AndroidHealthClinic

Moslims zijn:

turo

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Lodewijk Nasser 21 januari 2009

Moslims zijn doof, stom en blind, ze zijn als afgedwaald vee.....
Ze zijn als ezels, honden, verachte apen ....
Nee, ze zijn erger nog dan beesten....
Moslims zijn de slechtste der schepselen.

Vindt u deze omschrijvingen schokkend? Onacceptabel? Respectloos? Discriminerend?
Vindt u dit verwerpelijke KuKluxKlan-achtige praat? Haatdragend?
Vindt u dit misselijkmakend Nazistisch gebrabbel?
Vindt u deze teksten misschien zelfs fascistoïde, maar in ieder geval diep beledigend?

Ik hoop van harte dat uw antwoord op al deze vragen een volmondig 'Ja!' is.
Ik hoop van harte dat ieder weldenkend mens bovenstaande omschrijvingen als verwerpelijk beschouwd, omdat een hele groep mensen hier als een soort van 'untermenschen' wordt neergezet.

Er is echter 1 probleem.... Bovenstaande teksten zijn bijna rechtreeks afkomstig uit een zogenaamd goddelijk boek.... 'Bijna' zeg ik, omdat in het bedoelde boek deze omschrijvingen niet over moslims gaan.... In het bedoelde, zogenaamd goddelijke boek worden deze beledigende, respectloze omschrijvingen gebruikt voor NIET-moslims....

U raadt het misschien al.... het is de Koran waar ik over praat... het boek dat op handen gedragen wordt door onze islamitische medemens, het boek dat als absolute waarheid - boven iedere menselijke wet of mening verheven - geldt voor onze moslim broeders en zusters.

Onze moslim broeders en zusters, die eisen dat wij, niet-moslims, hun godsdienst en hun 'heilige' Koran met respect behandelen, die boos worden als wij, niet-moslims, kritiek uiten op de Koran. Onze moslim broeders en zusters die de mond vol hebben van 'belediging', 'discriminatie' en 'islamofobie'....

Onze islamitische medeburgers die maar niet willen begrijpen dat het juist de Koran, en dus hun Islam als godsdienst, is die beledigt, discrimineert en een mensonterende fobie laat zien... een diepgewortelde, beledigende, discriminerende fobie voor niet-moslims.... En dat al zo'n 1400 jaar lang.

bron: Het Vrije Volk

http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL

ik ben daar totaal niet mee bezig ik bekijk de mensen niet als moslim of christenen ik duw geen mensen in vakjes ik kijk naar het individu naar de persoon zelf als de rest intreseert me niet want dit lijdt tot vooroordelen en dat wil ik niet er zijn overal goede en slecht mensen tussen;)

En weer open, geen bashtopic van maken graag.

Voor zover ik weet kennen (bijna) alle religies een geschiedenis van o.a. haat en geweld. Daarom begrijp ik ook niet dat bepaalde delen van hun boeken niet eens onder handen genomen worden. De gewelddadige stukken moeten er maar eens uit. De boeken stammen uit een ander tijdperk, logisch dat er zaken instaan die wij als vrij storend en barbaars ervaren.

in de bijbel staan precies dezelfde teksten.
Maar ja als je die gelovigen er mee confronteert dan is het allemaal weer net niet zo bedoelt blabla :rolleyes:

Voor zover ik weet kennen (bijna) alle religies een geschiedenis van o.a. haat en geweld. Daarom begrijp ik ook niet dat bepaalde delen van hun boeken niet eens onder handen genomen worden. De gewelddadige stukken moeten er maar eens uit. De boeken stammen uit een ander tijdperk, logisch dat er zaken instaan die wij als vrij storend en barbaars ervaren.

Mee eens. Maar de meesten handelen niet naar die gewelddadige stukken, moeten zij dan ook een stuk van hun heilig boek inleveren?

Mee eens. Maar de meesten handelen niet naar die gewelddadige stukken, moeten zij dan ook een stuk van hun heilig boek inleveren?
Ik vind van wel. Religieuze boeken moeten meegaan met hun tijd. Men hoeft niet de geschiedenis te vervalsen of de inhoud te veranderen. Maar men moet wel alles wat kan aanzetten tot haat en geweld eruit knippen.

We eisen hetzelfde van alle andere organisaties of politieke partijen, dus waarom niet van de religies?

De moslims die dit sprookjesboek serieus nemen bewandelen al snel het pad van salafisme.

Snap niet dat Nederland dit toelaat. Nazi groeperingen zijn toch ook verboden...?

Religies hebben altijd tot oorlog en haat geleden. Dat was 1.000 jaar terug en nu nog steeds.
In de tijd van de middel eeuwen was er een tijd genaamd the dark ages. Een tijd waarin alles werd verboden door het Christelijk geloof, geen wetenschap en een tijd waarin zogenaamde heksen werden verbrand. Een lange tijd dat in angst uit moest zitten.

Tot heden is het nog steeds een troep. In deze tijd is het onnodig om stukken landen te veroveren dus oorlog hoef er niet meer te zijn, alles is immers al verdeeld. Maar toch gebeurd dat nog steeds, en dat is te danken aan die religies.

Dus die gast heeft wel een punt als hij zijn tekst op alle Gods diensten baseert. Religies leiden tot haat, oorlog en geen vooruitgang. Geloven doe je maar thuis en in God zijn huis, en niet buiten.

Ik vind van wel. Religieuze boeken moeten meegaan met hun tijd. Men hoeft niet de geschiedenis te vervalsen of de inhoud te veranderen. Maar men moet wel alles wat kan aanzetten tot haat en geweld eruit knippen.

We eisen hetzelfde van alle andere organisaties of politieke partijen, dus waarom niet van de religies?
Oke. Eigenlijk maakt het me ook weinig uit. Als alle religies gelijk worden behandeld zie ik er geen probleem in.

De moslims die dit sprookjesboek serieus nemen bewandelen al snel het pad van salafisme.

Iets met een kam en scheren......

niks tegen moslims,ik heb ook gelijkenissen,eet ook geen varken en doe boodschappen bij het turkse supermarktje op de hoek.duzz haat de haat!!!!

Snap niet dat Nederland dit toelaat. Nazi groeperingen zijn toch ook verboden...?

Zou er een voorstander van zijn dat Salafistische of Wahabistische groeperingen verboden worden. Maar dan wel de stromingen die een Salafiyya Jihadiyya propageert. Dat zijn degenen die dus strijden voor een mondiale Jihad en het geweld niet schuwen.

Dat mensen verkiezen om achterlijke denkbeelden aan te hangen terwijl ze niet gewelddadig zijn kan je niet verbieden. Anders ben je wel even bezig. Een neo Nazi die op vreedzame wijze tot zijn doelen wil komen is in ieder geval schaars en dan nog hebben genoeg van die groeperingen gewoon dezelfde rechten als iedere andere burger. Tot ze oproepen tot geweld natuurlijk, dan is het snel afgelopen met zo'n groepering.

Neo nazi's en jihadistische moslims zijn beiden kak.

Zou er een voorstander van zijn dat Salafistische of Wahabistische groeperingen verboden worden. Maar dan wel de stromingen die een Salafiyya Jihadiyya propageert. Dat zijn degenen die dus strijden voor een mondiale Jihad en het geweld niet schuwen.

Dat mensen verkiezen om achterlijke denkbeelden aan te hangen terwijl ze niet gewelddadig zijn kan je niet verbieden. Anders ben je wel even bezig. Een neo Nazi die op vreedzame wijze tot zijn doelen wil komen is in ieder geval schaars en dan nog hebben genoeg van die groeperingen gewoon dezelfde rechten als iedere andere burger. Tot ze oproepen tot geweld natuurlijk, dan is het snel afgelopen met zo'n groepering.

Neo nazi's en jihadistische moslims zijn beiden kak.
volledig mee eens ;)

Dat mensen verkiezen om achterlijke denkbeelden aan te hangen terwijl ze niet gewelddadig zijn kan je niet verbieden.
Dat neemt niet weg dat we oproepen tot haat en/of geweld kunnen verbieden in de literatuur. Of het nu om een nieuw boek, of om een eeuwenoud boek gaat.

Dat neemt niet weg dat we oproepen tot haat en/of geweld kunnen verbieden in de literatuur. Of het nu om een nieuw boek, of om een eeuwenoud boek gaat.

Ik vraag me af of dat kan. Dat beperkt onze grondwet namelijk. Vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting.
Wordt in ieder geval een lastige zaak om dat er door te krijgen.

Als het een nieuw boek betreft wel maar helaas hebben we in een land als Nederland dat geregeerd wordt door twee confessionele partijen nog te weinig progressie gemaakt met het verbieden van religieuze haatboeken.

Probleem is natuurlijk wel hoe zaken geinterpreteerd worden. Als er echt wordt opgeroepen tot geweld zal een boek wel degelijk worden verboden. Maar dit soort boeken komen waarschijnlijk niet eens van de drukpersen aangezien uitgevers zich er niet aan wagen. Blijven nog wel obscure uitgeverijtjes over die soms opduiken maar deze krijgen met justitie te maken als ze boeken verkopen met haatzaaiende teksten.

Dat laatste overkwam uitgeverij Noer in Delft. In 1 van hun boeken moesten passages worden geschrapt omdat deze niet door de beugel konden.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of dat kan. Dat beperkt onze grondwet namelijk. Vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting.
Wordt in ieder geval een lastige zaak om dat er door te krijgen.
Maar was jij niet één van die velen die m.b.t. uitspraken van Wilders vond "dat het recht op vrije meningsuiting niet absoluut is" ?

Nogmaals: recht op vrije meningsuiting stopt, waar oproepen tot geweld en haat begint. Dat is geen vage grijze zone, maar een heel duidelijk te herkennen differentie.

Terug
Naar boven