XXL Nutrition

Moskee is gemeen tegen schoolkids

Dat is net wat ik schrijf in men post. Maar dan zijn dadelijk weer alle gelovigen imbicielen... maar ja, nutteloos om er verder op in te gaan, jullie zijn net zo radicaal als atheist.
Wie zegt dat? Welke moderator zei dat? En nee wij zijn dus niet radicaal als we radicalen uitschelden, die verdienen niet beter.

• Topic Starter Topic Starter
Die school is trouwens vrij nieuw volgens mij (denk net een jaar oud ofzo). Is een project geweest van ons bedrijf (wanden en plafonds zijn door ons geleverd en gemonteerd).

Deze reacties kun je verwachten van iemand die 'n kamertje heeft gedeeld met Napoleon op de paasafdeling.

de paazafdeling bedoel je? :D

:o

Erg jammer dit weer. Ik zou wel eens wat vaker statements en tegengeluiden willen horen van de "goedwillende" moderne moslims. Om te beginnen zouden ze die vanuit die gemeenschap die leipe kerel moeten nokken, als dat binnen die hierarchie al mogelijk is. Anders zijn ze het er onder het mom van "wie zwijgt stemt toe" mee eens, wat hen in mijn hogen geen haar beter maakt.

Mijn arme opa is met nog wat mensen ooit eens uitgenodigd door een kennis om zo'n toestand in, naar ik me herinner, dezelfde Amsterdamse moskee bij te wonen. Uit nieuwsgierigheid maar eens gaan kijken, kregen ze daar van die imam ook even termen als "ongelovigen" en "christenhonden" blabla om de oren en dan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Daar maak je inderdaad geen vrienden mee, achterlijke boel zeg.

Aan de andere kant hoor ik ook weer hele positieve verhalen van vrienden die voor de studie eens een Surinaamse moskee uit mijn stadje mochten inspecteren. Een aantal moslims van daar ken ik ook en dat zijn de meest moderne vredelievende mensen die je je maar kunt voorstellen. Zij zouden dit soort onzin nooit toleren binenn hun gemeenschap;)

Om maar even enkele voorbeelden uit de kast te trekken. Kan wel gerust zeggen dat er aanzienlijk verschil in toon is tussen verschillende gebedshuisjes in ons land. Beetje net als met kerken, maar dan anders:)

Zeker, maar in het algemeen is dat denk ik het geval met religie. Wat betreft het christendom hoor je hier erg weinig van de gematigden imo. Het zijn altijd de meer radicale geluiden die hun weg vinden. Nuance sterft wat dat betreft in de drukpers.
De enige echte zinnigheid die ik de afgelopen tijd vanuit een (diep) religieus persoon heb horen komen kwam van mevr. Thieme. Ze pleitte voor een strikte scheiding van kerk en staat. De 7e dags adviste voor de koetjes en kalfjes die pleit voor secularisme. :eek: There is hope.
De positieve geluiden die er van uit gaan, blijken ook nog eens van verdacht seculiere oorsprong te zijn. Ga je als geloofgemeenschap ook niet echt zielen mee winnen :D

En jullie laten zien dat je net hetzelfde bent! alles wat je zegt ben jezelf nananana... zo gaat het hier bijna. Inderdaad idioot van die mensen in de moskee, en ook idioot als een christen zoiets zegt, maar lekker terug schelden, prachtig! Wie praat er dan altijd over het niveau van dbb? Het zijn de mods zelf die schelden

Zolang iedereen het bij schelden houdt, vind ik het prima. Indoctrinatie lijkt me een heel ander punt. Kom op 'honden', tegen een stel kinderen! Kwaist...
Ook lijkt het me dat de situaties waarin gescholden wordt nogal anders zijn, de uiting van bidlip heeft o.a. een veel geweldadiger karakter. Hevige kritiek op dit soort kompleet DEBIEL gedrag lijkt me spreken voor een maatschappij.

dat komt ervan als je zo tolerant bent tegenover een godsdienst die aggressief is.
Allé toch enkele die de godsdienst zo interpreteren.
een kleine nuance ;)

Ah gossie, hebben ze gehuild :(

Wie zegt dat? Welke moderator zei dat? En nee wij zijn dus niet radicaal als we radicalen uitschelden, die verdienen niet beter.

True, zo heb je het niet gezegd. Ik snap jullie reactie ook goed, maar die mensen die dat doen zijn dan de honden en varken. Want over het woordje radicaal op geloof gebied kan je beginnen discusieren. Ofwel ben je gelovig (radicaal) ofwel ben je het niet. Dus ja, ik zie mezelf als radicaal maar ook veroordeel ik die uitspraken.

Moskeevoorzitter ontkent 'hondenuitspraak'
AMSTERDAM - De voorzitter van moskee El Mouahidine in het Amsterdamse stadsdeel Osdorp ontkent dat hij ongelovigen heeft vergeleken met honden. Ook neemt hij ten stelligste afstand van dergelijke uitspraken. Dat bleek dinsdagmiddag tijdens een gesprek tussen de man en het stadsdeel, maakte een woordvoerder daarvan bekend.

De ouders van leerlingen van openbare basisschool De Horizon kregen onlangs een brief van de onderwijsinstelling over een bezoek van hun kinderen aan de moskee. Daarin stond dat de voorzitter ongelovigen 'honden' had genoemd. Zowel het stadsdeelbestuur als de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (financiën) toonde zich hier geschokt over.

De moskeevoorzitter heeft aan Osdorp laten weten dat het gaat om een misverstand. Hij zou enkel hebben geprobeerd uit te leggen dat er extremisten zijn die mensen die niet vijf keer per dag bidden honden vinden. Zelf is hij die mening niet toegedaan. De moskee komt dinsdagavond zelf nog met een schriftelijke verklaring over de kwestie.

Wat het stadsdeel betreft, is de kwestie nu afgedaan, aldus de woordvoerster. Volgens haar staat de voorzitter helemaal niet als een extremist bekend, maar zet hij zich juist al jarenlang actief voor de wijk in. Wel wees ze erop dat zijn Nederlands niet erg goed is. Dat zou een reden kunnen zijn voor het misverstand.

Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] . ..

en maar dat en maar dit voor dat men weet wat er precies gebeurt is.
Jullie reageren of jullie er allemaal bij waren man .. :o
Ik wil hiermee niks zeggen over dat er geen gelovigen zijn die dat wel doen ,die zijn er en die zullen er altijd zijn of het goed is,is de vraag.

de paazafdeling bedoel je? :D

:o

Zeker, maar in het algemeen is dat denk ik het geval met religie. Wat betreft het christendom hoor je hier erg weinig van de gematigden imo. Het zijn altijd de meer radicale geluiden die hun weg vinden. Nuance sterft wat dat betreft in de drukpers.
De enige echte zinnigheid die ik de afgelopen tijd vanuit een (diep) religieus persoon heb horen komen kwam van mevr. Thieme. Ze pleitte voor een strikte scheiding van kerk en staat. De 7e dags adviste voor de koetjes en kalfjes die pleit voor secularisme. :eek: There is hope.
De positieve geluiden die er van uit gaan, blijken ook nog eens van verdacht seculiere oorsprong te zijn. Ga je als geloofgemeenschap ook niet echt zielen mee winnen :D

Zolang iedereen het bij schelden houdt, vind ik het prima. Indoctrinatie lijkt me een heel ander punt. Kom op 'honden', tegen een stel kinderen! Kwaist...
Ook lijkt het me dat de situaties waarin gescholden wordt nogal anders zijn, de uiting van bidlip heeft o.a. een veel geweldadiger karakter. Hevige kritiek op dit soort kompleet DEBIEL gedrag lijkt me spreken voor een maatschappij.

jaja.. als geertje gelovigen honden noemt GEEN PROBLEEM maar als een gelovigen ongelovigen honden noemt is het een groot probleem ...vrije menings uiting heeee jaja... lees maar bericht hierboven niet dat het veel zal helpen bij jullie haters hier op t forum mja who cares.

jaja.. als geertje gelovigen honden noemt GEEN PROBLEEM maar als een gelovigen ongelovigen honden noemt is het een groot probleem ...vrije menings uiting heeee jaja... lees maar bericht hierboven niet dat het veel zal helpen bij jullie haters hier op t forum mja who cares.

kan me niet herinneren dat Geertje dat heeft gedaan. Dat zou overigens van hetzelfde laken een pak zijn natuurlijk.

Moskeevoorzitter ontkent 'hondenuitspraak'
AMSTERDAM - De voorzitter van moskee El Mouahidine in het Amsterdamse stadsdeel Osdorp ontkent dat hij ongelovigen heeft vergeleken met honden. Ook neemt hij ten stelligste afstand van dergelijke uitspraken. Dat bleek dinsdagmiddag tijdens een gesprek tussen de man en het stadsdeel, maakte een woordvoerder daarvan bekend.

De ouders van leerlingen van openbare basisschool De Horizon kregen onlangs een brief van de onderwijsinstelling over een bezoek van hun kinderen aan de moskee. Daarin stond dat de voorzitter ongelovigen 'honden' had genoemd. Zowel het stadsdeelbestuur als de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (financiën) toonde zich hier geschokt over.

De moskeevoorzitter heeft aan Osdorp laten weten dat het gaat om een misverstand. Hij zou enkel hebben geprobeerd uit te leggen dat er extremisten zijn die mensen die niet vijf keer per dag bidden honden vinden. Zelf is hij die mening niet toegedaan. De moskee komt dinsdagavond zelf nog met een schriftelijke verklaring over de kwestie.

Wat het stadsdeel betreft, is de kwestie nu afgedaan, aldus de woordvoerster. Volgens haar staat de voorzitter helemaal niet als een extremist bekend, maar zet hij zich juist al jarenlang actief voor de wijk in. Wel wees ze erop dat zijn Nederlands niet erg goed is. Dat zou een reden kunnen zijn voor het misverstand.

Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] . ..

en maar dat en maar dit voor dat men weet wat er precies gebeurt is.
Jullie reageren of jullie er allemaal bij waren man .. :o
Ik wil hiermee niks zeggen over dat er geen gelovigen zijn die dat wel doen ,die zijn er en die zullen er altijd zijn of het goed is,is de vraag.

:roflol: natuurlijk ontkent 'ie het.. achteraf.

was jij er bij ofzo he? :o

Ik zelf weet niet of het waar is of niet ..maar jij doet echt alsof je er bij was .. rare vent ben je ook .. zien wat je wilt zien en wat je niet wilt zien zie je niet

ik zie de realiteit wel onder ogen hoor ;) nou jij nog..

leg maar uit..hoe kan je hier zo zeker van zijn ? :o

Ik citeer de krantenkop en de feit daaronder:

AMSTERDAM - De voorzitter van de moskee El Mouahidine in Amsterdam heeft leerlingen van een basisschool te kennen gegeven dat ongelovigen 'honden' zijn.

Dat bevestigt een woordvoerder van het Amsterdamse stadsdeel Osdorp dinsdag.

Wat heeft die woordvoerder er nou aan om daarover te liegen? Nou?

Enne die voorzitter van die moskee El Mouahiblablabla ontkent dit alles natuurlijk om zijn eigen bestwil.. Niet geloofwaardig, maar hij doet het.

I rest my case, N000b.. Toepasselijke naam btw.

Hoe denk je dat in de streng christelijke kerk/pinkstergemeente tegen ongelovigen wordt aangekeken. Alleen zijn deze wel wat slinkser.

Als je ziet wat er zelfs in sommige reli-tijdschriften voor radicaal gepeupel voorbij komt dan sla je ook sT achterover.

Anyway, de grote hamvraag is nu wat die pik gezegd heeft. Laat ze eens met audiofragmenten of citaten komen van wat er precies is gezegd. Vaag verhaal, ik weet het niet hoor.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven