- Waardering
- 2.136
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 22%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die algemene discussies mogen dan misschien wel in een apart topic? Dit is een contest log.![]()
Dit is voor mij ook nieuw en is ook niet iets wat ik terug zie bij mannelijke (naturel en niet naturel) wedstrijd atleten naast refeeds.Voor een gemiddeld, gezond persoon en niet extreem calorie tekort dalen al die waardes toch niet dusdanig in 5-7 weken dat een diet break nodig is om dat allemaal te resetten? Letterlijk nog nooit van gehoord, en heb toch best wat mensen door een 12+ weken cut zien gaan zonder problemen die hiermee te maken hadden of uberhaupt een diet break.
Ben heel benieuwd wat je bron hiervoor is, wellicht valt er nog wat te optimaliseren![]()
Een diet break is überhaupt niet nodig, het is voornamelijk een tool om een cutfase makkelijker of in bepaalde gevallen efficiënter te maken.Voor een gemiddeld, gezond persoon en niet extreem calorie tekort dalen al die waardes toch niet dusdanig in 5-7 weken dat een diet break nodig is om dat allemaal te resetten? Letterlijk nog nooit van gehoord, en heb toch best wat mensen door een 12+ weken cut zien gaan zonder problemen die hiermee te maken hadden of uberhaupt een diet break.
Ben heel benieuwd wat je bron hiervoor is, wellicht valt er nog wat te optimaliseren![]()

Volgens mij zou het ook totaal onnodig en niet passend voor jou, en het punt waarop je staat.Maar alsnog zou ik dit niet toepassen en de frequentie van refeeds omhoog gooien persoonlijk al hou ik er momenteel ook maar 1 in de 10 dagen en ik zit dik onder die 10%.
Maar voor de twee weken een diët break nemen zou de aanpassing van dit hormoon niet beïnvloeden?
Wat bedoel je precies? Om na bv 1.5 week cutten al een break te nemen om T3 niet te laten zakken?Maar voor de twee weken een diët break nemen zou de aanpassing van dit hormoon niet beïnvloeden?
Is dit de mindcontrol van mindcontrol?mijn tip. Zo simpel mogelijk houden. Gewoon doorgaan. Niet nadenken. En je benen en armen zullen er niet vanaf vallen als je langer en dieper doorgaat. Its all in the mind, niet denken, gewoon opstaan en als een machine door je trainingen en voeding gaan. Dat het zwaarder wordt wil zeggen dat de mooiste beloning eraan zit te komen.
Als ik ga cutten dan denk ik nergens over na. Gewoon lijden en ondergaan. Ik zie het ook niet echt als lijden, ik ga er juist wel prima op, ben scherper en meer strijdbaar om dieper te gaan. Als ik een cheatdag heb gehad ben ik meteen weer lammer en minder scherp. Dus ja dit is mijn manier van denken. Of moet ik een full BBer zijn om mee te mogen praten?
Dat bedoel ik inderdaad..Wat bedoel je precies? Om na bv 1.5 week cutten al een break te nemen om T3 niet te laten zakken?
Nee maar de vraag was ook meer of het in mijn situatie verstandiger is een weekje vakantie op onderhoud of minder in deficit te zitten dan dat je doorgaat en er op een gegeven moment te veel spiermassa verloren gaat en je rustmetabolisme te veel verlaagd.Als ik ga cutten dan denk ik nergens over na. Gewoon lijden en ondergaan. Ik zie het ook niet echt als lijden, ik ga er juist wel prima op, ben scherper en meer strijdbaar om dieper te gaan. Als ik een cheatdag heb gehad ben ik meteen weer lammer en minder scherp. Dus ja dit is mijn manier van denken. Of moet ik een full BBer zijn om mee te kunnen praten?
Dit is geen losse flodder, dit is hoe het simpel gezegd werkt.
Mn vrouw doet hetzelfde al 6 maanden op 1300kcals met 2 banen. Leuk is anders maar je gaat er niet dood aanWant het vrouwelijk lichaam van een perimenopauzale vrouw die al 9 maanden op 1450 kcal en minder per dag leeft hormonaal naar de tandjes helpen had ik niet zo'n trek in.
Nee dat is geen mindsetprobleem. Er word een probleem van gemaakt om zoals eerder aangegeven een opening te vinden om (dan al niet tijdelijk) meer te kunnen eten. Het is een.tegenstrijdig mindfuck spelletje.Hormonen? Veranderingen in oestrogeen, progesteron, cortisol en leptine die je metabolisme en herstel beïnvloeden? Ach, dat is vast een mindsetprobleem.
Lees nog een keer: Tuurlijk kan het... Vraag was of het het meest verstandigste was.Dit is geen losse flodder, dit is hoe het simpel gezegd werkt.
Mn vrouw doet hetzelfde al 6 maanden op 1300kcals met 2 banen. Leuk is anders maar je gaat er niet dood aan
Nee dat is geen mindsetprobleem. Er word een probleem van gemaakt om zoals eerder aangegeven een opening te vinden om (dan al niet tijdelijk) meer te kunnen eten. Het is een.tegenstrijdig mindfuck spelletje.
Ik Afrika leven ze op nog geen 400kcals per persoon en die lopen elke dag 10 kilometer voor water, werken de hele dag op het land. Ze moeten dat wel om te overleven maar je snapt mn punt.
Dat is jouw ervaring en mening, betekent niet dat het een godsgiven is dat dat ook wetenschappelijk zo is.Dit is geen losse flodder, dit is hoe het simpel gezegd werkt.
Het is niet heel erg efficiënt om elke anderhalve week of 2 weken weer een week op onderhoud te gaan eten. Dan rek je je cut helemaal onnodig lang. Als je graag lang bezig bent; be my guest natuurlijk, uiteindelijk zal je er ook wel geraken.
Dat zeg ik ook niet maar binnen dat kader kan iedereen het aanpassen naar zijn wens en smaak. In den beginne werkt het vaak zo wel het beste. En we zijn hier toch om FEITEN EN ERVARINGEN te delen? Bijna de hele sportwereld draait een groot deel op Broscience en ErvaringenDat is jouw ervaring en mening, betekent niet dat het een godsgiven is dat dat ook wetenschappelijk zo is.
Het is hoe graag je het wil en hoe ver je daarvoor wilt gaan en wat je bereidt om op te offeren inderdaad.Lees nog een keer: Tuurlijk kan het... Vraag was of het het meest verstandigste was.
Dat is een "ja"?Het is niet heel erg efficiënt om elke anderhalve week of 2 weken weer een week op onderhoud te gaan eten. Dan rek je je cut helemaal onnodig lang. Als je graag lang bezig bent; be my guest natuurlijk, uiteindelijk zal je er ook wel geraken.
Als je gaat cutten zal je je imo er toch moeten bij neerleggen dat het metabolisme zich wat gaat aanpassen, dit om de haverklap ongedaan willen maken is niet bepaald praktisch.
De manier waarop het is geschreven laat weinig ruimte voor interpretatie over dat het een mening is:Dat zeg ik ook niet maar binnen dat kader kan iedereen het aanpassen naar zijn wens en smaak.
Nogmaals, wat voor jou werkt of wat jij denkt dat werkt versus wat de wetenschappelijke waarheid is zijn twee compleet verschillende zaken. Daarnaast is er ook een behoorlijk verschil tussen mannen/vrouwen, zeker wanneer je kijkt naar de invloed van hormonen en andere aspecten.Dit is geen losse flodder, dit is hoe het simpel gezegd werkt.