AndroidHealthClinic

Nieuws Rookverbod Nederlandse horeca van kracht

Dan las ik het verkeerd maar legaliseren van AAS gaat ook nooit gebeuren. Dat zijn medicijnen en die hoef je niet dus niet te legaliseren, die zijn al legaal. Op voorschrift dat wel, maar verder zo legaal als maar zijn kan. Vrijgeven is echter een ander verhaal, dat zal nooit gebeuren omdat dit soort medicijnen nou eenmaal niet bedoeld zijn voor recreatief gebruik.

Alcohol leidt inderdaad tot vrij grote problemen bij probleemdrinkers en de jeugd maar als je alcohol verbiedt komt er vanzelf wel een vervangend middel of gaat er illegaal gestookt worden.

Het probleem zal qua misbruik misschien afnemen maar daar krijg je wel een groter misbruik van andere (illegale) middelen voor terug en een amper te controleren onderwereld die de maatschappij ook veel geld en overlast kost.

dan wordt het gebruik en de verkoop ZO groot..dat het niet echt meer te verbergen valt, dus breidt je politie anti-drugs eenheid uit en rol al die smeerlappen op. Zo moeilijk zal dat toch niet zijn. Maar ja politie uitbreiden kost natuurlijk geld hè, en we zijn net de accijns-inkomsten van alcohol kwijt...Hey wie is dat daar in de verte? Hoi wouter, kom er maar in met je 3% belasting-verhoging :roflol:

hihi robske :D , probeer jij is gewoon voor de grap 6 maanden van alcohol af te blijven..kom je er achter of je een gelegenheids drinker bent of een alcoholist
En als je nou met het monsterargument "ja ik drink voor de gezlligheid, amehoela" komt...nou dan komen we er achter of je nog gezellig kunt zijn door gewoon jezelf te blijven zonder verdovende middelen. Niks mis mee toch

EricR zei:
Zou je andere genotsmiddelen vrijgeven dan zou de gemeten schadelijkheid ook aanzienlijk toenemen.

Genotsmiddelen verbieden omdat er figuren zijn die er niet mee kunnen omgaan is onzinnig, toch ? :D
Het is logisch dat elk goedje misbruikt zal worden, geen enkel beleid is perfect. Ik zie wel een meer heilzame werking met een beleid dat drugs reguliert, dan dat we ze in handen geven aan criminele instanties.

Snap al de heisa niet. Roken is gewoon lastig voor anderen. Ik rook zelf ook in de kroeg, maar kan goed begrijpen dat niet rokers het klote vinden. Je kleren gaan er van stinken en je staat gewoon in een ongezonde lucht die je door andere opgedrongen wordt. Waarom mensen dan over alcohol beginnen staat echt nergens op. Ik heb er geen last van als iemand naast me een biertje drinkt, een peuk roken is heel anders.

hihi robske :D , probeer jij is gewoon voor de grap 6 maanden van alcohol af te blijven..kom je er achter of je een gelegenheids drinker bent of een alcoholist
En als je nou met het monsterargument "ja ik drink voor de gezlligheid, amehoela" komt...nou dan komen we er achter of je nog gezellig kunt zijn door gewoon jezelf te blijven zonder verdovende middelen. Niks mis mee toch

Ik blijf geen 6 maanden van de alcohol af. Gewoon omdat ik mij idd niet beschouw als gezelligheidsdrinker.
Maar een alcoholist tout court is nog wel wat anders imo. Trust me, mijn tante was het, ik weet wat het is.

Persoonlijk? Ik ben roker geweest, ik heb drugs gebruikt en drinken doe ik nog.
Dus ik ken al de wereldjes wel.

Wat mij stoort is dat tegenwoordig precies iedereen op één of andere kruistocht is tegen iets.
Laat de mensen toch eens gewoon hun zondes hebben

En laat de café uitbaters gewoon zelf beslissen of ze een rookvrije zaak willen

prima robske..van mij mag iedereen zich helemaal kapotzuipen...maar doe het wel lekker thuis(wat grappig genoeg de echte alcohlics ook echt doen). In een plas aangekoekte kots stappen(ja donker op straat), geschept worden door een idioot of klappen krijgen ...allemaal omdat iemand te diep in het glaasje heeft gegeken, daar kan ik theoretisch mee te maken krijgen. Zonder alcohol zou dat dus niet gebeuren, verdervind ik het best dat mensen zuipen, we zien over 15-20 jaar wel al de verloederde dertigers.

bottomline voor robG...alcohol neem je mee naar buiten zodra je de deur uitstapt...een sigaret is uit en daarmee, afgezien van dat je stinkt, niet tot last meer voor anderen
edit: nog iets, ik vind alcohol dus gewoon harddrugs hè...alcohol=okey, in mijn wereld zijn alle andere dat dan ook, zoniet...dan klopt er iets niet

prima robske..van mij mag iedereen zich helemaal kapotzuipen...maar doe het wel lekker thuis(wat grappig genoeg de echte alcohlics ook echt doen). In een plas aangekoekte kots stappen(ja donker op straat), geschept worden door een idioot of klappen krijgen ...allemaal omdat iemand te diep in het glaasje heeft gegeken, daar kan ik theoretisch mee te maken krijgen. Zonder alcohol zou dat dus niet gebeuren, verdervind ik het best dat mensen zuipen, we zien over 15-20 jaar wel al de verloederde dertigers.

bottomline voor robG...alcohol neem je mee naar buiten zodra je de deur uitstapt...een sigaret is uit en daarmee, afgezien van dat je stinkt, niet tot last meer voor anderen
edit: nog iets, ik vind alcohol dus gewoon harddrugs hè...alcohol=okey, in mijn wereld zijn alle andere dat dan ook, zoniet...dan klopt er iets niet

Hahaha ... jongens toch ... jij tekent ook een portretje randgeval hé.
Meeste mensen die ik ken zuipen zich niet tot kotsens toe. En een Bob
is er ook wel altijd voorzien.

Maar goed, jou visie erop dus.

Het rookverbod is er toch gekomen om een rookvrije werkplek te creëren voor horecapersoneel, om dus zo de gevaren van meeroken te minimaliseren. Hier wordt alleen gepraat over de stank, maar het gaat vooral om het meeroken en bijvoorbeeld de longkanker die je hiervan kan krijgen.

Prima dat verbod. Anderen hebben er nu eenmaal last van, en het maakt het ook makkelijker om te stoppen en te blijven stoppen voor ex rokers zoals ik. Al dat gejammer van rokers is een beetje zielig. Ze mogen thuis en buiten doen wat ze willen, ze mogen blij zijn dat het al die jaren is toegestaan, omdat het nu eenmaal een gewoonte was. Als roken nu zou worden uitgevonden en men had gevraagd of het ok was om binnen in openbare gelgenheden gedroogde planten in de fik te steken had iedereen zich rotgelachen.

En die vergelijking met alcohol slaat natuurlijk nergens op. Daar heeft niemand anders last van en anderen lopen er geen gezondheidsschade van op.

Je kan je nu al niet meer voorstellen dat je een paar jaar geleden nog in de trein mocht roken, zo zal het ook gaan met de kroeg. En kijk naar het buitenland, het gaat allemaal prima daar met dat rookverbod.

Jongens, vergeet niet dat ''Giel'' dit verbod gewoon aan zijn laars lapt!!!!!!

Ik blijf geen 6 maanden van de alcohol af. Gewoon omdat ik mij idd niet beschouw als gezelligheidsdrinker.
Maar een alcoholist tout court is nog wel wat anders imo. Trust me, mijn tante was het, ik weet wat het is.

Persoonlijk? Ik ben roker geweest, ik heb drugs gebruikt en drinken doe ik nog.
Dus ik ken al de wereldjes wel.

Wat mij stoort is dat tegenwoordig precies iedereen op één of andere kruistocht is tegen iets.
Laat de mensen toch eens gewoon hun zondes hebben

En laat de café uitbaters gewoon zelf beslissen of ze een rookvrije zaak willen

helemaal mee eens leven en laten leven hoe ieder dat wil zolang je maar niemand tot last bent toch

Prima dat verbod. Anderen hebben er nu eenmaal last van, en het maakt het ook makkelijker om te stoppen en te blijven stoppen voor ex rokers zoals ik. Al dat gejammer van rokers is een beetje zielig. Ze mogen thuis en buiten doen wat ze willen, ze mogen blij zijn dat het al die jaren is toegestaan, omdat het nu eenmaal een gewoonte was. Als roken nu zou worden uitgevonden en men had gevraagd of het ok was om binnen in openbare gelgenheden gedroogde planten in de fik te steken had iedereen zich rotgelachen.
En die vergelijking met alcohol slaat natuurlijk nergens op. Daar heeft niemand anders last van en anderen lopen er geen gezondheidsschade van op.

Je kan je nu al niet meer voorstellen dat je een paar jaar geleden nog in de trein mocht roken, zo zal het ook gaan met de kroeg. En kijk naar het buitenland, het gaat allemaal prima daar met dat rookverbod.

:rolleyes:

Hahaha, uitbaters mogen al tientallen jaren zelf beslissen of ze rookvrij willen zijn, en hoeveel rookvrije kroegen heeft dat opgeleverd?

Als je als kroeg als enige rookvrij bent kost je dat klanten. Op zich is dat natuurlijk te wijten aan juist die mensen die nu achter het rookverbod staan. Als zij gewoon consequent naar een rookvrije kroeg gingen als die werd geopend had het probleem zichzelf opgelost. Kennelijk vonden ze het toch niet zo heel belangrijk dat een kroeg rookvrij is.

tja kunnen ze net zo goed alcohol ook afschaffen tijdens uitgaan...

Wat ik wil zeggen? Dat de logica in je principes op stront slaan. Je loopt te beweren dat je je geen dingen laat opleggen. En dat je daarom tegen het rokersverbod bent. Maar vervolgens ben je niet tegen de verhoging van accijnzen en belastingen. Maarja, benzine en aardappelen kun je dan ook niet roken hè.

Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt zeggen tractortje.. al je inspanningen ten spijt maar je kan nog steeds niet vertellen waar IK tegen een rookverbod ben of WAAR ik dat in dit topic heb beweerd.. ik heb alléén gezegd naar aanleiding van jou post dat niet iedereen een grijze muis is die zich alles laat opleggen.. mij zal het weinig uitmaken of er een rookverbod komt of niet en zoals ik zei zal ik daar zekers niet de straat voor op... dus wat wil je nou precies vertellen tractortje? ik snap je beredenering nog steeds niet.. of was mijn post te lastig voor je?

verder beweer je nu dat ik tegen de verhogingen ben van de accijnzen en belastingen terwijl echt duidelijk heb gezegd dat ik daar helemaal niet op tegen ben.. snap je het zelf nog een beetje tractortje?

Plus hij discrimineert niet, noch doet hij aan racisme. Gezien je soms zijn posts zag in sommige moslim topics.

Maar hier verkondigd hij toch dat er superieure en inferieure mensen zijn ???
Maar niet op huiskleur of geloof hoor, nee, alleen maar op geld :p

geld is macht.. ik ben machtsgeil!! Geld is het enige waar je op mag discrimineren.

Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt zeggen tractortje.. al je inspanningen ten spijt maar je kan nog steeds niet vertellen waar IK tegen een rookverbod ben of WAAR ik dat in dit topic heb beweerd.. ik heb alléén gezegd naar aanleiding van jou post dat niet iedereen een grijze muis is die zich alles laat opleggen.. mij zal het weinig uitmaken of er een rookverbod komt of niet en zoals ik zei zal ik daar zekers niet de straat voor op... dus wat wil je nou precies vertellen tractortje? ik snap je beredenering nog steeds niet.. of was mijn post te lastig voor je?

verder beweer je nu dat ik tegen de verhogingen ben van de accijnzen en belastingen terwijl echt duidelijk heb gezegd dat ik daar helemaal niet op tegen ben.. snap je het zelf nog een beetje tractortje?

geld is macht.. ik ben machtsgeil!! Geld is het enige waar je op mag discrimineren.

Dat gebeurt al in Nederland. Op kleur of geloof mag niet, dat is toch ook al lang duidelijk in Nederland.

Je doet je plaatje eer aan. Kan je ook in woorden iets zeggen?

hij bedoelt dat anderen last hebben van dronken mensen... bijvoorbeeld zo'n fietser die geschept wordt door een bezopen automobilist..die heeft er toch behoorlijk last van ;) of een smeerlap die je onderkotst...ja uitzonderingen...maar zoek maar eens op hoeveel dodelijke ongelukken er per jaar in nederland door alcohol misbruik gebeuren. Maar ja iemand als jij die toegeeft dat ie in het verleden wel is bezopen achter het stuur is gekropen...daar verwacht ik natuurlijk weinig begrip van.

Hahaha, uitbaters mogen al tientallen jaren zelf beslissen of ze rookvrij willen zijn, en hoeveel rookvrije kroegen heeft dat opgeleverd?

Als je als kroeg als enige rookvrij bent kost je dat klanten. Op zich is dat natuurlijk te wijten aan juist die mensen die nu achter het rookverbod staan. Als zij gewoon consequent naar een rookvrije kroeg gingen als die werd geopend had het probleem zichzelf opgelost. Kennelijk vonden ze het toch niet zo heel belangrijk dat een kroeg rookvrij is.

Dus zoveel mensen staan daar niet zo achter dat beleid als je deze beredenering volgt...

Terug
Naar boven