AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Bezoekers in dit topic

Heb een tijdje terug biefstuk gehaald, smaak was prima maar t was ontzettend taai. 2 anderen hadden dezelfde ervaring.

Ter vergelijking een biefstuk van de sligro (toen 14.70 in de aanbieding nu 16.80 weer in de aanbieding) in de vriezer gelegd en vervolgens beide bereid zoals een biefstuk bereid moest worden. Iedereen vond die van de sligro een stuk malser en de muscle meat biefstuk taai.

De taaiheid kan redelijk opgelost worden door t biefstukje te lijf te gaan met iets hards maar geweldig wordt het niet.

Prijs kwaliteit is uiteindelijk wel ok te noemen. Gezien t feit dat anderen er wel positief over zijn kan ik niet uitsluiten dat ik gewoon pech had en net de verkeerde batch had. Voorlopig heb ik nog een vriezer vol sligro biefstuk maar wanneer die leeg is voordat er een nieuwe aanbieding geweest is zal ik zeer zeker een nieuwe bestelling overwegen.

Verder was er niets op aan te merken, service was prima, alles netjes en heel aangekomen. Kippenblokjes niet geprobeerd omdat ik nogal verzot ben op mijn kipkruiden :o




Nu nog rauwe kip en varkenshaas toevoegen aan het assortiment.:cool:
 
Jullie leveren alleen in Nederland?

Ook in belgie.

Top dat er nu een topic is. Verschilt de paardenbiefstuk veel van smaak tov de normale biefstuk?
 
Ben ik ookbenieuwd naar.

De kipfilet die gebruikt wordt voor de gekookte kipblokjes en de runderkogelbiefstuk komen uit Nederland. De paardenkogelbiefstuk wordt uit Amerika gehaald.

Paardenkogelbiefstuk 1kg 200 gram per pak 2 €11,00 €22,00
Gekookte kipblokjes (naturel) 1kg 200 gram per pak 8 €7,50 €60,00
Vloeibaar heelei (20 eieren) 1 Liter 1 €4,00 €4,00
Subtotaal:: €81,13
btw: €4,87
Kosten iDEAL:: €0,44
Vaste verzendkosten per bestelling: €5,00
Totaal:: €91,44

Dat wordt weer smullen morgen.. :D

Echt kwalitatief super vlees!

Nice :D

ook in! :) Ben inmiddels alweer door mn eerste 4 kilo kip heen, nu weer nieuwe voorraad in mn vriezer :cool::D

Eén van onze eerste vrouwelijke klanten! Leuk!!

Jullie leveren alleen in Nederland?

Ook in Belgie! Tijdens het betaalproces kan je voor MrCash kiezen :).

In!

Ziet er top uit, hoop na de zomer op kamers te gaan en dan ga ik hier zeker gebruik van maken :D

:Thumbs:

Heb een tijdje terug biefstuk gehaald, smaak was prima maar t was ontzettend taai. 2 anderen hadden dezelfde ervaring.

Ter vergelijking een biefstuk van de sligro (toen 14.70 in de aanbieding nu 16.80 weer in de aanbieding) in de vriezer gelegd en vervolgens beide bereid zoals een biefstuk bereid moest worden. Iedereen vond die van de sligro een stuk malser en de muscle meat biefstuk taai.

De taaiheid kan redelijk opgelost worden door t biefstukje te lijf te gaan met iets hards maar geweldig wordt het niet.

Prijs kwaliteit is uiteindelijk wel ok te noemen. Gezien t feit dat anderen er wel positief over zijn kan ik niet uitsluiten dat ik gewoon pech had en net de verkeerde batch had. Voorlopig heb ik nog een vriezer vol sligro biefstuk maar wanneer die leeg is voordat er een nieuwe aanbieding geweest is zal ik zeer zeker een nieuwe bestelling overwegen.

Verder was er niets op aan te merken, service was prima, alles netjes en heel aangekomen. Kippenblokjes niet geprobeerd omdat ik nogal verzot ben op mijn kipkruiden :o

Nu nog rauwe kip en varkenshaas toevoegen aan het assortiment.:cool:

Bedankt voor de eerlijke review! Elk dier is anders en daardoor ook elk stukje vlees . Onze standaard ligt erg hoog qua malsheid en daarom denk ik wel dat je net pech hebt. Mijn eigen ervaring is (eet elke dag een lap sinds een jaar) dat 1 op de 20 biefstukken minder is door deze reden. Op de Naturel kipblokjes kan je prima kruiden gooien! Dat doe ik zelf altijd wanneer ik het niet door een maaltijd heen gooi die een smaak al geeft.

Ook in belgie.

Top dat er nu een topic is. Verschilt de paardenbiefstuk veel van smaak tov de normale biefstuk?

Je kan duidelijk verschil proefen als je naast elkaar legt en een hap van ieder neemt. Het heeft ook een iets andere smaak. Deze smaak noemt men zoeter. Verdere verschillen: In vergelijking met runderkogelbiefstuk is paardenbiefstuk leaner, het bevat minder vet. Paardenkogelbiefstuk is ook feller rood gekleurd, omdat het meer ijzer bevat. Van de structuur of bij het kauwen in de mond merkt men geen verschil. Tijdens het bakken behandel je de paardenkogelbiefstuk hetzelfde als runderkogelbiefstuk. Paardenkogelbiefstuk is goedkoper, omdat er minder vraag naar is. Voor sporters die veel eiwit nodig hebben is het daarom als biefstuk ideaal, omdat het erg goed in zijn eiwit zit en dus ook goedkoper is dan runderkogelbiefstuk.
 
Ook in belgie.

Top dat er nu een topic is. Verschilt de paardenbiefstuk veel van smaak tov de normale biefstuk?

Dit. Hoewel ik waarschijnlijk al jaren paardenbiefstuk eet of gegeten heb in restaurants of bij slagers heb gehaald terwijl het werd verkocht als beef.
 
Precies, daarom wou ik 't ook gaan halen. Top, bedankt.
Komen er in de toekomst mogelijk ook nog aanbiedingen of bulkdeals of iets in die richting?
Vorige keer 9kg besteld en deze keer waarschijnlijk weer wat meer, dus lijkt me wel interessant:p
 
Goede zet weer.. sponsor nice.. eerdaags ook maar eens wat bestellen denk.
 
Een paar dagen geleden mijn tweede bestelling geplaatst (3kg kip, 1kg paard en 1kg rund). De naturel kip smaakt weer heerlijk tussen mijn boterhammen, ook al doe ik er helemaal niets anders op. De biefstuk krijg ik helaas nog niet goed gebakken (te rood van binnen), maar ik ga de volgende keer proberen om ze van tevoren eerst doormidden te snijden. Ze zijn dan 2x zo dun, dus dat zal een hoop schelen. Ik vind ze niet te taai :)
 
Bedankt voor de eerlijke review! Elk dier is anders en daardoor ook elk stukje vlees . Onze standaard ligt erg hoog qua malsheid en daarom denk ik wel dat je net pech hebt. Mijn eigen ervaring is (eet elke dag een lap sinds een jaar) dat 1 op de 20 biefstukken minder is door deze reden.

Haha je kan moeilijk elk stuk gaan proeven of het mals is :p smaak was verder gewoon prima, dus t was prima te eten verder.

Zijn er ook plannen voor varkenshaas en bijvoorbeeld zeer mager runder gehakt?

Beide lijken me ook wel ideaal bb vlees
 
Een paar dagen geleden mijn tweede bestelling geplaatst (3kg kip, 1kg paard en 1kg rund). De naturel kip smaakt weer heerlijk tussen mijn boterhammen, ook al doe ik er helemaal niets anders op. De biefstuk krijg ik helaas nog niet goed gebakken (te rood van binnen), maar ik ga de volgende keer proberen om ze van tevoren eerst doormidden te snijden. Ze zijn dan 2x zo dun, dus dat zal een hoop schelen. Ik vind ze niet te taai :)

Laat je de biefstuk wel nagaren?
 
Een paar dagen geleden mijn tweede bestelling geplaatst (3kg kip, 1kg paard en 1kg rund). De naturel kip smaakt weer heerlijk tussen mijn boterhammen, ook al doe ik er helemaal niets anders op. De biefstuk krijg ik helaas nog niet goed gebakken (te rood van binnen), maar ik ga de volgende keer proberen om ze van tevoren eerst doormidden te snijden. Ze zijn dan 2x zo dun, dus dat zal een hoop schelen. Ik vind ze niet te taai :)

Voedselbarbaar :roflol:

Doe ze wat langer dan, die van de sligro zijn bijna 2x zo dik maar worden ook gewoon prima, iets lager vuurtje 2.5 min per kant... Die van muscle meat deed ik op hoogste stand 2x 1.5 minuten en waren gewoon prima.
 
Voedselbarbaar :roflol:

Doe ze wat langer dan, die van de sligro zijn bijna 2x zo dik maar worden ook gewoon prima, iets lager vuurtje 2.5 min per kant... Die van muscle meat deed ik op hoogste stand 2x 1.5 minuten en waren gewoon prima.
Dan worden ze dus wel taai
 
Heb een tijdje terug biefstuk gehaald, smaak was prima maar t was ontzettend taai. 2 anderen hadden dezelfde ervaring.

Ter vergelijking een biefstuk van de sligro (toen 14.70 in de aanbieding nu 16.80 weer in de aanbieding) in de vriezer gelegd en vervolgens beide bereid zoals een biefstuk bereid moest worden. Iedereen vond die van de sligro een stuk malser en de muscle meat biefstuk taai.

De taaiheid kan redelijk opgelost worden door t biefstukje te lijf te gaan met iets hards maar geweldig wordt het niet.

Prijs kwaliteit is uiteindelijk wel ok te noemen. Gezien t feit dat anderen er wel positief over zijn kan ik niet uitsluiten dat ik gewoon pech had en net de verkeerde batch had. Voorlopig heb ik nog een vriezer vol sligro biefstuk maar wanneer die leeg is voordat er een nieuwe aanbieding geweest is zal ik zeer zeker een nieuwe bestelling overwegen.

Verder was er niets op aan te merken, service was prima, alles netjes en heel aangekomen. Kippenblokjes niet geprobeerd omdat ik nogal verzot ben op mijn kipkruiden :o




Nu nog rauwe kip en varkenshaas toevoegen aan het assortiment.:cool:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de bief nog niet geprobeerd heb. Kan er zelf niet over oordelen.

Wat ik wel weet van normale biefstuk is het volgende (eigen ervaring):

- Ontdooi de bief en zorg er voor dat het hele biefstuk op kamer temperatuur is (dus eerst ontdooien en dan zeker 30 minuten uit de koelkast laten voordat je het gaat bakken). Dit is bijna het allerbelangrijkste van goede biefstuk maken!;
- Zorg dat je pan kokend heet is, de stoom moet er van af komen. Beste is dat je een combinatie van olie (dit kan heter worden) en bakboter gebruikt. Laat eerst de pan dus ****ing heet worden op brandend vuur, voeg dan de olie toe en laat die ook goed heet worden. Voeg als laatst de bakboter toe. Deze zal snel bruin worden. Zodra de bakboter bruin is doe je de biefstuk in de pan;
- zorg dat de biefstuk goed gepeperd is, zout kan je beter pas toevoegen als de biefstuk al goed dicht geschroeid is. Zout droogt uit en als je dus zout of je ongebakken biefstuk doet kan het sneller droog worden (dit kan ook broscience zijn);
- bak dan ca. 1 minuut aan allebei de kanten voor 1 cm dik bief, 2 minuten voor 2cm dik, en 3 minuten voor 3 cm dik (meeste bief is ca. 2 cm dik dus hanteer ongeveer 2 minuten per kant);
- zorg dat je ondertussen de oven hebt voorverwarmd op ca. 75 graden;
- als de biefstuk aan allebei de kanten goed dicht geschroeid is haal je het uit de pan. Zorg dan dat je aluminium folie klaar hebt liggen. Pak de biefstuk (als je 2 stuks hebt doe je de gezamenlijk in de folie) en leg die in de folie. Giet hierbij ook de olie/boter uit je pan voor de smaak. Wikkel de folie met daarin de biefstuk dicht;
- plaatst de ingewikkelde biefstuk in de folie in de oven;
- laat het nog ongeveer 5-10 minuten in de oven op 75 graden in de oven liggen (afhankelijk van de hoeveelheid en dikte van je bief);
- laat de biefstuk nog even kleine 5 minuutjes rusten voor je het gaat eten. Dit kan je dus doen door het in de folie te laten zitten uit de over voordat je het gaat eten;
- als je de bief extra lekker wil maken kan je het beste zorgen dat de borden waarop je ze serveert ook warm zijn. Wat ik zelf doe is ze even op de verwarming zetten of nog beter door ze ook even in de over te zetten. Als je lekkere biefstuk serveert op een koud bord zal het snel afkoelen en ook taaier worden. Beter zorg je dus dat je de bief op borden legt die ook warm zijn.

Het is even testen hoe het gaat met biefstuk. De eerste stuks bief die je maakt zullen waarschijnlijk een beetje taai worden. Maar dit is iig een door mij uitgebreid geteste manier van biefstuk maken die echt super lekker is en garant staat voor heerlijk malse bief.

Als je nu echt dikke biefstuk hebt (3 cm of meer) kan je het ook eerst ff dicht schroeien voor 1 minuut aan allebei de kanten en dan de biefstuk uit de pan halen. Dan kan je met een scherp mes de biefstuk door midden snijden (in de lengte dus) zodat je 2 stuks bief hebt van ca. 1,5 a 2 cm en deze nog even door schroeien. Voor de rest hetzelfde als hier boven.

Echt dikke biefstuk mals maken is erg moeilijk. Probeer het bovenstaande eens (bij wat voor biefstuk je ook hebt) en test wat. Dan krijg je heerlijke bief. Hoe duur en goed je biefstuk ook is, als je hem niet goed klaar maakt is het gewoon niet te vreten (taaie schoenzool). Bovenstaande methode werkt super.

Smakelijk.

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 01:38 ----------

Nog een manier om je biefstuk te testen op hoe door gebakken hij is:

http://www.youtube.com/watch?v=O8YQX-QgbXc
 
Laatst bewerkt:
Ik haalde dus eerst wel eens hele dure ossenhaas bij de keurslager. Maar als je die niet goed bakt wordt het ook taai. Nu haal ik vaak gewoon de biefstuk van de appie en als ik die goed klaar maak (zoals hierboven omschreven) is die ook super lekker.

Ik vind met biefstuk echt dat als hij niet goed klaargemaakt is het gewoon niet te vreten is. Dan eet is liever een stuk kip ofzo.
 
in!!

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 08:17 ----------

hey vraagje, what happened met de proefpakketten? wilde die juist bestellen! :)

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 08:21 ----------

owja, gelijk dan nog een vraag, als ik dit op zaterdag wil laten bezorgen, wanneer moet ik dan bestellen? Woon in Almere.
 
Jullie leveren alleen in Nederland?
Belgie ook, heb zelf al een bestelling gedaan en is goed aangekomen!

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 09:39 ----------

in!!

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 08:17 ----------

hey vraagje, what happened met de proefpakketten? wilde die juist bestellen! :)

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 08:21 ----------

owja, gelijk dan nog een vraag, als ik dit op zaterdag wil laten bezorgen, wanneer moet ik dan bestellen? Woon in Almere.

Proefpakket bestaat niet meer omdat ze maar 3 stukken vlees meer hebben, zat geen korting op dus je kan zelf een 'proef'pakket samenstellen.

Vrijdag voor 17 u bestellen dan leveren ze op zaterdag (mijn levering naar BE is op zaterdag ochtend aangekomen)
 
Interessant die naturel kipblokjes :), is deze kip een scharrelkip geweest?
 
- zorg dat de biefstuk goed gepeperd is, zout kan je beter pas toevoegen als de biefstuk al goed dicht geschroeid is. Zout droogt uit en als je dus zout of je ongebakken biefstuk doet kan het sneller droog worden (dit kan ook broscience zijn)

Peper kun je beter pas toevoegen na het bakken, de peper kan namelijk verbranden bij een hoge olie temperatuur. Zout onttrekt inderdaad vocht uit de biefstuk waardoor deze droger wordt.
 
Dit. Hoewel ik waarschijnlijk al jaren paardenbiefstuk eet of gegeten heb in restaurants of bij slagers heb gehaald terwijl het werd verkocht als beef.

Daar heb je zeker gelijk in. Dit filmpje geeft een leuke samenvatting daarvan ;) -->

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MDV2gQOve5w

Precies, daarom wou ik 't ook gaan halen. Top, bedankt.
Komen er in de toekomst mogelijk ook nog aanbiedingen of bulkdeals of iets in die richting?
Vorige keer 9kg besteld en deze keer waarschijnlijk weer wat meer, dus lijkt me wel interessant:p

We hebben over bulkdeals na zitten denken maar dat zit er voorlopig nog niet in. De marges van de producten zijn extreem laag. Het voordeel wat je nu hebt is hoe meer je besteld in 1x hoe meer je de verzendkosten eruit haalt. We zien daardoor ook dat mensen samen bestellen.

Goede zet weer.. sponsor nice.. eerdaags ook maar eens wat bestellen denk.

:thumbs:

Een paar dagen geleden mijn tweede bestelling geplaatst (3kg kip, 1kg paard en 1kg rund). De naturel kip smaakt weer heerlijk tussen mijn boterhammen, ook al doe ik er helemaal niets anders op. De biefstuk krijg ik helaas nog niet goed gebakken (te rood van binnen), maar ik ga de volgende keer proberen om ze van tevoren eerst doormidden te snijden. Ze zijn dan 2x zo dun, dus dat zal een hoop schelen. Ik vind ze niet te taai :)

Ik haalde dus eerst wel eens hele dure ossenhaas bij de keurslager. Maar als je die niet goed bakt wordt het ook taai. Nu haal ik vaak gewoon de biefstuk van de appie en als ik die goed klaar maak (zoals hierboven omschreven) is die ook super lekker.

Ik vind met biefstuk echt dat als hij niet goed klaargemaakt is het gewoon niet te vreten is. Dan eet is liever een stuk kip ofzo.

Kogelbiefstuk bakken is ook best een kunst als je geen ervaring hebt. Je kan de allerbeste biefstuk van de wereld zo ''vergallen''. We raden mensen die weinig ervaring hebben dan ook aan goed filmpjes te kijken van koks op youtube, of de eerste keer iemand om hulp te vragen die wel ervaring heeft. In de beginfase van Muscle Meat, toen wij alleen in Hilversum nog leverde zei iemand van onze gym dat onze biefstuk taai was. Toen ik vroeg hoe hij het bakte zei hij: ''6min ene kant en daarna 6min de andere kant''. Tsja... vind je het gek dat je een schoenzool krijgt :D. Toen ik zelf nog weinig ervaring had maakte ik er zelfs blokjes van waardoor je het maar iets van 20seconde aan beide kanten hoeft te doen. Maar een heel stuk, dat je best 1x door midden kan snijden blijft het lekkerst naar mijn mening. Hetgeen waar wij van Muscle Meat voor kunnen zorgen is dat de standaard qua malsheid en kwaliteit erg hoog ligt.

Haha je kan moeilijk elk stuk gaan proeven of het mals is :p smaak was verder gewoon prima, dus t was prima te eten verder.

Zijn er ook plannen voor varkenshaas en bijvoorbeeld zeer mager runder gehakt?

Beide lijken me ook wel ideaal bb vlees

We zijn met zeer mager runder gehakt bezig om 100% Beef burger te maken. We zijn nog aan het experimenteren met 4 (Zoutloze) kruiden om de lekkerste smaak te creëren.

in!!

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 08:17 ----------

hey vraagje, what happened met de proefpakketten? wilde die juist bestellen! :)

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 08:21 ----------

owja, gelijk dan nog een vraag, als ik dit op zaterdag wil laten bezorgen, wanneer moet ik dan bestellen? Woon in Almere.

Het proefpakket kan je het beste zelf naar eigen wens samenstellen. Het werd er niet goedkoper door, vandaar dat de keus is gemaakt om het weg te halen :). Wanneer wij meer producten straks hebben wordt het wel leuk een proefpakket neer te zetten omdat we dan van de producten minder dan 1kg erin kunnen doen.

Voor 15:00 besteld is morgen is huis! Als je speciaal ervoor thuis moet blijven kan je ook voor een Pakje Gemak locatie kiezen! Dit heeft geen extra kosten. Dan wordt het pakket bij een Bruna, AH, Primeria of een andere winkel afgeleverd en kan je het zelfs 's avonds ophalen :).


Interessant die naturel kipblokjes :), is deze kip een scharrelkip geweest?

Nee het zijn geen scharrelkippen. Het zijn doorsnee Hollandse kippen waar wel goed op de gezondheid gelet wordt, maar niet leven zoals scharrelkippen. Het nadeel van scharrelkippen is dat het duurder is en het vlees taaier is, omdat zij meer beweging hebben gehad.
 
Laatst bewerkt:
Zo, knoop doorgehakt en ook maar besteld. De kip van de meet was prima te eten en kijk erg uit naar de biefstuk!
 
Back
Naar boven