XXL Nutrition

Nederlandse cafés straks rookvrij

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Nederlandse cafés straks rookvrij

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vanaf volgend jaar juli moeten alle horecagelegenheden in Nederland rookvrij zijn. Minister Ab Klink van Volksgezondheid schrijft dat in een brief aan de Tweede Kamer. Een woordvoerster van minister Klink wilde alleen kwijt dat "het onderwerp vrijdag in de ministerraad wordt besproken".

Ook coffeeshops
Naast cafés en restaurants zouden in een klap ook sportkantines en coffeeshops aan een rookverbod moeten geloven. Wel mogen er aparte rookruimtes worden ingericht, maar daar wordt niet bediend.

2011
Klink heeft van meet af aan gezegd zo snel mogelijk een rookvrije horeca te willen. De koepelorganisatie Horeca Nederland deed daarop een voorstel om volgend jaar hotels en restaurants rookvrij te maken en in 2011 de cafés en discotheken. De sector vreest een enorm omzetverlies. (anp/hln)

:D

coffeeshop rookvrij maken :roflol:

Hier is mijn vader niet blij mee. Hij zal dan wel niet meer naar het café gaan. (al gaat ie sowieso niet vaak)

Ik zelf vind het een hele vooruitgang. Geen last meer van rokers.:D

geen problemen mee, ben nu toch al 5 maanden gestopt hehe:cool:

Hier is mijn vader niet blij mee. Hij zal dan wel niet meer naar het café gaan. (al gaat ie sowieso niet vaak)

Dat zeggen ze allemaal maar na 2 weekenden thuis zitten blijkt dat ook weer niet op te schieten.

Overigens volgens mij gaat dat met die omzetverliezen wel meevallen, een hoop mensen die niet roken en niet naar de kroeg gingen vanwege het roken zal nu juist wel naar de kroeg gaan.

Ik ben er blij mee (al hadden discotheken en coffeeshops van mij gespaard mogen blijven).

Waarom? Hierom:
Passief roken

Passief roken is meeroken door de rook van sigaretten (van de omgeving) in te ademen. Waarschijnlijk verhoogt het inademen van de rook van anderen ook het risico op longkanker. Mensen die zelf niet roken maar regelmatig blootgesteld worden aan passief roken hebben waarschijnlijk een 1,3 hogere kans om longkanker te krijgen dan mensen die niet roken en niet blootgesteld worden aan passief roken.

Longkanker - Wikipedia

Met andere woorden, van de niet rokers die longkanker krijgen (wat toch al een minderheid is, 87% van alle longkanker gevallen wordt veroorzaakt door roken) heeft een flink deel dat te danken aan mensen in hun omgeving die roken.

na het uitgaan je kleren stinken als een gek waarnaar naar die vieze rook van sigaretten.
dus het zal een hele vooruitgang zijn.

Hele goede zaak, maar het zal me niks verbazen als ze er wel op weten te vinden. Een klein hokje voor nietrokers ofzo, en de rest voor rokers.

mooi zo, nu nog in belgie :)

goeie zaak.

alleen verbod in coffeeshops is dan weer onzin. in een zwembad heb je toch ook geen zwemverbod :D

Hoera!

Nu alleen nog de coffeeshops een uitzonderingsregeling :D

Dat zeggen ze allemaal maar na 2 weekenden thuis zitten blijkt dat ook weer niet op te schieten.

haha, m'n vader is volgens mij nog van de oude stempel. Als ie echt niet meer mag roken, dan verwacht ik serieus dat ie niet meer naar de kroeg gaat.

ik heb ook liever dat wiet gerookt wordt in een coffeeshop dan naast me in de bushalte, dus dat vind ik nogal krom. Voor de rest zou het ideaal zijn, en zouden SlettieBettie en ik zeker vaker uitgaan dan nu.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb ook liever dat wiet gerookt wordt in een coffeeshop dan naast me in de bushalte, dus dat vind ik nogal krom. Voor de rest zou het ideaal zijn, en zouden SlettieBettie en ik zeker vaker uitgaan dan nu.

Binnen x aantal jaren is het verboden om te roken in alle publieke ruimtes, waaronder dus ook de openbare weg :thumbup:

Toen ik in Lloret de Mar mijn sigaretje opstook kreeg ik een hand op mijn schouder, ik wist totaal nix van het algemeen rookverbod daar:) Vorig jaar was het nog niet officieel maar de meesten verboden het al, als enkel een belgische discotheek geloof ik.
Toch wel even wennen hoor was dat en soms de wet al eens overtreden. vreemd, men kijkt je raar aan omwille van je...sigaret:)

Binnen x aantal jaren is het verboden om te roken in alle publieke ruimtes, waaronder dus ook de openbare weg :thumbup:

Ik vind wel dat het mogelijk moet blijven om een zaak op te richten waar wel gerookt mag worden. Als ik een sigarenrokersclub op wil richten, dan moet dat wel mogelijk zijn. Maar dan weet je waar je aan begint als je binnen komt.

Haha dat zal die sjunks leren!!

Het fijnste ervan vind ik eigenlijk dat als je in huis komt van het uitgaan dat je kleren en met name je haren niet meer zo stinken. Gadverdamme man. Dat vind ik toch altijd wel zo ranzig. Vooral als je met je hoofd in je kussen ligt.

Daarom drink ik ook altijd het nodige als ik uit ben. Dan val ik tenminste snel ik slaap :D

ook in coffeeshops ... :rolleyes: beetje dwaas...

Maar het is geen slecht idee. Sommige Café's zijn echt stinkende kankerhaarden..

En als er zo minder rokers komen zoveel te beter.

Wat heb je toch aan roken?

Stinkt, kost veel geld, vervuild, ongezond voor u en omstaanders...
En je krijgt er niks voor in de plaats...

Terug
Naar boven