XXL Nutrition

Gestopt Muscle mommy mode activated (somehow)

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
De manier waarop het is geschreven laat weinig ruimte voor interpretatie over dat het een mening is:

Nogmaals, wat voor jou werkt of wat jij denkt dat werkt versus wat de wetenschappelijke waarheid is zijn twee compleet verschillende zaken. Daarnaast is er ook een behoorlijk verschil tussen mannen/vrouwen, zeker wanneer je kijkt naar de invloed van hormonen en andere aspecten.
Ik schrijf het vaak wat direct maar de bedoeling is goed.

Dat weet ik en dat onderken ik ook niet en dat wil ik ook niet doen want hier thuis maak ik het ook zelf mee. Alleen zit er vaak nog zoveel meer in als mensen denken van zichzelf, veel meer. Dat was waar ik op aanstuurde.

6 kinderen en zoveel sporten/huishouden, (wellicht werk je ook?) en dan zon laag onderhoud is ook wel knap.

• Topic Starter Topic Starter
Gezien schildklierhormonen zo'n 7-14 dagen nodig hebben om terug naar (ongeveer) baseline te komen in theorie wel, op vlak van T3 dan.
In praktijk zien we dat het waarschijnlijk vrij nutteloos is om het zo vaak te doen, dat liet de ICECAP study (al is het ook geen heel denderende study) ook zien.

Weet niet welke leeftijd ze allemaal zijn, maar beeld je de was van zon huishouden in, strijkwerk, dagelijks lopend buffet koken.

Bent continue bezig daarmee en je verbrand daarmee stiekem een hoop kcal.

8, je bent je vent vergeten 🤪
Denk je dat ik hem zou laten? :whip:
Dat is wel uitzonderlijk laag als onderhoud dan aangezien kinderen nogal wat energie kosten, laat staan het huishouden van 7 kinders.
Dat was onderdeel van de onderliggendevraag... Mijn onderhoud lijkt echt wel heel laag.
De grotere zullen vast meehelpen? Mag ik wel hopen😁
Tuurlijk
Weet niet welke leeftijd ze allemaal zijn
Tussen de 5 en 16
Bent continue bezig daarmee en je verbrand daarmee stiekem een hoop kcal.
Dat zal wel meevallen denk ik
Het meest verstandig voor wat?
Voor mijn lijf.
Ik zit nu rond de 61 kg. Vetpercentage lijkt nog best hoog, lichte abs beginnen te komen. Ik wil nog 3 kilo kwijt, maar zoals je terug kan lezen ben ik 9 maanden bezig geweest met de vorige 3.
Gezien een aantal signalen en mijn weekje vakantie vroeg ik me dus af of dat een handige timing was even terug richting (geschat) onderhoud zodat ik daarna echt kan cutten aangezien eerder meer op recomp leek of stug door blijven gaan. Met in mijn achterhoofd het feit dat ik na de vorige cut mijn hormonen enorm naar de *""* had geholpen en dat ik daar graag voorkom door verstandige keuzes te maken. Zeker met alle invloeden die je leest van peri menopauze die het er niet makkelijker op maken.

Zo en dan nu fotootjes want ben aan het trainen.

Laatst bewerkt:
Voor mijn lijf.
Ik zit nu rond de 61 kg. Vetpercentage lijkt nog best hoog, lichte abs beginnen te komen. Ik wil nog 3 kilo kwijt, maar zoals je terug kan lezen ben ik 9 maanden bezig geweest met de vorige 3.
Gezien een aantal signalen en mijn weekje vakantie vroeg ik me dus af of dat een handige timing was even terug richting (geschat) onderhoud zodat ik daarna echt kan cutten aangezien eerder meer op recomp leek of stug door blijven gaan. Met in mijn achterhoofd het feit dat ik na de vorige cut mijn hormonen enorm naar de *""* had geholpen en dat ik daar graag voorkom door verstandige keuzes te maken. Zeker met alle invloeden die je leest van peri menopauze die het er niet makkelijker op maken.
Het verstandigste is denk ik gewoon accepteren dat je lijf is zoals het is, maar dat houd dan dus ook in niet nog 3 kg afvallen.

Het verstandigste is denk ik gewoon accepteren dat je lijf is zoals het is, maar dat houd dan dus ook in niet nog 3 kg afvallen.
Dus als plan A niet lukt houden we ermee op ipv naar de tekentafel gaan en plan B verzinnen?

Goede mindset.

Dus als plan A niet lukt houden we ermee op ipv naar de tekentafel gaan en plan B verzinnen?

Goede mindset.
Dat zeg ik toch niet. Het verstandigste en het gewenste zijn in het leven vaker niet dan wel gelijk aan elkaar. Ze vraagt nu wat het verstandigste is en niet wat nodig is om haar eerder gesteld doel te behalen.

4 jaar geleden had jij ook niet het plan om 2 Kia’s voor de deur te hebben staan.

Laatst bewerkt:
Je lijkt geen onderscheid te maken tussen spiermassa en vetmassa, terwijl dat wel handig kan zijn.

Denk je dat ik hem zou laten? :whip:

Dat was onderdeel van de onderliggendevraag... Mijn onderhoud lijkt echt wel heel laag.

Tuurlijk

Tussen de 5 en 16

Dat zal wel meevallen denk ik

Voor mijn lijf.

Zo en dan nu fotootjes want ben aan het trainen.
Heanig an doen 💪

Ik heb half meegelezen, dus het is wat lastig om een reactie te geven. Dus ook meteen sorry als ik een stomme vraag stel:p

Wat is je huidige onderhoud en hoe is die bepaald?

Ik heb half meegelezen, dus het is wat lastig om een reactie te geven. Dus ook meteen sorry als ik een stomme vraag stel:p

Wat is je huidige onderhoud en hoe is die bepaald?
Ik ben vrouw, 43 jaar, 160, 61 kilo, redelijk sedentair beroep, 3 keer per week krachttraining op dit moment vier uur hip hop per week, doorgaans tussen de 10 en 25.

Als ik het bereken kom ik uit op 2000 tot 2200.
Voordat ik begon met deze cut/recomp kwam ik echter aan op 2000. Vandaar dat we het nu schatten richting de 1800.

Train van vandaag:

Rdl
2*12*55 kg..

Lat pull down
10, 9 en 8 * 52,5 kg

Ring push ups
3*12

Weighted hollow hold
Geweest met gestrekte armen
30 sec * 5 kg

Cable upright row
2*15*16.25 kg

Kickbacks
2*15*19 kg

Schoot lelijk in mijn schouder/nek bij pulldowns.
Maar zag wel rechts langzaam strepen komen op de foto.

Maar voor de twee weken een diët break nemen zou de aanpassing van dit hormoon niet beïnvloeden?
Ik zeg atlijd, mensen in een concentratiekamp hadden geen diëtbreak nodig om af te vallen.

:trollface:

Back to work

miracle on 34th street christmas movies GIF

Ik zeg atlijd, mensen in een concentratiekamp hadden geen diëtbreak nodig om af te vallen.

:trollface:

Back to work

miracle on 34th street christmas movies GIF
Er is zelfs een heel onderzoek geweest (Minnesota Semi-Starvation Experiment) die dit heeft proberen nabootsen om te bekijken wat de psychologische en fysiologische effecten zijn van zo'n "uithongering". Die mensen kwamen naar buiten met een rustmetabolisme dat zo'n 40% was gezakt.
IMG_20250718_135231.jpg

/NerdOut

Er is zelfs een heel onderzoek geweest (Minnesota Semi-Starvation Experiment) die dit heeft proberen nabootsen om te bekijken wat de psychologische en fysiologische effecten zijn van zo'n "uithongering". Die mensen kwamen naar buiten met een rustmetabolisme dat zo'n 40% was gezakt.
IMG_20250718_135231.jpg

/NerdOut
Bovendien viel het behoud van spiermassa ook wat tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven