AndroidHealthClinic

N.O. Xplode en N.O. Shotgun in opspraak (levengevaarlijk???)

of er veel in zit of weinig doet er niet toe: bsn claimt dat het er niet in zit! dus ze liegen. Wat een verrassing!

Natuurlijk maakt het wel uit of er veel of weinig in zit.De dosering bepaald pas,of iets giftig is.

Als ze erover gaan liegen,is dat omdat het wel echt verboden is.Ik vraag me wel af wat er het voordeel van zou zijn om het er in te stoppen.Als het per ongeluk is zijn ze blijkbaar niet erg zorgvuldig met hun spullen dat is inderdaad geen goed teken.Dan mag je nog blij zijn dat het alleen maar coumarine is.

Ben je een keer hard in je poepertje genomen door iemand van BSN of zo? Je reageert wel erg fel hier. Sporen kunnen er ook per ongeluk in komen, zoals dat met voedingsmiddelen ook kan gebeuren. Verder gebruik ik geen producten van BSN (ze maken geen kipfilet of rundergehakt volgens mij), dus het zal me verder aan mijn reet roesten. XXL heeft wel juist gereageerd zo.

waar heb je het over?? ik vind dat anderen veel te mak reageren!!!!

Ik koop nooit supps want daar heb ik het geld niet voor dus op dat vlak heeft bsn me niks persoonlijks gekost. Wel vind ik het schandalig dat mensen zo klakkeloos de onzin slikken en bsn trachten te verdedigen!

ver welke creatine er nu wel of niet inzit , daar kunnen we nog op wachten tot de rechzaak klaar is dus zeg niet dat het een concureent is die bsn wil slecht maken he.

het gaat om het gif die er in zit en waarom dat de cnadese en australishce overheid het verboden heeft!

De sporen kunnen er toevallig inkomenn?? Ooooooooooooooooh iets wat in rattengif zit kan er toevallig inzittenn? dan is het niet erg??!!

denk je nu echt dat de canadese en australishce overheid dergelijke beslissing hebben genomen na het testen van 1 potje??

Laatst bewerkt:
Natuurlijk maakt het wel uit of er veel of weinig in zit.De dosering bepaald pas,of iets giftig is.

Als ze erover gaan liegen,is dat omdat het wel echt verboden is.Ik vraag me wel af wat er het voordeel van zou zijn om het er in te stoppen.Als het per ongeluk is zijn ze blijkbaar niet erg zorgvuldig met hun spullen dat is inderdaad geen goed teken.Dan mag je nog blij zijn dat het alleen maar coumarine is.

ik begrijp natuurlijk wel dat de hoeveelheid belangrijk is maar in deze discussie doet het er niet toe omdat bsn zegt dat het er niet inzit. Dus of er nu weinig in gevonden is of veel, doet er niet toe op dat punt. (btw, traces wil niet noodzakelijk zeggen dat er weinig inzit. het heeft geen enkele indicatie over de hoeveelheid. Trouwens, 5 mg van een bepaald iets kan al dodelijk zijn)
ze stoppen het er wellicht in omdat het het bloed verdund, en dus alle ingredientne beter vervoerd. vermoed ik.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
rattengif?? het word gebruikt als EEN rattengif omdat het bij hoge dosis inwendige bloedingen veroorzaakt, voor de rest is het zo dat coumarine ook als een medicijn word gebruikt.

en wie zegt niet dat er heel toevallig een toevoeging van kaneel in die supplementen zit dan heb je er ook al sporen van coumarine in zitten.

Kaneel bevat de stoffen coumarine en safrol welke bij dierproeven en ander onderzoek gentoxisch blijken te zijn en daarmee mogelijk kankerverwekkend. Of kaneel daarmee kankerverwekkend voor mensen is moet uit nader onderzoek blijken.

en ik snap ook wel dat het er in dit geval om gaat dat ze liegen over het feit dat het erin zit maar ach jah zo heeft iedereen wel eens een "little white lie" want als het ECHT gevaarlijk zou zijn was het al van de markt af.

Nou ja ik weet zeker dat er meer positieve dan negatieve gebruikers zijn van BSN, inclusief moi, ik ben zwaar zwaar tevreden over de syntha 6 en mijn vriendin ook dus f''''' the hype:cool:

ZO werkt het dus niet in de USA>.. zodra iets bekend is moet een bedrijf het direct uit de handel nemen.. als een rechter erachter komt dat een bedrijf het bewiust heeft gedaan zijn ze er het haasje met miljarden claims....

Maar feit is wel dat er nieuwe versies aankomen... ik weet er het fijne ook verder niet van..

He Rene,

Wat ik begrepen heb zijn de nieuwe versies vanwege het feit dat er geen CEM3(Creatine Malaat) in de producten zaten, maar deze wel op de label geclaimd werden.
Dat is een rechtzaak dat ze verloren hebben. Hartstikke fout van BSN natuurlijk, maar dat heeft gelukkig niks met gevaarlijke stoffen te maken. De producten waren veilig en werkten goed alleen er zat niet precies in wat ze beweerden.
Zoals je terecht zegt, als er gevaarlijke stoffen in hadden gezeten was het in de VS direct einde verhaal geweest.

Over VPX weet ik verder ook niks.

rattengif?? het word gebruikt als EEN rattengif omdat het bij hoge dosis inwendige bloedingen veroorzaakt, voor de rest is het zo dat coumarine ook als een medicijn word gebruikt.

en wie zegt niet dat er heel toevallig een toevoeging van kaneel in die supplementen zit dan heb je er ook al sporen van coumarine in zitten.

en ik snap ook wel dat het er in dit geval om gaat dat ze liegen over het feit dat het erin zit maar ach jah zo heeft iedereen wel eens een "little white lie" want als het ECHT gevaarlijk zou zijn was het al van de markt af.

Haha dat rattengif heeft hij er mooi bijgesleept,maar coumarine is nooit gebruikt als rattengif,dat is warfarine,een coumarine derivaat.Oftewel een stof die er qua chemische structuur op lijkt,maar het toch echt niet is.Om van coumarine warfarin te maken moet er ook nog wel wat gebeuren,dat zal niet zomaar vanzelf gaan.Warfarine wordt wel ook als medicijn gebruikt,net als nog andere coumarine derivaten,maar dat is echt niet altijd een aanbeveling :p:p

Wat die kaneel betreft,daar zit het idd in en niet alleen daar in.Je krijgt waarschijnlijk normaal al zo'n 4 mg per dag binnen.Of het dan goed is om het ook nog in je supplementen te hebben zitten is dan weer een andere,maar ja we weten dus niet hoeveel het was wat erin zit dus daar valt weinig van te zeggen.
coumarine (in kaneel)

a litle white lie???

en het is al van de markt in australie en canada!!!!

Gif is mss niet het juiste woord maar als je naar de gevolgen van het "gif "bekijkt kan je het als gif beschouwen.

evens ongeooflijk hoe makkelijk men BSN tracht te verdedigen, zelf als blijkt dat ze dus zelf al logen over welke creatine er in zat.

He Rene,

Wat ik begrepen heb zijn de nieuwe versies vanwege het feit dat er geen CEM3(Creatine Malaat) in de producten zaten, maar deze wel op de label geclaimd werden.
Dat is een rechtzaak dat ze verloren hebben. Hartstikke fout van BSN natuurlijk, maar dat heeft gelukkig niks met gevaarlijke stoffen te maken. De producten waren veilig en werkten goed alleen er zat niet precies in wat ze beweerden.
Zoals je terecht zegt, als er gevaarlijke stoffen in hadden gezeten was het in de VS direct einde verhaal geweest.

Over VPX weet ik verder ook niks.

ja en canada en australie hebben dus tegen hun "fda" gezegd dat ze maar moeten liegne zodat ze de verkoop er van kunnen verbieden nietwaar!

Als bsn leigt over welke creatien er in zit, vertrouw je ze dan nog als ze zeggen dat er geen vcoumarin inzit terwijl canada en australie beweren dat het er wel in zit?? Hoe krom kan een redenering zijn!!!

Haha dat rattengif heeft hij er mooi bijgesleept,maar coumarine is nooit gebruikt als rattengif,dat is warfarine,een coumarine derivaat.Oftewel een stof die er qua chemische structuur op lijkt,maar het toch echt niet is.Om van coumarine warfarin te maken moet er ook nog wel wat gebeuren,dat zal niet zomaar vanzelf gaan.Warfarine wordt wel ook als medicijn gebruikt,net als nog andere coumarine derivaten,maar dat is echt niet altijd een aanbeveling :p:p

Wat die kaneel betreft,daar zit het idd in en niet alleen daar in.Je krijgt waarschijnlijk normaal al zo'n 4 mg per dag binnen.Of het dan goed is om het ook nog in je supplementen te hebben zitten is dan weer een andere,maar ja we weten dus niet hoeveel het was wat erin zit dus daar valt weinig van te zeggen.
[Link niet meer beschikbaar]

tjonge jonge, willen doen alsof je iets weet is toch wel triest.

BSN beweerd in een press release dat ze wel degelijk kaneel gebruiken. Er zijn meerdere soorten kaneel waaronder coumarine ergens een deel van uit maakt. Je moet maar eens de press release lezen.
ze beweren dat ze de coumarin versie niet gebruiken, terwijl het nu toch bewezen is dor australsiche en canadese overheid. Grappig dat jullie dan zeggen; hey, bsn zegt dat het er niet in zit dus zullen we ze maar geloven."

Coumarin toxicity
Coumarin is often found in tobacco products and artificial vanilla substitutes, though it has been banned as a food additive in numerous countries since the mid-20th century because it is moderately toxic to the liver and kidneys, with an LD50 of 275 mg/kg - low compared to related compounds.

en wat bsn beweerd in press release:
"And about the coumarine , here what they said :

Bio-engineered Supplements and Nutrition, Inc.(BSN) would like to clarify recent misinformation circulating in various media outlets regarding Cellmass?. Coumarin is not added to Cellmass?, however, one of the ingredients in Cellmass? is Cinnulin-PF? (Cinnamon extract) (Cinamonmum Cassia) (bark). Cinnamon is a small evergreen tree with a history of use as a food and spice dating back to 2600 BC. Cinnamon, which contains trace amounts of natural coumarin, is sold as a condiment, flavor enhancer, and is utilized in the preparation of desserts, candy, and tea. The Code of Federal Regulations (CFR) allows foods containing naturally occurring coumarin to be sold in the United States. Cinnamon bark is categorized as a conventional food, approved as a food additive in the United States, and generally recognized as safe (GRAS) by the U.S. Food and Drug Administration. More specifically, the cinnamon genus and species of (Cinamonmum Cassia) (bark) is considered generally recognized as safe (GRAS) by the U.S. Food and Drug Administration. Coumarin is a natural botanical constituent of cinnamon and many other foods such as tonka beans, lavender, licorice, strawberries, apricots, cherries, and sweet clover."

ja en canada en australie hebben dus tegen hun "fda" gezegd dat ze maar moeten liegne zodat ze de verkoop er van kunnen verbieden nietwaar!

Als bsn leigt over welke creatien er in zit, vertrouw je ze dan nog als ze zeggen dat er geen vcoumarin inzit terwijl canada en australie beweren dat het er wel in zit?? Hoe krom kan een redenering zijn!!!

In Australie is BSN nog volop te koop hoor.
Bodybuilding Supplements, creatine, whey protein, hydroxycut, no explode

Dat BSN liegt over z'n Creatine is ronduit schandalig, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Maar 6 maanden geleden werd er iets beweerd over levensgevaarlijke stoffen, vervolgens liggen de producten daar nog volop in de schappen en de strenge Amerikaanse FDA en Europeese Keuringsdiensten hebben in al die maanden ook niet opgetreden. Zou het ook zo kunnen zijn dat het achteraf niet klopte?
Lijkt me niet dat er wereldwijd levensgevaarlijke producten gewoon verkocht mogen worden???

In Australie is BSN nog volop te koop hoor.
[Link niet meer beschikbaar]

Dat BSN liegt over z'n Creatine is ronduit schandalig, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Maar 6 maanden geleden werd er iets beweerd over levensgevaarlijke stoffen, vervolgens liggen de producten daar nog volop in de schappen en de strenge Amerikaanse FDA en Europeese Keuringsdiensten hebben in al die maanden ook niet opgetreden. Zou het ook zo kunnen zijn dat het achteraf niet klopte?
Lijkt me niet dat er wereldwijd levensgevaarlijke producten gewoon verkocht mogen worden???

Neen, want canada heeft het pas op de site gezet in januari, drie maand na australie. De australische overheid noemt het eeen class 1 danger net als canada.

Het is mss nog niet verboden in die landen maar dat hun voedselagentschappen deze presse release geven is toch wel bijzonder.
Urgent Medicine recall - VPX 'No Shotgun' & BSN 'Cell Mass' Body Building Powders

mss moet er eerst een hele reeks stappen ondernomen worden? ik ken de regelgevinfg daaromtrent niet in die landen. mss vallen de nieuwe versies van cellmass niet onder die wetgeving, of beschouwd het voedselagentschap de coumarinincident als iets incidenteels, iets eenmaligs en roepen ze alle prodcutne terug die gemaakt werden tot die periode. Geen idee, maar er hangt een vuil luchtje aan! dat ontkennen is gewoon belachelijk.

Ik blijf het herhalen: als deze diensten van canada en australie zouden liegen, dan had bsn al lang een rechtzaak ingespannen tegen hen. En dat hebben ze nog niet gedaan.

MAar ja, geloof maar bsn op hun woord. Dat meer te vertrouwen dan de voedselagentschappen.

Neen, want canada heeft het pas op de site gezet in januari, drie maand na australie. De australische overheid noemt het eeen class 1 danger net als canada.

Het is mss nog niet verboden in die landen maar dat hun voedselagentschappen deze presse release geven is toch wel bijzonder.

Ik blijf het herhalen: als deze diensten van canada en australie zouden liegen, dan had bsn al lang een rechtzaak ingespannen tegen hen. En dat hebben ze nog niet gedaan.

MAar ja, geloof maar bsn op hun woord. Dat meer te vertrouwen dan de voedselagentschappen.

Ook in Canada nog volop verkrijgbaar:
BSN N.O. Xplode Nitrix Cell Mass True Mass Syntha6 @ Supplements Canada .com - Canada's lowest sports nutrition prices!

Hoe stom ben je als overheid om maanden lang producten te laten verkopen die doden kunnen opleveren?
Ik denk dat de zaak veel en veel genuanceerder ligt dan je hier beweert.
Wie zegt dat de advocaten van BSN al lang niet achter de schermen iets aan het regelen zijn of geregeld hebben?
Anders weet ik 100% zeker dat deze producten wereldwijd verboden zouden zijn.
Zo is laatst ook Yohimbe in o.a. Nederland en Canada verboden. Deze stof zat o.a. in Hydroxycut Hardcore. Deze stof werd verboden omdat er in zeer zeldzame gevallen mensen er heftig op konden reageren.
Denk je nou echt dat ze dan een levensgevaarlijk product laten lopen?

Ik vind het hilarisch dat jij serieus gelooft dat er wereldwijd giftig spul wordt verkocht.. ;)

en ik vind het lachwekkend dat jij de waarschuwingen van canada en australie in de wind slaat en bsn op zijn woord geloofd, terwijl het al bewezen is dat ze geleogen hebben over hun producten.

Ook in Canada nog volop verkrijgbaar:
BSN N.O. Xplode Nitrix Cell Mass True Mass Syntha6 @ Supplements Canada .com - Canada's lowest sports nutrition prices!

Hoe stom ben je als overheid om maanden lang producten te laten verkopen die doden kunnen opleveren?
Ik denk dat de zaak veel en veel genuanceerder ligt dan je hier beweert.
Wie zegt dat de advocaten van BSN al lang niet achter de schermen iets aan het regelen zijn of geregeld hebben?
Anders weet ik 100% zeker dat deze producten wereldwijd verboden zouden zijn.
Zo is laatst ook Yohimbe in o.a. Nederland en Canada verboden. Deze stof zat o.a. in Hydroxycut Hardcore. Deze stof werd verboden omdat er in zeer zeldzame gevallen mensen er heftig op konden reageren.
Denk je nou echt dat ze dan een levensgevaarlijk product laten lopen?

als je naar de links kijkt waarschuwt men met een class I -waarschuwing. groter kan de waarschuwing niet zijn he.

Waarom de producten nog niet verboden zijn. Omdat bsn een monsterlobby heeft met heel veel macht.

als je naar de links kijkt waarschuwt men met een class I -waarschuwing. groter kan de waarschuwing niet zijn he.

Waarom de producten nog niet verboden zijn. Omdat bsn een monsterlobby heeft met heel veel macht.

Ik begrijp volkomen je bezorgdheid maar denk je werkelijk dat er wereldwijd giftige supplementen verkocht mogen worden, waarvan mensen zelfs zgn van kunnen sterven en dat er wereldwijd geen enkele regering is die ze durft te verbieden omdat een supplementen bedrijf zoveel macht heeft dat regeringen denken:'liever doden in ons land, dan BSN tegen ons krijgen''?

Ik denk dat je de ''macht'' van BSN erg overschat. We hebben het hier niet over de tabaks industrie of olie maatschappijen. Daar zijn hele economieen van afhankelijk. We hebben het hier over 1 van de vele supplementen bedrijven die er zijn, die verkopen aan een zeer klein deel van de bevolking: krachtsporters.
Binnen de Bodybuilding sport hebben ze, vanwege hun sponsoring, enige macht, daarbuiten in het gewone maatschappelijke circuit stellen ze echt erg weinig voor.
Ze zijn veel te klein om een complot theorie erop los te laten.

Vertrouw je het niet, gewoon niet kopen.
Ze hebben al miljoenen producten verkocht en er is nog nooit een dode geraporteerd.
Storm in een glas water als je het mij vraagt. Daarmee wil ik overigens absoluut niet zeggen dat je dit soort waarschuwingen niet serieus moet nemen, de gezondheid van de gebruiker gaat boven alles.
Ik denk alleen dat, achteraf, de desbetreffende landen hun eigen waarschuwing niet erg serieus hebben genomen aangezien er geen maatregelen zijn genomen en andere landen ook niet hebben gereageerd.
Dit is destijds wel met andere ingredienten gebeurd van andere zeer grote supplementen bedrijven zoals MuscleTech en NVE (Stackers).
Dat geeft mij het vertrouwen dat als iets echt iets niet in de haak is, er wel degelijk ingegrepen wordt.

tja, ik vind het toch maar vreemd dat men dus de waarschuwingen, die nog steeds actief zijn in canada en australe, in de wind worden geslagen omdat, "indien er echt iets mis zouzijn, het wel zou verboden worden".

Er zijn, zoals ik reeds zei, in het verleden al genoeg producten geweest waar men eerst geruchten hoorde, nog een tijdje duurde, en dat er dan pas een verbod kwam.

BSn is de zowat de grootste in zijn branche. Samen met vpx sport (en wie weet maken ze beiden deel uit van een grotere "coorporation"). Denken dat hun macht heel klein is is wel heel naief. En tevens, mss is het helemaal niet zo moeilijk om in die landen dat verbod wat uit te stellen. Mss hebben ze, zoals ik reeds zei, de producten aangepast en is de waarschuwing niet meer van toepassing op de nieuwe batch. Dat lijjtk me de meest aannemelijkek verklaring.

Maar ja, inderdaad, ieder moet nu voor zichzelf zuitmaken of hij BSn nog wil vertrouwen. DAt zou pas HHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLL dom zijn. DE meeste supps trouwens zijn overrated en overpriced. Maar dat is een heel andere discussie.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

:d

Terug
Naar boven