Fitness Seller

Na jaren opnieuw beginnen

-

Laatst bewerkt:
Ik volg. Een hoop van je schouderklachten komen mij bekend voor
gevoel dat iets recht gezet moet worden en constant moe gevoel heb ik beide constant. Als ik een tas in mn handen draag ga ik dat snel merken aan mn schouders. Ook als ik met mn schouder tegen een muur leun, en dan langzaam zwaarder ga hangen tegen de muur voel/hoor ik het knakken/kraken.

Anyway, ik eis pics!

zow, dat klinkt allemaal als erge blessures voor zoveel van jullie. trainen jullie met (te) zware gewichten? Ik heb nooit een blessure gehad en mijn broer ook niet na 8 jaar trainen. gewoon goede techniek en niet keihard tot failure in elke set. Mischien is het geluk.

Ik ga je volgen. Abbo

• Topic Starter Topic Starter
Update !!!!!!!!!!!!!!!!1

Nog steeds pijnloos in de schouders (linker schouder). Enkel Incline DB press blijft pijnlijk (decline kan ik max, vreemd). donderdag ga ik hier samen met een maatje en mijn sport arts naar kijken. (we lopen dan alternatieven langs om te kijken waar de klachten wel en niet optreden). Vooralsnog ziet het er goed uit. Vandaag weer serieus volluit kunnen gaan en dat voelde weer lekker. Misschien niet wijs, maar je moet weer ergens gaan "voelen" natuurlijk. Hoop dat ik morgen een schema kan plaatsen als we er uit zijn wat het best bij me past. Hoop dat ik dan ook echt een restart kan maken en terug naar mijn oude volume kan werken..........al leg ik de lat laag, ben een stukkie ouder geworden.

Morgen bericht ik jullie.

Nee JW, geen pics, nare ervaringen mee. Uitleg in PM indien gewenst

Decline ontlast je schouders sowieso wat, dus dat is niet zo gek.

Decline ontlast je schouders sowieso wat, dus dat is niet zo gek.

Ergens logisch (logisch denken komt bij kerels altijd pas na de actie). Incline is een beweging boven je schouders (al is dat niet 90 graden). Funest bij schouder ellende. Decline weer niet. Toch hoor je veel signalen dat ook die irritatie oproept bij schouderproblemen.

Desalniettemin, glad to be back (en hopen dat het nog wat beter wordt en dan zo blijft).

wat waren je krachtstats van toen je 97kg bij 14% was?
en heb je pics? altijd wel nice om te zien

Zojuist retour, fullbody vandaag zwaar overdreven, gewoon een keer omdat het kan........
Maar eigenlijk meer zoekende. Alles op 80% van kunnen bij laatste set, dus licht. En nee, dit heb ik niet gehaald in 1 uur :D

Twijfel nog steeds over juiste schema (voorlopig fullbody, 3 x in de week. Elke training afwisselen met de oefeningen).

Merk op dat vanwege schouderproblemen een aantal oefeningen niet meegenomen zijn, geen aanrader nog. Verder squat (puur voor de beweging) niet meegenomen vandaag. Deadlifts uitgesloten, dit is te slecht voor mijn rug vanwege de hernia's uit verleden)

Maar wilde jullie dit onthouden. (rood = ****ed up klote schouders oefeningen gestaakt pijn)

Rotator cuff oefeningen

Borst:
Decline dumbbell press (10-10-10)
Incline dumbbell press (10-10-10)
Buik:
Plank
Side plank
Swissball crunches (hernia verleden)
Cable rotary torso (15-15-15)
Rug:
Lat pull widegrip (10-10-10)
Lat pull closegrip (10-10-10)
Seated cable row (10-10-10)
Biceps:
Straight bar curl (10-10-10)
Biceps curl (10-10-10)
Preacher curl (10-10-10)
Triceps:
Triceps cable pushdown (10-10-10)
Seated triceps press (10-10-10)
Schouders:
Dumbbell shoulder press (10-8-gestaakt)
Lateral dumbbell side raises (10-10-10)
Dumbbell side raises (10-10-10)
Onderarmen:
Wrist curl / reverse wrist curl
Straight bar wrist curl (10-10-10)
Benen:
Leg curl (10-10-10)
Leg extension (10-10-10)
Calf raises (10-10-10)

Cardio: 30 minuten

Klote man die fails door je schouder blessure.
De rest ziet er top uit. Sluit je altijd af met cardio.

Klote man die fails door je schouder blessure.
De rest ziet er top uit. Sluit je altijd af met cardio.

Thanks, dit was zomaar een keer alles, normaal natuurlijk veel minder per training, gekkenwerk anders.

Ik sluit eigenlijk altijd wel af met cardio. Maar niet altijd een half uur, soms 20 minuten.
Zodra op lager BF dan terug naar 1 keer per week denk ik. Hekel aan cardio.

Excuses. Aanvulling op mijn schema van vanmorgen, opgemerkt door mijn oplettende vrouw (lach maar): lunges vergeten. Dumbbell versie. Sommigen vinden die gay, ik vind hem super, die blijft er sowieso in. Barbell versie zodra gewicht omhoog gaat waarschijnlijk. Walking lunges onmogelijk met al die petjes in de gym.

-

Laatst bewerkt:
Aaah hier heb ik ook last van!

Volgende keer stier ik gewoon met barbell en al die zumba zaal in en begin gewoon :D
Tenminste ruimte daar (als je niet op je bek gaat over die ballen en shit die daar rondslingeren daar die mutsen om de potverdomme niets opruimen)

Geen last van, boos kijken en doorstappen gaan ze zo opzij.

Geen last van, boos kijken en doorstappen gaan ze zo opzij.

en dan een shitload aan rood aangelopen, zwetende in memopauze verkerende 50+ vrouwen achter me aan die me het liefst zouden vastketenen aan de eerste beste boom om me daar als lustobject te gebruiken en daarna stenigen tot op het punt dat ik net niet dood ben om daarna hun oksels in mijn gezicht te duwen en me op sterven na dood te zien stikken in die graflucht die uit die behaarde oksels komt ?

........................kan ik eigenlijk best wel eens doen ja.

Thanks bro !

en dan een shitload aan rood aangelopen, zwetende in memopauze verkerende 50+ vrouwen achter me aan die me het liefst zouden vastketenen aan de eerste beste boom om me daar als lustobject te gebruiken en daarna stenigen tot op het punt dat ik net niet dood ben om daarna hun oksels in mijn gezicht te duwen en me op sterven na dood te zien stikken in die graflucht die uit die behaarde oksels komt ?........

:eek: Die fantasie gaat die van mij ruim voorbij. Maar goed als jij dit zo graag wilt, tja wie ben ik dan om je tegen te houden. :p

Al eens gedacht aan acupunctuur? Je weet nooit of het werkt ;) Ik volg dit alvast!

Al eens gedacht aan acupunctuur? Je weet nooit of het werkt ;) Ik volg dit alvast!

Niet aan gedacht, maar de schouderprobs zijn vooralsnog op retour. Dus kijk het zo nog even aan.

Als ze terug komen vreet ik nog wel stront om er maar voorgoed vanaf te komen. Weerhoud me van grootse dingen (althans, het voornemen daartoe).

OT:
Waardeloze training vanmiddag. Heb er na een half uur de brui aan gegeven. Geen klachten maar geen fut, niets ging, gruwelijk onder mijn kunnen (bij wijze van: concentration curls fail bij 8 kilo eerste set !!!!!!). Morgen herkansing maar weer. Exact hetzelfde proberen, kijken of het dan wel gaat.

Zal te maken hebben met drukke dagen, stress op het werk (en thuis).

Die dagen heb je, en horen er ook bij.

Terug
Naar boven