MuscleMeat

Nierstenen en Aas

mottiti

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
107kg
Vetpercentage
Hallo,

Ik ben her en der aan het lezen over aas, over het effect en neveneffecten van verschillende produkten etc.

Een van de neveneffecten waarvan sprake is: nierstenen.
(wordt vermeld bij oa dbol).

Is er iemand die 'bewezen' nierstenen heeft tgv aas?
Want zelf heb ik dit al 3x gehad, niet tgv aas, en wil liefst niet nog eens het ziekenhuis inmoeten en bloed pissen :-). Momenteel heb ik nog een kleine steen rechts, zonder klachten.

Moest ik binnen x aantal tijd een kuur doen, wil ik ook inschatten wat het gevolg kan zijn voor de bestaande niersteen of het krijgen van nieuwe...

Het is misschien niet het meest interessante neveneffect, maar misschien fysiek wel een van de pijnlijkste :-)

Goeten en dankjewel!

Nierstenen doet idd heel veel pijn,zeker als je ze moet uitpissen

maar denk niet dat het met aas te maken heeft,je krijgt het of je

krijgt het niet..

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht ook zoiets. Maar aangezien er op een of andere website (weet niet meer dewelke) stond dat je moest oppassen voor nierstenen, zeker bij voorgeschiedenis, blabla...)
Nuja, neveneffect van vit.C: overlijden :-). Staat op de amerikaanse bijsluiters :-).
Thx voor de snelle reply!

Ik dacht ook zoiets. Maar aangezien er op een of andere website (weet niet meer dewelke) stond dat je moest oppassen voor nierstenen, zeker bij voorgeschiedenis, blabla...)
Nuja, neveneffect van vit.C: overlijden :-). Staat op de amerikaanse bijsluiters :-).
Thx voor de snelle reply!

No prob,bijsluiters moet je niet te vaak lezen,daar wordt je al ziek van alléén;)

Ik zou eerder oppassen met een teveel aan eiwitten als je aanleg hebt voor nierstenen.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn nierstenen waren totnogtoe, gelukkig, niet eiwitgerelateerd. Dat zijn trouwens zeldzame nierstenen, meestal tgv een aandoening (cystinurie als ik het me goed herinner).
Die mensne kunnen dit aminozuur beter vermijden.
Hoewel gezegd wordt dat je bij oxalaatstenen ook best eiwitten vermijdt...

Ach, een crisisje meer of minder :-)

Terug
Naar boven