AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

kan wel wat pittig hebben, pittig in NL is mild voor mij

599687B9-8D58-4CB0-8597-41D47DEF8AC2.jpeg

Beiden vanuit bevoren stand, 9 minuutjes 180 graden airfryer - heerlijk

Iemand tips om de roasted kipfiletblokjes lekker(der) te maken? Ik ontdooi/warm ze een minuutje op in de microgolf en doe ze dan nog 2 minuten ofzo door de wok. Maar de textuur valt me nogal tegen.

Iemand tips om de roasted kipfiletblokjes lekker(der) te maken? Ik ontdooi/warm ze een minuutje op in de microgolf en doe ze dan nog 2 minuten ofzo door de wok. Maar de textuur valt me nogal tegen.
Niet meewokken. Gewoon ontdooien/opwarmen en erdoor mikken.

Ik heb ze ook al geproefd nadat ze uit de microgolf komen. De textuur blijft hetzelfde...
Je zou deze kunnen proberen. Die hebben een iets zachtere bite, maar dan zul je mogelijk met kruiden of sausjes moeten gaan werken: https://musclemeat.nl/product/kant-en-klare-kipfilethaas-chunks/

Mijn ervaring met de roasted blokjes is dat er soms een paar stukjes tussen zitten met een wat taaier structuur, maar mij persoonlijk stoort dat niet. Welke smaak waren deze?

Dit is voor mij de hoofdreden ze niet meer te bestellen, heb alles geprobeerd. In de oven, wokken, koud, microgolf.. maar er zitten teveel pezig smakende / taaie stukjes in. Zoals marvin hier beneden beschrijft. Hem stoort het niet, ik ga er bijna van over mijn nek.

Overige producten wel top en dik tevreden! Ben als nog vaste klant ;)

Je zou deze kunnen proberen. Die hebben een iets zachtere bite, maar dan zul je mogelijk met kruiden of sausjes moeten gaan werken: https://musclemeat.nl/product/kant-en-klare-kipfilethaas-chunks/

Mijn ervaring met de roasted blokjes is dat er soms een paar stukjes tussen zitten met een wat taaier structuur, maar mij persoonlijk stoort dat niet. Welke smaak waren deze?

Zachtere bite? Ik vind de blokjes juist al heel zacht. Hmm vreemd dat jij er taaiere hebt tussen zitten. Dat heb ik dus totaal niet.

Ik had eerst de Lemon Curry, en nu de Smokey BBQ.

Dit is voor mij de hoofdreden ze niet meer te bestellen, heb alles geprobeerd. In de oven, wokken, koud, microgolf.. maar er zitten teveel pezig smakende / taaie stukjes in. Zoals marvin hier beneden beschrijft. Hem stoort het niet, ik ga er bijna van over mijn nek.

Overige producten wel top en dik tevreden! Ben als nog vaste klant ;)

Ja, ik kon me ook al niks bedenken hoe ik ze beter krijg. Jammer, maar ja, even lekkere kip als wanneer je ze rauw koopt en zelf bakt, is misschien ook wat te mooi om waar te zijn :)

Zachtere bite? Ik vind de blokjes juist al heel zacht. Hmm vreemd dat jij er taaiere hebt tussen zitten. Dat heb ik dus totaal niet.

Ik had eerst de Lemon Curry, en nu de Smokey BBQ.

Ja, ik kon me ook al niks bedenken hoe ik ze beter krijg. Jammer, maar ja, even lekkere kip als wanneer je ze rauw koopt en zelf bakt, is misschien ook wat te mooi om waar te zijn :)

Ik vind die gerookte kip varianten bij de albert heijn en of jumbo (sommige hebben ook smaakje) echt lekker hoor, en die hebben een "gewone" structuur. Echter betaal je daar wel veeeeel meer voor.

Hoe komt het eigenlijk dat de structuur van jullie kip zo is? @Scoobz0r ? Neem aan dat je dit zelf ook proeft? <--intresse! Geen commentaar haha!

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.871
Ik vind die gerookte kip varianten bij de albert heijn en of jumbo (sommige hebben ook smaakje) echt lekker hoor, en die hebben een "gewone" structuur. Echter betaal je daar wel veeeeel meer voor.

Hoe komt het eigenlijk dat de structuur van jullie kip zo is? @Scoobz0r ? Neem aan dat je dit zelf ook proeft? <--intresse! Geen commentaar haha!

De blokjes zijn super zacht. Aan die structuur gaan we niks veranderen. Die is gewoon top (smaken kunnen verschillen, maar het is niet voor niets ons meest verkochten en opnieuw bestelde product). Zo mals kan je het zelf niet krijgen met thuis bakken. Je kunt het in de airfryer doen om een stevigere structuur te krijgen. Heel af en toe, praat ik over 1 blokje per 500gr uit eigen ervaring, kan een een taaier stukje tussen zitten. Met noemt dit pees achtig of kraakbeen. Dit is het 100% zeker niet. Scheur het blokje open en je ziet spiervezels zitten. Dit soort stukjes zitten er zo weinig in dat ik er nooit echt om gekeken naar heb of gelet op heb skatermarvin. N.a.v. je klacht lees ik dat jij er dus heel veel bent tegen gekomen in een zak en er bent aan gaan ergeren, mijn excuses daarvoor. Dat is absoluut niet de bedoeling. Mail ons problemen, dan lossen we het altijd op.

Ik heb gebeld met de producent en dit uitgebreid besproken. Het zit als volgt. De eerste stap van het proces bij dit product is hele filets koken. Daarna worden de filets in blokjes gesneden, gekruid en dan nog eens gegrild (vandaar roasted in de titel). Tijdens het kookproces moet het tot de kern van een filet verhit worden zodat alles dood is (bacteriën van rauw vlees). Soms krijgen ze batches filet binnen de kipfilets 100gr zwaarder zijn dan andere batches, dus bv 300gr filets ipv 200gr. Om te zorgen dat de hitte van koken de kern van de dikkere (300gr) filets bereikt, worden deze filet wat langer gekookt. Echter het uiteinde van een filet is niet zo dik als het midden van de 300gr filet. Het uiteinde van een filet wordt daardoor nog harder behandeld, harder dan nodig is en dit kan uitdroging veroorzaken denken zij. Dit met het gevolg de blokjes van de uiteinden vocht verliezen en harder worden (jouw klacht).

Om dit te voorkomen gaan ze bij toekomstige batches nu dikke kipfilets eerste horizontaal door midden snijden waardoor de dikke filets niet langer gekookt hoeven te worden dan de 200gr filets. Hopend dat van af en toe een blokjes, dit naar 0 gebracht kan worden.

Momenteel snijd ik de gegaarde kipspies in stukjes. Is er ook er product dat qua malsheid in de buurt komt van ff spiesen? Ik vond de roasted kipfiletreepjes een aantal jaar geleden erg droog, vooral wisselvallig per stukje.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.875
Momenteel snijd ik de gegaarde kipspies in stukjes. Is er ook er product dat qua malsheid in de buurt komt van ff spiesen? Ik vond de roasted kipfiletreepjes een aantal jaar geleden erg droog, vooral wisselvallig per stukje.

Ik vind de chunks het meest mals: https://musclemeat.nl/product/kant-en-klare-kipfilethaas-chunks/ . Maar alles is mals naar mijn mening. Je moet er maar eens een gebakken stukje kipfilet ernaast leggen. Je wilt niet meer terug als je onze kant en klare kip gewend bent. Iets dat ik maar al te vaak hoor.

Laatst bewerkt:
Maar alles is mals naar mijn mening. Je moet er maar eens een gebakken stukje kipfilet ernaast leggen. Je wilt niet meer terug als je onze kant en klare kip gewend bent hoor ik maar al te vaak.
Helemaal eens. Af en toe zit er inderdaad wel een stukje tussen die minder mals is dat net andere stukje, maar zoals Olivier al zegt is het veel malser dan wanneer je kip zelf zou maken. Ik zou kip nooit meer zelf maken en opwarmen. Alleen nog af en toe als ik het meteen eet na het koken.

Helemaal eens. Af en toe zit er inderdaad wel een stukje tussen die minder mals is dat net andere stukje, maar zoals Olivier al zegt is het veel malser dan wanneer je kip zelf zou maken. Ik zou kip nooit meer zelf maken en opwarmen. Alleen nog af en toe als ik het meteen eet na het koken.
ik zou in iedergeval ook niet meer preppen zonder MM. dat gemak wat je ervan hebt is echt fantastisch.

Ik vind de chunks het meest mals: https://musclemeat.nl/product/kant-en-klare-kipfilethaas-chunks/ . Maar alles is mals naar mijn mening. Je moet er maar eens een gebakken stukje kipfilet ernaast leggen. Je wilt niet meer terug als je onze kant en klare kip gewend bent. Iets dat ik maar al te vaak hoor.
Oh non kant en klare kipfilet komt er bij mij niet meer in hoor, ik weet dat dat nog tien keer zo erg is. Maar de roasted chunks vond ik destijds erg wisselvallig. De spiesjes ben ik erg over te spreken maar het is wat vervelend dat ik dan perse per 100g moet doseren. De kant en klare kipfiletchunks zien er prima uit, iets malsere structuur dan de roasted chunks? Dan zal ik die de volgende keer meebestellen.

Terug
Naar boven