Fitness Seller

Nieuws Rookverbod Nederlandse horeca van kracht

hij bedoelt dat anderen last hebben van dronken mensen... bijvoorbeeld zo'n fietser die geschept wordt door een bezopen automobilist..die heeft er toch behoorlijk last van ;) of een smeerlap die je onderkotst...ja uitzonderingen...maar zoek maar eens op hoeveel dodelijke ongelukken er per jaar in nederland door alcohol misbruik gebeuren. Maar ja iemand als jij die toegeeft dat ie in het verleden wel is bezopen achter het stuur is gekropen...daar verwacht ik natuurlijk weinig begrip van.

:roflol:

Drinken en rijden is daarom toch ook verboden?

:roflol:

Drinken en rijden is daarom toch ook verboden?

neemt niet weg dat het op grote schaal gewoon gebeurt.. gelukkig zijn er nog controles om het aantal te drukken, als je de alcohol weg zou nemen is het gewoon niet meer mogelijk om te doen, probleem opgelost :o

neemt niet weg dat het op grote schaal gewoon gebeurt.. gelukkig zijn er nog controles om het aantal te drukken, als je de alcohol weg zou nemen is het gewoon niet meer mogelijk om te doen, probleem opgelost :o

Wel eens van de amerikaanse drooglegging gehoord?

Wel eens van de amerikaanse drooglegging gehoord?

:roflol: was dat in Nederland in het jaar 2008 of was dat 80jaar geleden in een land genaamd Amerika waar de ge-organiseerde misdaad zijn gangetje kon gaan?.
Dat is nu helemaal niet meer van toepassing en zeker niet in Nederland....of ga jij naar Duitsland en laadt je jouw kofferbak vol met bier blikjes om vervolgens op 1 of andere parkeerplaats ze voor 2euro per stuk te verkopen met het risico op celstraf ? :o Kom nou zeg, en wat betreft de mensen die over de grens zich voltanken, dan zet de politie toch gewoon een controle op verschillende plekken langs de grens neer en iedereen die alcohol heeft gebruikt mag 2500 euro dokken...laten ze het wel uit hun hoofd.
Maar goed, dit gaat er dus allemaal vanuit dat mensen niet zonder alcohol kunnen, wat dus aantoont hoe gevaarlijk alcohol is. Weg met die troep

Als ze allerlei illegale drugs hier kunnen laten passeren, dan kunnen ze dat net zo goed met alcohol :p
De mafiapraktijken in alcoholhandel is pas ontstaan toen de drooglegging in actie kwam. Huidige mafia houdt zich nu bezig met andere illegale drugs zoals coke of opium.

:roflol: was dat in Nederland in het jaar 2008 of was dat 80jaar geleden in een land genaamd Amerika waar de ge-organiseerde misdaad zijn gangetje kon gaan?.
Dat is nu helemaal niet meer van toepassing en zeker niet in Nederland....of ga jij naar Duitsland en laadt je jouw kofferbak vol met bier blikjes om vervolgens op 1 of andere parkeerplaats ze voor 2euro per stuk te verkopen met het risico op celstraf ? :o Kom nou zeg, en wat betreft de mensen die over de grens zich voltanken, dan zet de politie toch gewoon een controle op verschillende plekken langs de grens neer en iedereen die alcohol heeft gebruikt mag 2500 euro dokken...laten ze het wel uit hun hoofd.
Maar goed, dit gaat er dus allemaal vanuit dat mensen niet zonder alcohol kunnen, wat dus aantoont hoe gevaarlijk alcohol is. Weg met die troep

Gelukkig zit jij niet in de politiek. Weet je hoe het heet als je gewoon alles wat ook maar een beetje nadelig kan zijn verbiedt met hoge celstraffen erop? Fascisme. Leuke wereld als helemaal niets meer mag. Bovendien snap je de psychologie van verboden middelen niet. Waarom denk je dat in Nederland relatief minder mensen blowen dan in landen met een streng verbod? En waarom denk je dat in Zweden met haar anti alcohol beleid zoveel mensen drinken?

Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt zeggen tractortje.. al je inspanningen ten spijt maar je kan nog steeds niet vertellen waar IK tegen een rookverbod ben of WAAR ik dat in dit topic heb beweerd.. ik heb alléén gezegd naar aanleiding van jou post dat niet iedereen een grijze muis is die zich alles laat opleggen.. mij zal het weinig uitmaken of er een rookverbod komt of niet en zoals ik zei zal ik daar zekers niet de straat voor op... dus wat wil je nou precies vertellen tractortje? ik snap je beredenering nog steeds niet.. of was mijn post te lastig voor je?

verder beweer je nu dat ik tegen de verhogingen ben van de accijnzen en belastingen terwijl echt duidelijk heb gezegd dat ik daar helemaal niet op tegen ben.. snap je het zelf nog een beetje tractortje?

geld is macht.. ik ben machtsgeil!! Geld is het enige waar je op mag discrimineren.

Beste Socrates, je ondertoon is vermakelijk maar slaat wederom nergens op. 'Tis dat mijn didactische vaardigheden de pan uitrijzen. Dus ik zal het eventjes duidelijk voor je maken

- Je rookt
- Je vindt dat de mensen zich geen dingen moeten laten opleggen (oftewel: mensen moeten tegen het rookverbod ingaan)
- Je bent niet tegen de accijns en belasting verhogingen
- Je vindt mensen met minder geld inferieur aan mensen met meer geld

De volgende stap is het in een verhaaltje verwerken. Net als een redactiesommetje:

Ik neem aan dat je zelf geen inferieur wezen bent. Dus je zal over voldoende koopkracht beschikken. Dit blijkt ook uit het feit dat je niet tegen de verhogingen van accijnzen en belastingen bent. Oké leuk, Socrates = dus de grijze muis. En dat is ook alleen maar omdat je zelf genoeg te besteden hebt. Je hele argument en de logica ervan vallen dus in het water. Want je zegt aan de ene kant: "ik pik het niet, omdat ik zelf bepaal wat ik doe". Maar aan de andere kant bepaal je niet wat je zelf doet, omdat je bereid bent om te betalen voor de eerdergenoemde verhogingen.

Dan gaan we nu naar de samenvatting+conclusie:

Je bent een idioot die zichzelf beter vindt, omdat hij meer geld heeft. Principieel als dat je bent zeg je dat je je geen dingen laat opleggen. Maar tegelijkertijd doe je dat wel. Je bent dus tegen het roken omdat? Je te zwak bent om te stoppen? Te lui bent om te stoppen? Het heeft in ieder geval niets te maken met de grijze muis. Want dat ben je zelf ook. Oftewel: je argument gaat niet op.

Wat een noob

Bovendien snap je de psychologie van verboden middelen niet. Waarom denk je dat in Nederland relatief minder mensen blowen dan in landen met een streng verbod? En waarom denk je dat in Zweden met haar anti alcohol beleid zoveel mensen drinken?

dat komt omdat alcohol zo "lekker" verslavend is. Prijs en bangmakerij werken niet bij vrij verkrijgebare verdovende middelen, zie je toch ook met sigaretten. En dat dingen die verboden zijn aantrekkelijk en stoer zijn geldt toch alleen voor kinders mag ik hopen..die zowiezo al niet zouden moeten drinken.

Wetenschappelijke schattingen, waarbij gebruik is gemaakt van buitenlandse gegevens, laten zien dat bij alcoholverkeersongevallen in ons land jaarlijks 200 doden en 2500 tot 3500 ernstig gewonden vallen. De medische en materiële kosten bedragen twee miljard gulden per jaar. Bij een kwart van de dodelijke verkeersongevallen en tien procent van de gevallen waarbij ernstig gewonden vallen, speelt het gebruik van alcohol een rol.
bron: http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=nieuws.detail&ihnid=24
Lekker ;)

neem er nog maar 1 :D

Ja iedereen weet dat dat gebeurt, daar heb je geen bron voor nodig.

Lekkere instelling, alles wat gevaarlijk kán zijn moet dus verboden worden? Kun je ook bijvoorbeeld motorrijden, messen, parachutespringen, de Efteling, patat, harder dan 50 km/u rijden, coïtus hebben met meer dan 1 iemand in je leven, en weet ik veel wat nog meer verbieden.

Beetje eerlijk mag wel. Alcohol gaat niet om 'kan gevaarlijk zijn'. Alcoholgebruik heeft zich ruim bewezen dat het problemen geeft op vele vlakken. Je zou voor minder een 'goed' verbieden.
Je kan het onzinnig vinden, maar veel zaken worden zo verboden, net omdat velen er niet mee om kunnen gaan.

Beetje eerlijk mag wel. Alcohol gaat niet om 'kan gevaarlijk zijn'. Alcoholgebruik heeft zich ruim bewezen dat het problemen geeft op vele vlakken. Je zou voor minder een 'goed' verbieden.
Je kan het onzinnig vinden, maar veel zaken worden zo verboden, net omdat velen er niet mee om kunnen gaan.

Fair enough, maar ik neem het risico dat ik ooit door een dronken automobilist word doodgereden voor lief, als ik dan lekker af en toe kan drinken. En als andere mensen geen maat kunnen houden en in de problemen komen is dat jammer, maar ik vind het te ver gaan dat de meerderheid die er goed mee omgaat daar de pineut van wordt middels een drankverbod.

Ik heb vandaag weer mogen ervaren hoe ****ing ranzing het is om bij mensen te zitten die roken om nog maar te zwijgen over de gezondheidsrisico's.

Ik vind dat er echt torenhoge boetes op gezet mogen worden en strenge controle's. Tevens mag de naleving van rookvrije werkomgeving wel vaker gecontroleerd worden. Zoveel mensen hebben schijt aan die regels en dat is k*t.

Drankgebruik (met mate dan) brengt anderen geen schade toe terwijl meeroken wel schadelijk is.

heb er iets over gelezen in de krant
maar een joint met aleen weed
is nog wel toegestaan in de koffieschops
zolang er maar geen tabak bij is
hoe krom weer :rolleyes:

Terug
Naar boven