MuscleMeat

Monster ARMEN

WesleyBBB

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Wat is volgens jullie de beste oefening voor de armen, en om ze "monsterlijk" groot/gevormd/gespierd te krijgen.
Kan je ze het beste 1 keer p/wk trainen, of 2?? of misschien 3?
En hoeveel sets gebruik je dan? En hoe zwaar?
Ik denk dat het het beste werkt wanneer je triceps en biceps allebei op 1 dag "knalt". En dan 3 oefeningen per spiergroep, aangezien het 2 kleine zijn.
EN dan 3 setjes van 1 x 8 reps ( 8 moet brandend/falend zijn ). 1 x 6 ( zelfde verhaal ) 1 x 4 ( idem ).
Wat werkt het beste voor jullie ?

Ik doe meestel biceps bij de borst en triceps bij rug, maar ik wil het binnenkort wel
op een aparte dag gaan doen samen met me onderarmen.
Ik doe bicep/triceps 3 oefeningen van 3 setjes en dan 70 a 80% van me 1RM
en dan gewoon knallen tot failen ! :D

Vrijdag is het armendag: 3 oefeningen voor bi/tri, 3 sets per oefeningen, 10-8-6.

Jay Impel zei:
Ik doe meestel biceps bij de borst en triceps bij rug, maar ik wil het binnenkort wel
op een aparte dag gaan doen samen met me onderarmen.
Ik doe bicep/triceps 3 oefeningen van 3 setjes en dan 70 a 80% van me 1RM
en dan gewoon knallen tot failen ! :D

Is het niet beter om Triceps bij Borst te nemen omdat de Triceps secundair bij Borst werkt ?

ik neem borst en triceps en rug en biceps
ik doe 3 sets met 8 reps elk

hf :P

Voor mij werkt het hee anders. Ik train mijn biceps na borst. En op rugdag train ik hem ook half mee. Werkt perfect voor mij. Triceps doe ik na schouders. Borst Tri en Rug Bic werkte niet voor mij, omdat ik teveel voorvermoeid was om bi en tri goed te pakken. Het gaf ook geen bevredigend gevoel. Nu zijn ze echt gaan groeien, en dat komt hierdoor:

Biceps:
BB Curl 3x 10/8/6
DB Curl 2x 8/6
Hammer Curl 2x 8/6

Triceps:
Dippen 3x 10
Skull crushers 2x 10/8
Pushdown 2x 10/8

Dit is voor mij absoluut de beste schema voor de armen ;)

Ciaooooo

Laatst bewerkt:
Lucas zei:
Voor mij werkt het hee anders. Ik train mijn biceps na borst. En op rugdag train ik hem ook half mee. Werkt perfect voor mij. Triceps doe ik na schouders. Borst Tri en Rug Bic werkte niet voor mij, omdat ik al teveel voorvermoeid was. Het gaf ook geen bevredigend gevoel. Nu zijn ze echt gaan groeien.

Biceps:
BB Curl 3x 10/8/6
DB Curl 2x 8/6
Hammer Curl 2x 8/6

Triceps:
Dippen 3x 10
Skull crushers 2x 10/8
Pushdown 2x 10/8

Ciaooooo

Zoiets doe ik ook. :D

Lucas zei:
Voor mij werkt het hee anders. Ik train mijn biceps na borst. En op rugdag train ik hem ook half mee. Werkt perfect voor mij. Triceps doe ik na schouders. Borst Tri en Rug Bic werkte niet voor mij, omdat ik teveel voorvermoeid was om bi en tri goed te pakken. Het gaf ook geen bevredigend gevoel. Nu zijn ze echt gaan groeien, en dat komt hierdoor:

Biceps:
BB Curl 3x 10/8/6
DB Curl 2x 8/6
Hammer Curl 2x 8/6

Triceps:
Dippen 3x 10
Skull crushers 2x 10/8
Pushdown 2x 10/8

Ciaooooo

ik doe net hetzelfde behalve skullcruschers doe ik dumbbell triceps kickback :P

Shluh zei:
Is het niet beter om Triceps bij Borst te nemen omdat de Triceps secundair bij Borst werkt ?

Daar zijn de meningen geloof ik nogal over verdeeld. Een nadeel van triceps bij borst is namelijk weer dat je ze niet meer volledig kan belasten. Ze zijn namelijk al vermoeid van de borstoefeningen.

Ik doe biceps bij borst en triceps samen met schouders op een dag. Na schouders gaat het vermoeidheidsverhaal overigens net zo goed op hoor, want na een military press voel ik die rakkers al behoorlijk! :D

pakte mijn triceps ook na schouders, en biceps na rug, maar vanaf volgende week las ik een aparte armdag in.

Doe dan:

3 sets barbell curls
3 sets alternate db curls
3 sets preacher curls (ez-bar)

3 sets Dips met gewicht
3 sets Skullcrushers
3 sets one-arm db extension

of

3 sets Dips met gewicht
3 sets Seated dumbbell extensions
3 sets pushdowns

Shluh zei:

ik neem borst en triceps en rug en biceps
ik doe 3 sets met 8 reps elk

hf :P

Ja kan opzich wel, maar ligt eraan wat je lekkerder vind voelen,
als ik net borst heb gedaan heb ik niet echt veel zin meer in triceps.
Bij rug kan ik nog wel biceps pakken, die gebruik ik niet zo erg daarbij.

Het verschilt natuurlijk per persoon hoe je reageert op reps/sets en %van 1RM! En onthoud goed, Triceps is 2/3 deel van je arm!

Suc6

idd

en hoeveel reps doen jullie in het algemeen ?
ik ga nu es proberen 2 maand met 3 sets van elk 8 reps en zien of ik massa bijkrijg,
want ik denk dat dit eigelijk meer op kracht is ...

mjah...

ciao

Ik doe voor beiden 2 a 3 oefeningen. Eerste oefening 4 sets, 2e en eventueel 3e 3 sets. Aantal reps afbouwend: (12)-10-8-6.

DeW zei:
Ik doe voor beiden 2 a 3 oefeningen. Eerste oefening 4 sets, 2e en eventueel 3e 3 sets. Aantal reps afbouwend: (12)-10-8-6.

dan kan je toch niet veel oefeningen doen zeker?

want daar kruipt nogal tijd in (rusten + gewichten verwisselen)

ciao

bij mij is donderdag armen dan

3 x 3 sets (voor zowel biceps en triceps) van 8 a 10 reps zo zwaar mogelijk

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat vooral Dips een hele belangrijke oefening is bij de armen, omdat Triceps uiteraard 2/3 van je is en dips voornamelijk voor de "dikte" zijn. Wat dus een mooi effect heeft.

Shluh zei:
dan kan je toch niet veel oefeningen doen zeker?

want daar kruipt nogal tijd in (rusten + gewichten verwisselen)

ciao

Valt wel mee hoor. Ik train (momenteel) volgens een 4-split, meestal zo'n 6 a 7 oefeningen per keer. Ben ik binnen het uur mee klaar.
Biceps doe ik na borst (4 borst, 2 a 3 biceps), triceps na schouder (3 a 4 schouder, 3 triceps). Telkens eerste oefening van een spiergroep 4 sets, daarna 3 (opwarmset niet meer nodig).

WesleyBBB zei:
Ik denk dat vooral Dips een hele belangrijke oefening is bij de armen, omdat Triceps uiteraard 2/3 van je is en dips voornamelijk voor de "dikte" zijn. Wat dus een mooi effect heeft.

Dips doe ik in principe altijd. Omdat ik schouders en triceps op één dag pakt combineert die ook mooi, omdat je met dips ook flink wat schouder pakt. Ik doe hem eigenlijk altijd als overgangsoefening tussen schouders en triceps in.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, alleen met parallel dips pak je meer borst dan schouders.

Terug
Naar boven