Fitness Seller

Nauwelijks spierpijn in latissimus dorsi

Martios

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Hoi hoi,

Persoonlijk krijg ik minder spierpijn in de grote rugspier. Hebben meer mensen dit? Ik doe lat pulley pull downs als directe oefening (verder machine rowing en dumbbell rows).

Nog tips om oefeningen voor de latissimus dorsi met goede vorm uit te voeren om hem maximaal te trainen?

thanks,
Martin

Varieer qua rep-ranges, een zo groot mogelijke rom, gebruik eens pauzes bovenin/onderin, duim over de stang ipv erom heen, 'voel' de spier tijdens de oefening ipv gooiwerk.

Precies wat Mike zegt, probeer ook eens een supersetje of dropset te gebruiken.
bij mij gegarandeerd succes voor spierpijn

chin ups, full range of motion, ook tempo, rust en dergelijke varieren

Probeer negative herhalingen eens een tijdje.
En als de stang boven je borst is, een seconde vasthouden en aanspannen.

• Topic Starter Topic Starter
Genoeg tips in ieder geval. Ik begrijp dat het niet gebruikelijk is om weinig tot geen spierpijn in de grote rugspier te hebben. Het zwaarder pakken van de oefening heeft inmiddels overigens wel geholpen...

ik had ook nooit echt spierpijn in de rugspieren.

Nu doe ik 2 oefeningen zo zwaar mogelijk, en 2 oefeningen iets lichter, maar heel geconcentreerd en de negatieve herhaling lekker langzaam.

Nu heb ik wel elke keer weer spierpijn

Pull-ups, chin-ups, Kroc rows. Veel setjes, veel herhalingen. Dat zal je zeker voelen.

Pijn is niet gelijk aan vooruitgang.

Deze spier bedoel je? [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maakt dat uit?

Je bedoelt dus aan het eind van de concentrische fase, een isometrische contractie maken en daarna pas de excentrische beweging?

Zo zou je het heel omslachtig kunnen beschrijven ja haha.

'Knijpen' is het enige woord wat ik er voor ken, ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten noemen. In Roellys filmpjes hoor je Oma ook altijd 'knijpen!' roepen, dat bedoel ik.

Edit: En of het echt meer spierpijn geeft weet ik niet. Het helpt mij gewoon om de spier goed uit te putten, en dan komt de spierpijn wel.

Bij chin-ups zo wijd mogelijk pakken en langzaam je laten zakken. Ik eindig altijd met lat-pulldown met een touw en dan 5x15 (niet te zwaar het gaat om de vorm).

Wees blij..

Weighted pull-ups does the trick :p.

is een spier die je niet zo snel voelt.

ik heb er bijna nooit echt spierpijn

behalve als ik lang geen heavy strongman shit heb gedaan, en dan ineens een grote complete training er hard tegenaan ga (compounds)

Terug
Naar boven