Geen enkel religieus boek is vreedzaam en respectvol,
Pali Canon, van het boeddhisme. Hoewel boeddhistische landen ook oorlog hebben gevoerd, heeft het boeddhisme zelf dit steeds afgekeurd.
waarom enkel gebitch over koran en islam? (dat is mijn bedenking hieraan).
Omdat ik overtuigd ben dat in geen enkel ander religieus boek
zo expliciet wordt opgeroepen tot geweld en haat.
In de bijbel vind je net zoveel haatoproepende teksten (iedereen die tijdens de sabbat werkt moet dood vb), niet enkel barbaarse gebeurtenissen.
Ik ben daar helemaal niet zo zeker van. Zeg liever geen dingen die je niet 100% zeker weet. Zoek de websites op die de koran ontleden. Het oproepen tot haat, afkeer en geweld zie je in de bijbel voor zover ik weet veel minder. Als het er toch ergens in staat dan mag het wat mij betreft net zo goed eruit.
Tuurlijk zal je altijd wel een groep 'extremisten' hebben, maar dat is dan de prijs die we (iedereen, ook de gematigde moslims) betalen. Dat los je niet op door de koran te verbieden, want dan krijg je alle moslims(inclusief de gematigden) op je dak. Dit doen we niet met de bijbel, dit zouden we ook niet doen met de koran.
Wie heeft het over de koran verbieden? Ik alvast niet. Zoiets is niet eens haalbaar. Grondig onder handen nemen, dat wel. Want oproepen tot haat is ook in strijd met één van de grondwetten.
Zie jij de teksten in de koran als een misbruik ? 
De teksten in de koran staan er, zullen er altijd staan en daar kan niemand iets aan veranderen. Het praktiseren ervan is een probleem, en dat moet aangepakt worden. Daar gaat iedereen ermee wel akkoord. Maar ik dacht dat de discussie hem omging om de koranteksten....
Duh, dat was wel duidelijk dacht ik. Bepaalde teksten horen niet thuis in een boek van een religie die zichzelf als vreedzaam, verdraagzaam en respectvol wil zien. Ik vind het een beetje erg naïef om te denken dat een boek dat gelovigen vaak genoeg letterlijk zullen nemen, toch niet gepraktiseerd hoeft te worden door die gelovigen. Natuurlijk zullen ze dat doen. Tot in de eeuwigheid, tot iemand het boek onder handen neemt en de achterlijke zooi eruit flikkert.
Ik had het wel door, maar waarom regels aanpassen aan een gevolg dat zo goed als voor altijd onbestaande is ?
Ik maakte een punt om aan te tonen dat je redenering niet opgaat. Het gaat hier over het principe, namelijk dat je niet zomaar elke religie, en al haar wetten, aanvaardbaar moet vinden. Religies zijn verzonnen door mensen, mensen die in een tijd leefden die naar onze hedendaagse normen voor een deel achterlijk was. Bijgevolg zijn de meeste religies ook deels achterlijk. Ze zijn namelijk niet of nauwelijks geëvolueerd door de jaren heen. Dat betekent dat ze kunnen botsen met onze beschaafdere normen en waarden. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat wij ons aanpassen aan de religie, wel andersom.
rode stuk: Daar ben ik nog niet zeker van

Mja, een versje meer of minder doet er weinig aan, dat is toch geen punt...
Ik ben er ook niet zeker van, maar ik denk wel dat de koran meer oproept tot geweld/haat jegens niet-gelovigen. En dan kunnen die gematigden nog 100x zeggen dat dat figuurlijk bedoelt is (wat ik persoonlijk niet begrijp maar soit), het wordt toch letterlijk genomen door een bepaalde groep. Ik zie geen enkel goed argument om haatdragende teksten niet te verwijderen, jij blijkbaar wel, so be it