AndroidHealthClinic

Gestopt Muscle mommy mode activated (somehow)

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Grmbl beetje bos op mijn lijf ... Op die ene uitschieter naar beneden vlak na de Mexicaan blijf ik iedere dag of 61.2 of 61.4 wegen de afgelopen week...

Daar eet ik niet maar 1240 kcal voor iedere dag.
Krijg bijna het gevoel dat ik mijn lijf een keer een oplawaai niet geven om weer te weten wat het ermee moet doen. Een keer bij de frituur langsgaan wellicht.

Maar dan slaat gelijk de twijfel weer tot, wat als ik dan juist weer omhoog ga.

Van die eindspurt zodat ik dadelijk weer wat kan eten blijft zo weinig over, mijn lijf reageert blijkbaar takke-traag en houdt graag vast.

Ik kan het recompen natuurlijk niet uit blijven melken nu ik dat al sinds november doe dus had verwacht dat het wat sneller naar beneden zou gaan ipv een kilo per drie maanden 🙄

Geduld, soms blijft je gewicht even hetzelfde ik zou pas aanpassingen maken aan calorieën/cardio wanneer je 2 of 3 weken stil staat in gewicht.

Grmbl beetje bos op mijn lijf ... Op die ene uitschieter naar beneden vlak na de Mexicaan blijf ik iedere dag of 61.2 of 61.4 wegen de afgelopen week...

Daar eet ik niet maar 1240 kcal voor iedere dag.
Krijg bijna het gevoel dat ik mijn lijf een keer een oplawaai niet geven om weer te weten wat het ermee moet doen. Een keer bij de frituur langsgaan wellicht.

Maar dan slaat gelijk de twijfel weer tot, wat als ik dan juist weer omhoog ga.

Van die eindspurt zodat ik dadelijk weer wat kan eten blijft zo weinig over, mijn lijf reageert blijkbaar takke-traag en houdt graag vast.

Ik kan het recompen natuurlijk niet uit blijven melken nu ik dat al sinds november doe dus had verwacht dat het wat sneller naar beneden zou gaan ipv een kilo per drie maanden 🙄
Hoe ziet de rest van je plan eruit?

Hoe zit het met je herstel, slaap je voldoende en kwalitatief, hoeveel beweeg je (cardio en stappen)?

Bij vrouwen kan het het soms lastig te zijn om ren trend in gewicht te zien door de cyclus. Er zijn bepaalde apps (en anders een spreadsheet maken), waarin je je gewicht kan bijhouden + cyclus. Zou kan je verbanden leggen tussen de twee.

Daarnaast zegt het cijfertje op de weegschaal niet alles natuurlijk. Hoe oog je op foto’s en/of in de spiegel?

Lichaamsomtrekken bijhouden kan ook data geven.

Geduld, soms blijft je gewicht even hetzelfde ik zou pas aanpassingen maken aan calorieën/cardio wanneer je 2 of 3 weken stil staat in gewicht.
True
Hoe ziet de rest van je plan eruit?

Hoe zit het met je herstel, slaap je voldoende en kwalitatief, hoeveel beweeg je (cardio en stappen)?

Bij vrouwen kan het het soms lastig te zijn om ren trend in gewicht te zien door de cyclus. Er zijn bepaalde apps (en anders een spreadsheet maken), waarin je je gewicht kan bijhouden + cyclus. Zou kan je verbanden leggen tussen de twee.

Daarnaast zegt het cijfertje op de weegschaal niet alles natuurlijk. Hoe oog je op foto’s en/of in de spiegel?

Lichaamsomtrekken bijhouden kan ook data geven.
Ik gebruik inderdaad weightgrapher op advies van @Kathlinoo. Enige jammere is als ik invoer fout maak op mobiel het niet kan corrigeren (hence de twee uitschieters naar de 60)

1000073324.png

In de spiegel zie ik ook weinig vooruitgang, maar wat je zegt met hormonale schommelingen is dat ook beter over 2-3 maanden te spreiden dan over weken.

Lichaamsmaten heb ik al poos niet meer gemeten. Dat is een goede: ga ik weer doen.

Cardio is op dit moment zo'n 4 uur per week hiphop. Was eerder 10, zijn ivm vakantierooster flink wat uren weggevallen.
Slaap gaat zeker voor mijn doen goed op het moment.

Kan cardio natuurlijk wel opvoeren (heb nu kcal verlaagd) maar wilde even afwachten of deze stagnatie niet misschien ook komt omdat het ineens juist minder druk is qua trainen en minder druk op werk wat een stressor op zich kan zijn.

True

Ik gebruik inderdaad weightgrapher op advies van @Kathlinoo. Enige jammere is als ik invoer fout maak op mobiel het niet kan corrigeren (hence de twee uitschieters naar de 60)

1000073324.png

In de spiegel zie ik ook weinig vooruitgang, maar wat je zegt met hormonale schommelingen is dat ook beter over 2-3 maanden te spreiden dan over weken.

Lichaamsmaten heb ik al poos niet meer gemeten. Dat is een goede: ga ik weer doen.

Cardio is op dit moment zo'n 4 uur per week hiphop. Was eerder 10, zijn ivm vakantierooster flink wat uren weggevallen.

Kan cardio natuurlijk wel opvoeren (heb nu kcal verlaagd) maar wilde even afwachten of deze stagnatie niet misschien ook komt omdat het ineens juist minder druk is qua trainen en minder druk op werk wat een stressor op zich kan zijn.
Is dat een app? Zelf gebruik ik Happy Scale, maar schijnbaar is deze niet op Android beschikbaar. Ben nog opzoek naar een goede app voor Android gebruikers.

Zoals @vntl aangaf zou ik kcal pas verlagen na x weken stagnatie van gewicht.

Minder druk qua trainen/werk zou toch juist minder stress moeten geven?

True

1000073324.png

Kan je wel corrigeren hoor. Gewoon bovenaan rechts klikken op die drie streepjes en dan "manage weight" oid.

Edit:
1752647338923.png

Is dat een app? Zelf gebruik ik Happy Scale, maar schijnbaar is deze niet op Android beschikbaar. Ben nog opzoek naar een goede app voor Android gebruikers.

Zoals @vntl aangaf zou ik kcal pas verlagen na x weken stagnatie van gewicht.

Minder druk qua trainen/werk zou toch juist minder stress moeten geven?
Is een website die rekening houdt met de cyclus.

Minder druk qua trainen/werk zou toch juist minder stress moeten geven
Ja uiteindelijk. Maar je lijf heeft sinds even tijd nodig te wennen. Net zoals je niet gelijk na een drukke periode bij twee dagen rust ineens hersteld bent, de omschakeling vraagt ook iets.
Alsof je lijf daarna pas echt de stress die het doorging verwerkt.

@Kathlinoo: is die screenshot vanuit je laptop? Op mobiel zie ik het niet en had er ook al meerdere vragen van gebruikers over langs zien komen door tegen hetzelfde aanliepen dus toen heb ik het opgegeven.

Dan zou je eventueel ook cyclus kunnen aanpassen: die was dit keer 33 dagen ipv 28 dus dan loopt hij net iets anders.

Ja uiteindelijk. Maar je lijf heeft sinds even tijd nodig te wennen. Net zoals je niet gelijk na een drukke periode bij twee dagen rust ineens hersteld bent, de omschakeling vraagt ook iets.
Alsof je lijf daarna pas echt de stress die het doorging verwerkt.

@Kathlinoo: is die screenshot vanuit je laptop? Op mobiel zie ik het niet en had er ook al meerdere vragen van gebruikers over langs zien komen door tegen hetzelfde aanliepen dus toen heb ik het opgegeven.

Dan zou je eventueel ook cyclus kunnen aanpassen: die was dit keer 33 dagen ipv 28 dus dan loopt hij net iets anders.

Die frustratie is heel herkenbaar.
Maar zoals anderen al aangaven, gewicht zegt niet alles. Trust the process.

En zoals de rest ook al aangeeft: zou gewoon nog volhouden.
Na een lange periode cutten begint je lichaam gekke dingen te doen.

Tegen het einde van mijn cut ging het ook alle kanten op, in 14 dagen tijd gebeurde er opeens een drop van meer dan 3 kilo. Het zogenaamde "whoosh effect": lichaam dat al het vastgehouden vocht opeens loost.
Screenshot_2025-07-16-09-03-38-99_f698951d6e227bac10834ac0853d847e.jpg

En zoals de rest ook al aangeeft: zou gewoon nog volhouden.
Na een lange periode cutten begint je lichaam gekke dingen te doen.

Tegen het einde van mijn cut ging het ook alle kanten op, in 14 dagen tijd gebeurde er opeens een drop van meer dan 3 kilo. Het zogenaamde "whoosh effect": lichaam dat al het vastgehouden vocht opeens loost.
Screenshot_2025-07-16-09-03-38-99_f698951d6e227bac10834ac0853d847e.jpg
Jeetje dat is inderdaad ook een rollercoaster.
Denk dat het vooral zo lullig voelt omdat ik in totaal natuurlijk nog maar weinig kwijt ben, maar ja: dat hoort bij recomp. Is gewoon ook minder zichtbaar dan een cut. In ieder geval op de weegschaal.

Ik heb even mijn begin foto terug gezocht:
Van december tot juni: vooruitgang (?) in een half jaar

Laatst bewerkt:
Over die torsie bij heup gesproken: hier zie je hem nog heel licht. Is al vele malen beter maar nog niet waar ik wil.

Jaja ben klein, zit net onder parallel al bijna op de grond

Laatst bewerkt:
Jeetje dat is inderdaad ook een rollercoaster.
Denk dat het vooral zo lullig voelt omdat ik in totaal natuurlijk nog maar weinig kwijt ben, maar ja: dat hoort bij recomp. Is gewoon ook minder zichtbaar dan een cut. In ieder geval op de weegschaal.

Ik heb even mijn begin foto terug gezocht:
Van december tot juni: vooruitgang (?) in een half jaar
Bekijk bijlage 680438
Ik denk eerlijk gezegd dat deze foto's je progressie ook niet helemaal recht aandoen. Het verschil in licht, de hoek en de broek maken het lastig om goed te kunnen vergelijken natuurlijk. Maar er is zeker verschil als ik je pics van de afgelopen maanden erbij neem.

Ben benieuwd naar de vergelijking over x weken met de beginpics van de contest :cheer:

Train van vandaag

Highbar Squats
3*12*32.5 kg
Nog laag in gewicht vanwege de torsie. Maar geen last 🎉

Weighted Chin ups
2*3*4 kg
2*2*4 kg
Nice Nice
+0,5 kg

Butterfly lateral raises
2*12*5 kg plates