AndroidHealthClinic

Moslims zijn:

dat weet ik niet.. en jij ook niet:rolleyes:

Tja, hij zou evengoed het artikel erbij kunnen posten...

Wat de verschillen in 'haatdragendheid' tussen de grote godsdiensten betreft: wie er de 'winnaar' is, weet ik niet exact en doet er ook niet zozeer toe. Daarnaast is dat moeilijk te meten. Ik weet wel één ding: het is heel duidelijk welke godsdiensten beseffen dat zulke haatdragende verzen niet zomaar in de praktijk kunnen worden omgezet, en welke niet. Het christendom maakte deze fout tijdens de periode van de inquisitie ("zoek maar eens op op google"). En ja, dat heeft lang geduurd. Spijtig genoeg hebben andere godsdiensten in 2009 nog moeite met de dilemma's van interpretatie.

• Topic Starter Topic Starter
Tja, hij zou evengoed het artikel erbij kunnen posten...

Wat de verschillen in 'haatdragendheid' tussen de grote godsdiensten betreft: wie er de 'winnaar' is, weet ik niet exact en doet er ook niet zozeer toe. Daarnaast is dat moeilijk te meten. Ik weet wel één ding: het is heel duidelijk welke godsdiensten beseffen dat zulke haatdragende verzen niet zomaar in de praktijk kunnen worden omgezet, en welke niet. Het christendom maakte deze fout tijdens de periode van de inquisitie ("zoek maar eens op op google"). En ja, dat heeft lang geduurd. Spijtig genoeg hebben andere godsdiensten in 2009 nog moeite met de dilemma's van interpretatie.
Één ''godsdienst'' bedoel je.

Ach, al die dingen staan ook in de bijbel. Ze mogen van mij al die boeken verbieden wegens aanzet tot haat en geweld.

Één ''godsdienst'' bedoel je.

De wens is de vader van de gedachte. In dit geval is het kindje wat mismaakt. Iedere religie kent extreme kanten (iemand de IRA vergeten?), dat bij geweld verder direct en alleen wordt gedacht aan bommen en granaten is gewoon een kwestie van niet verder willen denken dat de neus lang is.

In zuidelijk Afrika condooms verbieden voor je schaapjes; ik vraag me af wie meer doden op diens geweten heeft...

• Topic Starter Topic Starter
De wens is de vader van de gedachte. In dit geval is het kindje wat mismaakt. Iedere religie kent extreme kanten (iemand de IRA vergeten?), dat bij geweld verder direct en alleen wordt gedacht aan bommen en granaten is gewoon een kwestie van niet verder willen denken dat de neus lang is.

In zuidelijk Afrika condooms verbieden voor je schaapjes; ik vraag me af wie meer doden op diens geweten heeft...

IRA was meer een land conflict, tuurlijk speelde geloof ook een rol. In Spanje had je de ETA. Zulke dingen gaan als een nachtkaars uit. Helaas kun je dat niet zeggen over de bomaanslagen en zelfmoord acties uit naam van de Islam die elke dag plaats vinden. Het is een verdervelijk ''geloof''!

Pardon, hoewel de strijd tussen het IRA (nu nog steeds gevoerd door het Real IRA) een strijd is tussen katholieken en protestanten is de ware achtergrond politiek. Als jouw land sinds vele generaties bezet wordt door een vreemde macht dan ga jij, als je een man bent toch, ook reageren, en desnoods met geweld ja. Gelieve dus elke vergelijking met de Islam strijders en diegenen die vechten voor een vrij Ierland achterwege te laten alstublieft.

IRA was meer een land conflict, tuurlijk speelde geloof ook een rol. In Spanje had je de ETA. Zulke dingen gaan als een nachtkaars uit. Helaas kun je dat niet zeggen over de bomaanslagen en zelfmoord acties uit naam van de Islam die elke dag plaats vinden. Het is een verdervelijk ''geloof''!

Juist wat jij verteld, met die nuance dat er helemaal niets als een kaars is uitgegaan en de strijd wordt voortgezet.

Alle religie is verwerpelijk en inherent aan bijna iedere oorlog uit de geschiedenis. Hét grote bewijs dat ze allemaal niet bestaan, is dat ze elkaar allemaal tegenspreken. Daarom kan ik ook alleen anti-Moslim zijn (en dan heb ik het over het fundi-volk) net zo erg als dat ik anti-Christen ben.

Is er ergens een land ter wereld waar meer dan 80% van de bevolking atheïst is, zónder Communisme? Dáár wil ik wonen.

de echte moslim veroordeelt geweld , maar hij vergeeft ook degene die geweld toepast en diep gelovig is - ongelovig zijn is een veel erger goed

Alle religie is verwerpelijk en inherent aan bijna iedere oorlog uit de geschiedenis. Hét grote bewijs dat ze allemaal niet bestaan, is dat ze elkaar allemaal tegenspreken. Daarom kan ik ook alleen anti-Moslim zijn (en dan heb ik het over het fundi-volk) net zo erg als dat ik anti-Christen ben.

Is er ergens een land ter wereld waar meer dan 80% van de bevolking atheïst is, zónder Communisme? Dáár wil ik wonen.

Persoonlijk vraag ik me af of wat het ratio politieke oorlogen - geloofsoorlogen is.

Wishfull thinking. In Nederland bespeur ik de verderfelijke invloed van de christelijke religie heel wat meer dan de islamitische. Goed, er worden gelukkig geen bommen gegooid, maar alleen daar naar kijken is kortzichtig.

Pardon, hoewel de strijd tussen het IRA (nu nog steeds gevoerd door het Real IRA) een strijd is tussen katholieken en protestanten is de ware achtergrond politiek. Als jouw land sinds vele generaties bezet wordt door een vreemde macht dan ga jij, als je een man bent toch, ook reageren, en desnoods met geweld ja. Gelieve dus elke vergelijking met de Islam strijders en diegenen die vechten voor een vrij Ierland achterwege te laten alstublieft.

Aha, dus naast dat een braindead stelletje kanslozen bommen meent te moeten gooien snappen die aggro's ook nog eens niet dat de scheiding van kerk en staat een zeer goede zaak is? Wat een k*tvolk.
En die vergelijking met islamstrijders is zeker te maken, getuige het conflict in bijv. Palestina, waar de religieuze ideologieën hand in hand gaan met de politieke.

Wishfull thinking. In Nederland bespeur ik de verderfelijke invloed van de christelijke religie heel wat meer dan de islamitische. Goed, er worden gelukkig geen bommen gegooid, maar alleen daar naar kijken is kortzichtig.

Aha, dus naast dat een braindead stelletje kanslozen bommen meent te moeten gooien snappen die aggro's ook nog eens niet dat de scheiding van kerk en staat een zeer goede zaak is? Wat een k*tvolk.
En die vergelijking met islamstrijders is zeker te maken, getuige het conflict in bijv. Palestina, waar de religieuze ideologieën hand in hand gaan met de politieke.

Logisch dat een atheïst als jij elke de schuld van elke oorlog in de schoenen van de gelovigen wil schuiven.
Politiek heeft imo een even grote invloed op de oorlogen.

Logisch dat een atheïst als jij elke de schuld van elke oorlog in de schoenen van de gelovigen wil schuiven.
Politiek heeft imo een even grote invloed op de oorlogen.

Natuurlijk zal de hoofdmoot van veel oorlogen niet over geloof gaan, kijk maar naar de Golfoorlog of de vroegere expansiedrift van volkeren. Geloof geeft wél een nare bijsmaak aan de meeste oorlogen, ik neem als voorbeeld een Sarah Palin die vindt dat de oorlog in Irak een "missie van God" is. Dat het gewone plebs dit vindt is tot daaraan toe, maar in de westerse wereld hoor je jezelf als vooraanstaand politicus seculier op te stellen. En dat gebeurt steeds minder, ook hier in Nederland, met twee Gristenpartijen in het Kabinet.

Stel je voor dat er nog eens een moslimpartij bij komt, dan hebben we al vier partijen met zetels die de scheiding tussen kerk en staat het liefst per omgaande opheffen. Kan je nagaan hoever we dan van huis zijn...

Nogmaals vraag ik om mensen die vechten voor de vrijheid van hun volk geen stelletje braindeads en aggro's te noemen. Zelf van Ierse afkomst zijnde neem ik de opmerking k*tvolk persoonlijk op en vraag jou om je woorden wat te nuanceren. Ik noem jouw volk toch ook geen k*tvolk nietwaar, ik kan wel persoonlijk worden en iemand als jij die een heel volk over dezelfde kam scheert een ezel noemen maar mag dit zeker niet veralgemenen. Zelfs al ben jij tegen de rechtvaardige strijd van het IRA dan nog heb je niet het recht een heel volk een k*tvolk te noemen.
Ik wil trouwens ook nog even zeggen omdat je nu toch Palestina noemt, dat ook deze mensen een rechtvaardige strijd vechten tegen een vreemde mogendheid.

Voor zover ik weet kennen (bijna) alle religies een geschiedenis van o.a. haat en geweld. Daarom begrijp ik ook niet dat bepaalde delen van hun boeken niet eens onder handen genomen worden. De gewelddadige stukken moeten er maar eens uit. De boeken stammen uit een ander tijdperk, logisch dat er zaken instaan die wij als vrij storend en barbaars ervaren.

100% mee eens.

verder moet ik daarbij vermelden dat moslims aan de verliezende kant staan, alleen weten ze het nog niet ...

verder nog even terug naar het IRA, ETA topic. IRA redenen zijn duidelijk, maar die van de ETA wil ik nog wel even uit de doeken doen. Het is nl. zo dat tijdens de tweede wereldoorlog Hitler Franco aan de macht heeft geholpen en om de wil van het rebelse baskenland te breken voor het EERST in de tweede wereld oorlog als experiment burgerdoelen gebombardeert met dit speciefieke doel. Dit is een historisch feit, zoek maar op. Dit voorval ging onder de naam "Condor" en werd uitgevoerd door het gelijknamige "legioen condor". Franco beschouwde daarna de basken als uitschot en spaanse militairen mochten vrij op hun schieten zonder represaies te krijgen. Franco is daarna nog tot ik geloof iets van 1970 aan de macht gebleven en heeft de basken nog minstens 30 jaar na die oorlog geterroriseerd...vandaar die haat voor de spanjaarden.
Daarbij komt nog eens dat ook catalonie een eigen afscheidingsbeweging had die tot in de jaren 80 actief is geweest. Met hoofdkantoor in Barcalona hebben ook de catalanen doelen gebombardeerd met slachtoffers tot gevolg. Dit verhaaltje zit nl. weer zo dat tijdens de opkomst van franco er 2 voornaamste groepen in Spanje actief waren waaronder de groenen en de roden. De francisten waren de groenen en dus facistich en de catalanen waren de roden...de communisten. Franco heeft na grijpen van de macht in Spanje ook Catalonie flink op hun fl**ker gegeven zo te zeggen...

En ook die sentimenten leven nog steeds onder de Catalanen. Ik geloof dat nog geen 2 dagen geleden in Brussel een groep van een kleine 2000 Catalanen aan het gebouw van het europese parlament hebben gemarst voor een onafhankelijk Catalonie...

Laatst bewerkt:
Natuurlijk zal de hoofdmoot van veel oorlogen niet over geloof gaan, kijk maar naar de Golfoorlog of de vroegere expansiedrift van volkeren. Geloof geeft wél een nare bijsmaak aan de meeste oorlogen, ik neem als voorbeeld een Sarah Palin die vindt dat de oorlog in Irak een "missie van God" is. Dat het gewone plebs dit vindt is tot daaraan toe, maar in de westerse wereld hoor je jezelf als vooraanstaand politicus seculier op te stellen. En dat gebeurt steeds minder, ook hier in Nederland, met twee Gristenpartijen in het Kabinet.

Je kan een geloof moeilijk de schuld geven van een wanna be president in de VS, die God gebruikt om hun belachelijke oorlog goed te praten.
Die oorlog was er geweest, met of zonder geloof, net als de meeste oorlogen. Dat was mijn punt.

En wat was de oorzaak van die oorlog? Een terroristische aanslag uit naam van die andere God. Sowieso stonden de verhoudingen al jaren op scherp.

Terug
Naar boven