XXL Nutrition

niet meer afvallen, zelfde voedingsschema, evenveel sporten

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal eraan werken.

Gaat je vast lukken! ;) Veel succes en zoals al is gezegd, zoek vooral goed rond in andere topics en dergelijke om je mindset een beetje te veranderen ;)

Perfecte gewicht niet maar aankomen niet meer afvallen ^^,

De eerste stap zetten is lastig zo te horen.
Je bent bang om dik te worden lees ik tussen de regels door.
Je hebt het lijf van een kind en bent een volwassen vrouw van 30 jaar. Daar hoort ook een volwassen lijf bij.
Het is echt niet fijn om zo dun te worden. Ik heb zelf juist enorm veel moeite om aan te komen. Maar het is zo zonde van je lijf als je nu nog dunner wil worden.

Er zijn tips gegeven en je kan dit echt. Ga eerst op onderhoud eten en ga kracht training doen. Je zal echt niet in ene mega aankomen. Door de kracht training bouw je ook spieren op en die verbruiken ook weer meer energie.
Dus ga eens informeren bij je sportschool of ze je ook een kracht schema kunnen geven. Kijk hoe dat je bevalt.
Ik denk zelf dat je veel blijer zal zijn met een mooi vol en wat gespierder lichaam dan dunner worden dan nu.

Zet hem op en veel succes.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik vanaf nu dus geen cardio apart meer doe maar hetvolgende:

- 3X 50 min per week bodypump (kracht met wat cardio)
- 2X per week full body kracht (circuit) van 45 min
- 1X per week synrg360 (soort TRXles) van 30 min

Is dat al iets om te beginnen?

Kan ik hiervoor sporttoeslag 3 gebruiken?

Mijn bescheiden mening is dat je geen probleem met je lichaam hebt maar met het beeld dat jij van jezelf en je lichaam hebt. Waar wij een dunne, zeg maar gerust magere, vrouw zien daar zie jij een kilo te veel. Ik denk dat het zaak is om aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen te werken en niet aan je lichaam.

In de eerste plaats ben je al dun/slank genoeg, ook al denk jij daar anders over. Sterker nog, een paar kilo meer zou je meer sieren dan nog 100 gram minder. En in de tweede plaats, afgezien van het feit of het mooi is of niet, moet je je toch ook zorgen gaan maken om de gezondheidsrisico's die aan zo'n gewicht kleven. Denk aan verminderde energie, dus sneller moe en futloos. Het uitblijven van de menstruatie en uitval van organen. Het broos worden van haar en nagels en zo zijn er nog tal van gezondheidsrisico's te noemen. Welbeschouwd is je lichaam niks anders dan een machine die van brandstof voorzien moet worden om correct te functioneren. Te dik zijn is niet gezond, maar te dun is dus niet veel beter! Bovendien, als jij straks 45 kilo weegt ben je dan tevreden? Of wil je dan naar de 44? En dan naar de 43? Enz. Enz.

Mijn advies: neem contact op met je huisarts en overleg je situatie met hem/haar. Voor de rest zou ik je willen adviseren om niet op goed bedoelde dieet adviezen in te gaan van anderen (dan doel ik niet specifiek op dit forum) En maak je niet te druk over "dikker" worden, als je 5-10 kilo aan zou komen zou je er nog steeds slank en strak uitzien! Met het enige verschil dat het dan nog eens gezond oogt ook :)

Ze is er toch al over uit dat ze wat wilt 'aankomen' in spier.

Al die nare opmerkingen zijn ook weer niet nodig.

@Ifitter
ik zou niet in één keer omhoog gaan met 700kcal maar zoals je zelf zegt gewoon rustig elke week 200kcal meer eten tot je opeens merkt dat lichtjes aankomt. Je hebt geen haast met aankomen dus waarom haasten.
Als jij elke maand een paar 100gram aankomt in spier (dus niet bang zijn voor die weegschaal, het is geen vet, of een heel klein beetje maar wat teniet wordt gedaan omdat je spieren begint te zien. alles wordt strakker/steviger)
Dan weet je dat je een goed aantal kcal eet.

wanneer dit weer stagneert eet je gewoon weer een beetje meer. Wat je moet eten kan je ook vinden op het forum.

qua training:
bodypump is eigenlijk meer cardio/uithoudingsvermogen.

Met 3x per week alleen krachttraining (fullbody) zal je meer bereiken en dit kost je ook nog eens veel minder tijd wat je kan investeren in andere hobby's.
Voor een goed fullbody schema kan je eens kijken naar wat trainings logs van andere vrouwen op dit forum omdat ik niet weet hoe een vrouw wilt trainen.
Je hoeft niet meteen bang te zijn om er 'bodybuilderig' uit te zien want dit duurt vele jaren en de proffesionele vrouwen gebruiken ook vaak AAS, wat jij niet gaat doen.

Veel succes in ieder geval!

Terug
Naar boven