AndroidHealthClinic

Monster of 115 kg ripped to the bone

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
" Heren ",

Stel jullie adviezen op prijs hoor maar begrijp hem niet helemaal.
Ik ga nl. een volledig split programma draaien de komende 2 maanden.
5x per week trainen 2 spiergroepen per dag maximaal 45/60 minuten trainen.

Vandaag was een benentraining welke andere oefeningen had ik hiervoor in plaats van kunnen doen?

Trainen maandag t/m vrijdag 1uur per training
Verneem graag jullie reacties...

1)Rug, triceps, buik
2)Quads Hamstrings
3)Borst, Biceps
4)Schouders, Kuiten , buik
5) weer dag 1

Maandag
Rug, Buik, triceps
Dinsdag
Quads Hamstrings, traps
Woensdag
Borst, Biceps
Donderdag
Schouders, Kuiten, Buik
Vrijdag
Rug, Buik, triceps(weer dag 1)
maandag weer dag 2 etc etc

squat frontsquat eventueel varianten met een box. deadlift stiff deadlift romanian deadlift lunges, lunges met dumbbells enz enz. En meer setjes doen natuurlijk, had je dat nou niet zelf kunnen bedenken?

squat frontsquat eventueel varianten met een box. deadlift stiff deadlift romanian deadlift lunges, lunges met dumbbells enz enz. En meer setjes doen natuurlijk, had je dat nou niet zelf kunnen bedenken?

Ga nou niet kritisch zijn! Deze jongen weet precies wat hij doet. Daarvoor heeft hij zelf zijn naam naar epische hoogten getild. Om de 2 weken wisselen van schema is de sleutel naar hugeheid. Varieren, je weet. Of om de meester zelf te citeren:

'Afwisseling blijft het magische woord heb ik mij laten vertellen.'

ps. Snoob voorspelde het al:

Ik zie jou niet 12kg spiermassa bijkomen naturel met je bouw. Moet je es 12kg biefstuk bestellen bij de beenhouwer en dan zal je beseffen wat een massa dat is.

Als je heel erg zou gaan bulken en superzwaar gaat trainen dan is het mss te doen maar dan ga je ook wat vet bijkomen me dunkt.

Met dit trigger je mij:

Hierbij het 3e verzoek om alleen postitieve reacties te posten in mijn log

Oh sorry Mister -alsmijnlogeenscheetlaatdanruikthetnaareenbloemenvallei- Mossad. Zielig toontje ook; ik wil alleen positieve berichten. Als je hier een log opent, dan krijg je kritiek. Iets met fire en kitchen. Positieve berichten hoor je te verdienen, niet omdat dat het enigste is wat je van jou mag posten. Bah.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
5 oef borst en 4 voor de rug , terwijl rug een grotere spiergroep is ?

Ja heb ik ook al aangepast

Rug spreek je ook aan met Squat, shrugs en zoals ik het lees heeft hij 3 sets breed en 2 smal met bent over. Borst pak je imo niet echt zoveel mee met andere dingen. Daarom vind ik het wel een lekker schema'tje! Dit gaat heus aardige kg's bij je maken X!

Ziet er lekker uit ;)
Thanks beest ik ben benieuwd

klopt , maar als je eenmaal per week rug traint dan is 5 oef genoeg maar ook niet teveel ondanks het betere traps-work en de squats - met het schema is ook niks mis mee , maar het is aangepast zie ik succes ermee sgt
Lekker schema he we gaan ervoor!

Wellicht nog wat kleine finetuning hier en daar

"The Xtralarge"...?

Tijdens een “full body” schema meer vet aankomen dan tijdens een “split” schema, lijkt mij eerlijk gezegd grote onzin.
Een full body is imo een stuk zwaarder dan een split…
Iedereen die intensief een full body schema heeft afgewerkt, is helemaal kapot.
Dat is bij een split schema toch een stukje minder heb ik gemerkt.
Mijn schoonbroer van 26 deed HIT full body, en is nu gaan splitten omdat hij steeds helemaal kapot was, en het herstel zo lang duurde…
Iets wat ik zelf ook heb gemerkt trouwens.
Na een intensieve full body, moet ik eigenlijk gewoon 2 dagen rust nemen, voor ik weer ga trainen, anders wordt het echt te veel.
Maar, enough of that!
Het is maar net wat je voorkeur is natuurlijk, het is maar een hobby.
Enne, “The Xtralarge” wtf man!
Waarom heb je je naam aangepast..?

Persoonlijk denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt om een split te combineren met het toekomstige AAS gebruik.

Maar waar zijn the ****ing compounds?

Zou de reps bij squat omhoog gooien. zeker 10reps.

2 dagen tussen KT of ook cardio ?

Tijdens een “full body” schema meer vet aankomen dan tijdens een “split” schema, lijkt mij eerlijk gezegd grote onzin.
Een full body is imo een stuk zwaarder dan een split…
Iedereen die intensief een full body schema heeft afgewerkt, is helemaal kapot.
Dat is bij een split schema toch een stukje minder heb ik gemerkt.
Mijn schoonbroer van 26 deed HIT full body, en is nu gaan splitten omdat hij steeds helemaal kapot was, en het herstel zo lang duurde…
Iets wat ik zelf ook heb gemerkt trouwens.
Na een intensieve full body, moet ik eigenlijk gewoon 2 dagen rust nemen, voor ik weer ga trainen, anders wordt het echt te veel.
Maar, enough of that!
Het is maar net wat je voorkeur is natuurlijk, het is maar een hobby.
Enne, “The Xtralarge” wtf man!
Waarom heb je je naam aangepast..?

Pros and cons of this approach:

• Very significant motor learning due to the high frequency of training a movement pattern (rapid strength gains): PRO.

• Emphasis on developing the neural aspects of strength production due to the heavy lifting: PRO if you're an athlete, but not so much if you're training strictly to improve your look.

Very energy costly. Using compound lifts require more energy, and working the whole body at one time vastly increases your metabolic rate for hours after your session is concluded: PRO if you're trying to lose fat or if you have a slow metabolism. CON if you're trying to gain a lot of weight or have a fast metabolism (it can be compensated for by increasing food intake however.)
• Very efficient. Every exercise used is a basic lift involving a lot of muscle mass and will allow you to work the entire body with a small number of exercises: PRO, especially if you're pressed for time.

• Can lead to unbalanced development. Using only compound movements might lead to an under-stimulation of some muscle groups because the body will use the muscles best suited to do the job during compound movements. As a result, your weaknesses won't improve as much as your strengths: CON, especially if you're after the development of a balanced physique.

• Under-performing on some exercises. Face it, after working hard on squats and a hip movement, your energy levels will be pretty low. If you have four more compound movements to perform they'll invariably be performed with less effort (voluntarily or not) and focus than the earlier exercises: CON.

• Limited to one type of gains. Since you're only using heavy lifting methods, your gains in strength-endurance and hypertrophy will be limited or at least sub-optimal: CON.

Why or when should you use this approach?

• If you're an athlete who's training solely for performance

• If your main objective is strength

• If you don't have a lot of time to train

• As a change of pace after a period of "bodybuilding-type" training

Stukje van T-nation over Full Body en Upper/lower Body

Persoonlijk denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt om een split te combineren met het toekomstige AAS gebruik.

Maar waar zijn the ****ing compounds?

Zou de reps bij squat omhoog gooien. zeker 10reps.

Ideaal om massa bij te komen in de kuur imo is elke rep range toepassen in elke training en je te concentreren op compounds.
Dus om een voorbeeld te geven:
Squats 4 sets van 4-8/1 set 10-12 en 1 set van 15-25.
Bench Press 4 sets van 4-8 en 2 sets van 10-12 en idem voor Military; dead, bent over row.
Dan doe je er elke training nog wat isolatie bij als je het echt niet kan laten, dus een volledig programma voor schouders kan er dan zo uitzien:
Military Press 4 sets van 4-8 en 2 sets van 10-12.
Side laterals 2 sets van 8-12.
Incline laterals 2 sets van 8-12.
Shoulder shrugs 3 sets van 8-12.

Je kan een fullbody doen, bv. met de eerste dag repzone 3-6, dag 2: 8-12, dag 3: 15-20

Grtz

Training Zondag Borst/Buik

Borst en Buik

iets rustiger aan gedaan vanwege schouder..is nog gevoelig.

Incline bench
20x20 kg warm.up
12x40 kg warm.up
10x60
10x70
8x80
6x90

Flat Db press
10x32kg
10x34kg
8x36 kg
8x36 kg

Cross Cables
1x10x40
1x10x50
1x8x60

Pull overs
10x34
10x36
10x40

BUIK!

4x10 gravitti boots au au
3x12 ab straps straight leg hip raise

Zometeen ga ik al jullie adviezen meenemen bij het make van mijn nieuwe training- en voedingschema. Thanks beesten.
Svp geen reacties mbt fullbody ik heb het geprobeerd maar vind het helemaal niks. Niet omdat het niet goed is maar vanwege mijn zeurende schouders.
Die zijn de laatste jaren overbelast geweest door het kickboksen.
De opmerkingen over meer compunds begrijp ik niet helemaal?
Er zitten toch in elke spiergroep beestachtige compounds oefeningen??
Wees svp specifieker als je echt advies wil geven

Waarom doe je alles zo highrep? Ik denk dat je bij deadlift meer nut gaat hebben van setjes van 4-6 reps met zwaarder gewicht dan 3x10 met een prutsgewicht.

Waarom doe je alles zo highrep? Ik denk dat je bij deadlift meer nut gaat hebben van setjes van 4-6 reps met zwaarder gewicht dan 3x10 met een prutsgewicht.

+1 broeder!

Ik ga het nog finetunen naar mijn wensen. Dit is een schema van iemand.
Dus ga het hier en daar nog een beetje bijwerken voor mijn lichaam.
De hh. ga ik ook veranderen....
Verneem zometeen graag jullie feedback nadat ik het nieuwe schema incl. voeding heb veranderd.

Inderdaad, lager in reps bij de compounds, van 4-7/8 is ideaal. Isolatie dan van 8-12.
Concentreer je op de compounds, bijv.:
Bench press 4 of 5 sets van 4-8 en 1 of 2 sets van 8-12.
Zelfde voor Military, Bent overs, Dead en Squat, doe bij squat 1 of 2 setjes van 15-20.
Aanvullen met wat isolatie.

De eerste weken nieuw schema is zowiezo altijd beetje zoeken.. succes ExMossad!

Inderdaad, lager in reps bij de compounds, van 4-7/8 is ideaal. Isolatie dan van 8-12.
Concentreer je op de compounds, bijv.:
Bench press 4 of 5 sets van 4-8 en 1 of 2 sets van 8-12.
Zelfde voor Military, Bent overs, Dead en Squat, doe bij squat 1 of 2 setjes van 15-20.
Aanvullen met wat isolatie.

Top dat klinkt idd goed een beetje veranderen dus die HH.
Maar het schema vind je wel goed in elkaar zitten qua oefeningen?

Dag 1

Borst en Buik
borst
Incline bench 1x12 1x10 1x8 1x6
Flat Db press 1x12 1x10 1x8 1x6
Chest dippen 1x10BW 1x8 BW+kg 1x6 BW+kg (weight belt)
Cross Cables 3x10

Buik
Gravitti boots 4x10
Ab strap 4x12
Side crunches 3x30

Dag 2
Quads/Hams
Squat 1x20 1x10 1x8 1x6
Leg press 1x12 1x8 1x6
Leg extensions 3x12 1sec static hold aan de bovenkant
Barbell lunges 3x12
Romanian deadlifts 3x15. Goed doorzakken met een vaste holle rug,
Seated leg curls 4x12 langzaam en geconcentreerd!

Dag 3
Schouders/onderarmen
Military press 2x10-12hh 2x4-8 hh
Side raises 2x10 2x8
Bent over raises 4x10
Barbell shrugs 4x8-12 hh

Onderarmen
Wrist curls met stang 4x15
Reverse wrist curl 4x12

Dag 4
Armen
Bicep curls met Db's 2x10 2x8
Super set! Incline Db curls/Hammer curls 4x10
Overhead cable curls 4x12

small grip bench press 4x10
Skull crushers 3x12
Tricep pushdowns 4x10

Dag 5
Rug
Deadlift 2x8-12 2x4-8
Chins 2x10 BW 2x6-8 BW+kg (weight belt)
Bent over rows 5x8 waarvan 3 sets breed bovenhandse grip en 2 sets smalle onderhandse grip.
Dumbbell row 3x8-10 hh
Hyperextensions 4x10 (volpompen)

kuiten
Seated calve pushes 3x15 (langzaam! 6 seconden over de hele rep!)
Standing calve raises 3x15, zelfde als hierboven

ik zou de leg press skippen.

Doe dan front squats, GM, GHR, Pistols of weet ik veel wat.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven