MuscleMeat

Na jaren opnieuw beginnen

• Topic Starter Topic Starter
Schouder gaat nog steeds klote? Zit er vooruitgang in?

Ik volg je in ieder geval!

Mijn schouder is een apart verhaal, snap er dan ook geen hout meer van. Zo kan ik verkeerd gelegen hebben, last hebben en dan een paar uur later is de pijn weg. Zo kan ik goed gelegen hebben, verrot wakker worden en de hele dag er last van hebben en de volgende dag weer niets. Met trainen doorgaans weinig last als enkel bij borst. Schouderroutine wel even gedaan maar uit voorzorg maar niet meer.

Ook het soort pijn en de plek wisselt voortdurend. Vandaag leek het aanhechting biceps te zijn, vorige week zijkant schouderkop etc.

Hoog tijd dat er nog eens goed naar gekeken wordt in ieder geval.

Weer die molen door, smeken op je knieen bij huisarts etc.

Mijn schouder is een apart verhaal, snap er dan ook geen hout meer van. Zo kan ik verkeerd gelegen hebben, last hebben en dan een paar uur later is de pijn weg. Zo kan ik goed gelegen hebben, verrot wakker worden en de hele dag er last van hebben en de volgende dag weer niets. Met trainen doorgaans weinig last als enkel bij borst. Schouderroutine wel even gedaan maar uit voorzorg maar niet meer.

Ook het soort pijn en de plek wisselt voortdurend. Vandaag leek het aanhechting biceps te zijn, vorige week zijkant schouderkop etc.

Hoog tijd dat er nog eens goed naar gekeken wordt in ieder geval.

Weer die molen door, smeken op je knieen bij huisarts etc.

Lijkt me echt ****ed up man! Je hebt er dus helemaal geen controle over, dat lijkt me nog het irritantst. Wat heb je tot nu toe gedaan? MRI, echo, kijkoperatie?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]heb je message gestuurd btw

Lijkt me echt ****ed up man! Je hebt er dus helemaal geen controle over, dat lijkt me nog het irritantst. Wat heb je tot nu toe gedaan? MRI, echo, kijkoperatie?

MRI etc nog niet. De arts ziet daar nog geen aanleiding toe. Wel pics laten maken, fysio, sportfysio, zelfs de ellende cortisone injectie (ik kan nu beamen dat dat A: niet werkt, B: je schouders nog verder verkloot als je wilt sporten) en een hele zooi aan medicijnen. Kine mocht ook niet baten.

Kijkoperatie was/ben ik zelf niet al te happig op.. vraag me ook af of dat iets laat zien als een echo enzo niks showt

Sowieso niet happig op een operatie. Liever natuurlijk herstel, stel je voor dat ze die gigantische schouders door 4 maanden halve bak trainen wegsnijden, kost me minimaal 8 jaar om die massa weer terug te krijgen (ja soms moet je er maar mee lachen).

Anyway, vuk it, ik blijf gaan. Alles beter dan voorheen......op de bank......met bier.....en vrouw.

Sowieso niet happig op een operatie. Liever natuurlijk herstel, stel je voor dat ze die gigantische schouders door 4 maanden halve bak trainen wegsnijden, kost me minimaal 8 jaar om die massa weer terug te krijgen (ja soms moet je er maar mee lachen).

Anyway, vuk it, ik blijf gaan. Alles beter dan voorheen......op de bank......met bier.....en vrouw.

En als je je vrouwmens nou elke avond even een kwartiertje laat kneden? Kan miss ook wel helpen, doorbloeding en shit. En na een training koelen met een zak diepvrieserwten als je pijn voelt opkomen. Doe dat eens twee weken.. denk dat t best wel wat verschil kan maken

Bad update !

Gisteren een goede training gehad, schouders ontzien, borst licht. Na lange autorit van 2 uur kwam steeds meer pijn in de schouder. Na de autorit terug was ik niet meer in staat om op welke wijze dan ook, pijnloos mijn linkerarm te bewegen. Dus ook bewegingen waarbij arm verticaal "hangt" en dan bijvoorbeeld staand een pinda van tafel pakken zorgde voor enorme pijn (ik ben absoluut niet kleinzerig btw).

Vanmorgen direct de dokter gebeld, morgenochtend ben ik de eerste. Gezien de klachten wil hij nu, na de röntgenfoto ook door naar MRI en echo. Gezien de klachten, en voornamelijk ook het verplaatsen van de plek waarop de pijn zit en het dan weer wel pijn, dan weer niet pijn (heb lange tijd zo goed als geen als last gehad) en het feit dat het nu weer keihard terug is wil hij dit verder bekijken.

Tot die tijd rust op die dingen na waarvan ik 100% zeker weet dat ze geen kwaad kunnen.

Tegenvaller maar geef nog steeds niet op. Pijn is overigens wel iets aan het afnemen nu, dus hopelijk van korte duur.

Keep ya'll posted !

(daar gaan mijn 3 keiharde grammen aangekomen spiermassa)

Bad update !

Gisteren een goede training gehad, schouders ontzien, borst licht. Na lange autorit van 2 uur kwam steeds meer pijn in de schouder. Na de autorit terug was ik niet meer in staat om op welke wijze dan ook, pijnloos mijn linkerarm te bewegen. Dus ook bewegingen waarbij arm verticaal "hangt" en dan bijvoorbeeld staand een pinda van tafel pakken zorgde voor enorme pijn (ik ben absoluut niet kleinzerig btw).

Vanmorgen direct de dokter gebeld, morgenochtend ben ik de eerste. Gezien de klachten wil hij nu, na de röntgenfoto ook door naar MRI en echo. Gezien de klachten, en voornamelijk ook het verplaatsen van de plek waarop de pijn zit en het dan weer wel pijn, dan weer niet pijn (heb lange tijd zo goed als geen als last gehad) en het feit dat het nu weer keihard terug is wil hij dit verder bekijken.

Tot die tijd rust op die dingen na waarvan ik 100% zeker weet dat ze geen kwaad kunnen.

Tegenvaller maar geef nog steeds niet op. Pijn is overigens wel iets aan het afnemen nu, dus hopelijk van korte duur.

Keep ya'll posted !

(daar gaan mijn 3 keiharde grammen aangekomen spiermassa)

Heb je gekoeld toen je de pijn aan voelde komen? En zat die pijn waardoor je niet meer voorwaarts kon heffen in de buurt van het uiterste punt van je sleutelbeen?

Mooi k*t man. Hopen dat het allemaal wat meevalt.

Godver klote nieuws man! Wel beter dat ze je nader gaan onderzoeken

Heb je gekoeld toen je de pijn aan voelde komen? En zat die pijn waardoor je niet meer voorwaarts kon heffen in de buurt van het uiterste punt van je sleutelbeen?

Nope (zat midden op een verjaardag, niet echt bij nagedacht) en Yep.
Tegen drukken doet pijn. Trekt vanaf dat punt naar biceps, zowel voor als zijkant en bij sommige bewegingen ook naar onderarm.

Arm naar beneden "drukken" en vingers naar buiten (rek) doet tijdelijk verminderen.

klote toestand met die schouder zeg
Lijkt op een ontsteking of zo (ijs erop doen helpt dan wel) geen blauwe plekken? (scheurtje in spier)
Ik herken er zelf ook wel wat in.
heb regelmatig last van mijn rechterschouder na borstoefeningen.
Pijn bij mij zit juist aan de achterkant van mijn schouder maar volgens de fysio komt het door het in knellen van pezen en spieren.
Straalt ook door naar mijn biceps en onderarm en daardoor krachtverlies.
Doe momenteel veel rotatorcuff oefeningen en in de ochtend draai ik rondjes met de armen om de gewrichten soepel te krijgen.
Heb wel het idee dat het iets helpt
Verder smeer ik soms advil gel (met ibuprofen er in) op de pijnlijke plekken en dat helpt ook.

Sterkte hoop dat ze iets bij je vinden dan weet je tenminste wat het is en wat er aan gedaan kan worden.

klote toestand met die schouder zeg
Lijkt op een ontsteking of zo (ijs erop doen helpt dan wel) geen blauwe plekken? (scheurtje in spier)
Ik herken er zelf ook wel wat in.
heb regelmatig last van mijn rechterschouder na borstoefeningen.
Pijn bij mij zit juist aan de achterkant van mijn schouder maar volgens de fysio komt het door het in knellen van pezen en spieren.
Straalt ook door naar mijn biceps en onderarm en daardoor krachtverlies.
Doe momenteel veel rotatorcuff oefeningen en in de ochtend draai ik rondjes met de armen om de gewrichten soepel te krijgen.
Heb wel het idee dat het iets helpt
Verder smeer ik soms advil gel (met ibuprofen er in) op de pijnlijke plekken en dat helpt ook.

Sterkte hoop dat ze iets bij je vinden dan weet je tenminste wat het is en wat er aan gedaan kan worden.

Thanx all.

Rotator cuff werkt normaliter, idem pijnstillers. Regelmatig wordt ik wakker met pijn, maar na wat bewegen verdwijnt dat ook wel in de loop van de ochtend. Pijnstillers.....heb maar weer de diclo gehaald in afwachting van morgen. Moet iets om nu de pijn even te drukken.

En inderdaad, hoor liever: "we gaan schrapen aan je bot zodat je hier en daar wat meer ruimte krijgt, maar een maand niet trainen" dan zo door gaan. Grootste gedeelte van de tijd gaat het prima, ook met trainen, maar om de zoveel tijd een terugval motiveert niet echt.

Hoop morgen wat meer te kunnen vertellen.

Misschien wat HGH + TB500 nemen? Als je zo lang met pijntjes rondloopt kun je beter het heft in eigen handen nemen en medicatie gebruiken die écht helpt.

Misschien wat HGH + TB500 nemen? Als je zo lang met pijntjes rondloopt kun je beter het heft in eigen handen nemen en medicatie gebruiken die écht helpt.

Liever het gevolg aanpakken en kijken naar de oorzaak om zulks in de toekomst te voorkomen dan te maskeren. Want dat idee krijg ik altijd bij meds. Leuk om pijn te verzachten en op dit moment ook wel nodig. Maar ben wat dat betreft ouderwets.

Vooral TB500 heb ik al eens voorbij horen komen.......maar denk dat het menselijk lichaam een zeer groot herstelend vermogen heeft. Maar moet natuurlijk wel eerst blijken wat er aan de hand is, zonder goede diagnose met oorzaak kom ik op lange termijn ook niet echt verder.

Maar thnx for the advice bro.

Nope (zat midden op een verjaardag, niet echt bij nagedacht) en Yep.
Tegen drukken doet pijn. Trekt vanaf dat punt naar biceps, zowel voor als zijkant en bij sommige bewegingen ook naar onderarm.

Arm naar beneden "drukken" en vingers naar buiten (rek) doet tijdelijk verminderen.

ik had 2 weken geleden EXACT tzelfde, toen ik het had over die flinke terugval. Is bij mij na een klein weekje wel ''helemaal'' weggegaan, alsin terug naar de normale pijn. Sleeperstretches doen, en zet dat wijf van je aan het masseren

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 17:07 ----------

Thanx all.

Rotator cuff werkt normaliter, idem pijnstillers. Regelmatig wordt ik wakker met pijn, maar na wat bewegen verdwijnt dat ook wel in de loop van de ochtend. Pijnstillers.....heb maar weer de diclo gehaald in afwachting van morgen. Moet iets om nu de pijn even te drukken.

En inderdaad, hoor liever: "we gaan schrapen aan je bot zodat je hier en daar wat meer ruimte krijgt, maar een maand niet trainen" dan zo door gaan. Grootste gedeelte van de tijd gaat het prima, ook met trainen, maar om de zoveel tijd een terugval motiveert niet echt.

Hoop morgen wat meer te kunnen vertellen.

En jij doelt hier op het afslijpen van een stuk van het acromion? (impingement) Heb ik ook veel informatie over ingewonnen, maar daar toch maar vanaf gezien. Schijnt dat ze best wat stukmaken, en die maand kan je wel een paar keer vermeerderen brah..
daarbij is het absoluut geen garantie voor volledige genezing

ik had 2 weken geleden EXACT tzelfde, toen ik het had over die flinke terugval. Is bij mij na een klein weekje wel ''helemaal'' weggegaan, alsin terug naar de normale pijn. Sleeperstretches doen, en zet dat wijf van je aan het masseren

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 17:07 ----------

En jij doelt hier op het afslijpen van een stuk van het acromion? (impingement) Heb ik ook veel informatie over ingewonnen, maar daar toch maar vanaf gezien. Schijnt dat ze best wat stukmaken, en die maand kan je wel een paar keer vermeerderen brah..
daarbij is het absoluut geen garantie voor volledige genezing

Masseren as in stimuleren doorbloeding. Denk dat daar winst te behalen valt. Dat vermoeide gevoel in arm soms en het feit dat het in de ochtend meestal verdwijnt (na beweging) doet slechte doorbloeding vermoeden, althans, voor zover mijn logica reikt.

Opereren doe ik ook liever niet, doelde meer op liever zekerheid dan niets weten. Als je weet wat je hebt, wat er aan te doen, ook al duur herstel lang, kun je ergens naar toe leven. Nu is het elke keer gaan trainen en bij gods gratie hopen dat je dat 48 uur daarna nog maar eens mag en kunt doen. Dat motiveert niet echt.

Inderdaad kunnen ze wat "kapot" maken in de zin van: er valt uiteindelijk minder winst te behalen qua ontwikkelen schouders. Echter zit ik in een andere leeftijd. Als ik 23 was had ik er nog niet over gepeinst inderdaad. Idem met evt hernia operatie die ze me voorstelde op die leeftijd. Blij dat niet gedaan te hebben, ondanks de pijnen. Kan altijd nog natuurlijk.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 17:16 ----------

Verder denkende: aangezien de gebieden waarin de pijn zich bevindt en het soort pijn per keer anders is.....Lijkt alsof (en voelt ook zo) er iets wegschiet / verkeerd schiet maar dat dat ook verschillende kanten op kan schieten (soort clint eastwoord zeg maar). Mogelijk een link tussen die 2. Zal dat stimuleren doorbloeding en bovenstaand eens voorleggen. Kijken wat onze meneer de dokter daarop zegt.

Wel k*t als ik dit zo lees man :( sterkte!

Terug
Naar boven