XXL Nutrition

Contest Log My 50+ coronacut to shreddedness

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ze zien liggen, de voorverpakte pannenkoeken bij AH, maar daar zitten nog vrij veel vetten in.
Wat is er tegenwoordig mis met zelfgebakken? :dunno:
 
  • Like
Waarderingen: LM
Ik denk de de grootte van het deficit voor een groot deel bepaalt hoeveel honger je zal ervaren.
Ja uiteraard, maar wàt je eet is ook heel bepalend. Eitwitten worden langzamer verteerd dan koolhydraten en vetten en geven daarmee een langer verzadigd gevoel (themogeen effect). Daarnaast is de hoeveelheid/volume in je maag dat vult ook van invloed op je honger gevoel alsmede het aantal vezels dat je eet.
 
Ja uiteraard, maar wàt je eet is ook heel bepalend. Eitwitten worden langzamer verteerd dan koolhydraten en vetten en geven daarmee een langer verzadigd gevoel (themogeen effect). Daarnaast is de hoeveelheid/volume in je maag dat vult ook van invloed op je honger gevoel alsmede het aantal vezels dat je eet.
Precies. Ik prefereer voedsel met een lage kcaldichtheid en veel vezels (bergen groenten, alles volkoren, magere kipfilet, witvis).
 
Ik heb ze zien liggen, de voorverpakte pannenkoeken bij AH, maar daar zitten nog vrij veel vetten in. Het beste kun je carb-loaden op low fat, low fibre en matig eiwit. Krentenbollen voldoen daar perfect aan en bovendien vind ik ze erg lekker, ook niet onbelangrijk!
Beetje vetten kunnen echt geen kwaad.
 
Wat is er tegenwoordig mis met zelfgebakken? :dunno:
Precies wat ik dacht. Echt zonde iets dat je zo makkelijk en goedkoop kan maken èn veel lekkerder is als je het zelf maakt. Zo'n chemisch zoet plakkerig ding uit een plastic verpakking. blehh...
 
Goeie cheat is burgers met friet/veel zout. Lekker vochtig de volgende dag
Ik ken mensen die de avond voor de wedstrijd bij de Mac gaan eten. Toen ik mijn prep deed was ik de enige binnen de groep die de avond ervoor geen pizza shoarma van NY Pizza of Domino's mocht, de rest wel (omdat ik doorgaans clean eet, durfde de coach het niet aan). Een beetje zout is echt niet verkeerd en als je je subcutane vocht kwijt bent en niets meer drinkt, is het denk ik niet zo verkeerd, misschien juist wel goed. Ik heb mij overigens nog niet heel erg ingelezen en spreek nu puur uit ervaring van mijn coach en wedstrijdatleten.

Ik heb de dag voor de wedstrijd o.a. veel muffins op. De dag van de wedstrijd 's ochtends om 06:00 uur 8 pannenkoeken (kant-en-klaar) met bacon (veel zout) en teringveel stroop, het droop van m'n bord. drool: Verder niets drinken. Voor ik het podium op ging een paar handjes chips (zout) en paar slokken Cola (geen zero). Mijn coach keek gewoon elke dag naar iedereen en bepaalde wat nodig was. De één houdt meer vocht vast dan de ander.

Echt vochtig was ik niet (wel te weinig massa):
 
Een beetje niet nee, maar bij deze pannenkoeken haal je maar liefst 44% van de energie uit vet! Bij deze krentenbollen is dat maar 8%.
Ik moest er 8 met bacon en muffins en chips, dus dat zout zal wel meevallen. De andere 8 met wie ik in de prep zat hetzelfde + een pizza shoarma, dat is pas veel zout.
 
Je hebt zout nodig als je gaat laden.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je van de wetenschappelijke onderbouwing bent, ik google even snel:

"Now you understand why competitors say they look so much better after they went out after the show and had a cheat meal. Most people think this means that they didn't carb up enough, but that simply isn't true; after all, they loaded carbs for 2 or 3 days! The cheat meal likely contained lots of sodium, and they drank a lot of water with it. That combination finally allowed them to fill out properly. That's why they looked so much better!

My recommendations: Keep water and sodium intake the same. If you're used to drinking 2 gallons of water a day, continue drinking that amount up till an hour or two before the show-and that's just so you don't feel like you have to pee standing onstage! Similarly, if you're accustomed to eating 3 grams of sodium a day, continue doing so during peak week. In fact, I've found that eating a meal relatively high in sodium, carbs, and fat 2 hours before stepping onstage can drastically increase vascularity and fullness."


Ga het zelf ook nog even helemaal doornemen. Verder kwestie van kijken wat voor jou werkt, dus als je van te voren en op de verschillende dagen van het laden en de dag erna foto's neemt, de beste selecteren. Eventueel nog de dag erna als je een cheatmeal hebt gehad kijken of je er beter bij staat.
 
Aangezien je van de wetenschappelijke onderbouwing bent, ik google even snel:

"Now you understand why competitors say they look so much better after they went out after the show and had a cheat meal. Most people think this means that they didn't carb up enough, but that simply isn't true; after all, they loaded carbs for 2 or 3 days! The cheat meal likely contained lots of sodium, and they drank a lot of water with it. That combination finally allowed them to fill out properly. That's why they looked so much better!

My recommendations: Keep water and sodium intake the same. If you're used to drinking 2 gallons of water a day, continue drinking that amount up till an hour or two before the show-and that's just so you don't feel like you have to pee standing onstage! Similarly, if you're accustomed to eating 3 grams of sodium a day, continue doing so during peak week. In fact, I've found that eating a meal relatively high in sodium, carbs, and fat 2 hours before stepping onstage can drastically increase vascularity and fullness."


Ga het zelf ook nog even helemaal doornemen. Verder kwestie van kijken wat voor jou werkt, dus als je van te voren en op de verschillende dagen van het laden en de dag erna foto's neemt, de beste selecteren. Eventueel nog de dag erna als je een cheatmeal hebt gehad kijken of je er beter bij staat.
Beide artikelen al gelezen de afgelopen dagen. I did my homework B! Toch bedankt voor het meedenken.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Aangezien je van de wetenschappelijke onderbouwing bent, ik google even snel:

"Now you understand why competitors say they look so much better after they went out after the show and had a cheat meal. Most people think this means that they didn't carb up enough, but that simply isn't true; after all, they loaded carbs for 2 or 3 days! The cheat meal likely contained lots of sodium, and they drank a lot of water with it. That combination finally allowed them to fill out properly. That's why they looked so much better!

My recommendations: Keep water and sodium intake the same. If you're used to drinking 2 gallons of water a day, continue drinking that amount up till an hour or two before the show-and that's just so you don't feel like you have to pee standing onstage! Similarly, if you're accustomed to eating 3 grams of sodium a day, continue doing so during peak week. In fact, I've found that eating a meal relatively high in sodium, carbs, and fat 2 hours before stepping onstage can drastically increase vascularity and fullness."


Ga het zelf ook nog even helemaal doornemen. Verder kwestie van kijken wat voor jou werkt, dus als je van te voren en op de verschillende dagen van het laden en de dag erna foto's neemt, de beste selecteren. Eventueel nog de dag erna als je een cheatmeal hebt gehad kijken of je er beter bij staat.
Dit zegt het wat beter idd
 
Nice artikel inderdaad. Ben benieuwd hoe loaden/depleten bij mij voor het eerst zal gaan
 
Hier het eindresultaat van 1 april, via 1 mei naar 1 juni. En nu carb-loaden! drool:

front.jpg

side.jpg

back.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven