XXL Nutrition

Na 3 oefeningen al helemaal kapot .

elmo.

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Ik was vanavond keihard aan het trainen. Had borst inmiddels gedaan (3 oefeningen) en ging daarna me triceps trainen , maar ik had amper nog kracht. ik trilde ook (ik kon me flesje water nog amper vast houden of naar me mond brengen).. is dit een teken dat er te veel afbraakstoffen in me bloed terrecht zijn gekomen (zoals ik eens gelezen had ergens) ? Of is dit een teken dat me glyoceen leeg is (of me reserve?) Heb toch maar besloten om terug naar huis te gaan (ondanks dat ik me triceps niet heb getrained wat wel in planning stond)

Ik had voordat ik ging trainen nog even 15 minuutjes cardio gedaan op lage intensiteit. En thuis nog een kleine maaltijd op met brood,tonijn en sla.

Wie heeft hier meer last van? Ik kon echt nog amper op me pote staan en ik was blij dat ik in me auto zat en heb toen maar snel me dextrose ingenomen. Toen ik thuis kwam was de vermoeidhed een stuk minder in elk geval.

Ik heb er ook weleens last van, vooral als ik in de ochtend ga sporten. Hangt bij mij vaak af van hoeveel ik gegeten heb!veel koolhydraten naar binnen stampen is voor mij de oplossing

Wss veel opgebrand tijdens Borst ( lekker intensief getraint )

ken het ,..ga ff lekker aan de bar zitten , pak een carbo-drankje ( of iets waar suikers inzitten ) en kom ff op je gemak bij . Daarna triceps gaan doen .

en Misschien die kleine maatijd vervangen door een goede maaltijd ;)

Denk dat vele dit wel eens mee hebben gemaakt

Eet een uur voor je training gewoon een stevige maaltijd. Als je niks in je hebt, kan je ook nergens op trainen. Elke auto heeft brandstof nodig ;)

Ik denk dat je te weinig koolhydraten tot je hebt genomen voor de training.

Althans, duurzame koolhydraten.

Er is inderdaad wel een verschil tussen (spier) trillingen tijdens het kracht zetten of gaan trillen na of tussendoor.
Kan erg naar voelen.. brandstof tekort. ;)

De man met de hamer

• Topic Starter Topic Starter
Ja het is inderdaad het trillen tussen de oefeningen door... dat trillen tijden kracht zetten is anders. het trillen tussendoor is echt niet prettig en je hebt de neiging in te storten.

- Zou het dan beter zijn om meer te eten (grotere maaltijd) vóór training... of kan ik beter een kleine maaltijd nemen (zoals nu +/- 200 kcals) maar dan tijdens training een ''man met de hamer drankje'' drinken?

bedankt voor de reactie's

Ik moet minimaal 2 x een goede maaltijd hebben gegeten wil ik kunnen trainen.

had ik net ook last van, minder kracht.
ben ook net hersteld van 3 dagen overgeven en koorts.. ik denk dat het bij mij daar aan ligt.

toevallig net ziek geweest?

Ja het is inderdaad het trillen tussen de oefeningen door... dat trillen tijden kracht zetten is anders. het trillen tussendoor is echt niet prettig en je hebt de neiging in te storten.

- Zou het dan beter zijn om meer te eten (grotere maaltijd) vóór training... of kan ik beter een kleine maaltijd nemen (zoals nu +/- 200 kcals) maar dan tijdens training een ''man met de hamer drankje'' drinken?

bedankt voor de reactie's

Het word tijd dat je je eens gaat inlezen mbt voeding!
Plaats je voedingsschema eens.

Tsja sesamstraat figuurtjes horen ook niet thuis in de gym! ;)

:jk:

Verder wat hierboven al gezegd wordt idd, zal zeker aan je voeding liggen!

De cardio voordien kan misschien ook de oorzaak zijn...

Vroeger deed ik altijd 18 mins cardio voor ik mijn krachttraining deed, ik trilde ook, en na compounds was ik duizelig. Stevig eten en cardio voor de training vermijden was voor mij de oplossing. (kon trouwens ook meer gewicht nemen bij oefeningen zonder cardio)

Idd had dit ook, eet nu beter anderhalfuur voor training en neem langere rustpauzes tusse working sets en nu ishet al een stuk beter

Ik heb er ook weleens last van, vooral als ik in de ochtend ga sporten. Hangt bij mij vaak af van hoeveel ik gegeten heb!veel koolhydraten naar binnen stampen is voor mij de oplossing
Hoe gaat dat, in de ochtend trainen? Als je eerst je ontbijt eet, moet je ook nog ongeveer 1 uur wachten voor je kunt trainen. Hoe vind je daar allemaal de tijd voor? Train je meteen na het eten ofzo? :dunno:

• Topic Starter Topic Starter
Heb me kcal inname vóór training wat verhoogt.. en het trillen kwam vandaag niet voor. Ik denk inderdaad dat de brandstof ver op was laatst, en ik voelde me de dagen ervoor ook niet 100% (beetje griep, moe.. etc)
Heb trouwens 4 bruine boterhammen met appelstroop gegeten een uur voor training.. en 15 min. voor training 20 gram whey in water.

Zenuwstelsel is overbelast, is hier de zwakke schakel (niet je spieren.)
Als dat zich binnenkort herhaalt (uitgaande dat voeding OK is) lijk je me toe aan een 'rustweek' of deloading periode anders ga je richting overtraining en raak je nog verder van huis.

Ik had dit mijn eerste trainingsweek ook. Na 3 oefeningen borst had ik geen puf meer voor triceps, wat als resultaat gaf dat mijn tricep training belabberd ging en ik veelal trilde. Na Whey shake met dextrose en een douche was ik weer ''fit''.

3kwartier voor die training gewoon normale avondmaaltijd gehad.

Lijk mij dus gewoon dat je door je glycogeen heen was.

Heb hier nu een stuk minder last van, maar dit ligt ook aan welke spiergroep ik pak.

Terug
Naar boven