- Waardering
- 2.775
- Lengte
- 2m18
- Massa
- 144kg
- Vetpercentage
- 15%
net weer mijn bestelling binnen gekregen
is echt al de 2e keer dat ik alles uiterst nipt in mijn diepvries gepropt krijg
wat ik mij wel afvraag, of misschen heb ik hiervan een mededeling gemist(?), is of het normaal is dat er niks van droogijs in gans mijn pakket zat?
vlees was ijskoud, daar niet van, maar vroeg het mij gewoon af omdat dit vorige keer wel zo was
Deze week hebben wij 1 dag met korrels verstuurd i.p.v. schijven die in zakjes zitten. De korrels zitten los in de zak, verdampen langzaam en brengen het het vlees naar rond de -40graden. Het materiaal van isolatie zak zorgt dat deze kou binnen vast gehouden wordt. Het maakt dus niet uit als het droogijs al verdampt is wanneer je het pakket ontvangt
. De hoeveelheid droogijs die wij er in doen hangt af van de grote van de bestelling en welke producten er in zitten. De hoeveelheid wordt natuurlijk ruim genomen om zeker te zijn dat het bevroren aankomt.Heb je naar het weer gekeken? Droogijs is pas nodig bij rond de 30 graden.
Klopt dit was begin deze zomer zo! We zijn nu volledig op droogijs overgestapt. Wie weet zal je nog een keer een ijsmat tegenkomen, maar daar zal dan een goede reden voor zijn.
Mag jullie hamburger van binnen nog een beetje roze zijn na het bakken, of is dit ongezond/onveilig?
Ik hoorde namelijk van een hamburgerbakker dat ze nog licht roze van binnen horen te blijven
Het is diepgevroren geweest dus kun je gewoon doen. Door langere tijd diep te vriezen vertraagd het niet alleen veel leven, het dood ook parasitair leven. Mocht dat er al in zitten.
Vlees uit 1 stuk van rund of varken, mag van binnen nog rood zijn. Spierstukken zijn namelijk van binnen vrijwel steriel. Bacterin zitten altijd aan de buitenkant van het vlees. Het is daarom belangrijk om de buitenkant goed te verhitten, denk maar aan een biefstuk. Gemalen vlees zoals onze hamburger, biefstuk- tartaar en low fat gehakt moet altijd goed doorbakken zijn, omdat hier deze buitenkant gemengd wordt met de binnenkant. Zorg dus dat het een bruine kleur krijgt om zeker te zijn dat alles dood is! Onze collega Yvette is een bazin in het bakken van hamburgers (binnen bruin krijgen zonder aanbranden). Ik zelf vind dit best lastig en split de hamburger daarom wel eens door midden.
Uw bestelling is geplaatst.
Uw bestelling is succesvol door ons ontvangen.
![]()
Top, thnx Marcel
die vloeibaar eiwit is echt handig, vooral als je sochtends ff snel een omeletje of roerei wil bakken.
Goed om te lezen! de diepvries versie van Heel ei is ook super, ben er zelf thuis hier iig erg blij mee
. Proberen zeker waard!Waarom moeten die walnoten zo duur zijnNiet specifiek richting jullie bedoelt hoor, ze zijn overal zo t*ring duur.
De inkoopprijs van walnoten ligt inderdaad een stuk hoger dan andere noten. Ik weet niet of er een of wat de specifieke reden is, maar kan ik navragen als je het wilt weten. Op zich wil ik het ook weten. Des al niet min is onze kg prijs erg scherp, vergelijk het maar eens. Ideaal om bij je vleespakket te stoppen wanneer je walnoten in je dieet hebt / wil hebben.
Laatst bewerkt:

Niet specifiek richting jullie bedoelt hoor, ze zijn overal zo t*ring duur.

bedankt! We zijn dol op reviews hier, maar ook op onze eigen site zodat mensen buiten dbb het lezen.