AndroidHealthClinic

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Op welke voeding verheug je je het meeste ?
Niks specifieks. Gewoon weer kunnen eten wanneer ik trek heb! Ik snoep en cheat normaal ook nooit. Maar waarschijnlijk ga ik na het maken van de foto's wel even los met wat minder gezonde opties...
Hoe gaan je trainingen er uit zien als 1 juli de sportschool weer open gaat ?
Weet ik nog niet precies. Krachttraining zal ik sowieso fanatiek blijven doen. In ieder geval is er nu genoeg ruimte voor een rustige bulk tot voorjaar 2021.

Laatst bewerkt:
Als je er een dag later er beter bijstaat heb je iets verkeerd gedaan. Verder zou ik helemaal niet kloten met laden en vocht als je er al prima bijstaat meer kans om je shape te verneuken dan dat je er winst uit haalt.
Voor het geval het carb-loaden mislukt, waar ik niet vanuit ga, maak ik voor de zekerheid maandagochtend, voor het carb-loaden, ook een fotoreeks (waarbij ik er net als in de foto van vanochtend dan dus leeg/depleted uit zie).

Als je er een dag later er beter bijstaat heb je iets verkeerd gedaan. Verder zou ik helemaal niet kloten met laden en vocht als je er al prima bijstaat meer kans om je shape te verneuken dan dat je er winst uit haalt.
Ik zou ook niet kloten, ik geef gewoon gerichte tips. Over hoe @imnewhere erbij staat mag je zelf je oordeel vellen. Ik denk dat hij erg diep is gegaan en glycogeen/carbs laden z'n shape m zeker goed doen.

Bovendien hoeft hij niet het podium op. Schiet gewoon foto's voor en na en een dag later nog eens. Shape verneuken zal meevallen als je zo leeg getrokken bent, te veel laden gebeurt echt niet zomaar.

Voor het geval het carb-loaden mislukt, waar ik niet vanuit ga, maak ik voor de zekerheid maandagochtend, voor het carb-loaden, ook een fotoreeks (waarbij ik er net als in de foto van vanochtend dan dus leeg/depleted uit zie).
Je hoeft nu niet op 1 dag te pieken. Je kunt altijd nu al foto's maken en op verschillende momenten inderdaad. Eventueel nog een week later en daarna de beste insturen. Natuurlijk hoef je niet per se zo strikt te laten en met vocht bezig te zijn, maar aangezien je nu al zo diep bent gegaan, zijn die laatste paar stappen peanuts en ik verwacht dat je er voller bij staat.

Ik heb me de afgelopen dagen flink verdiept in het fenomeen 'peak week'. Wat me vooral opviel is dat de meningen over de beste aanpak nogal uiteen lopen en elkaar soms zelfs tegenspreken. Ook kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik hier een daar nog flink wat 'bro-science' voorbij zie komen (niet ongebruikelijk in de fitness industrie helaas). Ik heb zelf een technisch wetenschappelijke achtergrond en daarom nogal moeite om beweringen klakkeloos aan te nemen, zonder uitleg van het hoe en waarom. Zoals eerder gezegd, wil ik het zo eenvoudig mogelijk doen. Dat levert de minste stress op. Ik ga dit weekend daarom niet 'depleten'. Door de dagelijkse cardio i.c.m. 300 gr. KH per dag zit ook sowieso al vrij laag in m'n glycogeen en met streng 'depleten' zou ik me nog slechter gaan voelen. Dat heb ik er niet voor over en bovendien blijkt loaden zonder depleten ook goed te werken:

"Natuurlijk zijn er op bovenstaande nog tal van variaties. Zo zijn er atleten die überhaupt niet glycogeen depleten, maar alleen laden. Er zijn aanwijzingen dat dit leidt tot eenzelfde niveau van supercompensatie." bron

Ook ga ik tijdens het laden niet geforceerd 7-8 L water per dag drinken. Door de grote hoeveelheid KH trek je veel water de spieren in en zul je automatisch meer dorst krijgen neem ik aan. Dus ja, ik zal veel drinken tijdens het laden van maandag t/m woensdag, maar het is niet dat ik mezelf ga forceren om een X aantal liters binnen te krijgen.

Daarnaast hoef ik er, wat @BB_ ook al noemde, niet op een precies tijdstip goed bij te staan zoals in een wedstrijd, en kan ik dus op verschillende momenten foto's maken, om dan achteraf de beste serie eruit te pikken. :)
Dit weekend dus nog even afzien en dan vanaf maandag carb-loaden. Daar kijk ik echt naar uit! drool:

Succes. :thumb:

(En trouwens , tijdens het laden drink je doorgaans juist weinig water. Daarvoor drink je weinig. Dit is trouwens wel onderbouwd, ik zal de bron even opzoeken. Je lichaam is op zoek naar balans (homeostase volgens mij) en verwacht nog steeds zo'n grote hoeveelheid, waardoor je blijft pissen en subcutaan water verliest. Naast water, speelt zout ook een essentiële rol.)

Ik snap dat je het liefst iets wetenschappelijk onderbouwd hebt, maar het belangrijkst is dat het voor jou werkt. Meningen en manieren van peak week lopen inderdaad erg uiteen.

"Natuurlijk zijn er op bovenstaande nog tal van variaties. Zo zijn er atleten die überhaupt niet glycogeen depleten, maar alleen laden. Er zijn aanwijzingen dat dit leidt tot eenzelfde niveau van supercompensatie." bron

Dit weekend dus nog even afzien en dan vanaf maandag carb-loaden. Daar kijk ik echt naar uit! drool:
Interessante informatie over het wel laden zonder depleten. Dit was nieuw voor mij, thnx!

Hoeveel KH ga je consumeren voor hoeveel dagen?

Hoeveel KH ga je consumeren voor hoeveel dagen?
Ik neem het advies van ons gewaardeerd forumlid @Galen over en neem daarom 600 gram KH per dag voor drie dagen:

"Zodra het glycogeen is uitgeput kan over worden geschakeld op de daadwerkelijke laadfase. Een veelgemaakte fout hierbij is dat men simpelweg niet genoeg koolhydraten eet. Ik heb mensen zien laden op circa 500 gram koolhydraten per dag voor 2 dagen. Dat is te weinig. Onderzoek hint naar een koolhydraatinname van circa 8-10 gram per kilo lichaamsgewicht per dag, om supercompensatie te realiseren. En dit dan voor drie dagen."
Bron.

Ik ga dus niet een aantal dagen depleten, maar door op zondag nog een upper body krachttraining te doen en de benen leeg te trekken op de racefiets i.c.m. 300 gram KH per dag, zullen de voorraden glycogeen toch redelijk uitgeput zijn.

Ik ben benieuwd. Succes, maar vooral; geniet van de ervaring! :1e:

Het wordt nu echt de hoogste tijd dat ik stop met dit idiote cutten. Serieus. Ik sta de hele week al uiterlijk om 05:00 op, niet meer in staat om de slaap te vatten. Hoge ghreline levels? Ik denk het wel. Gisteravond om 21:45 naar bed gegaan. Rond 03:00 wakker geworden, de slaap niet meer kunnen vatten, dus om 04:00 maar opgestaan. Voel me gek genoeg overdag wel fris en uitgerust.

Vandaag de laatste serieuze trainingsdag en dan vanaf morgen lekker carb-loaden. Wat kijk ik daar naar uit. Ik heb al 20 krentenbollen (=1,3 kg!) ingeslagen, want high carb, low fibre.

Morgenochtend weer even foto's maken met front, back en side pose, zodat ik de reeks in deze post kan uitbreiden tot drie meetpunten (1 april, 1 mei, 1 juni). Vervolgens tijdens de carb-load regelmatig foto's maken, totdat de serie foto's er op z'n best uit ziet.

Laatst bewerkt:
Het wordt nu echt de hoogste tijd dat ik stop met dit idiote cutten. Serieus. Ik sta de hele week al uiterlijk om 05:00 op, niet meer in staat om de slaap te vatten. Hoge ghreline levels? Ik denk het wel. Gisteravond om 21:45 naar bed gegaan. Rond 03:00 wakker geworden, de slaap niet meer kunnen vatten, dus om 04:00 maar opgestaan. Voel me gek genoeg overdag wel fris en uitgerust.

Vandaag de laatste serieuze trainingsdag en dan vanaf morgen lekker carb-loaden. Wat kijk ik daar naar uit. Ik heb al 20 krentenbollen (=1,3 kg!) ingeslagen, want high carb, low fibre.

Morgenochtend weer even foto's maken met front, back en side pose, zodat ik de reeks in deze post kan uitbreiden tot drie meetpunten (1 april, 1 mei, 1 juni). Vervolgens tijdens de carb-load regelmatig foto's maken, totdat de serie foto's er op z'n best uit ziet.
Het niet slapen is het gene wat ik het ergste haat aan cutten

Je zat op je laagst toch maar op 2300 kcals ofzo? Ik zit al een tijd rond de 1900 en heb nergens last van;) verschil is dat ik niet heavy lift op dit moment..

Je zat op je laagst toch maar op 2300 kcals ofzo? Ik zit al een tijd rond de 1900 en heb nergens last van;) verschil is dat ik niet heavy lift op dit moment..
Klopt. Ik heb nooit lager gezeten dan 2250 KCal. Ook ik lift niet meer zwaar sinds de sluiting van de sportscholen (want thuis met weerstandsbanden). Maar wat wil je hiermee zeggen? Dat ik me niet zo aan moet stellen? Wel knap trouwens om rond te komen op 1900 KCal met de stats in jouw profiel.

Klopt. Ik heb nooit lager gezeten dan 2250 KCal. Ook ik lift niet meer zwaar sinds de sluiting van de sportscholen (want thuis met weerstandsbanden). Maar wat wil je hiermee zeggen? Dat ik me niet zo aan moet stellen? Wel knap trouwens om rond te komen op 1900 KCal met de stats in jouw profiel.
Hoeveel fiets jij gemiddeld per week? ;)

Eens, dit zou ik eerst uittesten (elk lichaam is anders nmlk!). Althans, het hele depleten en vocht manipulatie verhaal.

Laatst bewerkt:

Nee dat is helemaal niet wat ik zeg. Vind t gewoon mooi om te zien hoe de een honger kan hebben op een x aantal kcals, terwijl een ander daar totaal geen last van heeft.
Dat zijn oude stats denk ik. Ben nu Off steroids voor een jaar of 2 :)

Ik heb me de afgelopen dagen flink verdiept in het fenomeen 'peak week'. Wat me vooral opviel is dat de meningen over de beste aanpak nogal uiteen lopen en elkaar soms zelfs tegenspreken. Ook kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik hier een daar nog flink wat 'bro-science' voorbij zie komen (niet ongebruikelijk in de fitness industrie helaas). Ik heb zelf een technisch wetenschappelijke achtergrond en daarom nogal moeite om beweringen klakkeloos aan te nemen, zonder uitleg van het hoe en waarom. Zoals eerder gezegd, wil ik het zo eenvoudig mogelijk doen. Dat levert de minste stress op. Ik ga dit weekend daarom niet 'depleten'. Door de dagelijkse cardio i.c.m. 300 gr. KH per dag zit ook sowieso al vrij laag in m'n glycogeen en met streng 'depleten' zou ik me nog slechter gaan voelen. Dat heb ik er niet voor over en bovendien blijkt loaden zonder depleten ook goed te werken:

Ook ga ik tijdens het laden niet geforceerd 7-8 L water per dag drinken. Door de grote hoeveelheid KH trek je veel water de spieren in en zul je automatisch meer dorst krijgen neem ik aan. Dus ja, ik zal veel drinken tijdens het laden van maandag t/m woensdag, maar het is niet dat ik mezelf ga forceren om een X aantal liters binnen te krijgen.

Daarnaast hoef ik er, wat @BB_ ook al noemde, niet op een precies tijdstip goed bij te staan zoals in een wedstrijd, en kan ik dus op verschillende momenten foto's maken, om dan achteraf de beste serie eruit te pikken. :)
Klopt, ik heb er zelf ook een tijdje in verdiept en de meningen zijn nogal verdeeld. Ik zou ook alleen koolhydraten laden:) Bij vrouwen is dit nog lastiger, die houden sowieso veel sneller vocht vast (subcutaan).

Vind t gewoon mooi om te zien hoe de een honger kan hebben op een x aantal kcals, terwijl een ander daar totaal geen last van heeft.
Ik denk de de grootte van het deficit voor een groot deel bepaalt hoeveel honger je zal ervaren. Ik deed nog vrij veel cardio in deze cut, waardoor ik op 2250-2500 KCal nog steeds in een flink deficit zat.

Muffins drool:
Ideaal om te laden . Pannenkoeken ook, met veel stroop. :D

Dat slapen is herkenbaar. 03.00 uur , standaard wakker. :P

Pannenkoeken ook, met veel stroop. :D
Ik heb ze zien liggen, de voorverpakte pannenkoeken bij AH, maar daar zitten nog vrij veel vetten in. Het beste kun je carb-loaden op low fat, low fibre en matig eiwit. Krentenbollen voldoen daar perfect aan en bovendien vind ik ze erg lekker, ook niet onbelangrijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven