MuscleMeat

niet meer afvallen, zelfde voedingsschema, evenveel sporten

Is 45 kg niet een beetje weinig..?

Echt niet verder afvallen!
14% is al behoorlijk laag voor een vrouw,tot hoever wil je zakken en waarom?
Waarom zo gefocust op gewicht, kijk liever in de spiegel.
Af en toe zondigen is juist nodig om er voor te zorgen dat je afvalt. Waarschijnlijk is je lichaam in shock door al die cardio en weinig eten, dat hij nu alles vasthoud.
Ik was ook op 55 kg (zelfde lengte als jou) en nu na 2 maanden op 49 en 3,5 % vet kwijt. Het gaat miss langzaam maar ik blijf wel afvallen met de eerste maand 1x per tien dagen een cheatmeal en nu elke 7 dagen.

• Topic Starter Topic Starter
En wat is jouw doel?

Ik zal morgen nog eens zondigen dan :-).

Ik weet hoe je weer af kan vallen, maar ik ga je niet helpen omdat 45 kg met 1.60m gewoon ongezond is.
Waarom wil je zo weinig wegen als ik vragen mag?

Omdat ik mezelf lange tijd gestoord heb an mijn gewicht.. love handles en buik. Nu ben ik trots op mezelf en mijn karakter. Ik sport veel en leef super gezond. Ik wil die 45 halen om gerust te zijn als ik terug wat met ga eten of minder ga sporten. Het is een soort streef doel als beloning om dan wat minder extreem te gaan. Ik ben nu tevreden met hoe ik eruit zie dus wil echt niet overdrijven. Ben een dertig jarige onderwijzeres...

Kan u me zeggen hoe ik die 45 gezond kan bereiken?

Omdat ik mezelf lange tijd gestoord heb an mijn gewicht.. love handles en buik. Nu ben ik trots op mezelf en mijn karakter. Ik sport veel en leef super gezond. Ik wil die 45 halen om gerust te zijn als ik terug wat met ga eten of minder ga sporten. Het is een soort streef doel als beloning om dan wat minder extreem te gaan. Ik ben nu tevreden met hoe ik eruit zie dus wil echt niet overdrijven. Ben een dertig jarige onderwijzeres...

Kan u me zeggen hoe ik die 45 gezond kan bereiken?

Je kunt die 45 kg niet gezond bereiken in mijn opzicht. Je bent gezond en wilt gezond blijven..Ik zou nu eraan werken om op gewicht te blijven en niet alvast wat extra kg's afvallen zodat het niet zo erg is als je weer aankomt.
Ik raad het écht af om meer af te vallen, sterker nog, ik raad het aan om meer aan te komen (spiermassa), dan hoef je ook niet zo naar de weegschaal te kijken, maar meer naar je eigen lichaam.

En wat is jouw doel?

Ik zal morgen nog eens zondigen dan :-).

Dat is elke keer verschillend. Op dit moment wil ik nog 2 procent er af maar ik heb ook gemerkt dat ik toch wel wat spieren heb verbrand dus dmv meer cheatmeals en geen cardio wil ik doen aan recomp:niet zo zeer in gewicht afvallen, zoveel mogelijk spieren behouden en vet beetje bij beetje te verliezen.
Daardoor kom je dus droge massa aan.
Mijn doelen veranderden heel vaak, en steeds ga ik een stapje verder. Ik denk dat ik nooit 'klaar' zal zijn.

Recomp zou ik op z'n minst jou ook aanraden. Wat hell93 zegt, 45 kg is behoorlijk skinny. Ik kan het weten, voor ik begon met trainen en eten woog ik 41.

Ik denk dat je heel trots kunt zijn op wat je hebt bereikt en ga daar van genieten ipv druk maken om dat ene kilootje.
Spieren tellen ook mee in gewicht en die wil je juist wel houden

Vergelijking: Als ik 60 kg zou wegen met een vet % van 14 zou ik er beter uitzien dan 45 kg met een vet % van 14
Dus gooi weg die weegschaal :)

Maar hoe doe ik dat dan? Meer eten? Minder cardio?

Ik wil echt niet terug naar dat 'dikke' lichaam...

Maar hoe doe ik dat dan? Meer eten? Minder cardio?

Ik wil echt niet terug naar dat 'dikke' lichaam...

Waarom eet je trouwens zoveel havermout? Zoete aardappel zit bomvol mineralen en vitaminen en is laag in ckal. Ham is niet mager, kies liever voor kip en 1x per dag tonijn of panga

Lijkt mij eerlijk gezegd dat je een beetje obsessief bezig bent. Wat je kan doen is iets eten boven je onderhoud (+200) en verminder al die groepslessen tot 1x per week. Daarnaast kun je in 4 of 5 dagen je spiergroepen trainen.

Je word echt niet zomaar dik hoor. Net als dat je niet zomaar dun wordt.

Ja ik eet magere ham, en wissel af met kip of kalkoen reepjes hoor.

Dus volgens jou kan ik beter meer eten bv 200kcal meer, en minder cardio doen?

Ik ben idd bang om anders te eten en te minderen in sporten... het is ergens een obsessie waar ik wel vanaf wil maar niet goed van durf afwijken...

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

Ik eet supergraag havermout...vandaar verdeel ik het over mijn maaltijden.

Op dagen dat ik niet train laat ik de laatste 20g wel weg en ook de rijstwafel eet ik niet.
Is dat goed?

Laatst bewerkt:
Als jouw behoefte 1950 is en je eet nu zwaar onder onderhoud..zou je je ckal kunne opschroeven tot 1600 en bv na de zomer daarna tot 2000 (dan kan je langzaam wennen aan wat meer eten) en elke 7 dagen een cheatmeal.
Probeer elke dag wel hetzelfde te eten,ook al heb je rustdag. Als ik Een zware training voor de boeg heb neem, dan drink ik een half uur ervoor 200ml puur vruchtensap voor dat extra beetje energie. Ik zit nl nu ook heel laag in ckal en ik heb gemerkt dat ik daardoor soms een beetje duizelig wordt tijdens sporten.
Kip en kalkoen is goed!
Beter even geen cardio doen maar trainen met gewichten. Daar blijf je ook slank van en strak in je vel.

Ik geloof dat iedereen die fanatiek sport wel een beetje een obsessie heeft of iig er vatbaar voor is . maar je sport ook om jezelf gezond te houden en te voelen, en als je te weinig eet en als een maniak alle groepslessen afwerkt dan denk ik dat je het tegenovergestelde bereikt.
En wat heb je te verliezen als je wat anders probeert? Het kan alleen maar beter worden. Dik wordt je echt niet zomaar! (Al is 55kg verre van dik, kan ik met zekerheid zeggen omdat ik dezelfde lengte heb, en pas geleden nog 55kg woog)

niet meer afvallen, meer eten...

45 of lager, als vrouw op deze lengte...

1. het is ongezond
2. ik denk dat weinig mannen dat aantrekkelijk vinden...

Je wilt 45 kg wegen en daardoor denk ik dat je alleen op gewicht let en niet op vetpercentage en spiermassa en daarop je doelen vaststeld.
Ik vraag me af wat je op een bodybuilders forum doet?

Raad vragen...

Je krijgt raad maar je wilt er niks mee doen.

Wie zegt dat ik daar niks mee doe?

Ik ga deze week minderen in cardio en meer eten!

Dat dacht ik omdat je alsnog aan me vroeg hoe je dan toch naar die 45 kg kan komen.
Dus je wilt (en gaat) niet meer afvallen?

Terug
Naar boven