,0%
  • Ik weet het niet

Stemmen: 5 5,6%

• Totaal stemmers
    89
jah, ik vind van wel.Maar samenvoegen met nederland kan ik zo 1,2,3 niet zeggen.Heb niks tegen vlaanderen of belgen maar de voor en nadelen moet ik hier eerst van weten.;)

VLAAANDEREN BOVEN yah loos die walen!

Bij nederland ;)

zelfde mening als arnoldfan

invloed op de economie, belastingen, wetten ed.

Yah en samenvoegen met nederland!!!

niet haten landverrader :)

je weet toch dat wallonië profiteert van onze goede economie ??
de haven van zeebrugge en antwerpen enzo

al gehoord van wafelijzerpolitiek ?
als Vlaanderen iets bouwt dat 1 miljard kost, dan krijgt wallonië ook 1 miljard om iets te bouwen

zo is er in wallonië een scheepslift die nooit gebruikt wordt (grootste van de wereld als ik mij niet vergis) en een stuk autosnelweg dat midden in een weide stopt...

waar zitten de meeste werklozen ? niet in Vlaanderen dacht ik, want hier wordt je meteen opgeroepen om te gaan werken of een opleiding te volgen als je te lang op 'den dop' staat

en wij maar belastingen betalen...

zij zullen hem niet temmen, de fiere vlaamse leeuw !

ja en?

Zoals ik begrepen heb heeft wallonie vroeger vlaanderen min of meer geholpen rijk te worden en is daar de rijkdom in de loop der tijd gecentreerd, waarbij wallonië sterk is achtergebleven. (?)

Zijn er dan nu niet veel bedrijven die juist weer toekomst er in zien - in het wat mij lijkt goedkope wallonië - vestigingen willen opzetten?

Natuurlijk niet . Ik hou van mijn land , ik hou van Walen , ik hou van Brusselaars , ik hou van Vlamingen , ik hou van België . Ik verhuis meteen als het ooit zo ver zou komen .

Zoals ik begrepen heb heeft wallonie vroeger vlaanderen min of meer geholpen rijk te worden en is daar de rijkdom in de loop der tijd gecentreerd, waarbij wallonië sterk is achtergebleven. (?)

Zijn er dan nu niet veel bedrijven die juist weer toekomst er in zien - in het wat mij lijkt goedkope wallonië - vestigingen willen opzetten?

door de staalindustrie bedoel je dan ? en de wapenproductie ?

meer en meer multinationals halen hun vestigingen weg uit België, naar de lageloonlanden

Belgie bestaat uit 2 helften, wanneer de ene de andere helft naar beneden trekt, moet, net als ik een relatie, de betere heflt zo snel mogelijk de slechte helft dumpen

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk niet . Ik hou van mijn land , ik hou van Walen , ik hou van Brusselaars , ik hou van Vlamingen , ik hou van België . Ik verhuis meteen als het ooit zo ver zou komen .
En waar ga je dan naartoe verhuizen? Want als je zoveel houdt van dit land, zou je logischerwijze in het geval van een splitsing toch tenminste binnen één van de regio's ervan blijven. Tenzij je Frans of Duits spreekt lijkt het me dan toch logisch dat je gewoon in Vlaanderen blijft :D

Belgie bestaat uit 2 helften, wanneer de ene de andere helft naar beneden trekt, moet, net als ik een relatie, de betere heflt zo snel mogelijk de slechte helft dumpen

Het ligt wel wat ingewikkelder dan dat . Ik heb als Vlaming echt geen zin om Wallonië te verliezen . Ik heb ook geen zin om als Vlaming bestempeld te worden . Ik ben Belg . Ik heb totaal geen affectie met het woord Vlaming . Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel geld verloren gaat in dit kleine landje aan die stomme discussie . I.p.v. nog meer bevoegdheden van de federale regering naar de Vlaamse/Waalse over te hevelen , zou het andersom moeten . Een federale staat werkt , alleen niet zoals het nu in zijn werk gaat . De Vlaamse regering heeft meer bevoegdheden zou je haast denken dan de federale . Zo werk je dat splitsingsgevoel enkel meer in de hand . En ja er zijn daar meer werklozen , maar dat kan je van zoveel streken zeggen . Kun je Noord - en Zuid-Italië ook gaan splitsen of Frankrijk of overal waar het tijdelijk even niet goed gaat . Vind ik geen goede evolutie . I.p.v. ons van het probleem te ontdoen , moeten we het aanpakken . En ik wil mijn belastingsgeld daar in steken en niet in dat eeuwige gekloot over BHV en 900 verschillende regeringen en bevoegdheden .

En waar ga je dan naartoe verhuizen? Want als je zoveel houdt van dit land, zou je logischerwijze in het geval van een splitsing toch tenminste binnen één van de regio's ervan blijven. Tenzij je Frans of Duits spreekt lijkt het me dan toch logisch dat je gewoon in Vlaanderen blijft :D

Neen juist niet . Als het zo ver komt , heb ik echt geen zin nog een cent in dit 'land' te steken .

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven