Ik snap op zich wel wat Vntl bedoelt denk ik.
Dat is natuurlijk normaal als je in een tekort zit. Hormonen gaan zich aanpassen naar de situatie, van zodra je terug in een tekort zit gebeurt dit na een paar dagen voor de meeste hormonen alweer opnieuw. Dat hoort er (helaas) bij.Ik merk dat ik hormonaal verstoringen heb.
Ik heb veel veel spierpijn, herstel trager en pijntjes bij trainen.
Merk minder energie.
Minder energie is ook niet gek, je zit dan ook in een energietekort nu. Al helemaal als je moet zakken tot 1200 om een significant tekort te creëren, been there

Klopt het dat je je de afgelopen week niet hebt gewogen? Of het althans niet hebt ingevoerd? Moeilijk te bepalen of er echt een plateau is zonder volledige data.
Je hebt de afgelopen maanden zitten recompen toch? Net onder/ rond onderhoud. Was even gaan kijken in je vorige log en je bent blijkbaar gestart in december op 64.1 kilo, je zit nu op 63.1kg dus in 6 maanden (minus die paar weken op onderhoud tijdens de danscompetitie) tijd is er zo'n 3 kilo af, zo'n 0.5 kg per maand. Daaruit blijkt dat je niet echt in een enorm tekort zat? Maar dat is natuurlijk ook de bedoeling bij een recomp.
Dit is verder helemaal prima natuurlijk, denk dat zowat niemand zin heeft om te cutten op vakantie.Ik ga een reset doen tot na mijn vakantie (volgende week vrijdag).
Maar ik denk dus ook ook dat dit meer de psychologische fuckerij is van het cutten en niet zo zeer het fysiologische.
Helemaal oké en begrijpelijk als je er even genoeg van hebt natuurlijk, je hebt de afgelopen maanden ook niet veel ruimte gehad gezien je onderhoud waarschijnlijk best laag ligt, maar ik vrees dat je gewoon terug tegen dezelfde dingen zal aanbotsen als je dan beslist om toch verder te cutten. De hormonen, weinig energie, plateaus,.. zijn allemaal zaken waar we allemaal door moeten tijdens het cutten. Des te meer als vrouw zijnde, met onze cyclus en onze hormonen die zich nog sneller (en harder) aanpassen (want kennelijk zijn wij de belangrijkste factor om onze soort in stand te houden en moeten wij bijgevolg lang genoeg (lees: 9 maanden + zoogperiode) kunnen overleven tijdens voedselschaartes ed
)

)