XXL Nutrition

'Nederlandse taskforce doodde tientallen taliban'

guardian zei:
Wat een bullcrap, boerenkool :thumbdown:

Je snapt niet wat ik bedoel. Natuurlijk, als mensen geweld gebruiken en uiteindelijk zelf het gedood worden, dan hebben ze zichzelf te danken daarvoor. Maar dat is nog niet iets om over te juichen.

boerenkool zei:
Je snapt niet wat ik bedoel. Natuurlijk, als mensen geweld gebruiken en uiteindelijk zelf het gedood worden, dan hebben ze zichzelf te danken daarvoor. Maar dat is nog niet iets om over te juichen.

Ze kunnen er tenslotte niks aandoen, ze zijn gewoon verkeerd opgevoed :D

martie zei:
Ik vind dat wij ons er niet zo druk over moeten maken, met de moderne veiligheid van nu maken terroristen nauwelijks meer kans, er is altijd een kans, maar die is zo klein.

Kijk nou is hoeveel terreur acties al onderschept zijn? Ik weet wel zeker dat er ooit een hele grote terreur actie komt, maar denk dan dat het in Amerika is, niet zo'n klein nutteloos land als Nederland.

Er zit geen volgbare logica in je post, man.

Je houdt btw de moderne veiligheid verantwoordelijk voor het onderscheppen van terroristisch aanslagen. Ik vermoed eerder dat illegale gevangenissen als Guantanamo-bay en het binnendringen in de privacy daarvoor verantwoordelijk zijn. De methode's die daar gebruikt worden zijn helemaal niet modern btw, integendeel; ze zijn zo oud als de mens zelf; strike fear and you'll gain power!

Op zich niks mis mee, aleen worden daar ook talloze onschuldige burgers ook vastgehouden en gefolterd, jammer.

boerenkool zei:

Het is langs mijn kant idd nogal cynisch om te lachen met de tragiek van het oorlogje spelen, ja...

;p

guardian zei:
Er zit geen volgbare logica in je post, man.

Je houdt btw de moderne veiligheid verantwoordelijk voor het onderscheppen van terroristisch aanslagen. Ik vermoed eerder dat illegale gevangenissen als Guantanamo-bay en het binnendringen in de privacy daarvoor verantwoordelijk zijn. De methode's die daar gebruikt worden zijn helemaal niet modern btw, integendeel; ze zijn zo oud als de mens zelf; strike fear and you'll gain power!

Op zich niks mis mee, aleen worden daar ook talloze onschuldige burgers ook vastgehouden en gefolterd, jammer.

Je hebt gelijk, maar verantwoordelijk heb ik niet gezegt, stel als er geen beveiliging was geweest, dan waren er veel meer onschuldige slachtoffers gevallen, niet?

re:

ik ben voor mijn werk (ja, ik ben militair) in beide landen geweest....
2 keer afganistan en 1 keer in irak.

ik mag het eigenlijk niet zeggen maar als je het mij vraagt mogen ze die hele boel daar platgooien!

alle buitenlandse militairen eruit en een atoom bom erop...

mischien dat ze dan willen luisteren daar! die lui hebben echt nergens respect voor....

nuke the bastards!!!

boerenkool zei:
Het doden van mensen is nooit iets om je over te verheugen, wie het ook is.
Mwoah.... ik ken wel wat mensen wiens dood reden genoeg is voor een vreugde dansje :D

Maargoed, 'onze jongens' hebben Taliban neergeknald. Tsja, beetje triest. Zolang 'onze jongens' er maar voor zorgen dat ze in ieder geval zelf weer heelhuids naar Nederlands terug kunnen.

@ Rusa: alle buitenlandse militairen eruit en ze met rust laten, dat is pas een plan :thumb: het scheelt in ieder geval zo'n dure atoombom.

Aan de ene kant, vind ik het goed, dat die taliban-rakkers worden afgemaakt. Aan de andere kant, door onze bemoeienis daar, nemen we nu actief deel aan de oorlog. Dat betekent zeker repressailles van de taliban-kant. Direct gericht op ons ook nu. Hiervoor was het nog een spelletje (voornamelijk tussen de VS en Taliban), maar nu zal het wss voor ons ook menens worden.

rusa zei:
ik ben voor mijn werk (ja, ik ben militair) in beide landen geweest....
2 keer afganistan en 1 keer in irak.

ik mag het eigenlijk niet zeggen maar als je het mij vraagt mogen ze die hele boel daar platgooien!

alle buitenlandse militairen eruit en een atoom bom erop...

mischien dat ze dan willen luisteren daar! die lui hebben echt nergens respect voor....

nuke the bastards!!!

kan je wat toelichten hoe de situatie daar is?

Ik hoop dat we wel wat intelligentere millitairen in Afghanistan hebben dan 'rusa'.

Hmm voorstel Rusa is net te extreem.

Je moet gewoon een voorstel doen daar. Wie wil er blijven en oorlog voeren naar links. Wie wil weg naar rechts.
Iedereen die wil blijven stop je weer in het land en dan de bom erop.

Klaar!

RichardV zei:
Hmm voorstel Rusa is net te extreem.

Je moet gewoon een voorstel doen daar. Wie wil er blijven en oorlog voeren naar links. Wie wil weg naar rechts.
Iedereen die wil blijven stop je weer in het land en dan de bom erop.

Klaar!

Zo simpel ben je toch niet echt, hoop ik :scratch:

Het laatste wat een terrorist wil is oorlog voeren, omdat hij die nooit kan winnen wanneer hij zichzelf kenbaar maakt. Ze beschikken maar over een fractie van het arsenaal dat nodig is om strijd te leveren, hun sterkste wapen is dus anonimiteit...

En ik altijd maar denken dat ze alleen met klapperpistooltjes op de Veluwe rondlopen, maar ze kunnen dus ook echt schieten.
OT, oorlog = oorlog en daar vallen doden bij.

waar gaat het toch heen met deze tijd, zelfs oorlogje voeren is niet meer wat het geweest is.

Wat een idioot die rusa, wie zal er volgens jou luisteren?
Het is geen oorlog van land vs land, anders was Amerika binnen paar dagen klaar.

Uiteindelijk zullen de coalitie-troepen zich terugtrekken en zal de situatie niet veel veranderd zijn.

re:

Corazon zei:
Ik hoop dat we wel wat intelligentere millitairen in Afghanistan hebben dan 'rusa'.

mischien moeten ze jouw dan maar sturen....

je kan pas oordelen als je daar zelf hebt gezeten en meegemaakt hoe die lui zijn!
zo zielig zijn ze niet daar hoor...

maar mischien kunnen we beter wachten tot ze hier in de euromast vliegen of het centraal station opblazen...

Terug
Naar boven