AndroidHealthClinic

Gestopt Muscle mommy mode activated (somehow)

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die algemene discussies mogen dan misschien wel in een apart topic? Dit is een contest log. :yarly:

• Topic Starter Topic Starter
Die algemene discussies mogen dan misschien wel in een apart topic? Dit is een contest log. :yarly:
Daddy Kiki GIF by Kiana Ledé

Voor een gemiddeld, gezond persoon en niet extreem calorie tekort dalen al die waardes toch niet dusdanig in 5-7 weken dat een diet break nodig is om dat allemaal te resetten? Letterlijk nog nooit van gehoord, en heb toch best wat mensen door een 12+ weken cut zien gaan zonder problemen die hiermee te maken hadden of uberhaupt een diet break.

Ben heel benieuwd wat je bron hiervoor is, wellicht valt er nog wat te optimaliseren :)
Dit is voor mij ook nieuw en is ook niet iets wat ik terug zie bij mannelijke (naturel en niet naturel) wedstrijd atleten naast refeeds.

Enige verschil wat ik zie bij een naturel atleet is dat de prep vaak iets langer is al is het niet zoveel langer. Met een wedstrijd in zicht heb je ook geen tijd voor dieet breaks lol aangezien het weer van de tijd af gaat die je hebt om te bouwen.

Enhanced heb je dan weer niet te maken met testosteron en zou je t3 kunnen nemen al doe ik dat zelf niet meer aangezien ik zonder net zo droog word in de zelfde tijd en t3 voor mij persoonlijk t*ring katabool is.

*Edit*

Toch even wat er over gelezen en kwam dit tegen,

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Maar alsnog zou ik dit niet toepassen en de frequentie van refeeds omhoog gooien persoonlijk al hou ik er momenteel ook maar 1 in de 10 dagen en ik zit dik onder die 10%.

Laatst bewerkt:
Voor een gemiddeld, gezond persoon en niet extreem calorie tekort dalen al die waardes toch niet dusdanig in 5-7 weken dat een diet break nodig is om dat allemaal te resetten? Letterlijk nog nooit van gehoord, en heb toch best wat mensen door een 12+ weken cut zien gaan zonder problemen die hiermee te maken hadden of uberhaupt een diet break.

Ben heel benieuwd wat je bron hiervoor is, wellicht valt er nog wat te optimaliseren :)
Een diet break is überhaupt niet nodig, het is voornamelijk een tool om een cutfase makkelijker of in bepaalde gevallen efficiënter te maken.
Als je heel lean bent is het misschien net wat belangrijker, voor een natty dan vooral, omdat je dan nogal vatbaar wordt voor spierverlies en diet breaks gaan dat wat tegen
Verschillende waardes beginnen vrij snel te dalen tho. Leptine bijvoorbeeld al na een paar dagen (grootste daling gebeurt in de eerste week) en T3 na een week of 2-3 als ik mij niet vergis.

Zoals ik al zei kan je die cutfases prima langer rekken, of helemaal geen diet break doen. Hield mij zelf ook niet aan die precieze weken, want ik wil er zsm van af zijn en vind het ook niet erg om nog x weken extra door de ellende te ploeteren, heb ook geen huishouden met 7 kinderen te runnen zoals TS.
Denk dat de meerderheid hier dat met gemak wel wat langer kan rekken, omdat wij cutten ook gewoon gewend zijn. Maar een Josephine en Bart die voor de 37ste keer willen proberen afvallen kunnen er bijvoorbeeld wel goed aan doen om het dieet te breken net voor of op het moment dat de adaptaties goed beginnen door te zetten zodat ze het wel eens een keertje volhouden (en maakt het psychologisch ook makkelijker).
Break the diet before you break

Iemand die aan het cutten is op 2500 kcal heeft ook net wat meer ruimte dan iemand die, zoals TS, op 1200 kcal zit. Als de boel begint te vertragen kan je er nog wel wat kcal afhalen zonder al teveel moeite. Op 1200 is dat al wat lastiger.
En hier ook weer op psychologisch vlak; 1200kcal/dag zijn bar kleine maaltijden. Zelfs 1400 is al niet veel soeps meer imo. Houd dat maar eens maandenlang vol zonder break.

Zou de exacte bronnen even moeten terugzoeken (voornamelijk Lyle Mcdonald heeft er veel over geschreven), zal ze dan PM'en zodat we Nicky gerust laten :p
Herinner mij dat Jeff Nippard er ook eens een beknopte video over heeft gemaakt:

kijk: https://youtu.be/8HVdLMnr40M?si=m47bIEJVloYgZvXx

Maar alsnog zou ik dit niet toepassen en de frequentie van refeeds omhoog gooien persoonlijk al hou ik er momenteel ook maar 1 in de 10 dagen en ik zit dik onder die 10%.
Volgens mij zou het ook totaal onnodig en niet passend voor jou, en het punt waarop je staat.

Ik heb zelf een tijd gehad dat ik ontzettende cravings kreeg op slechts een tekort van 500kcal, wat ik weinig motiverend vond voor 0,5kg per week, maar er veel minder last van had op 1200kcal. Vervolgens kreeg ik rond de 10 - 14 dagen een soort honger die onweerstaanbaar voelde, en onmogelijk lang vol te houden was. Als ik vervolgens langere tijd op onderhoud at ging dat gevoel weer weg. Dat maakte de aanpak voor mij ideaal op dat moment.

Dat is nu veranderd voor me, zoals er wel meer dingen veranderd zijn. Momenteel kan ik een beetje een normaal deficit prima langere tijd volhouden, en heb ik er weinig tot geen last van. Mogelijk is het een kwestie van gewenning mbt het cutten, of had/heeft het (inderdaad) iets met m'n vetpercentage te maken.

Laatst bewerkt:
mijn tip. Zo simpel mogelijk houden. Gewoon doorgaan. Niet nadenken. En je benen en armen zullen er niet vanaf vallen als je langer en dieper doorgaat. Its all in the mind, niet denken, gewoon opstaan en als een machine door je trainingen en voeding gaan. Dat het zwaarder wordt wil zeggen dat de mooiste beloning eraan zit te komen.

mijn tip. Zo simpel mogelijk houden. Gewoon doorgaan. Niet nadenken. En je benen en armen zullen er niet vanaf vallen als je langer en dieper doorgaat. Its all in the mind, niet denken, gewoon opstaan en als een machine door je trainingen en voeding gaan. Dat het zwaarder wordt wil zeggen dat de mooiste beloning eraan zit te komen.
Is dit de mindcontrol van mindcontrol?

• Haha
Waarderingen: Onit
Succes!

Is dit de mindcontrol van mindcontrol?
Als ik ga cutten dan denk ik nergens over na. Gewoon lijden en ondergaan. Ik zie het ook niet echt als lijden, ik ga er juist wel prima op, ben scherper en meer strijdbaar om dieper te gaan. Als ik een cheatdag heb gehad ben ik meteen weer lammer en minder scherp. Dus ja dit is mijn manier van denken. Of moet ik een full BBer zijn om mee te mogen praten?

Laatst bewerkt:
Als ik ga cutten dan denk ik nergens over na. Gewoon lijden en ondergaan. Ik zie het ook niet echt als lijden, ik ga er juist wel prima op, ben scherper en meer strijdbaar om dieper te gaan. Als ik een cheatdag heb gehad ben ik meteen weer lammer en minder scherp. Dus ja dit is mijn manier van denken. Of moet ik een full BBer zijn om mee te kunnen praten?
Nee maar de vraag was ook meer of het in mijn situatie verstandiger is een weekje vakantie op onderhoud of minder in deficit te zitten dan dat je doorgaat en er op een gegeven moment te veel spiermassa verloren gaat en je rustmetabolisme te veel verlaagd.

Bovendien als jij al 9 maanden hetzelfde doet, teleurgesteld bent in het resultaat maar zonder reflecteren gewoon doorgaat.... Vind ik daar ook iets van.

Daarbij komt: het lichaam van een perimenopauzale vrouw die al 9 maanden op 1450 kcal en minder per dag leeft hormonaal naar de tandjes helpen had ik niet zo'n trek in.

Hormonen? Veranderingen in oestrogeen, progesteron, cortisol en leptine die je metabolisme en herstel beïnvloeden? Ach, dat is vast een mindsetprobleem.

Ik ben prima gevoelig voor argumenten en onderbouwingen, dit soort losse flodders kan ik weinig mee.

Ik heb van de rest wel wat geleerd.
En ik ga komende week lekker iets omhoog in kilocalorie tot 1700. Past nog steeds geen croissant in mijn ontbijt dan 😋

Zo en nu trainen met mijn bolle bibs.

soort losse flodders kan ik weinig mee.
Dit is geen losse flodder, dit is hoe het simpel gezegd werkt.
Want het vrouwelijk lichaam van een perimenopauzale vrouw die al 9 maanden op 1450 kcal en minder per dag leeft hormonaal naar de tandjes helpen had ik niet zo'n trek in.
Mn vrouw doet hetzelfde al 6 maanden op 1300kcals met 2 banen. Leuk is anders maar je gaat er niet dood aan
Hormonen? Veranderingen in oestrogeen, progesteron, cortisol en leptine die je metabolisme en herstel beïnvloeden? Ach, dat is vast een mindsetprobleem.
Nee dat is geen mindsetprobleem. Er word een probleem van gemaakt om zoals eerder aangegeven een opening te vinden om (dan al niet tijdelijk) meer te kunnen eten. Het is een.tegenstrijdig mindfuck spelletje.

Ik Afrika leven ze op nog geen 400kcals per persoon en die lopen elke dag 10 kilometer voor water, werken de hele dag op het land. Ze moeten dat wel om te overleven maar je snapt mn punt.

Mn vrouw doet hetzelfde al 6 maanden op 1300kcals met 2 banen. Leuk is anders maar je gaat er niet dood aan

Nee dat is geen mindsetprobleem. Er word een probleem van gemaakt om zoals eerder aangegeven een opening te vinden om (dan al niet tijdelijk) meer te kunnen eten. Het is een.tegenstrijdig mindfuck spelletje.

Ik Afrika leven ze op nog geen 400kcals per persoon en die lopen elke dag 10 kilometer voor water, werken de hele dag op het land. Ze moeten dat wel om te overleven maar je snapt mn punt.
Lees nog een keer: Tuurlijk kan het... Vraag was of het het meest verstandigste was.

Het is niet heel erg efficiënt om elke anderhalve week of 2 weken weer een week op onderhoud te gaan eten. Dan rek je je cut helemaal onnodig lang. Als je graag lang bezig bent; be my guest natuurlijk, uiteindelijk zal je er ook wel geraken.

Als je gaat cutten zal je je imo er toch moeten bij neerleggen dat het metabolisme zich wat gaat aanpassen, dit om de haverklap ongedaan willen maken is niet bepaald praktisch.

Dat is jouw ervaring en mening, betekent niet dat het een godsgiven is dat dat ook wetenschappelijk zo is.
Dat zeg ik ook niet maar binnen dat kader kan iedereen het aanpassen naar zijn wens en smaak. In den beginne werkt het vaak zo wel het beste. En we zijn hier toch om FEITEN EN ERVARINGEN te delen? Bijna de hele sportwereld draait een groot deel op Broscience en Ervaringen

Lees nog een keer: Tuurlijk kan het... Vraag was of het het meest verstandigste was.
Het is hoe graag je het wil en hoe ver je daarvoor wilt gaan en wat je bereidt om op te offeren inderdaad.

Het is niet heel erg efficiënt om elke anderhalve week of 2 weken weer een week op onderhoud te gaan eten. Dan rek je je cut helemaal onnodig lang. Als je graag lang bezig bent; be my guest natuurlijk, uiteindelijk zal je er ook wel geraken.

Als je gaat cutten zal je je imo er toch moeten bij neerleggen dat het metabolisme zich wat gaat aanpassen, dit om de haverklap ongedaan willen maken is niet bepaald praktisch.
Dat is een "ja"?

Dat zeg ik ook niet maar binnen dat kader kan iedereen het aanpassen naar zijn wens en smaak.
De manier waarop het is geschreven laat weinig ruimte voor interpretatie over dat het een mening is:
Nogmaals, wat voor jou werkt of wat jij denkt dat werkt versus wat de wetenschappelijke waarheid is zijn twee compleet verschillende zaken. Daarnaast is er ook een behoorlijk verschil tussen mannen/vrouwen, zeker wanneer je kijkt naar de invloed van hormonen en andere aspecten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven