AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.621
net weer mijn bestelling binnen gekregen
is echt al de 2e keer dat ik alles uiterst nipt in mijn diepvries gepropt krijg :D

wat ik mij wel afvraag, of misschen heb ik hiervan een mededeling gemist(?), is of het normaal is dat er niks van droogijs in gans mijn pakket zat? :P
vlees was ijskoud, daar niet van, maar vroeg het mij gewoon af omdat dit vorige keer wel zo was

Deze week hebben wij 1 dag met korrels verstuurd i.p.v. schijven die in zakjes zitten. De korrels zitten los in de zak, verdampen langzaam en brengen het het vlees naar rond de -40graden. Het materiaal van isolatie zak zorgt dat deze kou binnen vast gehouden wordt. Het maakt dus niet uit als het droogijs al verdampt is wanneer je het pakket ontvangt :). De hoeveelheid droogijs die wij er in doen hangt af van de grote van de bestelling en welke producten er in zitten. De hoeveelheid wordt natuurlijk ruim genomen om zeker te zijn dat het bevroren aankomt.

Heb je naar het weer gekeken? Droogijs is pas nodig bij rond de 30 graden.

Klopt dit was begin deze zomer zo! We zijn nu volledig op droogijs overgestapt. Wie weet zal je nog een keer een ijsmat tegenkomen, maar daar zal dan een goede reden voor zijn.

Mag jullie hamburger van binnen nog een beetje roze zijn na het bakken, of is dit ongezond/onveilig?

Ik hoorde namelijk van een hamburgerbakker dat ze nog licht roze van binnen horen te blijven

Het is diepgevroren geweest dus kun je gewoon doen. Door langere tijd diep te vriezen vertraagd het niet alleen veel leven, het dood ook parasitair leven. Mocht dat er al in zitten.

Vlees uit 1 stuk van rund of varken, mag van binnen nog rood zijn. Spierstukken zijn namelijk van binnen vrijwel steriel. Bacterin zitten altijd aan de buitenkant van het vlees. Het is daarom belangrijk om de buitenkant goed te verhitten, denk maar aan een biefstuk. Gemalen vlees zoals onze hamburger, biefstuk- tartaar en low fat gehakt moet altijd goed doorbakken zijn, omdat hier deze buitenkant gemengd wordt met de binnenkant. Zorg dus dat het een bruine kleur krijgt om zeker te zijn dat alles dood is! Onze collega Yvette is een bazin in het bakken van hamburgers (binnen bruin krijgen zonder aanbranden). Ik zelf vind dit best lastig en split de hamburger daarom wel eens door midden.

Uw bestelling is geplaatst.

Uw bestelling is succesvol door ons ontvangen.

:)

Top, thnx Marcel :thumbs:

die vloeibaar eiwit is echt handig, vooral als je sochtends ff snel een omeletje of roerei wil bakken.

Goed om te lezen! de diepvries versie van Heel ei is ook super, ben er zelf thuis hier iig erg blij mee :D. Proberen zeker waard!

Waarom moeten die walnoten zo duur zijn :( Niet specifiek richting jullie bedoelt hoor, ze zijn overal zo t*ring duur.

De inkoopprijs van walnoten ligt inderdaad een stuk hoger dan andere noten. Ik weet niet of er een of wat de specifieke reden is, maar kan ik navragen als je het wilt weten. Op zich wil ik het ook weten. Des al niet min is onze kg prijs erg scherp, vergelijk het maar eens. Ideaal om bij je vleespakket te stoppen wanneer je walnoten in je dieet hebt / wil hebben.

Laatst bewerkt:
Walnoten lijken me duur omdat het zo irritant is om ze te pellen :p

Zo, eerste keer bestelling geplaatst bij Musclemeat, maar gelijk 10 kg kipfilet ingeslagen kan ik even vooruit!En deze kip is veel beter dan die volgespoten plofkip uit de supermarkt toch!
Ben benieuwd hoe het zal smaken.....
Nog een vraagje: mijn bestelling heb ik voor dinsdag staan gewoon bij mij thuis,maar krijg ik dan nog wel een track n trace zodat ik een tijdsindicatie heb?

• #3.624
Walnoten lijken me duur omdat het zo irritant is om ze te pellen :p

True :) wie weet!

Zo, eerste keer bestelling geplaatst bij Musclemeat, maar gelijk 10 kg kipfilet ingeslagen kan ik even vooruit!En deze kip is veel beter dan die volgespoten plofkip uit de supermarkt toch!
Ben benieuwd hoe het zal smaken.....
Nog een vraagje: mijn bestelling heb ik voor dinsdag staan gewoon bij mij thuis,maar krijg ik dan nog wel een track n trace zodat ik een tijdsindicatie heb?

Bedankt voor je eerste bestelling! De kipfilets komen vast goed, maar altijd goed je mening te horen :).
Wanneer je factuur wordt uitgeprint bij ons, waarna het pakket gemaakt gaat worden, ontvang je automatisch een track&trace van ons. Dit is in jouw geval op maandag. Mocht je die tijdindicaties vervelend vinden dan is pakje gemak ook een mogelijkheid (zelf ophalen bij een postNL punt vanaf 16:00).

Hi Scoobzor,

Zit met de volgende vraag. Ik heb laatst de avocados besteld voor mijn zus. Hoe moeten deze ontdooit/bereidt worden? Ze heeft het namelijk een keer in de koelkast laten ontdooien en de andere keer buiten de koelkast. Beide keren werdt het een vieze drapperige zooi. Er staat ook dat ze binnen 2 dagen na ontdooing opgegeten kunnen worden, nu is ze een dag verder en de avocado is al helemaal bruin geworden. Heb er fotos van. Wat doet mijn zus fout?

Hi Scoobzor,

Zit met de volgende vraag. Ik heb laatst de avocados besteld voor mijn zus. Hoe moeten deze ontdooit/bereidt worden? Ze heeft het namelijk een keer in de koelkast laten ontdooien en de andere keer buiten de koelkast. Beide keren werdt het een vieze drapperige zooi. Er staat ook dat ze binnen 2 dagen na ontdooing opgegeten kunnen worden, nu is ze een dag verder en de avocado is al helemaal bruin geworden. Heb er fotos van. Wat doet mijn zus fout?

Die 'drapperige' zooi hoort. Ze zijn eetrijp en dan dus ook zacht.

• #3.627
Hi Scoobzor,

Die 'drapperige' zooi hoort. Ze zijn eetrijp en dan dus ook zacht.

De avocado's worden geplukt wanneer zij volledig rijp zijn. De maximale voedingswaarde zit er dan in. Hierna worden ze binnen enkele uren geschild, pit eruit en ingevroren. Het klopt wat wovano zegt. Wanneer een avocado volledig rijp is, zijn ze zo zacht als boter. Ze worden bruin door oxidatie, te lang in contact met lucht. Dit is verder niet schadelijk voor je gezondheid als ze koel zijn gebleven en binnen 2 dagen gegeten worden. Er zit een klein laagje citroensap over heen om deze bruining te vertragen. Het is belangrijk dat je er zakje strak om heen doet als je het in de koelkast ontdooit. Ik heb net even een collega gebeld hoe zij de avocado's behandeld en zij legt het in een kommetje met water. Dit duurt ongeveer maar 10minuten en dan kan je het direct eten, geen bruining. Zelf zou ik een zakje er om heen doen en in water leggen, maar dat moet je even experimenteren wat een beter effect geeft.

https://www.youtube.com/watch?v=_aWJRGKe8g8&list=PLVLN7EAe51BAAHqLNXnWbh-sguSdiQjvH

Is het mogelijk dat er nog wat aan mijn bestelling wordt toegevoegd? Hij zou dinsdag worden bezorgd.

Top, ik heb je een pm gestuurd.

Super geregeld weer Scoobz0r! Ik heb direct maar even een review geplaatst op de website.

Hoe lang blijft vloeibaar ei eiwit houdbaar na het open maken ?
Want krijg 1 liter niet binnen paar dagen op denk ik

• #3.634
Super geregeld weer Scoobz0r! Ik heb direct maar even een review geplaatst op de website.

:cool: bedankt! We zijn dol op reviews hier, maar ook op onze eigen site zodat mensen buiten dbb het lezen.

Hoe lang blijft vloeibaar ei eiwit houdbaar na het open maken ?
Want krijg 1 liter niet binnen paar dagen op denk ik

Officieel 4 dagen nuttigen wanneer het volledig ontdooit is. Dit betekent ongeveer 25gram eiwit per dag uit ei eiwit totdat het op is. Velen nemen het tot een week, volgens klanten kan dat prima, maar dat kunnen wij als bedrijf niet zeggen. Langer dan 4 dagen is dus op eigen risico.

De inkoopprijs van walnoten ligt inderdaad een stuk hoger dan andere noten. Ik weet niet of er een of wat de specifieke reden is, maar kan ik navragen als je het wilt weten. Op zich wil ik het ook weten. Des al niet min is onze kg prijs erg scherp, vergelijk het maar eens. Ideaal om bij je vleespakket te stoppen wanneer je walnoten in je dieet hebt / wil hebben.

Klopt helemaal, ik kan ze nergens goedkoper vinden dan bij jullie. Echter blijf ik het veel geld vinden. Ze smaken overigens wel top!

De avocado's worden geplukt wanneer zij volledig rijp zijn. De maximale voedingswaarde zit er dan in. Hierna worden ze binnen enkele uren geschild, pit eruit en ingevroren. Het klopt wat wovano zegt. Wanneer een avocado volledig rijp is, zijn ze zo zacht als boter. Ze worden bruin door oxidatie, te lang in contact met lucht. Dit is verder niet schadelijk voor je gezondheid als ze koel zijn gebleven en binnen 2 dagen gegeten worden. Er zit een klein laagje citroensap over heen om deze bruining te vertragen. Het is belangrijk dat je er zakje strak om heen doet als je het in de koelkast ontdooit. Ik heb net even een collega gebeld hoe zij de avocado's behandeld en zij legt het in een kommetje met water. Dit duurt ongeveer maar 10minuten en dan kan je het direct eten, geen bruining. Zelf zou ik een zakje er om heen doen en in water leggen, maar dat moet je even experimenteren wat een beter effect geeft.

http://www.youtube.com/watch?v=_aWJRGKe8g8&list=PLVLN7EAe51BAAHqLNXnWbh-sguSdiQjvH

Thanx voor je antwoord, ik ga het stukje aan mijn zus laten lezen en laat het je weten of het nu beter gaat.

Net even de tonijnsteak geprobeerd, prima spulleke! :thumbs:

hey scoob,

heb ff een vraagje over de groenten. gold/mexico mix. Eet deze altijd zonder te koken maar iedere keer is mijn bak met eten beetje nat geworden door het ontdooien, is het mogelijk de groenten in een vergiet te leggen en te ontdooien zodat het water er van af is en ze dan opnieuw in te vriezen? of is dit niet goed

alvast bedankt ;)

Voeding mag je maar 1 keer invriezen!!

Vraagje voor muscle meat hieromtrent :

Stel dat ik een volledige maaltijd uit jullie producten samenstel. Dus pasta/aardappel, vlees/vis en groenten.
ik laat dit alles gedurende de nacht ontdooien in 1 Tupperware box. Hoe vang ik vrijgekomen vocht het best op ?

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Stel dat ik een volledige maaltijd uit jullie producten samenstel. Dus pasta/aardappel, vlees/vis en groenten.
ik laat dit alles gedurende de nacht ontdooien in 1 Tupperware box. Hoe vang ik vrijgekomen vocht het best op ?

Net voor de eerste keer besteld, ben reuze benieuwd! :)

• #3.639
Klopt helemaal, ik kan ze nergens goedkoper vinden dan bij jullie. Echter blijf ik het veel geld vinden. Ze smaken overigens wel top!

Thanx voor je antwoord, ik ga het stukje aan mijn zus laten lezen en laat het je weten of het nu beter gaat.

Net even de tonijnsteak geprobeerd, prima spulleke! :thumbs:

:thumbs: top.

Forever tonijnsteaks i.p.v. tonijn uit blik, hier dan iig :meal:

hey scoob,

heb ff een vraagje over de groenten. gold/mexico mix. Eet deze altijd zonder te koken maar iedere keer is mijn bak met eten beetje nat geworden door het ontdooien, is het mogelijk de groenten in een vergiet te leggen en te ontdooien zodat het water er van af is en ze dan opnieuw in te vriezen? of is dit niet goed

alvast bedankt ;)

Het is bij voedingswaren na ontdooien niet aan te raden het een tweede keer in te vriezen. Ten eerste is het ziektewekker gevoelig en ten tweede gaat het ten kosten van de kwaliteit. Zo worden bijvoorbeeld al onze groente, koolhydraat en fruit producten IQF ingevroren. Dit gebeurt met ontzettend snel met -80graden waardoor de voedingswaarde maximaal bewaard blijven.

Ik denk dat stoom boxen de oplossing is voor jullie. Hier zit op de deksel een gaatje die je open en dicht kan doen. Ik heb van mijne even een foto gemaakt:

33vp9ae.jpg

als je het dus op zijn kop houdt kan het vocht er uit druppen. Echter is mijn tip niet al het vocht er uit te halen. Je hebt ook wat nodig als je het bv in de magnetron op warmt om een goed resultaat te krijgen. Dit soort bakjes liggen heel goedkoop bij de action. Dit is een dure (5euro per stuk 0_o) van de IKEA. Bakjes met een gaatje zijn ook handig om producten producten te stomen en zo meteen gebruiksklaar te maken. Ik leg bv mijn bevroren zoete aardappel blokjes er in, gaatje open, 6-7minuten op 700watt en klaar.

Net voor de eerste keer besteld, ben reuze benieuwd! :)

Leuk Robin! Welkom bij Muscle Meat :cool:. Bedankt voor je order en als je vragen hebt / tip wilt, dan hoor ik het wel!

tnx scoob, ga toevallig morge wat van die dingen halen haha dus komt helemaal goed!

Terug
Naar boven