MuscleMeat

Gestopt Muscle mommy mode activated (somehow)

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat dat vrij weinig te maken heeft met sterke glutes eigenlijk. Als een spier goed meewerkt tijdens de oefening moet je deze altijd wel voelen bij isolatie of semi isolatieoefeningen.
Bij compounds is dat lastiger omdat de belasting dan over meerdere spieren wordt verdeeld, maar een SL HT valt niet echt onder de noemer compound.

Beiden... Ik mis de burn. Voelt te licht

1450...
Alhoewel ik een dag bbq bij vrienden niet netjes heb kunnen bijhouden.
Was stoofje, wat salades uit de moestuin en zalm, maar zal er ongetwijfeld overheen zijn gegaan want weet niet wat voor sauzen bij de salades zaten.
Oowww ik dacht dat je naar de 1000 was gezakt!

Ik heb zelf altijd veel moeite gehad om mijn glutes te activeren. Wat mij nu heel erg heeft geholpen is terug gaan in gewicht en de "scoop" methode gebruiken. Ik ga nu ook tot bijna of compleet spierfalen. Ik probeer nu ook vaker te starten met Hipthrust, alleen is de smith vaak bezet😖

Ik voel inmiddels de glutes wel hard werken (ook tijdens rdl, al doe ik die ook net anders voor meer glute-foccus), alleen verwacht ik wel dat ik in de bulk pas echt progressie kan maken.

• Like
Waarderingen: Loca
  • Topic Starter Topic Starter
Oowww ik dacht dat je naar de 1000 was gezakt!

Ik heb zelf altijd veel moeite gehad om mijn glutes te activeren. Wat mij nu heel erg heeft geholpen is terug gaan in gewicht en de "scoop" methode gebruiken. Ik ga nu ook tot bijna of compleet spierfalen. Ik probeer nu ook vaker te starten met Hipthrust, alleen is de smith vaak bezet😖

Ik voel inmiddels de glutes wel hard werken (ook tijdens rdl, al doe ik die ook net anders voor meer glute-foccus), alleen verwacht ik wel dat ik in de bulk pas echt progressie kan maken.
Als ik Squat, rdl, hipthrust of anderszins met barbell werk is er geen probleem hoor.
Bij bepaalde bodyweightoefeningen voel ik gewoon te weinig. Het is niet alsof ik niet weet hoe te spannen.

Als ik Squat, rdl, hipthrust of anderszins met barbell werk is er geen probleem hoor.
Bij bepaalde bodyweightoefeningen voel ik gewoon te weinig. Het is niet alsof ik niet weet hoe te spannen.
Ah ik las het onder het rijtje ht, maar je bedoelt dan denk ik de single leg?

Ah ik las het onder het rijtje ht, maar je bedoelt dan denk ik de single leg?
Ja zonder gewicht zoden de meesten er moeite mee hebben en spierpijn krijgen. Sommigen lukte het inderdaad niet om de single legged elevated hipthrust te doen.

Ik ben er weer.

Er zijn wat veranderingen want inmiddels coach dichter bij huis gekozen.
Nieuw voedingsschema waarbij ik twee keer zoveel maaltijden op de planning heb staan en iets hoger in calorieën.
En voor het eerst geen fullbody trainingsschema.
Verder staat bloedprikken op de planning maar mijn cyclus startte op dag 26 waardoor ik daarvoor nog drie weekjes moet wachten.

Heb er heel veel zin in een hoop dat ik alle verschillende split squat varianten met de zenuwpijn goed kan uitvoeren en dat niet in de weg zit, dan ben ik helemaal happy.

Meer eten klinkt sowieso niet als een straf. 😄 Hoop dat het je goed gaat bevallen!

Meer eten klinkt sowieso niet als een straf. 😄 Hoop dat het je goed gaat bevallen!
Ik ben alleen maar aan het eten vandaag, krijg het niet weggestouwd.

Train van vandaag:
Lying leg curl
Ik lig dan voor de pulley
12*5 kg
11*5 kg

Squat
10*45 kg
9*45 kg

Bulgarian split squat met kettlebell
2*12*16 kg

Rdl
10*70 kg
9*70 kg

Incline hip extension
Back extension study voor de pulley gezet.
Past net
2*8*15 kg

Calf raises
15, 13 en 12* 20 kg kettlebell

Bambi-knietjes nadien.
Voel mijn glutes wel branden.
Love that

Ik ben er weer.

Nieuw voedingsschema waarbij ik twee keer zoveel maaltijden op de planning heb staan en iets hoger in calorieën.
En voor het eerst geen fullbody trainingsschema.
Verder staat bloedprikken op de planning maar mijn cyclus startte op dag 26 waardoor ik daarvoor nog drie weekjes moet wachten.

Heb er heel veel zin in een hoop dat ik alle verschillende split squat varianten met de zenuwpijn goed kan uitvoeren en dat niet in de weg zit, dan ben ik helemaal happy.

Klinkt goed. Succes met je nieuwe schema 💪 Hoeveel zijn je nieuwe calorieën?

Bohhhh spierpijn. Krijg mijn hakken niet meer tot de grond. Trap op- en aflopen of naar toilet gaan is een martelgang.

Lekker.

Train:
Knee raises
13
12
11

Cable crunch, 15 kg
15
14
13

Barbell seated overhead press, 20 kg
12
11

Dumbells lateral raises, 2,5 kg plate
15
14
13

Barbell row
12*30 kg
15*25 kg

Close grip pulldowns,
10*40 kg
10*35 kg

Cable pullover, 10 kg
14
12

Super set
Straight bar push down, 7,5 kg
Rope curl, 7,5 kg

15
14
13

1.20 min.

Gewicht is kilo omhoog geschoten sinds gister.
Zit nu op 1770 kcal.

Ik ben alleen maar aan het eten vandaag, krijg het niet weggestouwd.

Train van vandaag:
Lying leg curl
Ik lig dan voor de pulley
12*5 kg
11*5 kg

Squat
10*45 kg
9*45 kg

Bulgarian split squat met kettlebell
2*12*16 kg

Rdl
10*70 kg
9*70 kg

Incline hip extension
Back extension study voor de pulley gezet.
Past net
2*8*15 kg

Calf raises
15, 13 en 12* 20 kg kettlebell

Bambi-knietjes nadien.
Voel mijn glutes wel branden.
Love that
Flinke sessie
:thumb:

Wat is de logica achter de verhoging van 1000 KCal op 17 augustus naar 1770 KCal nu onder je nieuwe coach, terwijl je gewicht maar niet of nauwelijks wil zakken?
Is dat omdat de danstrainingen weer zijn begonnen?
Heeft je nieuwe coach ook het hele traject van de afgelopen maanden daarin meegenomen?

Niet/amper afvallen op 1000 kcal kan eigenlijk alleen als je een sedentaire levensstijl hebt of schildklier issues hebt. Of je krijgt toch meer dan 1000 kcal binnen.
Ik krijg ook steeds sterker het gevoel dat er 'iets' niet klopt.

Wat is de logica achter de verhoging van 1000 KCal op 17 augustus naar 1770 KCal nu onder je nieuwe coach, terwijl je gewicht maar niet of nauwelijks wil zakken?
Is dat omdat de danstrainingen weer zijn begonnen?
Heeft je nieuwe coach ook het hele traject van de afgelopen maanden daarin meegenomen?

Ik krijg ook steeds sterker het gevoel dat er 'iets' niet klopt.
Ja dansen is weer begonnen.
We'll see. Moet nog iets meer dan twee weken wachten dan kan ik prikken.
Gewicht lijkt nu wel omhoog te gaan.

We weten allemaal dat op dagelijkse basis 1000 kcal eten niet iets is wat gezond is. Daarom heb ik gekozen om voeding flink te verhogen (op rd 1600 en td dus de 1770). Daarnaast wordt bloedonderzoek gedaan om te kijken wat de reden is van te weinig resultaat op 1000 kcal eten. 1000 kcal blijven eten is zeker geen optie, en wat is dan de volgende stap? Verlagen naar 750 kcal?

Daarnaast is er een nieuwe manier van trainen die voldoende energie vergt. Ook meer beweging in de vorm van 10k stappen dagelijks.

Laatst bewerkt:
Wist niet dat @wovano die nieuwe coach was. Intake verder verlagen is inderdaad een doodlopende weg. Goed, of misschien zelfs wel noodzakelijk, dat e.e.a. nu uitgezocht wordt.

He maar jongens: die 1000 was maar een week.
Was 1450 meeste tijd he.

Train van vandaag
Lb2

Rdl
72kg*10
60kg*10

Hip thrust
60kg*8
50kg*8
Voelde onderrug een beetje, maar niet tegen pijngrens

Lying cable leg curls
8*5,5 kg
8*5 kg

Split squat
Met kettlebell
16kg*12 reps
12kg*12 reps

Glute focused split squat met bumper plates aan iedere kant
15*5 kg
10*5 kg

Calf raises overgeslagen.
Kan pas met hielen op de grond lopen na flinke opwarming sinds de sets van zaterdagochtend.
Endomysium van mijn kuiten gloeide nog en de knobbel die erop zat van de kramp had Jaap er net uit gemasseerd.

Twijfel van begin af om te loggen voor en meedoen aan de wedstrijd, Jaap had me overgehaald maar met deze wisseling en alles lijkt het me helemaal niet handig om het af te ronden.

Laatst bewerkt:
Wellicht laat mijn leesvaardigheid me in de steek, maar overweeg je om te stoppen met loggen? 🥺

Kom op, niet neuten en gewoon doordoen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven