MuscleMeat

Na jaren opnieuw beginnen

• Topic Starter Topic Starter
Vannacht wakker geworden op verkeerde schouder. Enkel de ochtend last gehad maar dan nog....teken dat het nog niet weg is. Morgen weer training, ga toch weer voor monstertraining met wat aandacht voor borst en schouders (lees: iets ontzien).

Zojuist sideraises met een 2 zakken aardappelen gedaan om te kijken hoe ze voelen, ging goed maar blijf voorzichtig.

-

Laatst bewerkt:
Na vanmorgen wederom op mijn verkeerde schouder wakker te zijn geworden toch mijn schouder en de rest naar de gym gesleept. Alwaar aangekomen en na het doen van mijn standaard rotator cuff oefeningen en extra warming up voor elke oefening merkwaardig genoeg de pijn verdween ! Side raises, in tegenstelling tot eerder gepost deze keer niet lekker, pijn dus gestaakt.

Eigenlijk weer een monstertraining gehad (1,5 uur kracht, 20 minuten cardio) en pijn in schouder nu verdwenen. Blijf het vreemd vinden dus ga dat verschijnsel (juist door trainen erna geen pijn meer hebben) toch maar wederom eens bespreken met mijn sportfysio.

Al met al: super training, voorzichtig zelfs dips geprobeerd, ook die (bijna) pijnloos. Gebleven bij 1 setje, morgen kijken wat het effect is.

Na veel te lang een schouderblessure gehad te hebben heeft bij mij uiteilijk de footbal- / ultimatebar (diagonale grip) bij alle pressoefeningen mijn schouders goed geholpen. Ook mijn side-raises ben ik anders gaan doen: de duim juist omhoog en torso een iets naar voren gebogen om toch de mediale kop meer te belasten.
Dit werkte voor mij; misschien kan jij hier ook iets aan hebben.

Daarbij even mijn eigen ei: pfffff, omgekeerde wereld. Na van schoudergedoe af te zijn kan ik nu alleen maar lezen (en dromen) over trainen: mijn nu spelende hernia en daardoor beknelde / aangedane beenzenuw maakt nu van mij de aardappel.
Ach ouderdom, gebreken en okselhaar..........

Sterkte en succes toegewenst!

Side raises zal ik morgen eens proberen op die wijze, doch licht. Grijp alles aan als het maar de potentie heeft te helpen.

Hernia is drama, kan ik zeker over meepraten. Desondanks juist de KT voor mij uitkomst geboden.

Net dit topic eens helemaal doorgelezen, best inspirerend, ik zit ook al zo'n aantal jaren on & off te trainen, alhoewel het bij mij niet echt met blessures te maken heeft maar eerder mentale down periodes dat het me met periodes geen bal meer intreseert, en dan merk je ook al vlug dat je lichaam veranderd als je derna besluit toch weer te trainen. k'heb ook wel een vrij slechte rug en soms lijtk trainen goed te doen, soms juist weer niet, echt bizar die rug..maar de laatste jaren zijn er op prive gebied ook flink wat tegenslagen geweest en ik ben dan weer het type dat op zulke momenten absoluut geen hoofd heeft dat naar trainen staat, bij velen lijkt het andersom precies die gaan net harder knallen als ze boos of depri zijn over iets om hun frustraties uit te werken, ik klap in zo'n periodes net toe en kan me er niet toe brengen.

Anyway een periode stilvallen en dan terug opstarten is heel moeilijk in elke situatie dus veel succes !

Net dit topic eens helemaal doorgelezen, best inspirerend, ik zit ook al zo'n aantal jaren on & off te trainen, alhoewel het bij mij niet echt met blessures te maken heeft maar eerder mentale down periodes dat het me met periodes geen bal meer intreseert, en dan merk je ook al vlug dat je lichaam veranderd als je derna besluit toch weer te trainen. k'heb ook wel een vrij slechte rug en soms lijtk trainen goed te doen, soms juist weer niet, echt bizar die rug..maar de laatste jaren zijn er op prive gebied ook flink wat tegenslagen geweest en ik ben dan weer het type dat op zulke momenten absoluut geen hoofd heeft dat naar trainen staat, bij velen lijkt het andersom precies die gaan net harder knallen als ze boos of depri zijn over iets om hun frustraties uit te werken, ik klap in zo'n periodes net toe en kan me er niet toe brengen.

Anyway een periode stilvallen en dan terug opstarten is heel moeilijk in elke situatie dus veel succes !

Thanx voor het support !

Herkenbaar verhaal inderdaad. Bij mij duurde het lang voordat ik mezelf voor mijn kop sloeg en toch weer aan de bak ging. En zelfs nu, nog gesukkel met schouderblessure waarvan ik gelukkig wat minder last krijg (op onderstaand na dan) mezelf kwaad maak en mijn frustratie afreageer op die dingen die ik dan wel kan.

Tegenvaller weer, nu al nachten op rij op verkeerde schouder gelegen en last. Gelukkig verdwijnt dat gedurende de ochtend (met name bij beweging, warmer worden, doorstroming bloed etc) maar geeft aan dat er nog iets niet lekker zit. Derhalve gisteren training overgeslagen en thuis wat BW oefeningen en rotator cuff gedaan. Morgen rustdag nog (papadag, dus dan train ik nooit, mijn dag alleen met mijn dochtertje = way belangrijker dan BB), zondag gewoon weer terug naar de gym.

Rug gaat nog steeds lekker trouwens.

abbo. ik ben nu al 2,5 jaar aan het revalideren van een ongeluk aan mijn rug. En dit geeft mij toch wel hoop. En heb diepe respect voor je instelling en motivatie. Voornamelijk omdat het zo frustrerend kan zijn;)

abbo. ik ben nu al 2,5 jaar aan het revalideren van een ongeluk aan mijn rug. En dit geeft mij toch wel hoop. En heb diepe respect voor je instelling en motivatie. Voornamelijk omdat het zo frustrerend kan zijn;)

Thnx.

Niet opgeven is het eerste wat je moet doen. Vervolgens gaan geloven in wat een lichaam eigenlijk wel niet kan, mij verbaast het nog steeds.

Succes daar !

bedankt. En je hebt gelijk lichaam is een raar iets. Maar heeft zeker z'n mooie kanten. De mijne moet alleen nog even opgang komen:P

Training 29-01-2013:

Rotator cuff oefeningen

Borst:
Decline dumbbell press (12-10-8)
Incline dumbbell press (12-10-8)
Cable chest fly (12-10-8) (zo ontzettend lekker, goeie ROM zonder last te krijgen van mijn schouders)
Buik:
Plank
Bosuball crunches (hernia verleden)
Niet enkel buik, maar stabiliteitsoefeningen op bosu en swiss
Rug:
Lat pull widegrip (12-10-8)
Seated cable row (12-10-8)
Biceps:
Biceps curl (12-10-8)
Preacher curl (12-10-8)
Triceps:
Triceps cable pushdown (12-10-8)
Seated triceps press (12-10-8)
Schouders:
Niet gedaan, last van schouder weer
Onderarmen:
Wrist curl / reverse wrist curl
Straight bar wrist curl (10-10-10)
Benen:
Leg curl (12-10-8)
Leg extension (12-10-8)
Calf raises (12-10-8)

Leg press (12-10-8)

Cardio: 10 minuten.........F*ck it met je cardio

Al met al weer een volle training, schouderpijn bij opstaan, na een goed 2 uur weg. (nog steeds iets te maken met doorbloeding wellicht) Kreeg de tip om een ander kussen te proberen ?

Morgen een nieuwe ronde.

Nice lijstje. Zet je niet je gewichten erbij? Of vind je dat niet interessant genoeg.

Nice lijstje. Zet je niet je gewichten erbij? Of vind je dat niet interessant genoeg.

Gewicht vind ik niet zo belangrijk, maar kan wel eens wat PR's er bij zetten.

Is zo wisselvallig met mijn schouders, de ene keer kan ik voluit, de andere keer niet.

PR's ga ik er nog eens bijzetten, zal dit zondag doen, dat is mijn knaldag, beste dag. Voel dat er in benen meer in zit, zondag judging day

Gewicht vind ik niet zo belangrijk, maar kan wel eens wat PR's er bij zetten.

Is zo wisselvallig met mijn schouders, de ene keer kan ik voluit, de andere keer niet.

PR's ga ik er nog eens bijzetten, zal dit zondag doen, dat is mijn knaldag, beste dag. Voel dat er in benen meer in zit, zondag judging day

Gewicht is ook niet belangrijk. Aan de andere kant geeft het wel iets meer weer wat je inspanning is.
Als je bv altijd met 10kg db een curl doet en een topdag hebt met 14kg, is het ook leuk om wat veren in je reet te krijgen toch. ;)

Gewicht is ook niet belangrijk. Aan de andere kant geeft het wel iets meer weer wat je inspanning is.
Als je bv altijd met 10kg db een curl doet en een topdag hebt met 14kg, is het ook leuk om wat veren in je reet te krijgen toch. ;)

Zo had ik het nog niet bekeken...........
Daar ga ik wat mee doen.

Zo had ik het nog niet bekeken...........
Daar ga ik wat mee doen.

Zo (mis)bruik je alle volgers om je eigen ego te boosten en om af en toe op je fl**ker te krijgen en je weer back on track te laten trappen. :p
Extrinsieke motivatie als de intrinsieke eventjes laag is.

Schouders en rug tegelijk ****ed up ! Ik ken mezelf als ik vandaag zou gaan trainen met als waarschijnlijke gevolg een week niet trainen. Wijselijk overgeslagen met het idee dat zondag pas weer de eerste gelegenheid is. Zullen anderen ook hebben na overslaan training: voelt niet lekker. K*t begin van het weekend.

Zondag wordt ook nog eens een korte training aangezien we weg moeten op tijd, hoop volgende week wat schade in te kunnen halen als dat krakkemikkige lijf een keer mee wil werken.

Kijk gewoon naar je lijf en doe wat je wel kan doen. inhalen is geen optie. Gewoon weer oppakken.
Met inhalen suggereer meer te doen dan normaal gesproken en dat kan weer blessures opleveren.
1 stap terug kan ook de volgende keer 3 stappen voorwaarts zijn.

Kijk gewoon naar je lijf en doe wat je wel kan doen. inhalen is geen optie. Gewoon weer oppakken.
Met inhalen suggereer meer te doen dan normaal gesproken en dat kan weer blessures opleveren.
1 stap terug kan ook de volgende keer 3 stappen voorwaarts zijn.

Eigenlijk bedoelde ik dat ook. Over een paar dagen ben ik me waarschijnlijk dankbaar dat ik nu niet geforceerd heb.
Pijn bij training prma, maar die moet wel verdwijnen na de training. Zo voelde het vandaag niet.

Anderzijds, ben blij voor elke training die ik mee pak. Alhoewel je er soms wel moedeloos van wordt

Schouder gaat nog steeds klote? Zit er vooruitgang in?

Ik volg je in ieder geval!

Terug
Naar boven