MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Bezoekers in dit topic

Ik snap niet helemaal hoe er 33% vocht verdampt?

Is dat normaal? Bij gehakt van de ah zit er 2%. Kan me niet voorstellen dat er dan nog steeds zoveel vocht verdampt zeker als vet wel achterblijft

Ik neem even kipfilet als voorbeeld omdat dit wat meer bekend is. Een kipfilet bestaat voor 75% uit vocht, 23% eiwit en 1-2% vet. Wanneer je 200gr rauwe kipfilet pakt, en bereidt, zal het meestal rond de 150gr wegen, 25% vocht verlies in pan. Wanneer je het in de oven doet gaat dit al rond de 30% zitten. Is dat erg? Nee, je speelt alleen met de 75% vocht wat verdampt, het eiwit blijft in de spiervezels zitten. Dus de 150gr bereid, bevat even veel eiwit als de 200gr rauw, 46gr eiwit.

Nu is het zo hoe groter het oppervlakte van een vlees product, hoe meer vocht het verliest. Dit komt omdat er 'meer plekken' zijn waar het vocht uit kan. Dit verschil zie je bv als je een hele filet bakt of snijd in kleine kipfiletblokjes. Gehakt is heel fijn, t.o.v. gesneden kipfiletblokjes of hele filet, waardoor dit dus een grote rol speelt: het oppervlakte is groter. Hierdoor zit je bij gehakt rond de 30% gewicht verlies wanneer je het bereidt. De concentratie eiwit gaat daardoor omhoog, omdat dit ook in de spiervezels blijft zitten: eiwit stolt, eiwit blijft. Ik plaats de lab test even:


Wat bedoelde je trouwens met 2%? Deze volgde ik even niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem even kipfilet als voorbeeld omdat dit wat meer bekend is. Een kipfilet bestaat voor 75% uit vocht, 23% eiwit en 1-2% vet. Wanneer je 200gr rauwe kipfilet pakt, en bereidt, zal het meestal rond de 150gr wegen, 25% vocht verlies in pan. Wanneer je het in de oven doet gaat dit al rond de 30% zitten. Is dat erg? Nee, je speelt alleen met de 75% vocht wat verdampt, het eiwit blijft in de spiervezels zitten. Dus de 150gr bereid, bevat even veel eiwit als de 200gr rauw, 46gr eiwit.

Nu is het zo hoe groter het oppervlakte van een vlees product, hoe meer vocht het verliest. Dit komt omdat er 'meer plekken' zijn waar het vocht uit kan. Dit verschil zie je bv als je een hele filet bakt of snijd in kleine kipfiletblokjes. Gehakt is heel fijn, t.o.v. gesneden kipfiletblokjes of hele filet, waardoor dit dus een grote rol speelt: het oppervlakte is groter. Hierdoor zit je bij gehakt rond de 30% gewicht verlies wanneer je het bereidt. De concentratie eiwit gaat daardoor omhoog, omdat dit ook in de spiervezels blijft zitten: eiwit stolt, eiwit blijft. Ik plaats de lab test even:


Wat bedoelde je trouwens met 2%? Deze volgde ik even niet.
Oke, maar betekent dit dan ook dat het volume afneemt en mogelijk het verzadigings gevoel? Ookal is dit placebo
 
Oke, maar betekent dit dan ook dat het volume afneemt en mogelijk het verzadigings gevoel? Ookal is dit placebo
Ja en nee, eiwit verzadigd ook naast volume. Maar ook als je zelf gehakt maakt thuis moet je maar eens voor en na wegen. Daar zul je ook 25-30% verdampen, als in het is niet anders dan wat je thuis al deed. Je moet alleen even opletten in positieve zin dat je de juiste (minder) hoeveelheid pakt voor je macro's bij kant-en-klaar gehakt.
 
Hey Olivier/Rein/Yvette/collega,

Komt de Lemon Curry-smaak van de Roasted Kipfiletblokjes weer terug? Zo ja, wanneer ongeveer? Ik keek een week geleden en zag de smaak er toen ook al niet meer bij staan, maar het is wel echt tijd om een nieuwe bestelling te plaatsen.
 
Hey Olivier/Rein/Yvette/collega,

Komt de Lemon Curry-smaak van de Roasted Kipfiletblokjes weer terug? Zo ja, wanneer ongeveer? Ik keek een week geleden en zag de smaak er toen ook al niet meer bij staan, maar het is wel echt tijd om een nieuwe bestelling te plaatsen.
Het is als volgt gegaan. We hebben in hele korte tijd paar jaar geleden 10 smaken ontwikkeld. Drie daarvan bleken niet goed verkocht te worden waaronder Lemon curry. Deze smaken zijn vervangen met nieuwe waaronder Teriyaki en butter chicken. Lemon curry komt helaas niet terug. Ik vond het ook een goede smaak, maar het sprak helaas niet genoeg mensen aan.
 
Kan een afbeelding zijn van eten en de tekst 'O MUSCLEMEAT ONLINE SPORTS SUPERMARKET 10% KORTING GELDIG T/M 20 DECEMBER ALLE 2,5KG ROASTED KIPFILETBLOKJES ZAKKEN! DaeaG.ent Û 'The Dutch Giant' PRODUCTEN OP FOTO: ROASTED KIPFILETBLOKJES PIRI PIRI'

𝐀𝐂𝐓𝐈𝐄: 𝐑𝐨𝐚𝐬𝐭𝐞𝐝 𝐤𝐢𝐩𝐟𝐢𝐥𝐞𝐭𝐛𝐥𝐨𝐤𝐣𝐞𝐬 𝐢𝐧 𝟏𝟎 𝐯𝐞𝐫𝐬𝐜𝐡𝐢𝐥𝐥𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐬𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧!
Probeer het uit en ervaar het gemak, de kwaliteit en alle lekkere smaken voor slechts €10.78/kg!
➡️
https://musclemeat.nl/week-actie
✅
Super prijs: €10.78/kg voor kant-en-klare kipfilet.
✅
Kip it simple: niet meer snijden, koken en handen wassen.
✅
IQF: elk stukje is los van elkaar ingevroren.
 
De aanbieding stond on-line zag ik. :)
Komen de roasted kipfiletblokjes (10 smaken) ook nog in een BF deal?

Was het plan en had ik graag willen doen, maar de voorraad is zo laag en de boot is nog zo ver weg dat het niet kon. Hopelijk in toekomst weer een keer

Kan een afbeelding zijn van eten en de tekst 'O MUSCLEMEAT ONLINE SPORTS SUPERMARKET 10% KORTING GELDIG T/M 20 DECEMBER ALLE 2,5KG ROASTED KIPFILETBLOKJES ZAKKEN! DaeaG.ent Û 'The Dutch Giant' PRODUCTEN OP FOTO: ROASTED KIPFILETBLOKJES PIRI PIRI''O MUSCLEMEAT ONLINE SPORTS SUPERMARKET 10% KORTING GELDIG T/M 20 DECEMBER ALLE 2,5KG ROASTED KIPFILETBLOKJES ZAKKEN! DaeaG.ent Û 'The Dutch Giant' PRODUCTEN OP FOTO: ROASTED KIPFILETBLOKJES PIRI PIRI'

𝐀𝐂𝐓𝐈𝐄: 𝐑𝐨𝐚𝐬𝐭𝐞𝐝 𝐤𝐢𝐩𝐟𝐢𝐥𝐞𝐭𝐛𝐥𝐨𝐤𝐣𝐞𝐬 𝐢𝐧 𝟏𝟎 𝐯𝐞𝐫𝐬𝐜𝐡𝐢𝐥𝐥𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐬𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧!
Probeer het uit en ervaar het gemak, de kwaliteit en alle lekkere smaken voor slechts €10.78/kg!
➡️
https://musclemeat.nl/week-actie
✅
Super prijs: €10.78/kg voor kant-en-klare kipfilet.
✅
Kip it simple: niet meer snijden, koken en handen wassen.
✅
IQF: elk stukje is los van elkaar ingevroren.
Das letterlijk de boot missen.... :(
 
Ik precies hetzelfde haha. Had geen korting verwacht dus dinsdag vijf zakken kip besteld en nu de korting. kip :o
fixed..

anyways, lijkt me dat je de korting wel kan krijgen. Want anders zou je het terug kunnen sturen en opnieuw bestellen , retourbeleid geeft aan 14 dagen..
 
Ik precies hetzelfde haha. Had geen korting verwacht dus dinsdag vijf zakken kip besteld en nu de korting. Rip :o
Ff mailtje naar klantenservice
 
Erg netjes, ik heb ook de kortint net gemist. Maar omdat ik altijd bestel gun ik jullie ook de centjes :)

Gehakt is overigens goed te doen! Wel wat aan de droge kant als je er niet wat van een sausje bij doet, in een wrap is het taco gehakt echt niet normaal lekker met wat knoflooksaus en tomaat:eating:
 
Kan een afbeelding zijn van 1 persoon, staan en de tekst 'MUSCLEMEAT ONLINE ONL SPORTS SUPERMARKET 0U00006 DIT JAAR ZIJN WIJ TUSSEN KERST & OUD EN NIEUW OPEN! DasGicnt Olivier Richters 'The Dutch Giant''


Goed nieuws: dit jaar kun je gewoon tussen kerst & oud en nieuw onze pakketten blijven ontvangen 🥳!
De afgelopen 9 jaar gingen wij namelijk altijd twee weken dicht met het jaareinde, vandaar dit bericht!
 
Kan een afbeelding zijn van 1 persoon, staan en de tekst 'MUSCLEMEAT ONLINE ONL SPORTS SUPERMARKET 0U00006 DIT JAAR ZIJN WIJ TUSSEN KERST & OUD EN NIEUW OPEN! DasGicnt Olivier Richters 'The Dutch Giant'''MUSCLEMEAT ONLINE ONL SPORTS SUPERMARKET 0U00006 DIT JAAR ZIJN WIJ TUSSEN KERST & OUD EN NIEUW OPEN! DasGicnt Olivier Richters 'The Dutch Giant''


Goed nieuws: dit jaar kun je gewoon tussen kerst & oud en nieuw onze pakketten blijven ontvangen 🥳!
De afgelopen 9 jaar gingen wij namelijk altijd twee weken dicht met het jaareinde, vandaar dit bericht!
Heb ik net voor niks maar van alles besteld zonder mijn voorraad goed te checken. Ik was bang straks zonder te zitten. :D
 
Heb ik net voor niks maar van alles besteld zonder mijn voorraad goed te checken. Ik was bang straks zonder te zitten. :D

Hehe wel goede voorbereiding skills! Gelukkig zit er geen vers houdbaarheidsdatum op, hoop ok voor je is zo.
 
Wij hadden net de T-bone als kerstdiner. Complimenten over hoe mals dit stuk vlees is. Vorig jaar hadden we die van de makro maar deze van jullie is wel compleet andere kwaliteit.
20221224_180025.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wij hadden net de T-bone als kerstdiner. Complimenten over hoe mals dit stuk vlees is. Vorig jaar hadden we die van de makro maar deze van jullie is wel compleet andere kwaliteit.Bekijk bijlage 574262

Awesome, super dat je dit deelt :)!! Had inderdaad alle luxe vlees even in de sale gedaan voor kerst, leuk te zien dat je er gebruik van hebt gemaakt.
 
Beste Olivier,

Ik heb vorige week voor het eerst besteld bij Muscle Meat. Het pakket zou gister avond geleverd worden, ik hield hier rekening mee en ben thuis gebleven, maar om 22:00 kreeg ik bericht dat ik niet thuis was en dat ze morgen zouden bezorgen. Jammer, want ik had er rekening mee gehouden. Nu ben ik weer thuis, en zie ik als ik het pakketje traceer, dat het morgen geleverd wordt, en dus niet vandaag. Ik snap niet goed wat er mis gaat, maar het gaat om bevroren kip en ik vind het jammer dat het zo loopt.
Wat raad je me aan om nu te doen?

Groet,
Jan
Bestelling nummer: #607440
 
Back
Naar boven